Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

sob lut 18, 2012 3:52 pm

Ja się "normalnie" nagrałem już. Już mi tyle postaci zdechło, że od tej pory gram "herohero". Bo Warhammer 2 ed jest przecież "herohero" :) Wystarczy spojrzeć na oficjalną kampanię.
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

sob lut 18, 2012 7:24 pm

A ja nie wiem, o co niektórym chodzi z tym "dark Warhammerem". Oczywiste jest, że to jest heroic. Może, coby było sprawiedliwiej, to określę ten system mianem dark heroic, ale na pewno stricte dark, to on nie jest.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

sob lut 18, 2012 9:52 pm

Jak dla mnie jest absolutnie heroiczny. Zastanówmy się co jest heroiczne:

Rozwalenie armii bez jakiegoś większego problemu i uratowanie królestwa oraz księżniczki? Vide jakiś Exalted czy D&D?

Czy może heroiczna obrona własnym życiem ludzi z nieznanej wioski nie będąc superbohaterem który kładzie stada demonów pierdnięcie? To jest Warhammer.

Jest heroiczny, IMO o wiele bardziej niż jakieśtam dedeki - bo nie jest się bohaterem od razu od tak. Jest się przeciętnym człowiekiem(na razie), ale z potencjałem do czynienia wielkich rzeczy. Kiedy w D&D na endgame jesteśmy w stanie spuszczać bogom łomot, w Warhammerze jesteśmy zdolni do ratowania miast. Ale w Warhammerze uratowanie tego jednego miasta jest o wiele bardziej satysfakcjonujące niż uratowanie kraju na 20 lvlu w D&D ;)
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob lut 18, 2012 10:06 pm

Jeśli już bawimy się w etykietki to chyba wg oficjalnej wykładni WFRP to właśnie "Dark Heroic".

Co do Furii Ulryka. U nas zawsze dotyczyła ona wszystkich, zarówno w pierwszej jak i w drugiej edycji. Prawdę mówiąc nie spotykamy się z zbyt wieloma bezsensownymi sytuacjami, które zmusiły by nas do zweryfikowania poglądów w tej kwestii. Zaletą jest przyśpieszenie walk i podkręcenie poczucia zagrożenia.

W wersji angielskiej rzeczywiście w części o FU stoi, że jeśli "player" spełni wiadome warunki to rzucamy na dodatkowe obrażenia. Pozostaje kwestia interpretacji czy "player" odnosi się tylko do osób prowadzących postaci bohaterów, czy do wszystkich biorących udział w rozgrywce (w tym MG).
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

ndz lut 19, 2012 12:38 am

No nie, player to player :razz: Raczej bym się tutaj głębszego sensu nie doszukiwał.
 
Asssasssin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 7:43 pm

Walka strzelecka

ndz lut 19, 2012 8:02 pm

Jako że jest to mój pierwszy post pragnę wszystkich przywitać :)

Pojawiło się u mnie kilka wątpliwości odnośnie zasad walki strzeleckiej. "Przescrollowałem" ten temat ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Oto one:

1. Czy zdolność strzał precyzyjny dodaje punkt obrażeń podczas strzelania do rzutu kością (w efekcie wyrzucenie kością k10 dziewiątki jest traktowane jak 10 i otrzymuję kolejny rzut na obrażenia) czy tylko podnosi wielkość obrażeń ogólnych? Czy na tej samej zasadzie działa silny cios?

2. Jak należy dostosowywać kary do zasięgu broni? Załóżmy że strzelam z kuszy samopowtarzalnej o zasięgu krótki:16, daleki:32, maksymalny 64 (dwukrotna wartość zasięgu dalekiego). Według mnie rozłoży się to w sposób następujący:
0-16 m : brak kar
16-32 m : -20 US
64 m : - 40 US
Mam rację? Wówczas co będzie pomiędzy 32 m a 64 m? Czy strzał na zasięg maksymalny daje jakieś ujemne modyfikatory do obrażeń?

3. Załóżmy, że chcę wykonać klasycznego "headshota". Jaką karę powinien otrzymać strzelec? Dałbym sobie uciąć rękę, że widziałem gdzieś w podręczniku wzmiankę o modyfikatorze -10 US dla strzału/ataku w określoną część ciała ale nigdzie nie mogę się tego doszukać.

Z góry wielkie dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2012 8:04 pm przez Asssasssin, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

ndz lut 19, 2012 8:09 pm

Witamy.

Na chwilę obecną mogę Ci odpowiedzieć na pierwsze i trzecie pytanie.
1. Dodaje +1 do ogólnych obrażeń.
3. Z tego, co pamiętam, to jak chcesz walnąć/strzelić w wybraną lokacje to masz -20 do WW/US.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

ndz lut 19, 2012 9:35 pm

Dla strzału w określoną lokację jest -20 US/WW.

A co do zasięgu dalekiego i maksymalnego:
16-32 jest daleki
33-64 jest maksymalny

Aczkolwiek to jest moja interpretacja, bo w podręczniku(str 135) faktycznie nie jest to zbyt dobrze opisane.
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

ndz lut 19, 2012 9:46 pm

Krótki: 0-16
Daleki: 17-32
Maksymalny: 33-64

Ot i cała filozofia. :)
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 9:44 am

Krótki zasięg nie ma przypadkiem modyfikatora +10?

My jeszcze dodajemy rozwiązanie z Dark Heresy. Przy strzałach tzw "point blank" (tzn. do 2 metrów) modyfikator +30, ale to tylko przy broni krótkiej takiej jak pistolety itp. Dodaje to sporą zaletę dla broni palnej w walce wręcz.
 
Awatar użytkownika
Adam Jansen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: śr sie 04, 2010 1:41 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 10:13 am

Akurat w Dark Heresy zasady point blank nie stosuje się w walce wręcz, w walce używa się pistoletu na całe US.

Jakkolwiek można w wfrp wprowadzić sobie dowolny modyfikator zależnie od sytuacji.
 
Asssasssin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 7:43 pm

Sztyletowanie

pn lut 20, 2012 11:32 am

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze dwa pytania:

1. Jak według mechaniki wygląda sztyletowanie?
Załóżmy że skradam się do opancerzonego wartownika, wykonywany jest przeciwstawny test zręczności (dla skradacza) i spostrzegawczości (dla ofiary). Uznajmy że się udało i stoję za plecami wartownika i deklaruję że chcę mu poderżnąć gardło lub wpakować sztylet w jakąś szparę w pancerzu. Muszę wykonywać rzut na WW? Obrażenia też należy losować? Według logiki to chyba sytuacja oczywista ale system nie określa niestety takich akcji, wspominając jedynie o modyfikatorach za ataki z zaskoczenia (+30).

2. Czy modyfikator za atak z zaskoczenia (+30) dotyczy również walki strzeleckiej?
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 11:38 am

ad.1
Według mechaniki nie będziesz miał zwiększonych obrażeń, ani nie zabijesz ofiary. To nie DD :razz:
Masz modyfikator z zaskoczenia, więc logicznym jest, że rzucasz na WW (po coś ten modyfikator jest), a ofiara w tej rundzie nie może parować. Piszę z pamięci, ale tak raczej to wygląda.

ad.2
Również dotyczy. Jeśli ofiara nie spodziewa się snajpera lub go po prostu nie widzi (w tym 2 założeniu niby spodziewa się ataku, ale nie wie skąd on nadejdzie, więc też podpinam pod zaskoczenie), to jednocześnie jest zaskoczona, więc walisz na tych +30.

EDIT.
Teraz spojrzałem w knigę. Wszystko jest jasno napisane na 130 stronie. Masz tam wyjaśnione przykładowe sytuacje i jak to działa.
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2012 11:43 am przez Petros, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Asssasssin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 7:43 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 12:16 pm

Aha, czyli w sumie sprawa ze sztyletowaniem ma się tak:
1. Wykonuję normalny atak z modyfikatorem +30 a ofiara nie może parować/unikać
2. Deklaruję, że chcę precyzyjnie trafić kolesia w głowę/szyję więc otrzymuję -20 za wybór lokacji trafienia

Więc ogólnie dostaję modyfikator +10 za całą akcję?

Jaki jest modyfikator obrażeń przy trafieniu w głowę lub inną witalną część ciała (serce, szyję)? Tego chyba też nie ma w podręczniku, pojawia się jedynie informacja o lokacji trafienia przy rzutach na trafienia krytyczne. Jednak na sesji stosujemy zasadę nagłej śmierci (czyli 0 Żyw = trup).

Wybaczcie że tak męczę ale właśnie gram rangerem i dla mnie jest ważne by zasady mnie dotyczące były przejrzyste :)
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2012 12:28 pm przez Asssasssin, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 12:35 pm

1. Wykonuję normalny atak z modyfikatorem +30 a ofiara nie może parować/unikać
2. Deklaruję, że chcę precyzyjnie trafić kolesia w głowę/szyję więc otrzymuję -20 za wybór lokacji trafienia

Więc ogólnie dostaję modyfikator +10 za całą akcję?

Możesz jeszcze zadeklarować akcję wycelowanie, to będziesz miał +10. Czyli ostatecznie będziesz miał przy zaskoczeniu i wybranej lokacji trafienia +20.
Jaki jest modyfikator obrażeń przy trafieniu w głowę lub inną witalną część ciała (serce, szyję)? Tego chyba też nie ma w podręczniku, pojawia się jedynie informacja o lokacji trafienia przy rzutach na trafienia krytyczne.

Jeszcze raz piszę. To Warhammer. :wink: Nie masz modyfikatorów do obrażeń tylko dlatego, że załóżmy walisz gościa w głowę.
 
Asssasssin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 7:43 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 12:47 pm

Ok, czyli zakradam się do strażnika na 10m, strzelam z kuszy w głowę zadając X obrażeń, po czym w następnej turze koleś z bełtem w głowie szarżuje na mnie z halabardą :) Tak czy inaczej, dzięki za pomoc!
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 12:49 pm

Asssasssin pisze:
1. Wykonuję normalny atak z modyfikatorem +30 a ofiara nie może parować/unikać
2. Deklaruję, że chcę precyzyjnie trafić kolesia w głowę/szyję więc otrzymuję -20 za wybór lokacji trafienia

Więc ogólnie dostaję modyfikator +10 za całą akcję?

Zgadza się, jeśli powiódł ci się test skradania to możesz przeprowadzić atak na głowę z modyfikatorem +10. Ale według zasad:
a) nie dostaniesz za to jakichkolwiek dodatkowych obrażeń. Nie mówiąc już o natychmiastowej śmierci ofiary.
b) nie omijasz w ten sposób pancerza, który postać ma na głowie.

Według zasad Warhammera, sztyletowanie które masz na myśli, jest niemożliwe. I jeśli je wykonasz będzie to tylko możliwe mocą waszych drużynowych houserule.

Skoro już jesteśmy przy tym:
Jednak na sesji stosujemy zasadę nagłej śmierci (czyli 0 Żyw = trup).

Zasada Nagłej Śmierci tak nie działa. Tutaj też wprowadziliście houserule (który można by nazwać Zasadą Bezwzględnej Śmierci). Ta zmiana tak mocno modyfikuje mechanikę, że nie wiem po co jeszcze przejmujesz się podręcznikowymi modyfikatorami do trafienia :?
 
Asssasssin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 7:43 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 1:17 pm

KRed pisze:
Zasada Nagłej Śmierci tak nie działa. Tutaj też wprowadziliście houserule (który można by nazwać Zasadą Bezwzględnej Śmierci). Ta zmiana tak mocno modyfikuje mechanikę, że nie wiem po co jeszcze przejmujesz się podręcznikowymi modyfikatorami do trafienia :?


To wynikło z niedokładnego przeczytania tej sekcji podręcznika, dzięki za uświadomienie :)
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 1:55 pm

Asssasssin, widzisz, zasady są jakie są. Proponuje kierować się logiką i brać niektóre sprawy na chłopski rozum. Oczywiście wiele spraw jest wtedy do omówienia i zmodyfikowania, ale, jeżeli wam to będzie odpowiadać, gra stanie się ciekawsza.
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 2:58 pm

Przy skradaniu do standardowego +30 za atak z zaskoczenia można jeszcze dodać +10 za wycelowanie (pół akcji). Jakby się uprzeć to jeszcze +20 za "szaleńczy atak". Łącznie daje nam to +60 do WW :)

BTW mam pytanie dotyczące dodatkowych obrażeń przy ciosie w głowę. Wiem, że wg oficjalnych zasad 2ed taki bonus nie funkcjonuje. O ile mnie jednak pamięć nie myli to coś takiego obowiązywało jeszcze w pierdycji. Może mnie ktoś poprawić?
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 3:35 pm

Nagłe zdechnięcie przy 0 hp w sumie warto stosować tylko przy bardzo generycznych przeciwnikach w dużej ilości. Np. szkielety, zombie, czy jakieś inne słabe potworki. Tak to raczej lepiej stosować zwykłą zasadę nagłej śmierci.
 
Awatar użytkownika
Drachenfels
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 20, 2006 8:08 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 9:28 pm

Proponuję dokładnie to co koledzy wyżej. Olej mechanikę i rób to po swojemu.Choć z drugiej strony zgonie z mechaniką możesz założyć, że skoro udało ci się pomyślnie podkraść do przeciwnika który jest przecież nieświadomy twojej obecności za plecami, to potraktuj go jako bezbronnego w tej rundzie. Wg podręcznika bezbronny, to taka osoba która nie może się bronić (np związany, nieprzytomny, śmiertelnie ranny) str. 138. A w takim przypadku strażnik nie może się bronić, bo nie ma przed czym. Wszystkie wymierzone w niego ataki trafiają automatycznie i zadają dodatkowe 1k10 obrażeń. Nie widzę różnicy pomiędzy nieświadomym twojej obecności strażniku, a osobą śpiącą. W tej rundzie, (dot.skradania się) jak dla mnie, jest bezbronna.
Więc skoro strażnik stoi do ciebie plecami i wygląda sobie przez mury, to podchodzisz i jednym automatycznie trafionym ciosem przywalasz mu. Efekt to +1k10 obrażeń. Wg zasad.
Jeśli przeciwnik byłby np w pełnej zbroi a chciałbyś wbić mu nóż w jakąś szparę, to osobiście wymagałbym testu WW z odpowiednimi modyfikatorami, Efekt tez byłby +1k10 obrażeń, chyba że nie wyszedłby test WW, to założyłbym że i tak trafiłeś, tylko że normalnie w pancerz (bez efektu +1k10 obrażeń).
A najlepiej to posługiwać się logiką. Skoro gość np śpi na służbie a ty podkradłeś się do niego, to jak dla mnie strażnik nie żyje lub jest nieprzytomny/ ciężko ranny. Pamiętajmy, że w większości BG to goście umiejące walczyć, więc ciężko byłoby założyć, że nie są w stanie wyeliminować nieświadomych strażników z walki.
 
Awatar użytkownika
Zychu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1235
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 2:50 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn lut 20, 2012 10:13 pm

No ale zazwyczaj zakrada się od tyłu i podrzyna gardło. To jest autokryt na jakieś 9, ciężko jest jakoś inaczej z tego wybrnąć :wink:
Chyba, że zastosujemy podobną mechanikę jak przy Cnocie Męstwa.
Przykładowo skrytobójczy atak to 1k10 + Siła i jest to wartość automatycznego krytola jakiego pakujemy w gościa. Musi być do tego użyta jakaś precyzyjna i krótka broń, miecze i reszta odpadają.
Czyli taki zwykły cieć zapakuje krytyka o wartości 1k10, dobry skrytobójca jakieś 1k10 + 2. Żeby nie było killerowi za łatwo od wartości krytyka odejmuje się pancerz. No i żeby mówić o jakimkolwiek krytyku musi trafić w głowę albo w korpus, dziabnięciem kogoś w rękę się go na pewno nie zabije :wink:
Jeśli kryt wejdzie, to żywotność automatycznie spada do 0.

Dosyć ostra zasada, śmiertelność skrytobójczenia jest niska zapewne dlatego, żeby ktoś gracza nie sprzątnął w taki sposób, dlatego z tym trzeba uważać.
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

wt lut 21, 2012 4:22 am

pneu pisze:
BTW mam pytanie dotyczące dodatkowych obrażeń przy ciosie w głowę. Wiem, że wg oficjalnych zasad 2ed taki bonus nie funkcjonuje. O ile mnie jednak pamięć nie myli to coś takiego obowiązywało jeszcze w pierdycji. Może mnie ktoś poprawić?

W oficjalnych zasadach nic takiego nie było. Jedyne dodatkowe obrażenia zadawałeś tam celom "nieruchomym i statycznym" (np. skrzyniom, drzwiom, śpiącym albo nieprzytomnym postaciom). Mogłeś w takim wypadku dowolnie wybrać lokację trafienia, trafiałeś automatycznie i podwajałeś zadane obrażenia.
Swoją drogą to wyraźnie pokazywało, że autorzy Warhammera nie dopuszczali możliwości skrytobójstwa. Choćbyś się zakradł do śpiącego wroga to i tak miałeś rzucać na obrażenia.

Drachenfels pisze:
A w takim przypadku strażnik nie może się bronić, bo nie ma przed czym.

Natura wyposażyła ludzi w odruchy, aby mogli się bronić przed zagrożeniem nawet jeśi nie wiedzą co się właściwie dzieje. Atakowany może zareagować nawet na szelest przy uchu, ruch w okolicach głowy czy słaby dotyk. Może złapać ostrze albo dłoń atakującego, szarpnąć się w dowolną stronę, albo przeciwnie - gwałtownie się skulić.

Według podręcznika zaskoczony to nie to samo co bezbronny. Zaskoczony porusza się, tylko nie umie tych ruchów skoordynować w jakiś ofensywny manewr.

Zychu pisze:
Dosyć ostra zasada, śmiertelność skrytobójczenia jest niska zapewne dlatego, żeby ktoś gracza nie sprzątnął w taki sposób, dlatego z tym trzeba uważać.

O właśnie :) Bohaterowie są dosyć często napadani znienacka. Jeśli odpuścić sobie rzut na obrażenia, a wrogowie będą na tyle cwani, aby próbować skrytobójstwa to śmiertelność bohaterów będzie znacznie większa niżby ktokolwiek chciał.
 
Awatar użytkownika
Drachenfels
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 20, 2006 8:08 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt lut 21, 2012 9:26 am

>Natura wyposażyła ludzi w odruchy, aby mogli się bronić przed zagrożeniem nawet jeśi nie wiedzą co się właściwie >dzieje. Atakowany może zareagować nawet na szelest przy uchu, ruch w okolicach głowy czy słaby dotyk. Może złapać >ostrze albo dłoń atakującego, szarpnąć się w dowolną stronę, albo przeciwnie - gwałtownie się skulić.

Skoro nie wyszedł straznikowi test na spostrzegawczość to niczego nie słyszy. Jak dla mnie jest bezbronny w tej rundzie, ale każdy gra jak mu się podoba. Podręcznik można interpetować na kilka sposobów, ot samą definicję bezbronny. JEśli miałby szósty zmysł, to ok, ale tak? Proponuję sprawdzić w rzeczywistości jak to wygląda. Spróbujcie np podejść w kuchni/pokoju/ żonę/siostrę/brata/kochankę tak aby osoba nie usłyszała że jesteście za nią. I wyobraźcie sobie że nie możecie trafić w łepek osoby do której się podkradliście. Ja sobie nie wyobrażam takiej sytuacji:-) A BG to w większsości wojownicy, osoby doświadczone walką i wojną.

Oczywiście proszę to traktować z przymrużeniem oka, ale naprawdę proponuję spróbować, to nikomu nie zaszkodzi a pozwoli spojrzeć na sytuację z innego punktu widzenia:-))

Ogólnie, to myślę, że niech każdy gra jak mu się podoba:-) Jedni wolą grać brutalniej, bardziej realnie, inni wolą się podkradać do strażnika i walić go kilkanaście rund. BTW brak możliwości skutecznego podkradnięcia się do straznika niweluje w ogóle możliwość wyeliminowania go tak, aby inni nie zostali zaalarmowani. Więc nici z podkradnięcia się do obozu zwierzoludzi, itp bo i tak skradanie się nic nie daje. Jak dla mnie bezsensu. Ale każdy gra jak mu się podoba.
Jeśli skaveni skrytobójcy podkradną sie do BG to jak najbardziej wchodzi 2k10 obrażeń, przynajmniej wg zasad. Jak dla mnie jeszcze mogę WT nie brać pod uwagę:-)
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

wt lut 21, 2012 10:21 am

W wfrp przeciętni ludzie mają około 30% szans na zrobienie czegokolwiek, więc jeśli nie zdanie testu spostrzegawczości miałoby oznaczać że ktoś nic nie widzi i nie słyszy to Imperium byłoby krainą głuchoniemych ślepców.
 
Asssasssin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 7:43 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt lut 21, 2012 11:25 am

Albiorix pisze:
W wfrp przeciętni ludzie mają około 30% szans na zrobienie czegokolwiek, więc jeśli nie zdanie testu spostrzegawczości miałoby oznaczać że ktoś nic nie widzi i nie słyszy to Imperium byłoby krainą głuchoniemych ślepców.


Trochę to przebarwiłeś. Co innego dostrzec jakiś element w otoczeniu a co innego usłyszeć skradającego się za plecami wyszkolonego skrytobójcę/zwiadowcę. Bez możliwości wykonywania takich akcji jak sztyletowanie, zabijanie poprzez cios w szyję/głowę gra zabójcą i jemu podobnymi klasami traci sens, gdyż zaczynają się liczyć tylko czyste obrażenia oraz statystyki obronne zamiast sprytu i dobrego planu. Wówczas zdecydowanie lepiej jest grać wojakiem, który deklasuje pozostałe, lekkozbrojne profesje. Oczywiście, śmiertelność BG znacznie się zwiększy ale przez to staną się ostrożniejsi, będą wystawiać warty podczas noclegu na dziko, a w mieszkaniu zaryglują drzwi i okiennice. Z resztą, zawsze w razie czego są PP :)
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt lut 21, 2012 9:52 pm

Dobrze byłoby zauważyć że jest to temat z pytaniami o oficjalne zasady II ed. WFRP więc wszelkie wymysły typu:

Zychu pisze:
No ale zazwyczaj zakrada się od tyłu i podrzyna gardło. To jest autokryt na jakieś 9, ciężko jest jakoś inaczej z tego wybrnąć :wink:


Drachenfels pisze:
Choć z drugiej strony zgonie z mechaniką możesz założyć, że skoro udało ci się pomyślnie podkraść do przeciwnika który jest przecież nieświadomy twojej obecności za plecami, to potraktuj go jako bezbronnego w tej rundzie.


Drachenfels pisze:
Skoro nie wyszedł straznikowi test na spostrzegawczość to niczego nie słyszy. Jak dla mnie jest bezbronny w tej rundzie, ale każdy gra jak mu się podoba. Podręcznik można interpetować na kilka sposobów, ot samą definicję bezbronny.


Moderatorzy powinni przenieść do nowego tematu o nazwie: "Autorskie zasady ataku z zaskoczenia" bo tutaj robią tylko za off top

Co do pytania o atak z zaskoczenia oczywiście zwięzłej i prawdziwej odpowiedzi udzielił KRed
KRed pisze:
W oficjalnych zasadach nic takiego nie było. Jedyne dodatkowe obrażenia zadawałeś tam celom "nieruchomym i statycznym" (np. skrzyniom, drzwiom, śpiącym albo nieprzytomnym postaciom). Mogłeś w takim wypadku dowolnie wybrać lokację trafienia, trafiałeś automatycznie i podwajałeś zadane obrażenia.
Swoją drogą to wyraźnie pokazywało, że autorzy Warhammera nie dopuszczali możliwości skrytobójstwa. Choćbyś się zakradł do śpiącego wroga to i tak miałeś rzucać na obrażenia.


Co do tego jak bardzo te zasady pasują do stylu gry poszczególnych graczy można oczywiście założyć nowy temat i podywagować (nawet chętnie zabiorę tam głos) ;) Nie chcąc ciągnąc off topu nadmienię tylko że stwierdzenie:
Asssasssin pisze:
Bez możliwości wykonywania takich akcji jak sztyletowanie, zabijanie poprzez cios w szyję/głowę gra zabójcą i jemu podobnymi klasami traci sens, gdyż zaczynają się liczyć tylko czyste obrażenia oraz statystyki obronne zamiast sprytu i dobrego planu. Wówczas zdecydowanie lepiej jest grać wojakiem, który deklasuje pozostałe, lekkozbrojne profesje.

Jest oczywiście (i to delikatnie mówiąc) wierutną bzdurą.
Ostatnio zmieniony wt lut 21, 2012 9:53 pm przez Bregor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Drachenfels
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 20, 2006 8:08 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt lut 21, 2012 11:53 pm

>Jest oczywiście (i to delikatnie mówiąc) wierutną bzdurą.

Mocne stwierdzenie. Może konkrety? Ja to u Ciebie wygląda? Twój BG podkrada się do stojącego na straży zwierzoluda i chce go cicho wyeliminować. Jak to rozwiązujesz mechanicznie? Może być w innym dziale, chętnie posłucham.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

[2 ed.] Mechanika - pytania

śr lut 22, 2012 11:00 am

Bregor pisze:
Dobrze byłoby zauważyć że jest to temat z pytaniami o oficjalne zasady II ed. WFRP

Widzisz, ale jeżeli mechanika czegoś nie uwzględnia to właśnie tu można się zapytać o jakieś rozwiązanie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość