Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Gra towarzyska - co kupić

sob lut 25, 2012 8:41 pm

Rozważam zakup jakiejś planszówki lub gry karcianej, przy której można spotkać się ze znajomymi. Nie znam się (co nie oznacza, że nigdy nie grałem) ani na planszówach, ani na karciankach. Liczę na Wasze rady co do wyboru, będę też wdzięczny za kilka zdań uzasadnienia.

Moje oczekiwania
  • Dobra dla grupy wiekowej 20-30 lat
  • Optymalnie by można grać (i się dobrze przy tym bawić) w 2-5 osób, przede wszystkim zaś 3-4
  • Daje się rozegrać w kilka godzin (lub w ciągu kilku godzin można bez znudzenia rozegrać kilka partii) - by granie w nią nadawało się na cel spotkania w nie całkiem wolny dzień
  • Do zapamiętywania zasady, a nie strategie, nie polega na zapamiętaniu optymalnej kombinacji (co jest zmorą szachów)
  • Na myślenie - może mieć istotny czynnik losowy, ale dobre wybory przynajmniej powinny wyraźnie wpływać na prawdopodobieństwo wygranej
  • Bez eliminacji - w grę powinno się tak dać grać, aby nikt nie musiał wychodzić w połowie, bo odpadł lub już nic nie może zrobić
  • Umiarkowana statyczność - nie na czas, ale też nie pozwalającą odejść na godzinę od gry w oczekiwaniu aż się będzie potrzebnym
  • Po polsku, bez wulgarności
  • O ile są dwie gry w podobnej cenie wolę tańszą (nie siedzę na pieniądzach, choć wolę kupić coś droższego i dobrego, niż nabyć produkt mierny), powyżej 300 zł odpada, nie wydam tyle w ciemno
  • Atutem będzie zapewne możliwie niska cena grywalnego zestawu początkowego i możliwość dokupienia jakichś dodatków o ile okaże się tego warta
Ostatnio zmieniony ndz lut 26, 2012 1:48 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
ram
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 227
Rejestracja: sob gru 18, 2004 4:47 pm

Gra towarzyska - co kupić

sob lut 25, 2012 9:03 pm