Że już mi powoli przechodzi (miejmy nadzieję, że do poniedziałku zupełnie), to macie obiecaną postać.
Vierna Masvoran
Wygląd i osobowość
Vierna jest młodziutką drowką o falujących lekko, miękkich białych włosach opadających na ramiona. Jej cienkie brwi tworzą dwa idealne łuki po dwóch stronach smukłego nosa. Jest piękna nawet jak na standardy swej rasy. Jej czerwone oczy błyszczą żywą inteligencją. Kobieta nosi purpurowe szaty, jak przystało na dość doświadczoną kapłankę, zdobione srebrną nicią. Motywem przewodnim są oczywiście pająki i pajęczyny. Pod szatami kryją się długie zgrabne nogi, obute w miękkie skórzane buty.
Kapłanka szanuje poglądy swoich starszych koleżanek, ale woli oddawać cześć Mrocznej Matce poprzez to, co umie najlepiej - manipulowanie śmiertelnymi dziećmi bogini. Vierna jest w dużej mierze hedonistką, choć mała potyczka od czasu do czasu również rozgrzewa jej krew. Ale bez przesady - zmywanie krwi z sukni to nic przyjemnego.
Vierna jest przywiązana do swoich trzech braci. Co prawda, jak każda inna kobieta, patrzy na mężczyzn nieco pobłażliwie, ale nie można zaprzeczyć, że są oni jej towarzyszami i sojusznikami... a nawet przyjaciółmi. Zna swoje rodzeństwo na tyle, by wiedzieć, że nigdy nie wbiją jej noża w plecy. Pochodzą od jednego ojca - może to mało istotne w społeczeństwie drowów, ale kapłanka chciałaby kiedyś do niego dotrzeć - pomyśleć, jaką wiedzą i mocą mógłby ją obdarzyć.
Dziewczyna jest nie tylko piękna, ale i inteligentna. Szybko zdała sobie też sprawę, że swoją urodę może obrócić na swoją korzyść, a nawet zamienić ją w broń. Nie wahała się tego robić, flirtując z żołnierzami, by otrzymać od nich podarki czy drobne przysługi. Dobrze się czuje w towarzystwie innych. Jest dumna ze swego pochodzenia, ale nie na tyle, by jej to uderzyło do głowy. Nie ufa łatwo innym drowom, ale nie pozwala sobie na paranoję. Obserwuje ich gesty, sposób wyrażania się, mimikę, by przewidzieć ich reakcję, ich późniejsze zachowanie.
Na ich przykładzie kobieta nauczyła się sztuki manipulowania innymi i wyciągania z tego osobistych korzyści. Kapłanka dba bardzo o swój wygląd wiedząc, że od niego zależy, jak postrzegają ją wyżej postawione drowy.
Vierna zna również jeden z języków powierzchni - i czasami rozmawia z niewolnikami. Próbuje ich uczyć o Pajęczej Królowej, na razie bez skutku. Ale dzięki tym rozmowom poznała odrobinę ich sposób myślenia. Wie jednak, że ludzie są tak samo zróżnicowani, jak jej własna rasa. Dzięki temu może nimi również manipulować i ich oszukiwać - wie, czego oni pragną i co może im obiecać. Nieważne - i tak skończą oni jako ofiary dla Pajęczej Królowej.
Historia
Vierna przyszła na świat w bliżej nieznanym mieście drowów w trzynastym stuleciu Kalendarza Dolin. Jej matką była nieznana, a ojcem był czart – sama kapłanka sądzi, że inkub, a w rzeczywistości diabeł rozkoszy. Przygarnęła ją opiekunka Domu Masvoran i dała jej swoje nazwisko. Dziewczyna ma czterech przyrodnich braci – Aliira, Greyaste’a zwanego Greyem, Noah’Safa i Quendara. Wszyscy są dziećmi tego samego czarta, możliwe też, że istnieje jeszcze więcej ich rodzeństwa.
Mentorką Vierny w rodzinnej kaplicy była Faeryl Masvoran. Nie krytykowała ona jej postępowania, wręcz przeciwnie, zachęcała do właściwego wykorzystania urody. Od dzieciństwa kapłanka rywalizowała natomiast z inną kleryczką, Imrae Masvoran – rodzoną córką opiekunki – zapatrzoną w pająki i kaplicę.
Kiedy dorosła, zamieszkała w Ched Nasad razem ze swoimi braćmi. Zajęła budynek jednego z dawnych klanów kupieckich w niższych dzielnicach i stworzyła w nim własne władztwo. Pełno w nim pięknych służących obu płci. Kapłanka mile widzi osoby dowolnej rasy i pochodzenia, byle tylko wyróżniały się urodą…
Vierna: kobieta drow pół-czart diabeł rozkoszy Kap 13 Lloth, SW 17, średni przybysz, KW 13k8+39, pw 87, Init +5, Szyb 9 m; KP 33 dotyk 17 nieprzygotowana 28; atak +17/+12 wręcz (rapier ostrości +3, 1k8+7/15-20/x2) lub +16 dystansowy (lekka kusza +2, 1k8+2/19-20/x2/25 m); SA ugodzenie dobra, karcenie nieumarłych 7/dzień; SC niepodatność na trucizny, odporność na ogień, zimno, elektryczność 10; cechy drowa, OC 24; Char CN; MRO Wytrw +11 Ref +9 Wola +13; S 18 Zr 20 Kon 16 Int 18 Rzt 20 Cha 18.
Umiejętności i atuty: Koncentracja +19, Dyplomacja +24, Blefowanie +20, Czarostwo +20, Wyczucie pobudek +12; Wysoko urodzony drow, Przenikanie czaru, Uniki, Ruchliwość, Zmysł walki; Błyskawiczny refleks
Zdolności czaropodobne: 1/dzień ciemność, ogień faerie, tańczące światła, lewitacja, wykrycie dobra, wykrycie magii; 3/dzień stworzenie płomienia (poziom rzucającego 6.)
Czary kapłana na dzień: 6/7+1/6+1/5+1/5+1/4+1/2+1/1+1, ST 15 + poziom czaru, poziom rzucającego 13.
Bóstwo: Lloth Domeny: Oszustwo, Drow
Ekwipunek: koszulka kolcza z mithrilu +5, duża tarcza stalowa +5, rapier ostrości +3, lekka kusza +2, pierścień ochrony +2, eliksir leczenia lekkich ran, 25 sz.
Region: Menzoberranyr
Języki: wspólny, elfi, podwspólny, migowy drowów, otchłanny, illuskański, gobliński
Taktyka: Vierna rzadko jest zmuszona do walki. W ostateczności rzuca kilka niewygodnych dla przeciwnika zaklęć (rój insektów, zagłada, rozkaz, sugestia, unieruchomienie osoby). Rzadko ucieka się do rozwiązań siłowych lub czarów zadających obrażenia (typu ogniste uderzenie czy zadawanie średnich ran).
Wskazówka: „Jestem Vierna. A to moi bracia. Uwielbiam gwałtowne potyczki z nimi…”
Czekam na uwagi, a także na braci Vierny (choć wiadomo, że na nich jeszcze trochę przyjdzie poczekać )
Nie wiem, kto następny. Zrobiłam na swój użytek nową listę niedokończonych postaci i jest kilka, którym brakuje jedynie paru zdań. Po poniedziałkowym egzaminie może pojawi się ktoś z nich.
Zi