Wróciła mi faza na testy mechaniki CR.
Ponieważ mechanika punktowa jest mocno abstrakcyjna, powinna się nadawać do fantasy równie dobrze co do hard sf. Pozwala złożyć dowolne technologie wojskowe i cywilne, religie, filozofie itd, ale jest koszmarnie upierdliwa matematycznie i żmudna a do tego bez testów nie wiem gdzie ma dziury na muchkinów.
Więc pomyślałem, że przećwiczę to ja fantasy.
Prośba:
Gdybyście grali w kolonizację fantasy co chcielibyście mieć na statku? Jaką rasę / kulturę, jakich specjalistów, wojsko, sprzęt, wiedzę.
Można wszystko acz im dalej od realnego XIII wieku tym drożej w punktach - więc armaty ok, elfy ok, ludzie-modliszki ok, magia ok itd, ale egzotyka koszuje punkty a rzeczy po prostu potężne i skuteczne (jak karabin) kosztują więcej.
Ja to przepiszę na punkty i zobaczymy czy są one pryswajalne. A może poprowadzę mały test tymi koloniami.