Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 9:32 am

Wróciła mi faza na testy mechaniki CR.

Ponieważ mechanika punktowa jest mocno abstrakcyjna, powinna się nadawać do fantasy równie dobrze co do hard sf. Pozwala złożyć dowolne technologie wojskowe i cywilne, religie, filozofie itd, ale jest koszmarnie upierdliwa matematycznie i żmudna a do tego bez testów nie wiem gdzie ma dziury na muchkinów.

Więc pomyślałem, że przećwiczę to ja fantasy.

Prośba:
Gdybyście grali w kolonizację fantasy co chcielibyście mieć na statku? Jaką rasę / kulturę, jakich specjalistów, wojsko, sprzęt, wiedzę.
Można wszystko acz im dalej od realnego XIII wieku tym drożej w punktach - więc armaty ok, elfy ok, ludzie-modliszki ok, magia ok itd, ale egzotyka koszuje punkty a rzeczy po prostu potężne i skuteczne (jak karabin) kosztują więcej.

Ja to przepiszę na punkty i zobaczymy czy są one pryswajalne. A może poprowadzę mały test tymi koloniami.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 10:39 am

Potem wyrzucę próbki generycznych ras i archetypów.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 11:11 am

Mógł bys konkretniej coś napisać?

Co muszę wiedzieć żeby Ci pomóc. Co gdzie jak i o co chodzi?
 
zigzak

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 11:11 am

kolonizacja ma być w SF czy w Fantasy?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 11:52 am

Wieczorem powrzucam przykłady.

Mechanika jest totalnie uniwersalna, a do tego - nieoszlifowana, dlatego nie chcąc zabrudzić swojej wizji ideału SFowego, i chcąc sobie uprościć - będę ją tymczasem testował na fantasy :)

Rozpiska tej mechaniki zwykle poraża ludzi i uciekają oni szybko do lasu bredząc coś o całkach, dlatego jej chwilowo nie wrzucam (a na dodatek wiki na której była zawieszona zdechło i czekam na backup).
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 11:56 am

NAdal nie mam wizji o co chodzi.
Karcianka, pseudoRPG, bitewniak, planszówka?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 12:10 pm

Czemu pseudo?

Strategia RPG. Coś jak planszówka tylko ze względu na potencjalną długość kampanii - notatki zastępują planszę.
 
zigzak

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 1:09 pm

Polecam Aerotecha do zapoznania się - kopalnia fajnych pomysłow mechanicznych.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 1:14 pm

Wybacz, ale nadal niemam pojęcia kim sięgra, co się robi i jaki jest cel (o ile jest) rozgrywki. Na jakim poziomie się zarządza.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 1:27 pm

Jeden lub kilku graczy kieruje kolonią.

Początkowo mają do dyspozycji statek i to co na niego załadują.

Gra się jak w RPG tj mówisz co robisz MG a MG mówi co się stało. Jako że jesteś przywódcą, najczęściej wydajesz jakieś rozkazy.

Mechanika obejmuje ekonomię, bitwy, nastroje społeczne, rozwój infrastruktury i technologii.

Ale tymczasem na warsztacie jest jej pierwsza część - kupowanie za punkty składu pierwszej kolonii.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

śr lut 08, 2012 1:36 pm

Aha, dzięki.

Specjaliści:

Rangersi - często mieszańcy z miejscowymi, ludzi którzy maja na celu pokonanie miejscowych mimo ich osadzenia w terenie.

Inżynierowie

Jacyś żołdacy

Odpowiednik chłopów - osadnicy. Zdolni do wielu rzerczy, ale niewyspecjalizowani.

Badacze - uniwersalni geologowie - tłumacze - humaniści. Dość ważni jako zasób, ale nie wiosłują i nie budują domów. Trzeba ich ochraniać
Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2012 1:41 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

Mechanika kolonizacji, prośba

pt lut 10, 2012 11:48 pm

na pewno jakiś rodzaj kolonialnych marines - chodzi mi raczej o tych z East India Company, niż z Aliens, ale mówimy o fantasy :)
Czyli tacy Redcoats, albo conquistadores - szturmowcy wspierający cywilnych kolonistów, czy bedą mieli muszkiety czy kusze to już sprawa drugorzędna.
Mogą byc jakimiś zakapiorami/desperatami, najemnikami zwerbowanymi do tego zadania, albo po prostu chciwymi łupieżcami. Raczej nie asymilacja, a eliminacja tubylców.

Do tego naukowcy - pamiętasz "Braterstwo Wilków" i Królewskiego Ogrodnika? Także doktor z "Pan i Władca na Krańcu Świata".
Pamiętam że w konkursie światotworzenia u GRAmela powstał "Nowy Przeklęty Świat" - może tam sięgnąc po inspirację?
O, jeszcze kolonie karne, jak w Wolsungu Purgatoria czy Disaddendum Spooky Foxa tu na WTSie. I cały ich inwentarz.
O piratach już mówiłem? :)

Wogóle, spójrzmy na Piotrusia Pana - byli tam Indiani i Piraci - wiadomo, infantylnie przedstawieni, ale gdyby ich tak odrzec z ideałów? A więc piraci, korsarze, bukanierzy, takcy neowikingowie, najeżdżający nowopowstałe kolonie, a także tubylcy, dzicy, straszni, obcy, z jednej strony broniący swoich ziem, a z drugiej okrutni i nieludzcy.
Odpowiednik wikingów też mógłby byc, skoro to fantasy...
 
Awatar użytkownika
Rukasu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 737
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 10:24 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

czw mar 22, 2012 11:59 am

Czy ten temat jeszcze żyje? W każdym razie trafiłem na niego dopiero teraz. :-)

Dobrym źródłem inspiracji mogłoby być "Stars without numbers" (do ściągnięcia za darmo w sieci) oraz "Conspiracy X".

Jeśli chodzi o to, co interesowałoby mnie: rożne źródła wiedzy i specjalistyczne programy/narzędzia/itp. Chodzi mi o coś w stylu: "infrastruktura niezbędna do wybudowania kopalni odkrywkowej"; "maszyny niezbędne do budowania mega-wieżowców"; "know-how pozwalający na kontakty FTL z sąsiednimi koloniamia"; "grupa naukowców-specjalistów od przetrwania na obcej planecie"; itp.

Jeżeli miałoby to być bardziej "fantasy", to zapewne po prostu: "biblioteka ksiąg dotyczących magii poznania w wersji mała/średnia/duża/kompletna"; "biblioteka ksiąg dotyczących Jedynej Prawdziwej Religii w wersji mała/średnia/duża/kompletna"; przedstawiciele wszelakich gildii, a więc kowale, architekci, piekarze, komedianci; zwierzęta hodowlane oraz sadzonki roślin uprawnych; itp.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Mechanika kolonizacji, prośba

czw mar 22, 2012 12:10 pm

Żyje tylko czeka na koniec testu mechaniki fasolek. Mechanika fasolek to system testów, mechanika punktowa kolonizacji będzie go używać.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości