Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

[DnD 3.0/3.5] Bard

śr lut 15, 2012 5:09 pm

Sesja będzie odbywać się w FR, możemy korzystać z podręczników wydanych po polsku, byleby nie przesadzać. Zaczynamy na poziomie czwartym i ze względów fabularnych chciałbym stworzyć postać Bard1/Zaklinacz3 z dalszym rozwojem w klasie Zaklinacza. Da się ulepić coś w miarę sensownego?
Rozkład punktów to dwie opcje:
1)rzucanie kostkami
2)28 na rozdysponowanie (wszystkie staty bazowo=8)
Zastanawiałem się, czy nie nadać mojej postaci jakichś związków z żywiołem powietrza, jednak chyba odejdę od tej koncepcji (musiałbym chyba wziąć sferotkniętego).
W drużynie jest woj, mnich, kapłan, łotr, czarodziej tak wszystko co potrzebne już się w niej zawiera.

Edit: choć i tak mam zamiar wziąć zaklęcia magii wiatru - o ile znajdę coś choć trochę ciekawego/przydatnego poza Ścianą wiatru.
Edit2: Rozważam również Wojownik1/Zaklinacz3 oraz Łotrzyk1/Zaklinacz3. Przede wszystkim chcę mieć postać czarującą, zamierzam jednak wydać kilka punktów na Występy i chciałem wziąć sobie finezję w rapierze.
Ostatnio zmieniony sob lut 25, 2012 10:19 am przez Aramin., łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[DnD 3.0/3.5] Kombinacyje Czaromiota

czw lut 16, 2012 7:52 am

Przede wszystkim łamanie dwóch klas czarujących takich jak bard czy zaklinacz jest bezsensowne. Zdecyduj się, albo bard albo zaklinacz. Obie klasy mają opóźnione czarowanie, dlatego dodatkowe ich złamanie ze sobą spowoduje, że te czarowanie jest jeszcze bardziej w plecy.

Polecam ci barda, bo będziesz miał mega uniwersalną postać
- postać a'la łotrzyk: do gatki i do kradzieży
- postać rzucającą dobre czary buffujące
- postać, która potrafi walczyć wręcz o niebo lepiej niż zaklinacz

Dlatego od razu ci mówię: bard 4, bo widzę, że właśnie to chcesz osiągnąć, czytając ostatnie zdania twojego postu. Bard jest dobrym battle controller.
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2012 7:52 am przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

[DnD 3.0/3.5] Bard

sob lut 25, 2012 3:01 pm

Zdecydowałem się na Bard 4. Pochodzi z Amn, gramy w Tethyrze.
Moje staty to:
S:11
Zr:14
Bd:13
Int:14
Rzt:13
Cha:17
Zamierzam skupić mojego muzyka na pieśniach, iluzjach i zaklinaniach z dodatkiem w postaci strzelania z łuku długiego (wybrałem w nim biegłość.)
Atuty:
1)A to echo grało
1)Zogniskowanie: Zaklinania
3)I tu mam problem. Rozważam Zogniskowanie Iluzji, Uniki, Poprawioną inicjatywę, Bezpośredni strzał
Czary:
Sztuczki:
Czytanie Magii
Widmowy odgłos
Kuglarstwo
Tańczące światła
Dłoń maga
I Krąg:
Zauroczenie osoby
Tłuszcz
Niemy obraz
II Krąg
Skrzący Pył
Niewidzialność

Ekwipunek(kasy około 5600sz):
łuk długi +1
sztylet +1
koszulka kolcza+1
but z ostrzem
mistrzowska lutnia
zestaw do przebierania
narzędzia rzemieślnicze mistrzowskie (wymóg fabularny)
ubrania szlachcica i podróżnego
bukłak, atrament, pergamin, śpiwór, plecak, lusterko, pióro, hubka i krzesiwo
1.Co jeszcze sensownego mogę dodać do ekwipunku? Jeśli rano nic nie przeoczyłem to zostało mi jakieś 4500 sz.
2. Czy wybrałem dobre czary?
3.Jak wyżej, ale odnośnie atutów, może lepiej wziąć coś innego?
W założeniu w sesji ma być walka, ale też intrygi, duży nacisk na ekonomię i w przyszłości rozwój własnego interesu.
PS. Sesja jest za kilka dni więc jeśli ktoś ma uwagi to proszę by nie zwlekał.
Ostatnio zmieniony sob lut 25, 2012 3:04 pm przez Aramin., łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: [DnD 3.0/3.5] Bard

sob lut 25, 2012 5:28 pm

Moim zdaniem mógłbyś wziąć na 3. poziomie atut Finezja w broni. Bard jest biegły w rapierze, co ładnie połączy się z tym atutem. A skoro walki ma być sporo, na pewno znajdziesz się w sytuacji, gdy strzelanie będzie niemożliwe/nieopłacalne.

Jeżeli chodzi o ekwipunek, to, moim zdaniem, powinieneś zainwestować w gadżety dające Ci premie do zręczności i charyzmy...

Przypomnij też, proszę, skąd jest i co daje atut A to echo grało? Wydaje mi się, że pamiętam profity z tegoż, ale wolałbym się upewnić...
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: [DnD 3.0/3.5] Bard

sob lut 25, 2012 7:00 pm

A to echo grało jest z "Pieśni i Ciszy" (Song and Silence) do 3.0. Co dawał, nie pamiętam.
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

Re: [DnD 3.0/3.5] Bard

sob lut 25, 2012 10:08 pm

Przedłuża działanie pieśni po ich zakończeniu.

Walki mają być, ale znowuż nie będzie to tylko hack n'slash. A jak wezmę rapier, to trochę to rozmyje mi składanie grajka jako magika, który miesza czarami, buffuje i dobija fizycznie. No i łuk jest chyba bezpieczniejszy od rapiera - nie trzeba się pchać do przodu. Do czarów jak rozumiem nie ma zarzutów?

Mam pytanie: czy przedmiot z umagicznieniem +2 kosztuje 600?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

[DnD 3.0/3.5] Bard

sob lut 25, 2012 11:35 pm

Aramin. pisze:
Mam pytanie: czy przedmiot z umagicznieniem +2 kosztuje 600?
4000 dla pancerzy 8000 dla broni.
Ostatnio zmieniony sob lut 25, 2012 11:36 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

[DnD 3.0/3.5] Bard

ndz lut 26, 2012 5:24 pm

Dzięki. Wziąłem sobie mithrilową koszulkę kolczą zamiast zwykłej, na przedmioty podbijające cechy mnie już chyba nie stać :P
Myślę, że trzecim atutem będzie http://dndtools.eu/feats/complete-mage- ... ing--1918/
Spellcraft to Czarostwo? Ewentualnie wezmę ten bezpośredni strzał, żeby mieć jakąś skuteczność.
Na wyższych poziomach chcę wziąć ukrycie czaru i ciche granie (zapomniałem jak to się nazywa :P).
Ostatnio zmieniony ndz lut 26, 2012 5:53 pm przez Aramin., łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Meathor Tasartir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 433
Rejestracja: pt gru 02, 2011 1:17 pm

Re: [DnD 3.0/3.5] Bard

śr lut 29, 2012 6:11 pm

Aramin. pisze:
Spellcraft to Czarostwo?


Tak.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

[DnD 3.0/3.5] Bard

pt mar 23, 2012 10:37 pm

A czy jest w 3.5 jakiś odpowiednik atutu A to echo grało? I jeśli tak to prosiłbym o podanie podręcznika, w którym go opisano. Z góry dzięki.
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: [DnD 3.0/3.5] Bard

ndz mar 25, 2012 10:29 pm

Atut w wersji angielskiej nazywa się Lingering Song i opisano go w Complete Adventurer. Jestem niemal pewien, że jego działanie nic a nic się nie zmieniło po konwersji na 3.5.
Ostatnio zmieniony ndz mar 25, 2012 10:29 pm przez Mirasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości