Zrodzony z fantastyki

 
felven
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: pn paź 24, 2011 11:32 pm

[WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

wt mar 27, 2012 7:12 pm

Witam.
Ostatnio zacząłem prowadzić Warhammera i tak powoli tworzę sobie materiały, które mają wspomagać moją pracę. Mam już kilka tabelek pozpisywanych, jakieś arkusze w excelu, które pomagają mi śledzić inicjatywę podczas walki, dosyć to wygodne. Ale w końcu przyszedł czas na losowe tworzenie postaci, czasami zamiast się zastanawiać, albo rzucać kostkami kilka razy i wszystko wyliczać przyda się coś szybszego. Stąd też moje pytanie, czy bylibyście zainteresowani takim programem?
Póki co piszę go tylko dla siebie, ale sądzę, że może się przydać nie tylko mi.
Narazie przewiduję, że będzie to zwykły generator tabeli z cechami, chociaż w dalszych planach mam wbudowanie modułu do śledzenia inicjatywy, a także możliwośc automatycznego rozwoju o podaną ilość rozwinięć.
Sądzę, że "wersję beta" będę mógł wrzucić w przeciągu kilku dni.
Ostatnio zmieniony wt mar 27, 2012 7:13 pm przez felven, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

Re: [WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

wt mar 27, 2012 10:16 pm

Jest już taki dobry generator postaci do WFRP 2ED uwzględniający profesje z różnych dodatków. Tylko zdaje się, że regulamin forum zabrania podawania linków do obcych stron zajmujących się tematyką serwisu. ;)
 
felven
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: pn paź 24, 2011 11:32 pm

Re: [WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

śr mar 28, 2012 12:10 pm

Tylko czy przypadkiem generator o którym mówisz nie jest generatorem online?
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

Re: [WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

śr mar 28, 2012 1:35 pm

felven pisze:
Tylko czy przypadkiem generator o którym mówisz nie jest generatorem online?


Zgadza się. Czy to problem?
 
felven
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: pn paź 24, 2011 11:32 pm

Re: [WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

śr mar 28, 2012 9:22 pm

W razie gdyby ktoś chciał zobaczyć wczesną wersję: http://speedy.sh/bEJwU/generator.exe

Co do programu, chodzi tutaj tylko i wyłącznie o szybkie generowanie całej tabeli, zatem nie jest zbytnio rozwinięty, zresztą traktujcie to jako wczesny projekt.

A tak lekko odbiegając od tematu: czy macie jakieś metody żeby walka w warhammerze ed2. przebiegała jakoś szybciej (gram na wariancie z rozdzieleniem na zbroje na konkretnej części ciała). Póki co przeraża mnie to całe zaglądanie w tabele i samo odczytywanie trwa więcej niż powinno.
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

Re: [WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

czw mar 29, 2012 10:50 am

felven pisze:
A tak lekko odbiegając od tematu: czy macie jakieś metody żeby walka w warhammerze ed2. przebiegała jakoś szybciej (gram na wariancie z rozdzieleniem na zbroje na konkretnej części ciała). Póki co przeraża mnie to całe zaglądanie w tabele i samo odczytywanie trwa więcej niż powinno.


Moja recepta w skrócie: ;)

1. Pamiętać, że mechanika WFRP opisuje walkę w sposób bardzo umowny więc nie koncentrować się za bardzo na mechanicznych szczegółach. Polecam jednak raczej podstawowy system zbroi i nie patrzenie na lokację dopóki nie dojdzie do krytyków.

2. Promować kreatywne akcje graczy takie jak szukanie przewagi, odwracanie uwagi przeciwnika, ataki z zaskoczenia i sypać szczodrze bonusami.

3. Wykorzystywać powyższe zagrania postaciami przeciwników.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

[WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

czw mar 29, 2012 6:43 pm

Ja osobiście preferuje narracyjny styl walki. W związku z tym nie rzucam na trafienia, gdyż gracze sami uderzają tam gdzie chcą. Udzielam jedynie modyfikatorów -10 za celowanie w głowę (dodaje +1 do obrażeń) oraz ujemne modyfikatory przy celowaniu w niewielkie odsłonięte części ciała (np między kawałkami zbroi) i to też daje + do obrażeń.

Z tabeli używam w takiej walce jedynie tabeli trafień krytycznych inne nie sa mi potrzebne. To znacznie przyspiesza walkę a poza tym pozwala zbudować w niej nastrój prawdziwej walki:) Zazwyczaj świetnie się to spisuje i moim zdaniem jest o niebo lepsze niż zwykłe mechaniczne rzucanie kostkami.
 
Ureus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: wt sie 30, 2011 8:11 pm

[WFRP ed2]Generator Postaci - potrzebny?

pn maja 21, 2012 9:36 pm

Też miewam ten problem zwłaszcza z akcją opóźnienie ale której nie mam serca wyrzucić bo sam jako BG z niej korzystam. Spróbuj walczyć bez parowania i uników.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości