Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Deadlands: Reloaded - Kanty

pt mar 30, 2012 1:03 pm

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem podręcznik do SWEPLa, ale czy każda moc, w tym kanty, jest wykupywana na zasadzie przewagi? Jeśli tak, to Kanciarz strasznie malutkie ma możliwości na początku gry, bo może mieć tylko dwa kanty (pomijam w tej chwili zabawę z przewagą Weteran Dziwnego Zachodu), co jest trochę...słabiutkie. Nie jestem żadnym powergamerem, ale wychodzę z założenia, że skoro tworzę sobie Kanciarza (czy innego mistyka), to chyba powinien mieć więcej kantów, niż te marne dwa. Może to jest tak, że dzięki przewadze Zdolności nadprzyrodzone (magia), mam dostęp do wszystkich kantów dla rangi Nowicjusz postaci? Jak to jest, bo trochę nie ogarniam?
Ostatnio zmieniony pt mar 30, 2012 1:10 pm przez Petros, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Deadlands: Reloaded - Kanty

pt mar 30, 2012 1:52 pm

Wszystkie przewagi nadprzyrodzone jakie znam zaczynają z jakąś tam liczbą X darmowych zaklęć. Nie wiem jak jest z kanciarzem, ale warto sprawdzić.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Deadlands: Reloaded - Kanty

sob mar 31, 2012 11:18 pm

By zagrać kanciarzem, należy wybrać przewagę Zdolności nadprzyrodzone (Magia). Działa ona jak opisano w podręczniku podstawowym do Savage Worlds (...)


Zdolności nadprzyrodzone (Magia)
Umiejętność nadprzyrodzona: Rzucanie czarów (Spryt)
Początkowe Punkty Mocy: 10
Początkowe moce: 3


Skąd ci się wzięły te dwie moce?
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Deadlands: Reloaded - Kanty

ndz kwie 01, 2012 12:38 am

Skąd się wzięły, a no stąd, że nie doczytałem, że magia daje z miejsca 3 moce i wydawało mi się w związku z tym, że trzeba je pojedynczo wykupywać (4pkt z zawad dają możliwość kupienia 2 przewag + 1 jest za darmo dla ludzi), ale skoro magia daje od razu 3 moce (tak właśnie myślałem, że brak jakichkolwiek mocy tak gratis byłoby zupełnie bezsensu), to super. Dzięki za rozjaśnienie sprawy.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 01, 2012 12:40 am przez Petros, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Deadlands: Reloaded - Kanty

ndz kwie 01, 2012 5:43 pm

To, czego sporo antyfanów SW nie łapie, to że w podręczniku podstawowym praktycznie żadna reguła nie jest wyjaśniona dwa razy, nigdzie się nic nie powtarza. Dlatego właśnie tak powszechna jest, z pozoru dość chamska reguła "zagraj, to się dowiesz". Pewnie możnaby wszystko superdokładnie wyjaśnić na przykładach, ale podręcznik wtedy nie kosztowałby 40 złotych :).
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

Deadlands: Reloaded - Kanty

ndz kwie 01, 2012 11:11 pm

To, czego sporo antyfanów SW nie łapie, to że w podręczniku podstawowym praktycznie żadna reguła nie jest wyjaśniona dwa razy, nigdzie się nic nie powtarza.

Moim zdaniem to jest zdecydowanie plus SW, bo nie ma lania wody i tzw. zapchajdziurstwa.

Zresztą, choć ja jeszcze nie grałem na mechanice SW, to mi się ona już bardzo podoba, bo jest całkiem łopatologiczna, dynamiczna i przede wszystkim daje ogromne możliwości w tworzeniu i rozwijaniu postaci.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości