Post jakiś czas temu napisałem na innym forum (jeszcze przed poznaniem tutejszego forum), ale nie doczekałem się żadnych komentarzy, ani wskazówek, więc powtarzam go tu.
Praktycznie nigdy dla swoich postaci nie wybieram atutów potrzebnych do tworzenia magicznych przedmiotów z jednego, prostego powodu: tworzenie ich powoduje utratę pkt. doświadczenia, a to strasznie boli. Ostatnio zastanawiałem się nad systemem tworzenia przedmiotów z fragmentów pokonanych przez bohaterów bestii.
Oto moja propozycja:
Fragmenty bestii zastepują tracone przez bohatera doświadczenie w czasie tworzenia przedmiotu w ilości 50pd za KW potwora, jeśli pd zabraknie to twórca musi dodać brakujące doświadczenie od siebie, jeśli coś zostani to nadmiar wyparowuje.
Nie każdy potwór daje takie trofeum (z założenia powinno to być coś wyjątkowego) np. nawet jak wsadzimy sto goblinów i zmiksujemy to pd z nich nie wyciągniemy , fragnent bestii (lub ona sama) musi jakoś wpasowywać się w działanie przedmiotu.
Np. drużynowy kapłan kupił róg jednorożca i chce zrobić z niego różdźkę leczenia, jednorożec ma 4KW, więc daje 4x50pd czyli 200pd, to spokojnie wystarczy, żeby zrobić różdżkę leczenia średnich ran (koszt robienia 2250 sz oraz 180pd, które uzysujemy z rogu (20pd "wyparowuje")), albo dodać trochę doświadczenia od siebie i zrobić różdżkę leczenia ciężkich ran (koszt 450pd, 200 mamy z rogu więc jeszce 250pd traci twórca).
Póki co wymyśliłem:
Róg jednorożca - różdżki leczenia ran, neutralizacji trucizny (jednorożec ma takie magiczne moce, które wykorzystuje dotykając rogiem, więc łądnie to pasuje)
Włosy z ogona jednrożca (jedna z niewielu rzeczy, które możemy dostać po dobroci i "dawcy" nie dzieje się krzywda, fajny pomysł na nagrodę dla drużyny, która pomogła jednorożcowi np. obroniła go przed atakiem worgów itp.) - cięciwa do łuków, może jakieś bardz wytrzymałe magiczne liny (całej liny się z 1 ogona nie zrobi, ale do normalnych włókien doplata się te od jednorożca)
Róg minotaura - mgiczne rogi np. jakiś "róg odwagi" albo coś w tym stylu
Smocza skóra/ łuski - pancerze, tarcze (premia z umagicznienia, odporność na żywioł taki jak u smoka, magiczne zdolności podobne do tych, które miał smok) (potęrzny smok, np. z 30kw da 1500pd co starczy na umagicznienie pancerza ponad +6 (czyli np. napierśnik+3+kształt natury (genialny dla druida) albo pancerz+4+odporność na zimno)
Głowa/mózg/"psioniczny gruczoł" łupieżcy umysłów - przedmiot dający zdolności/ataki psioniczne
Oczy (lub inne narządy) potworów ze zdolnością "petryfikacja" - maść chroniąca przed petryfkacją, może jakiś przedmiot atakujący za pomocą petryfikacji.
Co o tym sądzicie, macie jakieś inne pomysły na części potworów do wykorzystania, lepszy sposób wyliczania dawanego xp (w systemie d&d często pojawiają się kwadraty (np. przy umagicznianiu) więc może x*kwadrat KW/SW potwora?