Zrodzony z fantastyki

 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

wt kwie 03, 2012 5:47 pm

Post jakiś czas temu napisałem na innym forum (jeszcze przed poznaniem tutejszego forum), ale nie doczekałem się żadnych komentarzy, ani wskazówek, więc powtarzam go tu.

Praktycznie nigdy dla swoich postaci nie wybieram atutów potrzebnych do tworzenia magicznych przedmiotów z jednego, prostego powodu: tworzenie ich powoduje utratę pkt. doświadczenia, a to strasznie boli. Ostatnio zastanawiałem się nad systemem tworzenia przedmiotów z fragmentów pokonanych przez bohaterów bestii.
Oto moja propozycja:

Fragmenty bestii zastepują tracone przez bohatera doświadczenie w czasie tworzenia przedmiotu w ilości 50pd za KW potwora, jeśli pd zabraknie to twórca musi dodać brakujące doświadczenie od siebie, jeśli coś zostani to nadmiar wyparowuje.

Nie każdy potwór daje takie trofeum (z założenia powinno to być coś wyjątkowego) np. nawet jak wsadzimy sto goblinów i zmiksujemy to pd z nich nie wyciągniemy , fragnent bestii (lub ona sama) musi jakoś wpasowywać się w działanie przedmiotu.

Np. drużynowy kapłan kupił róg jednorożca i chce zrobić z niego różdźkę leczenia, jednorożec ma 4KW, więc daje 4x50pd czyli 200pd, to spokojnie wystarczy, żeby zrobić różdżkę leczenia średnich ran (koszt robienia 2250 sz oraz 180pd, które uzysujemy z rogu (20pd "wyparowuje")), albo dodać trochę doświadczenia od siebie i zrobić różdżkę leczenia ciężkich ran (koszt 450pd, 200 mamy z rogu więc jeszce 250pd traci twórca).

Póki co wymyśliłem:
Róg jednorożca - różdżki leczenia ran, neutralizacji trucizny (jednorożec ma takie magiczne moce, które wykorzystuje dotykając rogiem, więc łądnie to pasuje)
Włosy z ogona jednrożca (jedna z niewielu rzeczy, które możemy dostać po dobroci i "dawcy" nie dzieje się krzywda, fajny pomysł na nagrodę dla drużyny, która pomogła jednorożcowi np. obroniła go przed atakiem worgów itp.) - cięciwa do łuków, może jakieś bardz wytrzymałe magiczne liny (całej liny się z 1 ogona nie zrobi, ale do normalnych włókien doplata się te od jednorożca)
Róg minotaura - mgiczne rogi np. jakiś "róg odwagi" albo coś w tym stylu
Smocza skóra/ łuski - pancerze, tarcze (premia z umagicznienia, odporność na żywioł taki jak u smoka, magiczne zdolności podobne do tych, które miał smok) (potęrzny smok, np. z 30kw da 1500pd co starczy na umagicznienie pancerza ponad +6 (czyli np. napierśnik+3+kształt natury (genialny dla druida) albo pancerz+4+odporność na zimno)
Głowa/mózg/"psioniczny gruczoł" łupieżcy umysłów - przedmiot dający zdolności/ataki psioniczne
Oczy (lub inne narządy) potworów ze zdolnością "petryfikacja" - maść chroniąca przed petryfkacją, może jakiś przedmiot atakujący za pomocą petryfikacji.

Co o tym sądzicie, macie jakieś inne pomysły na części potworów do wykorzystania, lepszy sposób wyliczania dawanego xp (w systemie d&d często pojawiają się kwadraty (np. przy umagicznianiu) więc może x*kwadrat KW/SW potwora?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

wt kwie 03, 2012 10:11 pm

Trochę offtopikowa rada. Zerknij postać Artificera z Eberron Campaign Setting (D&D 3,5) Ta klasa skupia się w szczególności na tworzeniu magicznych przedmiotów.

Dobrze teraz co do głównego tematu.

Pierwsza rzecz. 50 PDkóza 1 KW stwora?
Na twoim przykładzie Jednorożca (Chwilowo skupiam się na kwestiach stricte ekonomicznych) z 4 Kw. To daje nam 200 pdków. Czyli możemy stworzyć przedmiot o wartość (200*25)= 5 000sz
Za 5 tysięcy sztuk złota możemy mieć 6 różdżek leczenia lekkich ran (Które jak każdy doświadczony D&Dowiec wie są najbardziej opłacalną formą leczenia w grze). W dodatku zostaje nam jeszcze 500 sz na 10 mikstur leczenia lekkich ran. To wszystko za cenę zamordowania inteligentnej i świadomej Istoty.
Panie i panowie ogłaszam że w świecie gdzie powyższa zasada działa Jednorożce zostały wytępione co do jednego.

Teraz pomówmy o Minotaurach. 6 kości wytrzymałości daje nam 300 pdków. Czyli przedmiot za 7 500 zrobimy bez większego problemu. Cały problem że minotaur jak większość bykowatych ma dwa rogi...

Widzisz gdzie zmierzam? W świecie z zasadami jakie proponujesz każde większe miasteczko miałoby przynajmniej jednego (Jak nie więcej) magów skupujących takie trofea od poszukiwaczy przygód i zwykłych myśliwych. Liczba wszelkiej maści magicznych eliksirów i wywarów by zalała świat.

Więc niezbyt widzi mi się twoja propozycja.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

wt kwie 03, 2012 11:43 pm

Jak dla mnie robienie przedmiotów za pedeki to jeden z ekstremalnych absurdów tego systemu i wywaliłem to z marszu. Siedzi sobie mag-rzemieślnik zarabiający na produkcji magicznych przedmiotów, dostaje zamówienie na dwie magiczne łyżki szybkiego jedzenia do zupy i jedne magiczne buty niemania odcisków i co? Nie może sobie pójść do laboratorium i zacząć produkcji. Musi iść zabić smoka, uratować trzy księżniczki i zabić 7433 gobliny. Osobiście. Przez ten czas czegoś się nauczył, czegoś doświadczył, zdobył trochę sławy i w ogóle ... ale wszystko zapomina w czasie rzucania czaru łyżkę. Zabijanie 7433 goblinów tudzież pomaganie babci przejść przez ulicę (5 pedeków) wytwarzają magiczną moc która zbiera się w magu i można ją w bijać w przedmioty. No sorry.

Więc u siebie zrobiłem tak, że każdy rodzaj magicznego przedmiotu czy czaru wbijanego w przedmiot ma konkretne wymagania co do rzadkich komponentów, dziwnych rytuałów, okrutnych ofiar dla sił ciemności itd itp. Te wymagane składniki są mniej więcej tak kłopotliwe do zdobycia, że przygoda polegająca na ich zdobywaniu dałaby mniej więcej tyle pedeków co wymaga przedmiot.
W efekcie mam nie tylko więcej sensu ale tysiące dodatkowych motywów do przygód i cały wielki rynek komponentów i specjalnych usług. I obieg magicznych przedmiotów nabiera sensu.
Oczywiście wymaga to wymyślenia warunków do każdego przedmiotu jaki gracze-magowie zechcą sobie wykuwać lub zamawiać, ale to raczej łatwa zabawa w skojarzenia.
Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2012 11:44 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 7:03 am

Mam w posiadaniu 3podręczniki źródłowe 3.5 i kilka klasowych do 3.0 (obrońcy wiary itp.), więcej nie mam, więc Artificiera do tej pory nie znałem.

W założeniach zaznaczyłem, że moc jednej istoty możemy wykorzystać do stworzenia 1przedmiotu (1różdżka, 1miecz, ew. przy eliksirach może być więcej bo np. robimy cały garnuszek zupy eliksirowej i potem rozlewamy do butelek :P, czyli mamy do wyboru zrobić różdżkę lecz. lekkich ran i sporo pd "wyparowuje, albo zrobić różdżkę lecz. śr. ran, która daje mniejsze straty, ilość różdżek w mieście bardzo się nie zwiększyła), co do ilosci rogów minotaura to w procesie tworzenia przedmiotu cała magia istoty jest ogniskowana w 1 miejsce (np. 1 z wybranych rogów).
50pd x KW to może troche dużo (dlatego proszę o rady jak to wyrównać), ale bohaterowie za pokonanie jednorożca (zakładając, że mają średni poziom jak on SW) dostaną 5-6x więcej pd (ok. 1200 do podziału między ilość postaci). Teoretycznie drużyna 4magów/kapłanów na 4-5 poziomie za ubicie jednorożca dostanie tyle pd, że zaleje cały rynek magicznymi przedmiotami (1200x25 daje przedmioty o wartości łącznej 30k).

Twoja wizja magów skupujących trofea w każdym mieście jest bardzo realistyczna (u nas (nasz świat) poluje się np. na rekiny i odcina się im płetwy grzbietowe żeby robić lekarstwa mające pobudzić tworzenie chrząstek, jest to raczej nie legalne (nie chce mi się sprawdzać), ale proceder działa, przez co co roku giną tysiące rekinów).

Podoba mi się pomysł Albiorixa (w sumie nasze wizje są bardzo podobne), ja tylko zastanawiam się jak stworzyć arbitralne zasady ogólne.
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 7:47 am

Zużywanie expa do tworzenia przedmiotów to stoper aby postacie graczy nie mogły ich robić sobie do woli. Nie wyobrażam sobie, by stary zgrzybiały mag, do robienia głupiej różdżki, musiał zużywać swojego expa, którego z racji wieku za bardzo już nie może zdobywać.

Kreatywni gracze, grający by the book, przy przyznanwaniu pedeków za zabijanie potworków i tak znajdą rozwiązanie, ale to będzie idiotyczne - expienie na dzikach by zrobić pierścień ochrony +1 :D

Nie uskuteczniam dedeków, ale rozwiązałbym podobnie jak Albiorix. Oczywiście jest to niekanoniczne i na pewno zaburzy misternie uplecione zbalansowanie świata.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 9:04 am

Arbitralnych zasad ogólnych co do tworzenia magicznych przedmiotów z Trofeów raczej nie stworzysz.

Raz musiałbyś przejrzeć całą księgę potworów i połączyć stwory z magicznymi przedmiotami.
Co powoduje komplikacje w stylu: Jeśli by stworzyć przedmioty ogniste potrzebuje skóry Azera, to w sesjach/settingach gdzie azerzy nie występują niema przedmiotów ognistych. W dodatku jak pisałem biedne jednorożce, inteligentne świadome i rzadkie istoty, zostały by po prostu wytępione do nogi. Inne podobne istoty także by wyrżnięto. Z drugiej strony moja powergamerska wyobraźnia właśnie podsunęła mi wizję Hodowcy mającego stadnicę stworzeń X, które hoduje by potem je przerobić na magiczne przedmioty.

Magiczne przedmioty za Xpki to stricte mechaniczna kwestia. Jak już napisano stworzono to by gracze nie tworzyli magicznych przedmiotów na potęgę.

Jak już zrezygnuj z trofeów bestii, bo to tworzy pewne problemy (Hodowcy, wymarłe/nieobecne gatunki) a zamiast tego użyj kryształów. Tu posiłkuje się Warhammerem. Każdy wiatr ma swój kryształ magii. Więc możemy 6 rodzajom rodzajom energii D&D także sprezentować skrystalizowaną ich formę. Nowy surowiec do tworzenia przedmiotów. Skrystalizowana/Pierwotna Woda, Ogień, Ziemia, Powietrze, Życie(Święta), Śmierci(Plugawa)
to tworzy takie problemy jak walki o zasoby, nowe kopalnie... Jednak to mi się bardziej widzi niż trofea z bestii.
4 żywioły (Woda, Ziemia, Ogien, Powietrze
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 10:03 am

Nowe zasoby za bardzo komplikują sprawy - dodatkowa magiczna waluta itp :)

Już prędzej zrezygnować z komponentów (bo ma to swoje wady i to spore), a na przykład:

Aby zrobić różdżkę magicznych pocisków, trzeba zaklinać ją siedem razy pod rząd stosownym zaklęciem, o konkretnych porach dnia czy nocy. Mag w tym czasie nie może mieć zmemorizowanych innych zaklęć niż to które zaklina (bo interferuje) i po rzuceniu na przedmiot, "czyści" haczyk z czarami.
Bardziej potężne przedmioty wymagałaby kombinacji zaklęć, więcej czasu, bardziej specyficzne warunki, rytuały itp.
Dzięki temu robiłoby się je długo, mozolnie, i taki mag-rzemieślnik miałby rację bytu, ale powinien siedzieć w bezpiecznym miejscu, bo praktycznie podczas robinie itemków byłby bezbronny (choć przedmiotów i zwojów mógłby używać).
Ponieważ gracze mają rzadko szansę tak długo wysiedzieć - metoda też całkiem skuteczna, elegancka i nie debalansuje chyba zbyt mocno świata..

Oczywiście puryści zasadowi w życiu się ze mną nie zgodzą ;)
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 10:38 am

Długo i mozolnie? Zdajesz sobie sprawę że obecnie czas produkcji to jeden dzień za każde zaczęte 1 000 wartości? Czyli jak coś kosztuje 2 001 to robi się to trzy dni? A ty chcesz to jeszcze bardziej wydłużać? Przedmiot za 50 tysięcy robi się prawie dwa miesiące wiec bez przesady.
Moje próby bawienia się w tworzenie magicznych przedmiotów rozbijały się o dwie kwestie. Pierwsza to rzecz jasna XPki, druga to jak długo musiałaby moja postać siedzieć na szanownych czterech literach by zrobić jeden z wielu przedmiotów jakie chciałem. Bardziej się opłacało zabić smoka i podskoczyć o poziom.

Komponenty magiczne to dobra rzecz pomagająca trzymać w szachu czarujących, jak się o niej pamięta rzecz jasna.

Co do nowych zasobów to mało prawdopodobne by stały się magiczną walutą. Mithril i Adamant nimi nie są. A MG może kontrolować gdzie się je znajduje, jak się je znajduje etcetera.
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 12:25 pm

To, że Mithril i Adamant nie są, to tylko i wyłącznie dlatego że nigdzie nie napisano że są ;) Bo powinny mieć kluczowe znaczenie.

W sumie tworzenie uber itemka przez kilka miesięcy - to bardzo dobry czas. Taki mag poświęca czas głównie na jego produkcję, dostanie za to kupę kasy, ale jest uziemiony :)

Problem jest taki, że z zasady w erpegach magic itemy są dla graczy i czasem enpeców, do zdobycia/kupienia anie robienia. Jakiekolwiek ich konstruowanie wymaga stworzenie całej ekonomii z tym związanej, czyli czegoś o czym wcześniej nikt nie myślał.

W większości systemów rozwiązywałem to tak, że jeśli gracze chcą zająć się craftingiem, to będzie oznaczało przejście z bycia poszukiwaczem przygód do rzemieślnika. Dobre jako wypełnienie przerwy między przygodami (długiej, pół roku, rok).
 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 1:21 pm

Pomysł częściowo oparłem o pomysł z wiedźmina (serial, może był kiepski, ale kilka scen było niezłych, szczególnie te z Jaskrem, dialog ze smokiem podobny jak w opowiadaniach), cytaty mocno z głowy i lekko ubarwione:
"-Starosto ubiłem to cholerstwo co mieszkało pod lasem i ludzi żarło, dajcie 200 złota.
-Eeee panie wiedźmin kogo to niby zjadło, jednego wiejskiego głupka, kasy nie mam to nie dam, ale idzcie do maga co mieszka w wieży może jemu się przyda to coś zapłaci"

polowanie na smoka (głównie w celu przetrzepania skarbca, dodatkowo sława i chwała dla władcy za ubicie gadziny) , ekipa zostaje zatrzymana przed innego smoka, on przekonuje większość żeby zawrócili, rozmowa łowców smoków
"-I co, że gadzina skarbca nie ma, za jego truchło i tak dostaniemy w huhu od magów"

Dodatkowo trofea częściowo rozwiązałyby problem skąd w brzuchu potwora znalazł się ten magiczny miecz? W opisie kupowania czarów u BN jest wzmianka, że jeśli zaklęcie posiada koszt w pd to za 1pd musimy rzucającemu zapłacić 5sz, więc wartość skarbu potworka częściowo mogłaby być pokrywana przez watrość jego trofeum.

System z 50pd za KW jest średnio równy (bo mając dwa potwory o podobnej sile jeden może mieć np. 10kw, a drugi 20kw), ale może jakaś część typowego doświadczenia da danej SW (w tabeli w podr. mistrza 38str, pogrubiona wartość dla każdej SW), np. 1/6 (może mniej):
potwór o SW5 drużynie o śr. poz. 5 da 1500pd, więc jego trofeum dawałoby 250pd na cele tworzenia przedmiotów, a czarodziej/kapłan itp. płaciłby za nie 1250sz (mniej więcej tyle ile wychodzi wartość skarbu dla spotkania o SW5), jeśli potwór ma poziomy w klasie (np. łupierzca umysłów/zaklinacz 5, to jego trofeum da pd jak normalnego łupierzcy (i jego wartość w złocie odejmiemy od wartości skarbu potwora), a reszta skarbu dla jego SW będzie w przedmiotach, biżuterii, monetach).

Pozatym trofea w założeniu mają być czymś dość rzadkim i ZNACZNA większość potworów nie dawałaby nic. Rozpoznanie czy dana istota może mieć napełnione mocą trofeum można oprzeć o test wiedzy dla danego typu istoty np.
test o ST 20-25 ogólne pojęcie czy potwór daje trofeum
test o ST 25-30 wiedza, która część potwora ma najwięcej mocy (żeby np. uciąć minotaurowi łeb, a nie transportować całego potwora o wadze 300-350kg)

Co do wyginięcia niektórych gatunków byłby to podobne jak w prawdziwym świecie: mamy gatunki na które poluje się dla trofeów (np. słonie), ale większość rządów chroni je przed wyginięciem, tak samo w świecie gry dobre/neutralne istoty byłby w jakiś sposób chronione przed kłusownikami, przykład na jednorożcach:
Cytat z ksiegi potworów " Róg jednorożca słynie z leczniczych właściwości i jest składnikiem wielu uzdrawiających eliksirów. Złe i pozbawione skrupułów istoty polują czasami na te stworzenia, właśnie dla ich rogów wartych 2000sz (w moim nowym przeliczniku dawałby 150pd i miałby wartość 750sz). Większość dobrych stworzeń nie zajmuje się handlem rogami."
Można spokojnie założyć, że tak czyste, dobre praktycznie "święte" istoty byłby chronione przez np. druidów z danego lasu, elfy, baśniowe istoty.

Z drugiej strony groźne, złe, atakujące ludność potwory raczej na pewno nie będą chronione, dodatkowo system trofeów może wyjaśnić istnienie "łowców potworów" (np. graczy):
Wioska o wiele mówiącej nazwie "mała, biedna wieś" jest nękana przez parę Wywernów (SW 6, dwa potwory to SW8), potwory zjadają bydło, zabiły też kilku mieszkanców. Logicznie myśląc szansa, że w ich leżu będzie coś sensownego jest bardzo mała (no chyba, że ktoś za sensowne uzna baranie kości), mieszkancy też nie będą w stanie zapłacić w złocie za zabicie potworów (wartość skarbu za SW8 to 3400sz, a mieszkoańcy mogą zaproponować 100sz (i to ledwo, ledwo)). "Łowcy" ustalają taką umowę "my zabijamy potwory, za to ciała bestii należą do nas, po robocie na kilka dni, aż się poleczymy i odpoczniemy dostajemy miejsce w gospodzie i jedzenie za friko i załatwicie wóz żeby przetransportować ciała bestii do miasteczka 20km stąd (a tam bohaterowie okolicznemu magowi sprzedadzą ciała za niezły grosz)" mieszkańcy szczęśliwi bo oprócz zakwaterowania (raczej grosze) nie ponoszą kosztów (wóz się jakiś znajdzie), a bohaterowie swoje i tak zarobią.
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 1:50 pm

Fabularne kombinowanie i dawanie graczom pretekstu to fajna rzecz, ale dalej nie tłumaczy jak taki stary zgrzybiały mag w wieży, mógłby robić przedmioty nie cofając się w rozwoju ;)
 
Armando
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob mar 24, 2012 4:02 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 2:01 pm

W/g mnie to "stary zgrzybiały mag" powinien robić przedmioty znacznie lepiej niż na początku swojej kariery, praktyka, lata doświadczeń pozwalają tworzyć wspaniałe przedmioty.
Mistrz kowalstwa dzieki latom pracy z "młotem i kowadłem" nabywa doświadczenie i zdolności, a nie je traci, podobnie mag mający doświadczenie w umagicznianiu mieczy czy tworzeniu bereł powinien robić to lepiej niż mag, który choci po lasach i ubija gobliny (rozwija zdolność czarowania itp. ale jakoś nie bardzo polepsza swoją umiejętność warzenia mikstur, czy tworzenia różdżek), ale takie rozważania zaczynają podważać podstawy systemu pd :P.
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

tworzenie przedmiotów bez kosztu pd, z trofeów z besti

śr kwie 04, 2012 3:05 pm

1.Jak napisali inni koszt PD przy tworzeniu przedmiotów (czy rzucaniu czarów) jest pomysłem chorym, wymyślonym tylko po to żeby gracze nie nadużywali atutów tworzenia. Osobiście ich nie używam, pewnie dlatego też że PD to dla mnie tylko wyznacznik kiedy postać powinna awansować, a nie automat: "mam 1k PD - poziom 2, 3k - poziom 3, itd).
2. Opcjonalne komponenty i ich działanie są opisane w kilku książkach (chociażby Księga Plugawego Mroku, Complete Mage, Complete Champion). Prawda, odnoszą się do rzucania czarów, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby, np. Palec Humanoida (Humanoid Finger) został użyty przy tworzeniu przedmiotu związanego ze telekinezą, czy premią do ataku, a Oko Diabła (Devil's Eye) było użyte przy tworzeniu przedmiotu związanego ze wzrokiem, lub klątwą.
3. W Player's Handbook II jest atut "Trophy Collector", może on Ci trochę pomoże.
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2012 3:11 pm przez Nevin, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości