Na wasze życzenie mechanika magii i walki przy okazji.
1.Magia
- Magia ma moc, lecz pamiętaj ta moc może cię zniszczyć -
Magia w Allamachu to najpotężniejsza i najbardziej niebezpieczna sztuka. Wielu podąża tą drogą niewielu wraca. W świecie gdzie technologia raczkuje i gdzie psioników nie ma, magia też popularną rzeczą nie jest.
Teraz mechanika.
Aby rzucić jakiś czar potrzebuje dwóch rzeczy: testu umiejętności i odpowiedniej ilości many. Niekiedy też dodatkowych innych czynników. Pierwsza sprawa jest banalna. Każde zklęcie od poziomu 0-9 będzie miało ustalone ST. Druga rzeczy przynosi troche skąplikowania. Każda postać ma swoje zasoby many. Wynoszą one:
(Wartość Atrybutu*2)+poziom klasy czarującej=ilość punktów mana
Regeneracja tych punktów mod. z atrybutu + 1/5 poziomu klasy czarującej. Jeżeli nie robimy nic męczącego to ta wartość się podwaja.
Całość powyższego tekstu może się zmienić w trakcie testów.
2.Przedmioty magiczne
Krótka notka o przedmiotach magicznych. Większość z nich pozostaje, lecz te które podnoszą atrybuty i umiejętności jestem zmuszony usunąć. Dzięki temu zabiegowi chce usunąć gości przeskakujących mury warowni, czarodziejów zawsze rzucających potężne zaklęcie itp.
3.Odporność na magie
Odporność na magie w tym świecie zależy właściwie od tego co nosisz. Magia allamachu ma problemy z przebiciem się przez niektóre metale. Podam teraz ich spis:
- Żelazo
- Stal
- Złoto
- Mithril
- Adamyt
- Smocza stal
Przedmioty wykonane w większości z tych metali dają pewną premie do OM. Jego wartość to:
10+mod. z pancerz+mod. z tarczy+mod. z bd+inne mod.
Czemu budowa?? Dlatego że to nasz organizm musi poradzić sobie z magią. Przy OM wspomne też o obsydianie. W Allamachu jest to bardzo rzadko spotykany minerał. Jego obecność neguje każdą magie w promieniu 9m/100 g. Pył z niego rozsypany wokół czarownika powoduje niemożność wyjścia jegomościa poza krąg.
4. Walka
NIC SIĘ TU NIE ZMIENIŁO.