Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Allamach

pn lut 09, 2009 11:54 am

Pracuje na własnym settingiem rozwijającym DnD 3.0. Świat pełen magii i smoków. Takie typowe fantasy. I tu jest kilka problemów:

1.Graczom udstępniłem 3 rasy (człowiek, elf, krasnolud) z ponad 40 zrobionych przez mnie. Mam dylemat czy to wystarczy ??
2. Problem mam z kartą postaci. Musze zmienić to i owo i dodać też kilka rzeczy. Czy jest jakiś sposób na edycje pliku PDF z standardową kartą postaci ??

Za pomoc z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 2:58 pm przez Królik, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

pn lut 09, 2009 12:01 pm

1.Graczom udstępniłem 3 rasy (człowiek, elf, krasnolud) z ponad 40 zrobionych przez mnie. Mam dylemat czy to wystarczy ??
Co było kryterium?


rozwijającym DnD 3.0. Świat pełen magii i smoków. Takie typowe fantasy
Rozwinie że łohoho.
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

pn lut 09, 2009 3:29 pm

Skoro masz 40 ras to daj im więcej do wyboru. Nie znam twoich graczy ale może będą chcieli zagrać jakimś potworem czy inną "złą" rasą, w końcu nie każdy chce stworzyć kolejnego krasnoluda z wielkim toporem, ratującego po raz setny świat.
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

pn lut 09, 2009 6:32 pm

Malaggar rozwija DnD mechanicznie nie fabularnie. Po co zmieniać coś co jest dobre.
Azgoth złych ras nie dam postacią bo albo nie mają dostępu do magii (gogi i orkirry) lub posługją się nią naturalnie (giganci czy minotaury na przykład). Najlepsz i najgorsze co chyba zrobiłem to pozostawienie 5 klas i danie im specjalizacji ( wojownik, łotrzyk, mag, kapłan, druid). Głównie przez to mam problemy z rasami. Pozostałe mi niepasują odpowiednio do klas (przykładowo gnomy to śmieciarze gdzie im do wojowników czy nawet do łotrzyków). I teraz mam jeszcze pytanko czy ktoś by sie podjoł zrobienia kilku rysunków do PDF z settingiem?? BYłbym wdzięczny bo sam z kumplem nie wyrobie :razz: .
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

pn lut 09, 2009 7:45 pm

Azteco pisze:
Pozostałe mi niepasują odpowiednio do klas (przykładowo gnomy to śmieciarze gdzie im do wojowników czy nawet do łotrzyków).

Ja tam widzę gnoma jako łotrzyka (choćby jako mistrza zakładania i rozbrajania płapek, bo to też jest łotrzyk). I jak już czepiamy się łotra to jak dałeś mu magię (bo z twojego posta zrozumiałem ze klasy/rasy niemagiczne odpadają)?
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

pn lut 09, 2009 8:45 pm

Tak rasy magiczne i bez magi odpadają, ale nie klasy. Przecierz woj i łotr nie mają magii, a u mnie istnieją. Gnomy jakoś wkręciłem do settingu jako rase grywalną. Może jednak ktoś odpowie na moje drugie pytanie ??
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

wt lut 10, 2009 6:57 pm

Jakbym wiedział to dawno bym napisał. Może spróbuj narysować na zwykłej kartce co ci jest potrzebne i zrób ksero? Zajmie to trochę czasu ale będziesz miał swoją własna kartę. Ja robię tak z "roboczymi kartami" - rysuję tylko to co jest mi potrzebne (np. omijam czary u woja) na kartce w kratkę. Może ładnie to nie wygląda ale przecież chodzi o to co masz na karcie, a nie o samą kartę.:wink: Spróbuj też w Googlach poszukać czegoś o PDF.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lut 10, 2009 7:52 pm

Przeniosłem temat w bardziej właściwe dla niego miejsce. Radzę też nieco rozwinąć swoje pomysły i napisać coś więcej, bo na razie nie wiadomo za wiele.
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

śr lut 11, 2009 12:09 pm

Zrobie sobie mały plebiscyt na kolejne rasy podstawowe. Niech każdy kto chce odpowie coś o rasie którą by chciał zagrać z poniższej listy.
  • Mieszczaki - malutkie, gnomopodobne istoty żyjące na przedmieściach wielkich miast i na śmietniskach. Umieją zrobi coś z niczego.
  • Kroboldzi - mali szczuroludzie chcący jedynie w spokoju kopać i budować. Są bardzo religijni i drażliwi.
  • Ragnarzy - Nacja olbrzymów. Są mniej więcej dwukrotnie więksi od człowieka, żyją na północy, na wyspach, od wieków parają się wojaczką i magią druidzką.
  • Smoczaki - jaszczuroludzie pochodzący od smoków. Są dumną rasą wieżącą że tylko prawo i tradycja mogą rządzić światem.
  • Chochliki - spokrewnione z mieszczakami istoty leśne parające się magią tajemną.
  • Icarriusy - ludzie-ptaki pozbawione skrzydeł żyjące na latających miastach. Są potężnymi wojownikami i inżynierami.
  • Daevarzy - humanoidalne niedźwiedzie o spokojniej naturze. Opiekują się lasami i żyjącymi w nich istotami.
  • Kaerończycy - ludzie przybyli z nieznanego lądu nazywanego przez nich Kaer. Są szybcy i wytrzymali.
  • Temorianie - humanoidalne istoty pochodzące od duchów ziemi. O dziwo parają się głównie magią tajemną i kapłańską.

Teraz troche informacji na temat klas. Z podstawowych 11 klas pozostało 5, ale każda posiada specjalizacje. Oto one:

Druid
  • Zmiennoształtny - skupiają się na zmianach swojej postaci. Najgorzej posługują się magią.
  • Łowca - polują na bestie i inne istoty. Średnio radzi sobie z magią.
  • Opiekun - głównie lecząca specjalizacja. Bardzo dobrze radzi sobie z magią.
  • Mściciel - panujący nad destruktywnymi mocami natury. Bardzo dobrze radzi sobie z magią.
Kapłan
  • Kleryk - Wyznający swoje bóstwo potężny czarownik.
  • Palladyn - wojownik wiary, słabo radzący sobie z magią.
  • Szaman - prymitywny kapłan widzący duchy. Średni czarownik i wojownik.
Ekspert
  • Inżynier - znający się na technice jegomość. Posługuje się bronią palną i dobrze rozbraja pułapki.
  • Szpieg - bardzo dobry dyplomata, średnio z rozbrajaniem pułapek, posługuje się też troche truciznami. Zna się troszke na magii tajemniej.
  • Zabójca - jego celem jest jak najszybciej zabić. Bardzo dobrze radzi sobie z truciznami ,ale nad pułapkami musi popracować.
Mag
  • Elementalista - posługje się potężną magią żywiołów.
  • Czarnoksiężnik - wysługje się przywołanymi stworami i klątwami. Zna się też na nekromancji.
  • Iluzjonista - posługuje się cieniem i iluzjami z zabójczą precyzją.
  • Zaklinacz - mag umysłu zauraczający swoje ofiary.
  • Uczony - troche iluzji, troche magii umysłu, całkiem niezłe zaklęcią przyzwania i dużo transmutacji.
Wojownik
  • Obrońca - tarcza, lekka broń i cięrzki pancerz to obrońca.
  • Berzerker - dziki wojownik furii
  • Strzelec - Strzelec wyborowy. Coś jeszcze mówić?
  • Żołnież - ma troche z obrońcy i strzelca, ale i tak najlepiej radzi sobie w walce wręcz.
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

śr lut 11, 2009 3:50 pm

Mieszczaki są super szczególnie jeśli połączysz z inżynierem, jak dobrze rozpisał byś to mechanicznie to wyjdzie mały jegomość zbierający złom i robiący z tego wszystko co chce :wink:. Interesujący są też ci Kaerończycy. Za to na pewno nie zagrał bym Icarriusem ani Smoczakiem.

Te specjalizacje to prosty sposób na :
a) zepsucie wszystkiego i jeszcze większe skomplikowanie mechaniki
lub
b) Ciekawy wybór dla graczy powodujący, że zagrają naprawdę tym kim chcą.
Wszystko zależy od ciebie i tego jak to zrobisz.
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

czw lut 12, 2009 6:06 pm

Teraz troche mechaniki, a dokładniej zaprezentuje liste umiejętności.
  • Akrobatyka (Zr) - salta, przewroty itp.
  • Alchemia (Int) - tworzenie i identywikacja mikstur* oraz eliksirów*.
  • Atletyka (S) - umiejętności wytrzymałościowe jak bieg, pływanie i wspinaczka.
  • Blef (Cha) - kłamstwo jak i równierz aktorstwo.
  • Dyplomacja (Cha) - by mieć dobrą gadke i nie tylko...
  • Inżynieria (Int) - otwieranie zamków, rozbrajanie pułapek i zabawa z prochem.
  • Jeździectwo (Zr) - jak walczymy z siodła lub wierzchowiec jest narowisty.
  • Koncentracja (Bd) - gry chcemy coś zrobić gdy nie jest spokojnie jak i otrzymać drobny bonus do wykonywanej czynności.
  • Kradzież kieszonkowa (Zr) - zwiniemy temu panu sakiewke, a gdyby co to od tego pożyczymy miecz.
  • Leczenie (Rzt) - czyli łatanie ciała po walkach i w czasie chorób.
  • Magia natury (Rzt) - zacytuje "Storm, earth and fire be on my call" czy jakoś tak
  • Magia tajemna (Int) - tzw. magia uczonych, od fireballa przez klątwy po wezwania sprzymierzeńców.
  • Magia wiary (Cha) - cudy, dary od boga czy jak to nazwiecie.
  • Percepcja (Rzt) - jestem z miasta to widać, słychać i... ej nie przeszukuj mnie.
  • Przetrwanie w dziczy (Rzt) - wytropie, upoluje, znajde ziółka, zrobie ognisko, ugotuje i zjem.
  • Rzemiosło (zależnie) - umiejętności do zarabiania kasy i naprawy ekwipunku (występy też). Kupowane odzielnie
  • Skradanie (Zr) - skradanie by cichcem zabi lub ukraść co trzeba.
  • Szpiegostwo (Int) - półsłówka, fałszowanie i zatajanie informacji.
  • Ukrywanie (Zr) - jestem, a teraz nie ma...
  • Zastrasznie (Cha) - by niekiedy nie trzeba było sięgać po miecz.

    *Uprzedzam pytania. W Allamachu jest różnica między miksturą a eliksirem. Mikstura nie posiada w sobie magii tylko naturalne składniki, a eliksir to zaklęcię zmienione w płyn.
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

czw lut 12, 2009 7:14 pm

Podaj więcej o tej magii. Bo jeśli dałeś magię jako umiejętność, to jak rzucić czar? Testem umiejętności?
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

pt lut 13, 2009 9:59 am

Na wasze życzenie mechanika magii i walki przy okazji.

1.Magia
- Magia ma moc, lecz pamiętaj ta moc może cię zniszczyć -

Magia w Allamachu to najpotężniejsza i najbardziej niebezpieczna sztuka. Wielu podąża tą drogą niewielu wraca. W świecie gdzie technologia raczkuje i gdzie psioników nie ma, magia też popularną rzeczą nie jest.

Teraz mechanika.

Aby rzucić jakiś czar potrzebuje dwóch rzeczy: testu umiejętności i odpowiedniej ilości many. Niekiedy też dodatkowych innych czynników. Pierwsza sprawa jest banalna. Każde zklęcie od poziomu 0-9 będzie miało ustalone ST. Druga rzeczy przynosi troche skąplikowania. Każda postać ma swoje zasoby many. Wynoszą one:

(Wartość Atrybutu*2)+poziom klasy czarującej=ilość punktów mana

Regeneracja tych punktów mod. z atrybutu + 1/5 poziomu klasy czarującej. Jeżeli nie robimy nic męczącego to ta wartość się podwaja.

Całość powyższego tekstu może się zmienić w trakcie testów.

2.Przedmioty magiczne

Krótka notka o przedmiotach magicznych. Większość z nich pozostaje, lecz te które podnoszą atrybuty i umiejętności jestem zmuszony usunąć. Dzięki temu zabiegowi chce usunąć gości przeskakujących mury warowni, czarodziejów zawsze rzucających potężne zaklęcie itp.

3.Odporność na magie

Odporność na magie w tym świecie zależy właściwie od tego co nosisz. Magia allamachu ma problemy z przebiciem się przez niektóre metale. Podam teraz ich spis:
  • Żelazo
  • Stal
  • Złoto
  • Mithril
  • Adamyt
  • Smocza stal

Przedmioty wykonane w większości z tych metali dają pewną premie do OM. Jego wartość to:

10+mod. z pancerz+mod. z tarczy+mod. z bd+inne mod.

Czemu budowa?? Dlatego że to nasz organizm musi poradzić sobie z magią. Przy OM wspomne też o obsydianie. W Allamachu jest to bardzo rzadko spotykany minerał. Jego obecność neguje każdą magie w promieniu 9m/100 g. Pył z niego rozsypany wokół czarownika powoduje niemożność wyjścia jegomościa poza krąg.

4. Walka

NIC SIĘ TU NIE ZMIENIŁO.
 
Awatar użytkownika
Azgoth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 646
Rejestracja: sob sie 02, 2008 5:47 pm

sob lut 14, 2009 12:42 pm

Przyznam się że chciało mi się czytać tylko mieszczaków, bo mnie mocno zaintrygowały.
Więc tak:
*Skąd premia do Int i kara do Rzt? Są głupie, interesują się czymś?
*Malutkie rasy raczej nie mają plusów do Bd (mięśnie też są malutkie), daj raczej zręczność, albo opisz skąd ta budowa.
*Co to jest Percepcja?
*Czym są umiejętności społeczne?

Jak będę miał chwilę to zabiorę się za inne.

Co do mechaniki - może być choć myślę że mana powinna się szybciej regenerować w stosunku do jej maksymalnej liczby. I ile many kosztuje czar?
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

sob mar 21, 2009 8:05 pm

Z powodów zdrowotno-szkolnych projekt allamachu d20 został zawieszony do czasu załatwienia wszystkich spraw. A tu taki mały prezent

http://www.wrzuta.pl/obraz/vjKJtPnWrR/allamach_mapa
 
Obliv
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob lip 22, 2006 8:44 pm

sob mar 21, 2009 8:22 pm

Co do mapy :

Akkur wchodni - zgubiłeś S
Morze księrzycowe - to aż szczypie w oczy...
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Allamach

pt sie 14, 2009 10:36 am

Projekt zawieszony z braku silnej woli i wypaleniem się pomysłu. Choc Allamach 4.0 wciąż kusi...
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Allamach

ndz gru 13, 2009 10:12 pm

Odwieszam prace na Allamachem. Wiele przmyślałem i uznaje że 4.0 z małymi zmianami może podołac temu wyzwaniu. Zmieniłem też ankiete czy wy też myślicie podobnie. W ciągu tygodnia powinienem miec wyniki dotyczące która edycja będzię wchodzic w gre.

Życzcie powodzenia.
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

Allamach

śr gru 16, 2009 12:36 pm

Jeżeli chcesz się opierać na jakiejś mechanice, to oczywistym rozwiązaniem jest stawianie na 'przyszłość', a nie tworzenie przestarzałych fundamentów. Skoro tworzysz nowy świat, niech będzie oparty na nowej mechanice - w ten sposób przedłużysz żywotność projektu. W innym przypadku, na zasadach 3.0, po skończeniu światotworzenia może się okazać, że najstarsi góralnie nie pamiętają jak w 3.0 się gra, a nawet 4.0 trąci już myszką, bo właśnie wyszło 4.5/5.0. Takie są uroki stawiania na jedną mechanikę.

Szczerze życzę powodzenia przy tworzeniu nowego świata. Chętnie poobserwuje jakiś ruch na tym podforum :D
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 12:37 pm przez Ramirez Kel Ruth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Allamach

śr gru 16, 2009 3:01 pm

Prace zaczynają sie pełną parą. Zaczynam od końca czyli historia, geografia i wielcy tego świata. I teraz rodzi się pytanie czy gdzieś jest opisana broń palna do 4.0 ? Jeżeli nie to troche lepiej, jeżeli Eberron to kicha bo jeszcze Player Guide nie mam.

Sam świat po przemyśleniu nie wiele sie zmieni, nie licząc przerobienia mechaniki na Steampunk z mocny akcentem magii.
 
Awatar użytkownika
ironfist
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 68
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:50 pm

Allamach

wt kwie 10, 2012 8:26 pm

I jak tam z projektem? Żyje nadal, czy już umarł śmiercią naturalną (95% autorek:().?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości