Wodna forma
Przemiany
Poziom: Cza/Zak 2, Drd 2
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota/przedmiot
Czas działania: 1 min./poziom lub do wyładowania
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak
Zaklęcie to działa tylko na istoty/przedmioty, w których skład wchodzi co najmniej 75% wody (ssaki, rośliny, owoce itd.). Podczas działania czaru istota/przedmiot zyskuję formę wodną, czyli staje się w większości czystą wodą, co daje różnorakie premie, lecz i uwrażliwia na pewne ataki.
Podmiot zyskuje odporność na ciosy, cięcia, kłucia, uderzenia itp. i otrzymuje redukcję obrażeń 4/magia, dzięki której ignoruje pierwsze 4 rany zadane w wyniku ataku orężem niemagicznym lub bronią naturalną stworzenia pozbawionego podobnej redukcji obrażeń. Kiedy czar zapobiegnie w sumie 4 obrażeniom na poziom czarującego (maksymalnie 40), jego działanie dobiega końca. Staje się także niewrażliwy na trafienia krytyczne i ciosy w plecy.
Obrażenia od ognia, które może otrzymać podmiot czaru, zostają zredukowane o 10 punktów (bez maksymalnego progu); jednak po otrzymaniu obrażeń od zimna, które przekraczają 5 punktów - na cel działa spowolnienie trwające 2 rundy (maksymalna długość spowolnienia to czas trwania Wodnej formy); natomiast po otrzymaniu 30 punktów obrażeń od zimna w przeciągu 5 rund, podmiot zamarza - spadek PW do 0 (po czym spada niżej). Aby uchronić ofiarę tej okoliczności przed zgonem, należy zadać jej co najmniej 10 punktów obrażeń od ognia, nim ilość jej PW osiągnie wartość -10 (redukcja nadal działa, lecz mimo to postać zostaje odmrożona).
Cel staje się również wrażliwszy na elektryczność i otrzymuje podwójne obrażenia od takich ataków, przewodzi także prąd. Obrażenia od kwasu również zostają podwojone; bywa też (jeśli obrażenia przekroczyły 10 punktów), że po takim zranieniu na wszystko w promieniu 3 metrów od celu ataku działa zaklęcie kwasowej strzały, a w promieniu od 3 do 6 metrów - wybuchu kwasu. Dzieje się tak przez gwałtowną reakcję na zmieszanie się wody z kwasem (rozprysk).
Ekwipunek podmiotu zaklęcia nie zostaje zmieniony.
Wodna forma rozprasza postać gazową.
Komponent materialny: Flakon wody i kropla alkoholu, którymi polewa się cel.