Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Czary przeniesienia ran

pt lis 25, 2011 10:35 pm

Przeniesienie lżejszych ran
Nekromancja
Poziom: Kap 3
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięte istoty
Czas działania: Chwilowy, 1 runda / 2 poziomy; patrz opis
Rzut obronny: Wola zmniejsza o połowę; patrz opis
Odporność na czary: Tak

Kładąc rękę na żywej istocie zdejmujesz z niej rany, lecząc w ten sposób 3k8 obrażeń +1 na poziom czarującego (maksymalnie +12). Obrażenia te kumulują się w twojej dłoni w postaci energii negatywnej, którą możesz następnie wyzwolić wykonując atak dotykowy (zadający tyle obrażeń, ile zostało wcześniej uleczonych). Ofiara ma prawo do rzutu obronnego na Wolę – gdy się powiedzie, otrzymuje połowę obrażeń. Aby zranić tym czarem żywą istotę, należy ją dotknąć w przeciągu dwóch rund na poziom czarującego od chwili rzucenia zaklęcia (po upłynięciu tego czasu moc czaru wygasa, choć pierwszy efekt się utrzymuje).

Nieumarli są niepodatni na zdejmowanie z nich ran, ponieważ nie opiera się ono na energii pozytywnej, lecz manipulacji siłami życiowymi, natomiast drugi efekt ich leczy, jak przy zaklęciu zadawanie lekkich ran.

Przeniesienie umiarkowanych ran
Nekromancja
Poziom: Kap 4

Czar ten działa jak przeniesienie lżejszych ran, z tą jednak różnicą, iż leczy 4k8 obrażeń + 1 na poziom czarującego (maksymalnie +24), zadając tyle samo.

Przeniesienie cięższych ran
Nekromancja
Poziom: Kap 5

Czar ten działa jak przeniesienie lżejszych ran, z tą jednak różnicą, iż leczy 6k8 obrażeń + 1 na poziom czarującego (maksymalnie + 30), zadając tyle samo.

~~~

Zasada domowa: Neutralni kapłani (i tylko tacy) mogą wybrać czary przeniesienia ran jako czary gotowe do rzucania spontanicznego. W takim przypadku nadal wybierają dodatkowo między leczeniem, a zadawaniem ran, choć wybór ten wpływa wtedy na zaklęcia z poziomów 0-2 i 6-9.
Ostatnio zmieniony sob kwie 21, 2012 12:13 am przez Ruffle, łącznie zmieniany 10 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Czary przeniesienia ran

sob lis 26, 2011 9:33 pm

Zdaje mi się, że podobny czar już istnieje... w Spell Compendium chyba... ale nie mam pewności.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Re: Czary przeniesienia ran

sob lis 26, 2011 10:03 pm

Nie szkodzi, legalnie ten podręcznik ma tylko garstka ludzi w Polsce.

Zaklęcia są zbyt słabe, aby opłacało się je przygotowywać.
Ostatnio zmieniony sob lis 26, 2011 10:03 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Czary przeniesienia ran

ndz lis 27, 2011 11:02 am

Zbyt słabe, bo ciężko je dostosować do poziomu. Choć z drugiej strony jeśli już coś podobnego istnieje, to jakoś usytuowane być musi.

Spróbuję nieco pokombinować.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Czary przeniesienia ran

ndz lis 27, 2011 4:22 pm

Co to jest 1k9 :shock:
Ostatnio zmieniony ndz lis 27, 2011 4:23 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Czary przeniesienia ran

pt gru 02, 2011 2:52 pm

Ciii, to była wersja przejściowa. Ujawniająca, jak bardzo obca jest mi mechanika po kilku latach nieuczestniczenia w sesji :D

Teraz wartości są większe.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Re: Czary przeniesienia ran

pt gru 02, 2011 6:27 pm

Kamulec pisze:
Co to jest 1k9 :shock:

rzucasz 1k10 i przerzucasz 0
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Czary przeniesienia ran

pt gru 02, 2011 8:19 pm

Że też na to nie wpadłem. Dziękuję. Życie mi uratowałeś.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Czary przeniesienia ran

sob gru 03, 2011 10:45 am

Dziwi mnie jedno - dlaczego podajesz stałe wartości, np. 3k8+8, zamiast uzależnić drugą wartość od poziomu czarującego i dać odpowiednie progi?
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Re: Czary przeniesienia ran

sob kwie 21, 2012 12:10 am

Lord Xan pisze:
Dziwi mnie jedno - dlaczego podajesz stałe wartości, np. 3k8+8, zamiast uzależnić drugą wartość od poziomu czarującego i dać odpowiednie progi?


Bo ciężko wyważyć te obrażenia na tyle, by nie popaść w dwie skrajności - z jednej strony zaklęcie może być za słabe (jak już było), a z drugiej za mocne (głównie dlatego, że nie tylko leczy, ale i może zadać obrażenia - trzeba mieć na uwadze ile leczy i zadaje zaklęcie standardowe z podobnego poziomu). Teraz chyba na powrót daleko mu do sporej użyteczności. Stałe wartości dawały jakiś, powiedzmy, pewnik.

Chyba mimo wszystko podniosę nieco maksymalny próg obrażeń.
Ostatnio zmieniony sob kwie 21, 2012 12:11 am przez Ruffle, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości