Zrodzony z fantastyki

 
8714
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 6:18 pm

[Pauper] Retrace Jund

sob kwie 21, 2012 10:39 pm

Nie zauważyłem tematu o Pauperze więc wrzucam tutaj, zwłaszcza że ulepszenie by się przydało :)

I didn't think it was possible for something more rage-inducing than Infect to exist
But recurring discard somehow did it.

Ofiara testingu.

Pół primera, czyli co według mnie jest dobre w tym decku:
Deck:
Kreatury
Tilling Treefolk: 5/5. Świetna umiejętność i będące dodatkiem(miłym) ciało. Podstawa.
Harvest Wurm: 4/5 Lepsze ciało, ale to że niezbędny jest basic generalnie mówi że w drugiej turze to on nie wejdzie. Mimo wszystko zalety przewyższają wady.
Stinkweed Imp: 4/5 Nawet Eldrazi boją się tego zawodnika. Dodatkowym plusem jest Dredge, dający nam rzeczy na grejwie. Chcemy mieć rzeczy na grejwie.
Krosan Tusker: 3,5/5 Kaban z możliwością recyclingu dającą nam kolejny land do zutylizowania. Jeżeli dojdziemy do odpowiedniej ilości many to... prawdopodobnie spotka go removal. Mimo wszystko solidny.
Yavimaya Elder: 4/5 Świetna karta, z bolącym nas kosztem. Zablokuje wszystko, świetny target pod Uneartha. Boli brak dmg na stosie, ale da się przeżyć.
Putrid Leech: 3,5/5 Niewiele jest krit które mogą się pochwalić że przeżyły spotkanie z pijawką w Pauperze. Nawet słynny Guardian of the Guildpact pada po wsparciu jej dwoma punktami życia. Nie pasuje jednak do koncepcji decku utylizującego mechanikę jak się da, no i koszt może wejść w drogę...

Artefakty

Borderposty: bardzo dobre wyjście w tym decku, pozwala wrócić land na rękę i filtruje. Za schodzenie od arthate'u 4/5

Spelle
Flame Jab: niezbędne przy czerwonym kolorze, ściąga wredne typki, daje wirtualne +1/+0, czasem nawet wbije końcowy dmg. 4/5
Raven's Crime: ^j/w, z tym że zamiast pochwał z góry tu szatkuje rękę wroga, a koszt B zapewnia praktyczną niekontrowalność bo kto by marnował kontrę na spell co zaraz wróci. 4/5
Unearth: wraca niemal wszystko, z wszystkiego uzyskujemy efekt. Grać. 5/5
Grim Discovery: Przy regularnej ilości rzeczy na grejvie spisuje się świetnie. Czasem wracamy tylko jedną rzecz gdy jesteśmy w kryzysie, ale generalnie jest 2 za 1. 4,5/5
Lightning Bolt: bolt jaki jest każdy widzi. 5/5
Mulch: Grałbym tym na większej ilości landów, tj. bez borderpostów. 3,5/5

Wnioski:

Z tego bulidu wywaliłbym Mulcha, a dał w zamian np: Rancora aby krity nie były takie małe. Yamabushi's Storm działałby dużo lepiej wspierany Inflame ale lista i tak jest napięta. Więcej cyclandów mogłoby również pomóc w late game, kiedy spelle z Retrace'm nie robią takiego wrażenia. Zamieszczam tylko najnowszy - i chyba najlepszy - bulid.

Bulid testowy #3

3 Firewild Borderpost
3 Harvest Wurm
3 Tilling Treefolk
3 Grim Discovery
3 Flame Jab
2 Raven's Crime
4 Lightning Bolt
3 Yavimaya Elder
2 Mulch
7 Forest
5 Mountain
5 Swamp
2 Tranquil Thicket
4 Stinkweed Imp
3 Unearth
2 Krosan Tusker
3 Yamabushi's Storm
3 Wildfield Borderpost

Grałem może z siedem gier i to nie przeciwko topowym konstrukcją (wyjątek - infect, z meczu z którym pochodzi cytat na górze.) UW Level Up było dość proste, ponieważ Flame Jab palił wszystko 1/1 i większość x/2. MBC zabija corruptami ale generalnie mamy większą rekursję niż oni discard, chociaż Chittering Rats zawsze bolą. Moje wnioski to: top tier to nie będzie, ale w kategorii rogue decków sprawdza się nieźle, a ilość interakcji sprawia że prowadzi się bardzo przyjemnie.

Proszę o rady dotyczące wyglądu tego decku po przerobieniu na bardziej nastawiony na wygrywanie(trójki zamiast czwórek pomogły mi powiedzieć więcej na temat tego jakie karty dobrze się topdeczy.) Dziękuje za każdą opinię.
Ostatnio zmieniony sob kwie 21, 2012 10:41 pm przez 8714, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości