Nadszedł na czas na zamieszczenie kolejnego update mojego potężnego decku Feniksa, tym razem z siłą wodospadu.
Dynasty:
Holding: 14
2X
Temple to the Elements3X
Silver Mine 3X
Small Farm2X
Shrine to Hachiman2X
Akodo's Grave1X
Temples of Gisei Toshi1X
Traveling PeddlerCelestial: 1
1X
Shiba's GuidanceRegion: 1
1X
Low MarketEvent: 1
1X
Glory of the ShogunPersonality:23
3X
Kunji3X
Isawa Shunsuko3X
Asako Ume3X
Shiba Sansesuke3X
Isawa Kojiro1X
Isawa Norimichi3X
Iuchi Yupadi1X
Shiba Jouta1X
Asako Chukage1X
Makito1X
TokikoFate:
Spells: 18
3X
Scouring Flood3X
Bo of Water3X
Tempest of Flame3X
The Kami's Blessing2X
A Dragon's Favor3X
Strength of the Tsunami1X
Mastering the ElementsRing: 2
1X
Ring of Water1X
Ring of FireItems: 1
1X
Blade of ChampionsStrategy: 19
3X
Pearls & Spirits3X
Near Miss3X
Ancient Feud2X
Tireless Efforts2X
Sniping2X
Skipping the Puddle2X
Reckless Rush1X
A Game of Dice1X
PeaceZaszły jak widać daleko idące zmiany w decku, starałem się go bardziej przyspieszyć.
W Dynasty główne zmiany do odejście od pseudo dredge na rzecz draw i szybkości.
W holdingach pojawiło się
Akodo's Grave jako meta na tereny oraz
Temples of Gisei Toshi, bo nie ma to jak tani impulse na spell w każdej rundzie. Także
Shrine to Hachiman który pozwala odkiwać spella jest na wszelki wypadek.
Temple to the Elements zastąpiło dotychczasowo używane wioski dające 5 gold. Open pozwalający dodać Water na Norimichiego czy Kunji, czy earth na Chukage jest niezwykle pomocny.
W slocie Celestial powraca
Shiba's Guidance bo daje draw. Pojawiło się także
Glory of the Shogun pozwalające podczepiać spelle unopposed i dające dodatkowy draw z dużych spelli.
Gram też na
Low Market które poprawia ekonomię w tej talii, robi to tak dobrze że zastanawiam się czy nie zmieścić drugiego.
Wśród personality powrót
Kunji durne pomysły wycinania najlepszych postaci z decku mam już za sobą. Pojawił się też
Shiba Jouta dający dodatkowy Ranged.
Asako Chukage to kolejny nowy nabytek, shugenja, water, cavalry z reakcją dochodzenia do walki i wstawiający ring w stół, miodzio.
Makito Co prawda nie jest shugenja, ale nienegowalny kill z dopałką wynagradza brak możliwości doczepienia spelli.
Tokiko zaś z kolei ma wbudowany At any Cost, i jest piękną sztuczką w mid, late game. W obrębie dynasty deck możliwą zmianą jest wywalenie kuca i wstawinie Kudome lub Kaname pod Yojimbo's Duty, ale to pomysł na przyszłość.
Fate deck też przeszedł duża metamorfozę.
W spell wróciłem do grania na
The Kami's Blessing który jednak w końcu okazał się najlepszą opcją.
A Dragon's Favor przez długi czas konkurował w slocie z Hunger of fire i Cleansing the path jednak także fakt że się nie niszczy zadecydował na jego korzyść.
Tempest of Flame to jednocześnie i dopałka i strzał dlatego spisuje się dobrze.
Strength of the Tsunami to mój duży spell, daje dobre akcje i dużą premię do force. W obrębie spell może załatwię sobie Channel the Fallen, ale nie wiem na ile potrzebny jest mi jeszcze jeden duży spell.
Z ringów zostały tylko te dwa które są najpotrzebniejsze i najłatwiejsze do wstawienia.
Blade of Champions jest jedynym itemem którym gram, pomaga ściągnąć prowkę kawalerii, zapewnia dodatkowe przekierowanie, dobiera kartę z Glory, dobra rzecz.
Wśród strategii też wprowadziłem zmiany.
Pearls & Spirits to strzał na akcji, pozwala zadziałać z zaskoczenia na naval, strzelając nie mając podczepionego strzelania i zapewnia Ranged 9 na gołym Kunji.
Ancient Feud to meta na tereny, jednak konkuruje z The snow had teeth, który podobnie blokuje teren i pomki obrony, a dodatkowo blokuje też odesłanie, z drugiej strony zagrywamy na ślepo, pro aktywnie, ząs Ancient Feud zagrywamy reakcyjnie jak mamy z tego korzyść. Naprawdę nie wiem które lepsze.
Tireless Efforts to jeszcze jedna meta.
Reckless Rush bo to dobra aggro opcja.
A Game of Dice w końcu się dorobiłem to wsadziłem i jestem zadowolony.
Peace podobnie jak powyżej i wyszukuje peddlera.
Testowałem Broken Cipher, ale okazało się za słabe. Po pierwsze użycie ToGT, peddlera, Guidance, lub Glory blokuje możliwość użycia go a dobrane z czegokolwiek jest martwą kartą. Po drugie amo z siebie tez nic nie robi. Obecnie testuje Heavily Engaged jako kartę obronną przed konratakiem. Jednocześnie jest też karta ofensywną, gdyż mogę tapnąć defendera przeciwnikowi po czy dojechać do bitwy ringiem czy Skippingiem. Jednak jest problem ze zmieszczeniem tej karty w fate.