Konnichi'wa
Czy w waszym Rokuganie zdarzają się bunty chłopstwa/mieszczaństwa, ogólnie pojętych heiminów? Ostatnio ucząc się do matury naszła mnie myśl, że można by z tego uczynić ciekawy motyw na sesje, a nawet kampanie. Załóżmy, że zły i okrutny daimyo zdziera ze swoich ludzi ostatnie zeni. Kiedy jego namiestnicy przyjeżdżają do wioski, w której zbiory były słaba leje się krew, a kilka głów chłopów majestatycznie toczy się po ryżowym polu. Na wieść o tych wydarzeniach w innej wiosce chłopi bojąc się podobnej reakcji podejmują desperacką próbę walki z władzą, którą o dziwo wygrywają. Inne wioski dowiadują się o desperackiej walce z okrutnym daimyo i również sięgają po broń.
Gdzieś w ten kocioł można wrzucić graczy. Jeśli są na przykład roninami to mogą stanąć do walki wraz z chłopami, prowadzić grupy partyzantów, czy też próbować pertraktować ze złym panem. Może to oni roznoszą wieść o buncie mając nadzieję, że uda im się coś na tym zyskać, a może ich poczucie honoru jest tak wysokie, że postanawiają stanąć w obronie uciskanych bezinteresownie? Możliwości jest wiele.
A co jeśli bohaterowie są samurajami owego daimyo? Czy zbuntują się i zostaną "psami bez honoru", by bronić ludzi? Co jeśli jeden z graczy jest nieszczęśliwie zakochany w chłopce, której wieś ruszyła do boju? Jeśli zdecydują się walczyć po stronie chłopów, to czy po wygranej/przegranej wojnie popełnią seppuku?
Jeśli natomiast postanowią pozostać wierni swemu panu to może przyjdzie im uporać się z buntem? Jak się do tego zabiorą? Czy spróbują pertraktacji, czy od razu chwycą za broń? Jak poprowadzą działania by zniszczyć buntowników?
Co zrobi sam daimyo? Wezwie pomoc narażając się na hańbę, a może sam spróbuje uporać się z problemem? Czy może przejrzy na oczy i zmieni swoje postępowanie?
Wydaje mi się, że taka kampania mogłaby być ciekawa, a co więcej chyba rzadko zdarza się graczom poznać życie chłopa i zrozumieć z jakimi problemami musi się borykać na co dzień.
Czy zdarzyło się wam prowadzić coś w tym klimacie? Jeśli tak, to jak wyszło?
Pozdrawiam, MorfiQ