Nie mówiłem, do której soboty
Oto pierwsza partia materiału - reguły tworzenia postaci (ta część, w której różnią się od SWEPla) i przykładowy archetyp. Powiedz,
Cooperatorze, czy Ci się to podoba - jeżeli tak, zabiorę się za kolejne archetypy.
Twój Bohater Wkraczając w świat
Requiem Rozbiorowego, Twoja postać ze zwykłego człowieka staje się obdarzonym przedziwnymi mocami bohaterem romantycznym. W mechanice gry oddaje to fakt, że każda postać posiada Zdolności Nadprzyrodzone w jednej z trzech postaci: Prawdziwej Sztuki, Spirytyzmu lub Supermocy. Pierwsze dwie znajdziesz w Brawurowym Wolsungu, ostatnia działa dokładnie tak, jak w podręczniku podstawowym.
Prawdziwa Sztuka pasuje do postaci podobnych do Kordiana czy Wajdeloty z
Konrada Wallenroda – popularnych w romantyzmie artystów-wizjonerów, których płynąca z serca sztuka inspiruje do wielkich czynów i wpływa na rzeczywistość. Spirytyzm to z kolei domena Guślarza z
Dziadów i innych postaci, które posiadają wgląd w duchową naturę świata. Supermoce, dzięki skupieniu na pojedynczych czarach i sporej potędze w ich zakresie, pozwalają stworzyć postać obdarzoną pojedynczym nadnaturalnym talentem.
W tworzeniu naprawdę ciekawych i pasujących do estetyki
Requiem mocy bardzo pomogą warianty opisane w
Patchu 2.0 (ciemność, światło, ogień itp.). Co prawda wiele z nich pasuje raczej do typowego
fantasy, niż świata romantyzmu, ale stanowią świetną inspirację dla Waszych własnych modyfikacji.
Każdy BR (Bohater Romantyczny – skrót stosowany w grze zamiast BG) powinien mieć jakiś niezwykły talent, ale nie każdemu graczowi musi uśmiechać się liczenie mocy i rozwijanie Umiejętności Nadprzyrodzonej. Dlatego też zamiast Zdolności Nadprzyrodzonych można za zgodą MG wybrać dowolną Przewagę Niesamowitą.
Archetypy Licznych bohaterów literatury romantycznej można pogrupować według ich osobowości, celów i służących im środków. Poniżej przedstawiamy kilka archetypów, które mogą poddać Ci pomysł na postać. Nie krępuj się jednak ich zmieniać ani wymyślać postaci nie opartych o żaden z nich.
Wieszcz Czym śpiewak dla ludzi*? Pocieszeniem, drogowskazem moralnym, przywódcą i powiernikiem starych legend. Wieszcz to artysta, przez usta którego płyną potężne i nieraz niebezpieczne idee. Często jego los jest tragiczny – widząc więcej i inaczej, jest oddalony od zwykłych ludzi, a jednocześnie czuje, że powinien im przewodzić i że bez nich nie wcieli swych idei w życie.
Typowe umiejętności- Przekonywanie (jego natchnionej przemowie trudno się oprzeć);
- Wiedza (legendy, zaświaty i podobne dziedziny);
- Wyśmiewanie (parodie i satyry albo zimne słowa pogardy);
- Zastraszanie (w twórczym szale potrafi być straszny).
Typowe Przewagi- Berseker (Pieśń Zemsty);
- Charyzmatyczny (wszyscy widzą w nim przywódcę);
- Dla kurażu (artyści często uciekają od powinności w używki);
- Uczony (jego wiedza, wspomagana wizjami i natchnieniem, bywa imponująca);
- wszelkie przywódcze (inspiruje tłumy);
- Wyssanie duszy (jego sztuka żeruje na jego zdrowiu);
Typowe Moce (Prawdziwa Sztuka)- Dar języków (mówienie głosami);
- Latanie (twórcza ekstaza);
- Podkręcenie/przykręcenie (pieśń inspirująca sojuszników**);
- Władca marionetek (pieśń zniewalająca umysły);
- Wróżenie** (w przypływie natchnienia widzi przyszłość);
*a może nie ludzi, tylko ludu? Nie mogłem znaleźć
Dziadów.
**nowa moc lub nowe wykorzystanie istniejącej z
Patcha 2.0.
PS. zapomniałem o najbardziej SWEPlowym elemencie, czyli przykładowych Zawadach. Naprawię to w najbliższym czasie.