Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 9:34 am

Taki trochę mini seting. Zamknięty i niewielki, raczej do przejścia za pomocą plotpoint campaign. Inspiracje to Świat Czarownic Wiosna Halliconi dedekowe Haluraa i Earthdawb, gra Darkearth i... Gumisie

Przed trzystu laty Stara Rasa toczyła wojnę z Nieprzyjacielem. Przegrywali jednak i zdesperowany Król wysłał w ogromnym latającym okręcie swą rodzinę wraz doborową gwardią i najznamienitszymi mędrcami (a także sporą ilość niewolników z podbitych ludów). Mieli udać się ku zapomnianej twierdzy ich ludu położonej w odległych górach. Została ona przed tysiącem lat opuszczona i jej położenie zaznaczone było tylko na jednej mapie. Istniała więc szansa, że Nieprzyjaciel ich nie odnajdzie.
Lot trwał wiele miesięcy, ale załodze udało się dotrzeć na miejsce. Statek został jednak ciężko uszkodzony podczas ostatniego sztormu, i nie nadawał się do użytku. Twierdza nadawała się do zamieszkania, choć była opuszczona od tysiąca lat. Uruchomiono pradawne urządzenia, a w oszklonych ogrodach zasiano rośliny.
Przez pierwsze sto lat ostatni potomkowie pradawnego królestwa prowadzili ciche, pełne smutku życie. Kilka razy wysyłano ekspedycje w celu zbadania gór, ale okazało się, że są oni odcięci od świata. Nie mieli też zasobów, aby odbudować okręt (który częściowo i tak został skanibalizowany). Pewnego jednak dnia odkryto zapieczętowany tunel. Prowadził on do podziemnej rzek, gdzie członkowie dawnej rasy napotkali niebezpieczne cienioloty i Ślepce. Ślepce szybko się podporządkowały przybyszom i razem pokonali skrzydlate bestie. Okazało się, że nowi poddani pochodzili niegdyś ze słonecznych ziem, ale skryli się pod ziemią aby ukryć się przed kataklizmem, który zniszczył ich kraj. Zaprowadzili potomków Starej Rasy do drugiego tunelu. prowadził on do kolejnej bramy, za którą znajdował się wysokogórski płaskowyż przechodzący w głęboką dolinę... Obszar ten był zamieszkały przez dziwny lud (mieszanych potomków Starej rasy i kogoś Innego), który uznawał się za strażników świata. Choć nie byli przygotowani na atak z tunelu, to dzielnie stawiali opór. Jednakże mieszkańcy fortecy widzieli szansę w pozyskaniu zasobów płaskowyżu na odbudowę swego królestwa. Walki trwały dziesięciolecia...
Potem przybyła Groza. Świat po za doliną został bowiem przed tysiącleciami przeklęty i został zamieszkały przez straszne bestie. Niegdyś były trzymane w ryzach przez potężne znaki ochronne, ale w końcu straciły one moc
Oba ludy w końcu się sprzymierzyły i odparły grozę... Płaskowyż, biedny i niezbyt urodzajny oddano Starej rasie, choć jest teraz zamieszkały głównie przez potomków niewolników, teraz wolnej "rasy"
Dziesięć lat temu odbudowano okręt i wysłano w podróż... miesiąc temu odebrano pierwsze sygnały od powracającej załogi
Na razie tyle
Ps... nie zamieniać może płaskowyż na podziemia?
 
zigzak

WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 10:24 am

Plaskowyż/dolina jest spoko :)
 
zigzak

WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 10:24 am

Plaskowyż/dolina jest spoko :)
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 11:48 am

Łał, odpowiedź
Trochę uwag.
Zmienię chyba budowniczych fortecy na prastarą rasę, aby była nieco bardziej tajemnicza. Może przez przodków starej rasy?
Forteca była zamieszkała przez dziwne istoty, które uciekły w głębokie poziomy
Podziemna część świata jest naprawdę mroczna. Nie ma tam żadnych naturalnych źródeł światła, a ekosystem jest oparty o źródła hydrotermalne. Na dodatek sporą jego część zajmuje koryto rzeki
Technologia to raczej clockworkpunk. Jest broń palna i to skuteczna, ale brakuje prochu.
Jest magia... tylko jaka?
Myślę, że nieprzyjacielem powinni być ludzie.
Pytania:
Jak powinna wyglądać kultura ludu doliny?
Czym jest Groza?
Jak wygląda świat za wrotami doliny?
 
zigzak

WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 5:15 pm

Czyli że bohaterowie to nie ludzie? Elfy? :)

Treskri 2? :)

To jak wygląda świat za wrotami doliny - dwie opcje - albo opisz tylko to, a dolinę zostaw "enigmatyczną" - gracze sami mogą sobie stworzyc jej koncept w głowie, jeśli bedą eksplorowac znany im tylko z opowieści dziwny świat zewnętrzny. Albo też, opisz Dolinę, a nie opisuj swiata zewnętrznego. Pozostaw to MG.
Ja jestem przy pierwszej opcji.

W pierwszym przypadku ważniejsze bedzie opisanie czym jest Groza, niż opisanie jaka jest kultura doliny.
W drugim - odwrotnie :)
Czy postacie graczy muszą koniecznie uzywac magii?
Można by to uproscic, że skoro są tylko zwiadowcami, nie potrafią czarowac -moga miec amulety, mogą stawac twarzą w twarz z magią na zewnątrz doliny - ale bedzie opisowa.
Polecam ci zapoznanie się ze Strefą Śmierci - co prawda setting SF, ale w sumie koncept podobny - postaci trafiają na planetę, gdzie wszystko jest dziwne i nieznane.
http://www.esensja.pl/downloads/strefa-smierci.pdf
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 6:04 pm

To nie ludzie w takim sensie jak nie Ludźmi byli Melnibonianie czy Vdahad albo Estarpczycy
Choć system o Sidhe i ich przegranej walce z ludźmi też mi chodził po głowie
I chyba ograniczę się do samej fortecy.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 6:07 pm

pomysł ogólnie fajny :)
 
zigzak

WTS MK III # Last Fortres

pt cze 15, 2012 7:07 pm

Ja bym proponował takie "eksploracyjne fantasy".
Np jakaś enklawa ludzi, odcięta od świata na setki lat. W tym czasie kontynent spowija wielka wojna - ale nie ma tu jakiegoś postapo. Wojna już dawno się skończyła, obie strony wybiły się w jakichś katastroficznych bojach, ale świat już dawno się odrodził - inny, dziwny, zmieniony magiczną wojną. Znów porastają go dżungle, pradawne miasta zanikają pod zielenią, pod pisakami pustyni. Istoty świadome w tym swiecie to prymitywne formy, nie pamietające już wojny, które stoczyły się w barbarzyństwo po utracie zasobów. Barbarzyństwo, a nawet zezwierzęcenie.
Uchodźcy z doliny eksplorują ten nowy, nieznany im świat, próbując odszukac dawne siedziby swej rasy, może jakichś niedobitków - a przede wszystkim, dowiedziec się, co się stało.
Mają zadanie od Starszych doliny by przynieśc wieści o tym świecie - czy można już opuścic dolinę, czy jednak jest jeszcze dalej wojna lub złe siły wciąż są u władzy.
Myślę że taki setting, bardziej refleksyjny, skupiony na odkrywaniu przeszłości, opowiadający o przemijaniu niegdyś wielkich ras, byłby ciekawy.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS MK III # Last Fortres

sob cze 16, 2012 2:14 pm

Jak mówiłem, dolna i reszta wylatują. Pozostaje tylko forteca. Ukryła się w nim reszta potomków starej rasy {Gigantów upadłych... Nepchlimów, wybiercie co chcecie)
Forteca była wybudowana prze przodków starej rasy , ale zostało w tajemniczy sposób opuszczone

Z ras zostaną ślepcy. Mieszańcy zostaną zastąpieni przez pewną grupę, która chce chronić miasto przed tymi, którzy mogliby dopuścić do uwolnienia zła. Oprócz ślepców będą gargulce i jeszcze może jakaś grupa która miała pełnić jakieś funkcje konserwacyjne.

Nastroje to niezwykłość, smutek i zagrożenie

W sumie seting równie dobrze mógłby być utrzymany w klimacie soft sf ze statkiem kosmicznym, ale to zmiana dekoracji tylko.
 
zigzak

WTS MK III # Last Fortres

pn cze 18, 2012 6:17 pm

Slann, ale po grzyba jakaś "stara rasa"? Ludzie nie wystarczą?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS MK III # Last Fortres

pn cze 18, 2012 6:47 pm

\No po pierwsze, trzeba zwalczać sztampe, a wywalenie lutzi jako grywalnej rasy jest sposobem na zwalczanie syndromu warhammera.
Tak samo jak zwykle staram się czynić magię niezbyt silną, ale powszechną.
No i pewne elementy coruma/elrica.
W wersji sf mogą być luszie.
 
zigzak

WTS MK III # Last Fortres

pn cze 18, 2012 8:09 pm

http://zigzak.polter.pl/Badz-Wielki-b14210

Slann, z dedykacją dla Ciebie, bo mnie zainspirowałeś :) - mam nadzieję że to tłumaczy, czemu pomysł z Nadludźmi mi się nie podoba.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS MK III # Last Fortres

pn cze 18, 2012 8:57 pm

Zigzag, jesteś jedynakiem prawda :D
 
zigzak

WTS MK III # Last Fortres

pn cze 18, 2012 9:04 pm

Nie, mam brata i ostanio urodzily mi się 30 lat młodsze siostry bliźniaczki :)
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS MK III # Last Fortres

wt cze 19, 2012 8:20 am

Cóż, zachowanie świadczy o czym innym.
Ale to nie istotne
 
Awatar użytkownika
Got
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: pt sie 18, 2006 11:35 am

Re: WTS MK III # Last Fortres

wt cze 19, 2012 1:52 pm

Najnowsze koncepcje przypominają mi Earthdawna. Fortce, apokalipsa etc. Ten setting to specyficzna kampania do Edka ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości