Otworzenie ran
Nekromancja
Poziom: Kap 4
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas działania: Natychmiastowy; runda/poziom (patrz opis)
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Kładąc rękę na żywej istocie, nasycasz ją energią negatywną, zadając w ten sposób 4k8 obrażeń +2 na poziom czarującego (maksymalnie +20).
Dodatkowym efektem jest niemożliwość uleczenia uzyskanych poprzez otworzenie rany obrażeń dzięki czarom leczącym, takim jak: leczenie drobnych ran, leczenie lekkich ran, leczenie średnich ran, leczenie poważnych ran czy leczenie krytycznych ran oraz zbiorowych wersji tychże czarów. Taka klątwa trwa rundę/poziom czarującego. Zaklęcie uzdrowienie (oraz zbiorowa wersja tego czaru) potrafi uleczyć uzyskane poprzez otworzenie rany obrażenia i rozproszyć drugorzędny efekt. Skutkuje również rozproszenie magii, a także przełamanie klątwy, choć zaklęcia te działają jedynie na efekt drugorzędny.
Nieumarły poddany zaklęciu otworzenia ran zostaje uzdrowiony (z 4k8 obrażeń + 2 na poziom czarującego, maks. +20); staje się także niewrażliwy na efekty zaklęć leczących (lista powyżej). Można tę niewrażliwość usunąć zaklęciem rozproszenie magii.
Zachowanie zdrowia
Przywoływanie (Leczenie)
Poziom: Drd 5, Kap 5
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
To zaklęcie skutkuje jedynie wtedy, gdy podczas jego rzucania cel nie jest pod wpływem zwykłej lub magicznej choroby, tudzież trucizny. Pod wpływem czaru postać nim objęta nie może paść ofiarą choroby czy zatrucia (zarówno ze zwykłego, jak i magicznego źródła) - wszelkie infekcje i intoksykacje zostają natychmiastowo pokonane lub zneutralizowane przez wspomożony magią organizm i nie skutkują zarówno podczas działania czaru, jak i po jego ukończeniu (w przypadku, gdy czas trwania choroby/trucizny jest dłuższy od czasu trwania zachowania zdrowia). Czar nie chroni przed otrzymywaniem obrażeń, wysączaniem atrybutów i innymi efektami towarzyszącymi zazwyczaj chorobom czy zatruciom (chyba, że pochodzą właśnie z takiego źródła).