Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt kwie 27, 2012 1:29 pm

Oba rozwiązania mają duże wady.
Pierwsze utrudnia różnicowanie postaci, a po za tym, nie pozwala na ukazanie możliwości starych dziadków.
Druga pojawiła się w Fate. Jest ciekawsza, ale chyba tu nie pasuje.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt kwie 27, 2012 7:07 pm

A co myślisz o skali 1-100?

Myślałam, żeby zamienić atak i rzuty obronne na umiejętności, żeby się pozbyć blah blah + liczba korzyści.

Przemodelowałabym wtedy też korzyści albo w ogóle część wyrzuciła (zostałyby te, które dają możliwości taktyczne, a wszystkie dające +x by poznikały).

EDIT: Myślałam o zastąpieniu ST czymś w rodzaju L5R, gdzie rzucasz k6 i masz porażkę przy 1-3 i sukces przy 4-6.
Ostatnio zmieniony pt kwie 27, 2012 7:12 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt kwie 27, 2012 7:40 pm

Akurat skala jeden od stu nie ma aż takiego znaczenia.
Choć jestem przeciwny zamkniętej skali.
Hmmm
W l5k dodajesz wyniki z kości zatrzymanych. To o czym mówisz to coś w rodzaju storytellera z WoDu.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob kwie 28, 2012 9:28 am

Może faktycznie zatrzymywanie wyników jest lepsze, bo wtedy premie ze skilla do czegoś się przydadzą...
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob kwie 28, 2012 10:06 am

To nie do końca tak.
W l5k pierwszym rzuca się cecha plus umiejka i zatrzymuje cechę, ale w nowszych rzuca się na samą cechę, a zatrzymuje umiejkę .
W wodach wszelakich rzuca się pulą kości atrybut plus zdolność i zlicza się sukcesy. W starym wodzie liczba która musiała wypaść była zmienna, a w nowym zawsze wynosi 8 [7 w exalted) i liczy się tylko ilość potrzebnych kości.
W dedeku umiejki są drugorzędne, bo te bojowe są wmontowane w klasy.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob kwie 28, 2012 12:16 pm

Właśnie chciałabym "zdemontować" to "wmpntowanie umiejętności bojowych w klasy" i zwiększyć rolę umiejek, a zmniejszyć rolę i ilość "korzyści".

EDIT: W ten sposób w przyszłości mogłabym zrezygnować z klas może?
Ostatnio zmieniony sob kwie 28, 2012 12:16 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob kwie 28, 2012 4:39 pm

Tu sprawa nie jest oczywista
Z jednej strony ludzie lubią kasoklany., Ułatwiają one tworzenie ciekawych postaci. Na przykład jedną z wad GS jest to, że rody i gildie nie otrzymują smaczków mechanicznych.
Z drugiej strony, brak klas poszerza możliwości kreacji postaci, wybór trudny.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz kwie 29, 2012 11:53 am

Na chwilę obecną z kośćmi myślę coś takiego:

Rzucamy k6. Za każde 10 pkt. umiejki mamy premię +1 i możemy turlać dodatkową kością (tj. mając 20 pkt., rzucamy 2k6+2).

Stopień Trudności bym zrobiła w widełki, ja wiem, coś takiego:

Bardzo łatwy 0-10
Łatwy 10-25
Średni 15-30
Trudny 20-35
Wyzwanie 25-40
Bardzo trudny 30-45
Niemal niemożliwe 40-55

-----------------------
Co do nowej listy umiejętności: pomyślę.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz kwie 29, 2012 1:49 pm

Hmm podwójne przeliczanie tak sobie wychodzi, bo prościej jest jak tylko kupujemy kości
Nie do końca jestem pewien, czy 10 jest dobrym przeskokiem, bo korzystamy z dedekowej skali?
Do tego nie do końca rozumiem formuły testów, jaka jest teraz>
Albiorix lub PPPP powinni lepiej pomóc ode
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz kwie 29, 2012 8:13 pm

Nie mam czasu czytać ale widzę w ostatniej linijcie "Albiorix powinien pomóc".

Uga buga. Poziom trudności powinien być inny niż pion łatwości. Nie wiem o co chodzi. Cześć.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pn kwie 30, 2012 10:06 am

Wiesz Zill, może napisz na gg, bo i tak we dwoje dyskutujemy, więc drobrne sprawy szybciej omówimy.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt maja 18, 2012 11:43 am

Wprowadziłam sporo drobnych zmian po pogawędce ze slannem.

Czasy podróży zostaną przeniesione do zasad opcjonalnych, jak tylko znajdę czas.

Zaproponowano mi, żebym przeniosła ciężar gry i ciężar obliczeń na MG. Co Wy o tym sądzicie?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

wt maja 29, 2012 10:08 am

Mam zamiar ograniczyć liczbę klas.

Zostają na 100% druid, kapłan, czarodziej, wojownik, łotrzyk, mnich. Czy da się pozostałe klasy poprzerabiać na ścieżki rozwoju, tak żeby klas było tylko 6?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz cze 24, 2012 1:02 pm

W tej chwili zostały tylko następujące klasy:
Walczące -> łotrzyk, marshal, psychowojownik, tropiciel, wojownik.
Czarujące -> bard, czarodziej, druid, kapłan.

Zdolności arystokraty są dostępne wszystkim. Mnich wyleciał bezpowrotnie, jak zresztą wiele klas. Rycerz stał się ścieżką rozwoju.

EDIT: Zastanawiam się, czy da się to jeszcze bardziej obciąć...
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2012 1:03 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

wt cze 26, 2012 11:21 am

Marshal stał się ścieżką rozwoju.

Na stworzenie postaci (wybór rasy, profesji i rozwinięć) zużywa się punkty.

Jestem w trakcie dłubania systemu odzwierciedlającego pozycję postaci w społeczeństwie.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

wt cze 26, 2012 3:56 pm

Mała uwaga
Przy opisach scierzek wymyślaj elfie nazwy, bo rycerz wiary dziwnie brzmi
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

śr cze 27, 2012 4:10 pm

To jest niezły pomysł.

Skasowałam rzuty obronne (kolejną pozostałość po d20).

Pytanie: Jeśli nie atrybuty dedekowe, to co? Chciałabym, żeby liczba atrybutów/cech/jakkolwiek to nazwiemy zawierała się w przedziale od 5 do 8. Czyli od biedy możnaby zaadaptować atrybuty z L5R...
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob sie 25, 2012 5:50 pm

Atrybuty zostały zmienione.

Jeszcze tylko pozycje społeczne i moce krwi (bo będą przy tworzeniu postaci) i może zrobię z tego pdf?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob wrz 01, 2012 7:06 pm



Jeszcze tylko wymyślić, jaka liczba jest wymagana dla każdej z istotniejszych pozycji...
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob wrz 01, 2012 7:18 pm

Pierw trzeba te pozycje wymyślić.
Jaka jest władza Banriom?
Czy są stanowiska pośrednie?
Czy każdy ban włada jednym klanem?
Jak jest z miastami?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz wrz 02, 2012 10:48 am

1) Banrion włada całym domem. Jeżeli jej dom jest dość potężny (będę musiała wymyślić, jak określić potęgę domu), ma również duże wpływy w mieście.
2) Kapłan domu, mag domu (zazwyczaj nieobsadzony z powodu rzadkości magii), fechtmistrz domu. Do tego możnaby dodać jakichś kapitanów... EDIT: Oraz Banrion oczywiście [zazwyczaj dziedzicznie, ale można też nią zostać na inne sposoby] Macie jeszcze jakieś pomysły?
3) Tak, tylko jednym.
4) W mieście rządzi rada złożona z Banrion najpotężniejszych domów.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 02, 2012 10:48 am przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz wrz 02, 2012 11:24 am

2 Abstrachując już od sensowności postulatu rzadkości magi, akurat dom to na tyle duża organizacja, że jednego zawsze znajdzie.

Seneszal, herol nadzorca niewolników (choć ich bym ograniczył}

Dom? A domów nie miało być osiem, po jednym w każdym mieście plus więcej w stolicy?

Generalnie na razie nadal postuluje o olanie mechaniki, z otórej i tak mało kto skorzysta, a skupienie się na świecie.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 02, 2012 11:27 am przez slann, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość