Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Księga Odpowiedzi

czw wrz 27, 2012 9:15 pm

Dawne dzieło z czasów zamierzchłych, kiedy jeszcze aktywnie prowadziłem w DnD. Praca zainspirowana przez świat Xanth autorstwa Piers'a Anthony'ego. Zapraszam do komentowania, używania, modyfikowania na własny użytek, narzekania, wytykania błędów itp itd. Do opisu artefaktu dołączam jeszcze opis właściciela-strażnika. Miłego czytania.


Księga Odpowiedzi

Opis: Księga Odpowiedzi jest jednym z najbardziej tajemniczych i potężnych artefaktów. Można w niej znaleźć ponoć odpowiedź na wszystkie pytania. Miała wielu właścicieli - wielkich herosów, a nawet bogów, ale nikt nigdy nie zdołał w pełni poznać prawdziwej mocy tego przedmiotu. Badacze twierdzą, że jest dziełem niezwykle potężnego bóstwa, dziś już zapomnianego.
Od ok. 100 lat jest własnością Dobrego Maga Humphreya, który zaszył się w swoim zamku. Dzięki księdze jest właściwie niepokonany, o czym przekonało się wielu złodziei i wrogów maga. Mag jest przygotowany na każdą ewentualność i może w dużym stopniu kreować magiczną energię. Mimo to każdy kto zdoła trafić na zamek maga może spróbować uzyskać od niego odpowiedź. Oczywiście wymaga to wykonania kilku prób, które na drodze śmiałków postawi mag (np. odpowiedzenia na zagadkę, pokonanie egzotycznej bestii lub przebycie podstępnej pułapki) i przekonania samego maga do pomocy. Pragnącym odpowiedzi mag zleca różnorodne zadania, jak na przykład pozyskanie dla niego potrzebnych mu, rzadkich przedmiotów.
Księga zawiera ogromną mądrość ponoć nawet tajemnice bogów. Tajemnicą pozostaje dlaczego Mag nie dał się skorumpować jej mocy.

Wygląd: Gruby tom, ważący ponad 5 kilogramów. Oprawiona w skórę ma solidne okucia na rogach. Na okładce znajduje się napis wykonany bliżej nieznanymi runami. Gdy jednak spojrzy się na niego, w ułamkach sekund zamienia się w tytuł - "Księga Odpowiedzi" w rodzimym języku patrzącego. Od tej pory zawsze będzie widział ten napis, zamiast oryginalnego. Karty księgi wypełnione są schludnym pismem, ale jego charakter pozwala przypuszczać że odnośniki są dziełem innej osoby niż tekst główny. Pomimo pozornej delikatności strony są niezwykle solidne i niemożliwym jest ich mechanicznie uszkodzić, podobnie jak zabrudzić. Wszelkie notatki poczynione przez użytkownika wkomponowują się w tekst, ale po przejściu księgi w inne ręce, lub śmierci właściciela znikają.

Potężny Artefakt
Cechy i moce :
- Księga jest czytelna, dal każdego, kto posiadł zdolność czytania w choćby jednym języku, pismo dostosuje się., jednak styl w którym została napisana jest wyjątkowo mętny, a system przypisów bardzo skomplikowany. Księga zawiera odpowiedź na każde pytanie z dowolnej dziedziny wiedzy, ale aby ją odnaleźć należy użyć umiejętności Wiedza (Tajemna).

Przykładowe ST :
- Testy Wiedz - Pierwotne ST dzielimy przez 2,
- Testy dotyczące przyszłości, mówiące konkretnie o wydarzeniach – 20 ST + 1 za każdy dzień w przyszłość,
- Testy dotyczące przyszłości, mgliste – 20 ST + 1 za każdy rok w przyszłość,
- Testy dotyczące przeszłości, mówiące konkretnie o wydarzeniach – 20 ST + 1 za każdy rok w przeszłość,
- Testy dotyczące przeszłości, mgliste – 20 ST + 1 za każdy wiek w przeszłość,
- Testy dotyczące bogów, lub ich tajemnic – 40 ST + 1 za każdą boską rangę bóstwa, zazwyczaj są bardzo mgliste lub trudne do zinterpretowania,

-Księga pozwala rzucić dziennie zaklęcie każdego poziomu do 9 włącznie (poza życzeniami i cudem); zdolności można użyć 4 razy dziennie,

-Księga pozwala zmniejszyć ST czarostwa czarów epickich o 10

- Księga zawiera wszystkie zaklęcia do poziomu 9, a także zaklęcia epickie, aby je opanować należy wykonać odpowiedni test czarostwa, ale bez wyżej wspomnianej premii

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobry Mag Humphrey; mężczyzna człowiek, wiek ? (sędziwy) Czarodziej 20/Mistrz Wiedzy 20, SW 40; średni humanoid; KW 40k4+220; PW 300; Init +5; Szyb 9m; KP 46 (11 + 10 Karwasze Pancerza + 10 Pierścień Ochrony + 10 Amulet Naturalnego Pancerza + 5 Zręczność) ; Atak wręcz + 26/+19 (Sztylet 1k4 +9) ; Char PN; MRO Wytrw +31 , Ref +31, Wola +39 ; S 10 (20), Zr 10 (20) , Bd 10 (20) , Int 32 (42), Rzt 21, Cha 13 ;
Umiejętności : Czarostwo +75, Koncentracja +48, Odcyfrowywanie zapisków +54, Wiedza (Tajemna) +71, Wiedza (Plany) +59, Rzemiosło (Alchemia) +59, Wiedza (Historia) +59, Zbieranie informacji +35, Wiedza (Geografia) +49, Szacowanie +47, Wiedza (Religia) +29, Wiedza (Natura) +27,
Atuty i Zdolności : Przywołanie chowańca, Zapisanie zwoju, Stworzenie cudownej rzeczy, Przyspieszenie czaru, Maksymalizacja czaru, Czar pracowni, Skupienie na umiejętności (Czarostwo), Skupienie na umiejętności (Wiedza tajemna), Rzucanie w walce, Przenikanie czaru, Wyzbcyie się surowców, Wzmocnione przenikanie czaru, Wyrzeźbienie czaru, Tajniki, Znaczniejsze tajniki, Pewne tajniki, Sztuczka z bronią, Sztuczka z unikiem, Stosowana wiedza (Warzenie eliksirów), Nowoodkryta tajemnica, Więcej nowoodkrytych tajemnic, Epickie czarowanie, Wiele czarów, Odporność na energię (ogień), Poprawione rzucanie w walce, Epickie zogniskowanie umiejętności (Wiedza (Tajemna), Nieustająca emanacja (kula niewrażliwości), Spontaniczny czar (zatrzymanie czasu), Stworzenie epickiego cudownego przedmiotu, Poliglota, Zwiększenie liczby czarów, Bezwiedne przyspieszenie czaru, Ponadprzeciętny intelekt, Epicka twardość, Wprawa w tworzeniu przedmiotów magicznych;

Czary (4/9/9/8/8/7/7/7/7/6/8):
0 – Wykrycie magii, Wykrycie trucizny, Raca, Dłoń maga,
1 – Deszcz kolorów, Oziębły dotyk, Promień osłabienia, Zbroja maga, Niewidoczny służący, Płonące dłonie, Magiczny pocisk x2, Identyfikacja,
2 – Zamazanie, Widmowa dłoń, Chmura mgły, Kwasowa strzała Melfa, Kocia gracja, Dostrzeganie niwidzialnego, Zlokalizowanie przedmiotu, Płonąca kula, Nieustający płomień,
3 – Przemieszczenie, Niewykrywalność, Ognista strzała, Błyskawica, Ognista kula, Sugestia, Przyspieszenie, Lot,
4 – Mniejszy gaes, Sprężysta kula Otilluka, Burza lodowa, Wymiarowe drzwi, Zwiększona niewidzialność, Widmowy zabójca, Wyczerpanie, Międzywymiarowa kotwica,
5 – Dominacja nad osobą, Telepatyczna więź Rary’ego, Teleportacja, Transmutacja skały w błoto, Telekineza, Wierny ogar Mordekainena, Odesłanie,
6 – Ciało w kamień, Dezintegracja, Prawdziwe widzenie, Łańcuch błyskawic, Mocarna dłoń Bigby’ego, Zamrażająca kula Otilluka, Gaes,
7 – Palec śmierci, Obłed, Pryzmatyczny deszcz, Chwytająca dłoń Bigby’ego, Słowo mocy : oszołomienie, Zamiania planów, Ograniczone życzenie,
8 – Ekran, Klon, Pryzmatyczna ściana, Ochydne usychanie, Labirynt, Słowo mocy : ślepnij, Zaciśnięta dłoń Bigby’ego,
9 – Zatrzymanie czasu, Rój meteorytów, Życzenie, Słowo mocy : Giń, Brama, Rozłączenie Mordekainena,
10 – Piekielna kula, Memento mori, Wezwanie behemota, Wzmocniona destrukcja, Masowa przemiana w żaby, Epicka zbroja maga, Pijawka czarów, Potępienie, Wędrówka we śnie, Stworzenie żywej komnaty,

Ekwipunek : Laska magów, Karwasze pancerza +10, Pierścień ochrony +10, Amulet Naturalnego pancerza +10, Okulary Intelektu +10, Pas Zdrowia +10, Buty Zręczności +10, Płaszcz Odporności +10, Pierścień Siły +10, Latajćy dywan (3m/3m), Sztylet + 5 Prędkości i Prawa,
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2012 8:39 pm przez AdDur, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Księga Odpowiedzi

pn paź 01, 2012 1:48 pm

No cóż, powiało epickością... Zwłaszcza ten bohater jest bardzo... Koksiasty O_o

Taka księga jest w sumie dość prostym pomysłem, ale wykonanie nawet intrygujące. Brakuje mi tylko większego wkładu w takie szczegóły jak: wygląd księgi, jej waga (rozmiar) - tu można pokombinować i wpleść coś nietypowego. Póki co zaintrygowało mnie to, czemu mag nie stał się złym, chętnym do zwiększenia swojej (i tak już niewyobrażalnej) potęgi. Podejrzewam, że księga zawiera jakieś ostrzeżenie przed tym... W każdym razie to ciekawy smaczek.

Pytania: do jakiej to edycji? (Trochę jestem nieobeznany). Czy przypadkiem do takiej, w której nie ma Odcyfrowania zapisków? Bo to by bardziej pasowało, niż wiedza (tajemna).
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Księga Odpowiedzi

pn paź 01, 2012 8:45 pm

Miło, że ktoś skomentował. Dodałem wstępny opis wyglądu i spieszę z dalszymi wyjaśnieniami.

Co do edycji... Hem, hem. To chyba było 3 albo 3.5, nie pamiętam już konkretnie. Pisałem to dawno temu i nie moge sobie tego przypomnień ;). Mam nadzieję że przerobienie przedmiotu do innej edycji nie sprawi problemu.

Wiedzę (tajemną) wstawiłem kierując się tym, że Księga jest artefaktem i w moim mniemaniu do jej odszyfrownaia bardziej przyda sie orientacja w magii. Ale jak ktoś sądzi inaczej - zamiana wiedzy na odcyfrowywanie nie zaszkodzi.

Kwestia niezeźlenia maga... Cóż, tutaj też jest kilka możliwości - np groźba interwencji bóstw, zaniepokojonych taką potegą, magiczny haczyk w księdze (wymyślcie coś odpowiednio wrednego ;)), lub groźba zachwiania podstawami multiwersum i inne nieprzyjemności tego typu.

Pozdrawiam
AdDur

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość