Zrodzony z fantastyki

 
JPCannon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: czw maja 03, 2012 7:53 pm

Savage Worlds - Guild Wars 2

czw paź 04, 2012 9:24 am

Witam. Ostatnio sporo grywałem w nową grę od Arena net Guild Wars 2. Nie wiem ile osób tutaj w to gra, aczkolwiek, jeśli ktoś jest w temacie to prosił bym o rade. Mianowicie wpadłem na pomysł by przenieść GW2 do formy papierowego rpg na mechanice Savage Worlds. Właściwie główne różnice to rasy i mapa. Zacząłem już opracowywać rasy, ale chciałbym wcześniej poczytać troche waszych porad na ten temat. Która rasa czym powinna się charakteryzować? Ja stawiałem tak Charowie:
- są mocni w duchu, bo budowę ciała mają różną ale są wychowani na wojnie, więc nie są zbyt lękliwi.
-nerwy ze stali, bo nie raz każdy z nich był ostro traktowany i musieli przywyknąć do ran
-naturalna broń w postaci pazurów

z zawad napewno myślę na arogancją. Są rasą bardzo agresywną i patrzącą na inne troche jak na marne robaki bez zacięcia do walki.

Norn:
Miałem ogólny problem z tą rasą, żeby jej nie przerysować. Tyle, że w teorii są i silni i wytrzymali i w ogóle. W końcu to coś ala wikingowie. Nawet kobiety u nich mają sześciopak. Pomyślałem tak
-plus do siły bo jak mówiłem u nich nawet proste kobiety mają mięchy jak zapaśnicy
-plus do wytrzymałości bo żyją w trudnych warunkach naturalnych. Ciągły mróz. Chociaż może zamiast tego dać im odpowrność na zimno?
-moc rasowa 5PM przemiana siebie we wcześniej wybrane stworzenie (kruk, wilk, pantera, niedźwiedź) Różnica była by taka, że każde ze stworzeń kosztuje więcej PM więc np w niedźwiedzia dało by się zmienić raz na 5h a w kruka np co godzinę. No i każde stworzenie ma logiczne dla siebie plusy i minusy.

Nie mam pomysłu co do zawad

Człowiek:
Tak samo jak wszędzie. W grze też nie cechują się jakąś konkretną przewagą. Chociaż może dać im dwie darmowe przewagi zamiast jednej? Nie wiem

Asura:
-Plus do sprytu, są wychowani w nauce i magii z niej płynącej.
-dodatkowe punkty mocy (chociaż może to z Sylwarii zrobić urodzonych magów, ale raczej Aura bardziej do tego pasuje, Sylwari są jak ala elfy, więc po prostu korzystają z mocy natury)
-mniej zalet niż u innych ras, ale za to też mniej kar z zawad oczywiste było dla mnie, że Asura ma tempo poruszania się na 5 bo są małe jak niziołki

Sylwari:
-plus do zręczności bo wychowują się w lasach wśród zwierząt i uczą się od nich gibkości
-władca zwierząt każdy Sylwarii raczej powinien mieć swoje ulubione stworzenie
-moc rasowa 5PM oplątanie

Poza tym w grze każdy umie się leczyć, więc sądzę, że każdy powinien mieć swój skill leczniczy którego może użyć raz na dobre. Typu leczenie jednej rany.

Myśle też o transporcie. W grze wszelaki transport jest jak narazie zapewniony przez bramy asuriańskie. Coś ala portale. Zastanawiam się tylko jeszcze czy nie dorobić jakiś mountów. Tylko jeśli tak to jakie? Rozumiem, że ludzie na logike na koniach. Tylko co z pozostałymi rasami?

Ludzie też mogli by mieć moce w zależności od wyznawanego Boga. Są w sumie jedyną rasą Tyrii które wierzą w Bogów. Charowie wierzą w siłę, i technologie wojenną. Nornowie w totemy czterech stworzeń. Sylwarii w ducha natury, Asury w naukę.

Dla niewtajemniczonych dołączam link do strony z opisem ras. Może ktoś by mógł mi tutaj podać kilka pomysłów albo rad. Z góry bardzo dziękuję :)

Rasy GW2:
http://guildwars2.pl/rasy,a491

Uważam też, że te odmienne rasy będą świetnym zamiennikiem do typowych ras fantasy. Półorkiem mało kto chce grać, bo wszędzie jest na nich wieczna nagonka, a i nikt nie chce grać wiecznie tempym osiłkiem. Charowie są dla nich świetną alternatywą, są równie waleczni, a nie są tempii a jeśli inni podchodzą do nich niechętnie to tylko z racji ich uwielbienia do wojny. Asury też są świetną odmianą dla takich nizołków. Mało kto chce nimi grać, a tutaj mamy drobną postać o dużej mocy. Niby wydaje się, że ta rasa nadaje się głównie na magów, jednak w SW nie ma przymusu podziału na klasy i ja też nie chce go wprowadzać. W GW2 klasy są logiczne z racji uproszczenia gry. Jednak każda klasa jest tak elastyczna, że nie widzę sensu przenoszenia ich do SW. Takie Asury mogą być np świetnymi zabójcami. Malii, troche lekceważeni, a do tego mają plusy do używania magicznych sztuczek.

Także tym bardziej proszę o rozwinięcie tematu, bo może inni też będą chętni skorzystać.
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2012 9:29 am przez JPCannon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
JPCannon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: czw maja 03, 2012 7:53 pm

Re: Savage Worlds - Guild Wars 2

pn paź 08, 2012 7:39 am

Nikt nie grywa w GW2? Czy za bardzo nie macie pomysłów? :) Może jednak ktoś się jeszcze odezwie. Nadal czekam na jakieś porady :) z góry dzięki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości