Zrodzony z fantastyki

 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

pn sty 09, 2012 12:12 pm

Jak tylko znajde chwile to sie przyjrze - przy okazji 600tny komentarz :)
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

wt lut 14, 2012 8:13 pm

Krótki raport z 1 aktu mojej kampanii. Opis po angielsku, bo nie chce mi się tłumaczyć :P


W dalszych planach powrót do centralnych wysp, wojna między imperiami i podstępny plan Geistów. Kilka szybko nasuwających się wniosków:
- przy standardowych zasadach gracze niezbyt polegają na walce wręcz. Być może to kwestia braku kevlaru (na początek ograniczyłem dostępnośc pancerzy do +2/+4 ale większośc wolała kupić zamiast tego lepszą broń). Do tego zasady przegrzewania broni rzadko kiedy w czymś znacznie przeszkadzają...
- finałowa walka z dyszobójcą byłaby dośc wymagająca ze względu na pancerz, gdyby nie to, że jeden z graczy wyrzucił 29 obrażeń na 2k6... 3 fuksy poszły żeby dyszak w ogóle przeżył, a wykończył go granat pod nogi. Tak czy owak, gracze poczuli grozę starcia i też pozbyli się swoich fuksów ;).
- wprowadziłem coilguny jako rzadką broń używaną głównie przez geistów - zadają mniejsze obrażenia ale mają większe przebicie pancerza (bo tak :P) - takie rozwiązanie znacznie zainteresowało przynajmniej część graczy.

Resztę może opiszę jak rozegram więcej sesji.
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

wt lut 14, 2012 9:35 pm

Fajne :) Jakieś rozwiązania mechaniczne wprowadziłes?
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

wt lut 14, 2012 10:14 pm

Powiem tylko że zasada przegrzewania sie broni nie ma szans zaszkodzić - wychodzi na to samo co przy nabojowej - wiec aby "zmusić" graczy do walki wręcz musisz dac te pancerze, i ograniczyć celność.
Kary za poruszające się biekty,
Mgły, dymy
Osłony
Walka z bliska

Wtedy broń ręczna nabierze sensu.
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

wt lut 14, 2012 10:54 pm

Walka wręcz nie nabierze sensu, jak da się mocniejsze pancerze, heloł!?

Gdyby coilguny były ograniczone, jak psotulowałem kiedyś, bardziej zawodne, długo przełaowdywane itd, miałoby to sens.
To co proponujesz Aes skończy się tym, ze wszyscy będą latac z dwuręcznymi kafarami, żeby przebic się przez skorupy przeciwników w walce wręcz.
Znów syndrom eskalacji z Nemezis - chcesz broni białej? Spraw by broń palna była nieopłacalna. Innego (logicznego) wyjścia nie ma.
Czyli - niech się przegrzewa, wybucha, zacina, psuje, kończy sie jej amunicja albo trzeba ją przeładowywac (postulowane niegdyś wymienne chłodnice) itd - albo to olej i zapomnij o walce wrecz.

Ewentualnie - prowadz przygody tak, żeby wlaka wręcz miała sens - ciasne korytarze statków, okopy, budynki...
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

wt lut 14, 2012 11:25 pm

@ Przyjacielu
Jak Ty czasem chędożysz bez sensy ;)

Mocniejsze pancerze - kevlary - przeczytaj ze zrozumieniem
(jeśli nadal nie zaskoczyło - kevlar ma bonus vs broń strzelecka)

A w reszcie powtarzasz moje argumenty.
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

śr lut 15, 2012 12:12 am

Można zobaczyć statystyki broni, z jakiej korzystaliście? Bo bez tego będzie ciężko cokolwiek powiedzieć.

Generalnie Zigzak nie ma racji. Walka wręcz ma w mechanice SW wiele sensu, ale trzeba pod tym kontem profilować postać. Przy czym ja tu mówię o sytuacji, w której używa się statystyk uzbrojenia z Podręcznika Podstawowego. Broń palna ma spore problemy ze zranieniem gościa z Wigorem K10 i Kamizelką Kuloodporną Z Dodatkowymi Wkładkami. Jest bardzo trudny do zastrzelenia z jakiekolwiek broni palnej. Już lepiej rzucać się na gościa z nożem, a najlepiej to z kataną albo mieczem dwuręcznym.

W settingach futurystycznych naprawdę polecam rozpiskę "Na Luke Skywalkera" czyli Umiejętności Nadprzyrodzone + Miecz Laserowy, chyba, że gramy w Nemezis (gdzie IMHO brakuje najmocniejszych mocy, w tym mojego ulubionego Kreta). Miecz laserowy ze swoim kosmicznym PP penetruje nawet najgrubsze puszki. I jest chyba najskuteczniejszą bronią na Ciężkie Pancerze Wspomagane.
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lut 15, 2012 12:38 am

Aes:
Mocniejsze pancerze - kevlary - przeczytaj ze zrozumieniem
więc pisz ze zrozumieniem, bo na razie ty chędorzysz bezrozumnie. Zresztą głupie te kamizelki niesamowicie w SW - jak i cała niepotrzebna komplikacja z PP.
Zegarmistrz - może i generalnie zigzak nie ma racji, a może zegarmistrz nie ma. Bo u zigzaka jakoś walka wręcz działa i jest zbalansowana, niezależnie w jakim systemie grasz, jeśli jest potrzebna - i nie trzeba profilowac postaci - wystarczy nie doprowadzac do sytuacji gdy wszyscy mają karabiny, a ty jeden nóż.
Wystarczy równiez wprowadzac ograniczenia co do samej broni palnej - zapasy amunicji, energii, nadzór prawa itd.
Nie wychodzą potem bzdury typu "tylko Jedi ma sens walczyc wręcz, reszta nie".

O debiliźmie eskalacyjnym w Nemezis już nie wspominam, bo to bezsensu. Flejma też nie ma co robic. Ale ogólnie - głupie macie założenia panowie, zasadne w komputerówce niż w grze w której fabuła postaje na żywo. Ale nic, ja kończę - EOT z mojej strony,
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 12:42 am przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

śr lut 15, 2012 8:43 am

O debiliźmie eskalacyjnym w Nemezis już nie wspominam, bo to bezsensu.


Nie "bez sensu" tylko dlatego, że "nie istnieje".
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lut 15, 2012 9:02 am

@ zigzak
Sprzeczność przyjacielu.
Eskalacja nie znaczy użycie mechanizmów z podręcznika - bo to... (werble) eskalacja a nie podstawa.
:D
Pozdrawiam
Aes
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

śr lut 15, 2012 12:52 pm

Broń wprowadziłem bez większych zmian z podręcznika (bez karabinów szturmowych) - także średnio wychodzi 2k6+1PP dla pistoletów i 2k8+2PP dla karabinów +/- za jakość etc. W przypadku coilgunów obniżyłem obrażenia o 1 kość (2k6->2k4, 2k8->2k6) i wzmocniłem PP do +4.
Ogólnie walka na dystans wychodzi całkiem nieźle (może ze względu na średnio-małą częstotliwość starć) ale chętnie bym wprowadził walkę wręcz dla urozmaicenia ;). Także mam tutaj pytanie do ogólu - jak sądzicie jaki sens ma istnienie w regularnych oddziałach wojskowych żołnierzy wyspecjalizowanych w walce wręcz? Konkretnie na okręcie wojennym. Fabularnie, czy to ma być jakiś oddział abordażowy, jacyś komandosi etc? Mechanicznie, czy mają mieć tylko walkę wręcz czy coś więcej? Może mix pistolet+miecz? No i jaką mają mieć broń, bo nowożytna to głównie noże, starożytna jest nieco archaiczna i za słaba (poza kataną, ale nie wiem czy oddział wojskowy szatkujący się katanami to do końca moja wizja bitwy ;)), futurystyczna opiera się na raczej niedostępnych technologiach. Jak to rozwiązać?
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lut 15, 2012 1:21 pm

karabiny z bagnetami?
te całe "knuckle dustery" czyli noże z kastetami używane w walkach okopowych... szable dla oficerów (IWW). Często używano też czegoś w stylu krótkiego toporka strażackiego (paratrooper hatchet), maczet, saperek (tutaj może jakichś haków abordażowych?)

tutaj znajdziesz trochę inspiracji - http://www.museumofworldwarii.com/TourT ... igence.htm

I nie wiem czemu katana miałaby być lepsza od szabli polskiej kawalerii?
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lut 15, 2012 1:57 pm

Lekko popraw parametry broni recznej, np daj każdej 2pp, i będą dobre.
(ale nie musisz)

Taka KAtana wcale nie musi byc lepsza od szabelki, można zrównać parametry. Poza tym pamiętaj że wręcz można używać "ryzykownego ataku" +2 obrażenia i trafienie za -2 do obrony, a walka bez broni ręcznej to -2 do obrony więc gostek z bronią ręczną kontra koleś z karabinem to można ładne przebicie na trafieniu ta bronią ręczną dostać. I nawet toporek k6 z normalną siłą k6 robi się nagle 3k6 (+2) a wtedy asy maja zwyczaj wpadać dość często

A fabularnie to co zig napisał.
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 1:58 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lut 15, 2012 4:38 pm

Koles z karabinem moze go uzywac jak broni recznej do obrony i blokowania ciosów.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lut 16, 2012 5:38 pm

Z ryzykiem uszkodzenia...
Czyli masz go w szachu...
Jak dopowiadasz przyjacielu, to calość ;)
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lut 16, 2012 6:20 pm

Oj czepiasz sie Przyjacielu, - obrona jest pelna, o to chodzilo. A to ze ryzykujesz uszkodzenia? Chyba lepiej broni niz ciała?
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lut 16, 2012 6:54 pm

Nie zawsze w savagach :D
Tu czasem opłaca się wziąść na klate i wyparować czy przyjąc szok, niż uszkodzić coś czym jesteś w stanie zabić wroga.
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lut 16, 2012 7:34 pm

Zdaje się że nie masz w tej kwestii wyboru w zasadach, skoro już się tak ich trzymamy :P. Czepiasz się.
Przyjacielu :D

Zresztą - używasz takiego oręża jak pałki wedle zasad - a o niszczeniu pałek czy broni w walce nic nie widziałem.
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2012 7:39 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

ndz mar 18, 2012 11:16 pm

Po wielu ciężkich bojach skończyłem 2 akt kampanii. Dość powiedzieć że drużyna zrobiła mi niezłe wyzwanie żeby utrzymać to wszystko w granicach logiki ;). Raport ponownie po angielsku
W następnym odcinku - Dieselgeist
Kolejna garść uwag:
- granie w niedokończonym settingu ma swoje wady - wymyślanie religii (monoteizm + sekty Cthulhu - bo każdy lubi Cthulhu :P) oraz szczegółowych zasad działania Hzłota (eee...) ad hoc jest męczące
- Nadmiar polityki bywa problematyczny, szczególnie gdy drużyna stara się uciec przed 2/3 rządów.
- psionika jest spoko - szczególnie gdy ściga graczy po całym mieście :D. Nie jestem pewien jakie założenia co do psioniki ostatecznie zostały ustalone w temacie - u mnie psionika wymaga wszczepienia zewnętrznych implantów i zażywania prochów, mechanicznie wszystko normalnie
- Wymyślanie wspólczesnie brzmiących imion jest trudniejsze niż imion fantasy, które z założenia nie powinny miec sensu :S
- szukając klimatycznych grafik warto wygooglać (może się komuś przyda): iron grip, red alert, bioshock, bioshock infinite, dieselpunk ( o rly :P). No i usilnie szukam momentu do którego pasowałby NPC wyglądający O TAK ;D

Mam też pytanie do systemowych mechaników - kara za zręczność u dyszobócjów dotyczy tylko testów zręczności czy wszystkich umiejętności (walki, strzelania) związanego z ta cechą?
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

ndz mar 18, 2012 11:24 pm

Z nazwami proponuję nomenklaturę star warsową - Han Solo czy Leia Organa brzmią równocześnie obco jak i nowocześnie.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

pn mar 19, 2012 7:07 am

Mam też pytanie do systemowych mechaników - kara za zręczność u dyszobócjów dotyczy tylko testów zręczności czy wszystkich umiejętności (walki, strzelania) związanego z ta cechą?

Nie powiinna.
Natomiast ograniczenie kości umiejętnosci koscią pilotażu już tak.
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

sob mar 31, 2012 4:56 pm

Przeglądam ostatnio notatki do We Mgle, przepisuje część rzeczy na nowo, zmieniam mapę świata i tu klops : http://images1.wikia.nocookie.net/__cb2 ... x-Mapa.png

Wygląda znajomo, prawda?

Kosmologia jest prosta - są 4 obszary - serce świata, strefa dzikiej magii, strefa magii uporządkowanej i strefa cywilizowana (za którą jest Koniec Świata (TM) ). Czy tylko mi wydaje się to podobne do konwencji Goldstroma? Dajcie znać, bo nie chcę się obudzić z zarzutem, że kradłem z WTSu ;)
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

ndz kwie 01, 2012 12:14 pm

Daj spokój, wszak WTS po to jest :)
 
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr paź 10, 2012 11:55 pm

Pomysł rozwijany jest przez Yuriego prywatnie - tak więc zamknę go jutro, zgodnie z życzeniem autora. Przy tym chciałbym go zostawić tutaj, jako lekcję na przyszłość, jak można zrobić wspólnie super pomysł i potem go zaprzepaścić.
 
Awatar użytkownika
raduciou
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 3:03 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw paź 11, 2012 10:23 am

jak zacząłem czytać pierwszgo posta to sobie pomyślałem "cholera... mamy niemal identyczne pomysły na świat"
ale im dalej w las tym... pomysły się nam rozjechały drastycznie.... uff...
ale sam setting zacny, realizacja chyba też mocno do przodu.
good luck..
przyjaciele :D
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

wt paź 16, 2012 10:28 pm

Do zrobienia:
1. Znaleźć i przystosować mechanikę do systemu.
2. Dokładnie określić technologie (statki, dyszobójców, broń akceleratorową oraz gadżety)
3. Określić zakres zdolności i jak działają (technomancja, aurumancja). Właściwie to określić czy istnieją.
4. Określić kim są postacie graczy, czym się wyróżniają oraz jak to odbija się na świecie.
5. Opisać nacje Dominium oraz Pierścienia Holtza
6. Zastanowić się nad obrzeżami (Nefrytowa Orda, Nordia)
7. Stworzyć tajemnice Geistów
8. Nie zajechać się przy tym :)
 
Awatar użytkownika
raduciou
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 3:03 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr paź 17, 2012 8:18 am

ambitne plany ;) ale powodzenia ;)
1) będziesz tworzył własną mechanikę czy szukał ogólnodostępnej?
2) czasem lepiej nie określać wszystkiego zbyt dokładnie, może właśnie ktoś zrobi sesję o tym jak i dlaczego wszystko działa tak jak działa
3) a to nie istnieją?
4) hm... na ten temat powinno odpowiadać się na samym poczatku tworzenia gry. popełniłem podobny błąd na początku, ale jakoś z tego wybrnąłem dzięki Archetypom postaci. wtedy każda może mieć inną rolę w świecie.
5) o tym można pisać długo i boleśnie, a jeżeli nie będzie jakichś wyraźnych różnic na karcie postaci, w mechanice, albo w bardzo wyraźnych różnic w zachowaniu to i tak niewielu będzie czuło kim gra. IMHO ciekawie jest zrobione w Monastyrze czy Neuroshimie gdzie przynależnośc do jakiejś nacji daje jakiś 'special skill'. Wtedy gracz rzeczywiście będzie rozważał kim chce grać.
6) Obrzeża jak zawsze są dalekie i złowrogie i wszystko może sięna nich zdarzyć ;)
7) Może zostaw to MG, niech dla każdego, prowadzącego, albo nawet w każdej kampanii, ta tajemnica będzie inna.
8) nie da się ;)
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr paź 17, 2012 10:04 am

Ja (i Yuri) optujemy za mechaniką Silhuette, na której zrobiono między innymi Heavy Gear RPG (fajny RPG z pancerzami wspomaganymi w roli gównej).
Rozwiązało by to sprawę 1) 2) (mechanika to już zawiera)

3) do przemyślenia

Co do reszty, zaatakuję Yuriego :)
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

sob paź 20, 2012 3:55 pm

1. Odfajkowany :)
nowy punkt:
9. Zdobyć jakoś dostęp do Silhuette. Przeczytać i nauczyć się :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości