Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Red_Guard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 8:27 pm

Chomik (powrót)

czw lis 16, 2006 10:13 am

Z góry informuje, iż poniższy ,,stwór" nie ma nic wspólnego z Wielkim Homikeim (ave!)

,,Nie ucz chomika dzieci robić!"
Minsc

Chomik
Drobne zwierzę
KW: 1/4k8 (1pw)
Inicjatywa: +2 (Zr)
Szybkość: 9m, rycie 1,5m
KP: 16 (+4 rozmiar, +2 Zr)
Ataki: Ugryzienie +6
Obrażenia: 1k4 -5
Front/Zasięg: 15cm na 15cm/0m
Specjalne ataki: -
Specjalne cech: Węch
Rzuty obronne: Wytrw +1, Ref +4, Wola +5
Atrybuty: S 1. Zr 15, Bd 9, Int 3, Rzt 14, Cha 11
Umiejętności: Nasłuchiwanie +5, Ukrywanie +21, Zauważanie +5
Atuty: Finezja w broni (ugryzienie)
Klimat/Teren występowania: Region w klimacie umiarkowanym i gorącym
Występowanie: Pojedynczo, para, rodzina (6-20), stado (20-120)
Skala Wyzwania: 1/10
Skarb: Żaden
Charakter: Zawsze neutralny
Rozwój: -

Chomiki są małymi, puszystymi gryzoniami żyjącymi w norach połączonych siecią tuneli. Są bardzo społeczne i lubią trzymać się w grupie. Pomimo niewielkich rozmiarów są niezwykle zaradne. Do szczęścia potrzeba im właściwie tylko trawiastego miejsca, spokoju i duużo ziaren, gdyż chomiki jedzą w zastraszającym tempie. Właśnie dlatego są zmorą pól uprawnych. Niektórzy rolnicy nazywają je ,,włochatą szarańczą".
Ostatnio zmieniony sob lis 18, 2006 1:59 pm przez Red_Guard, łącznie zmieniany 3 razy.
 
mooozg
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: czw paź 26, 2006 9:20 am

czw lis 16, 2006 10:28 am

Naśle go na moich graczy :D . Zginąć przez chomika to gożej niż zginąć przez goblina.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

czw lis 16, 2006 10:49 am

No spoko, tylko po co to? Według mnie to kolejna niepotrzebna praca. Kto w kampanii użyje chomika? W jakim celu? Niedługo ludzie będą tu opisywac surykatki, szynszyle a nawet leniwce. PRzecież to się do niczego nie przydaje, może lepiej by było wymyślec coś ambitniejszego niż chomik? Jak już zwierze to bardziej orginalne, z resztą już ktoś chomika opisywał.
 
Awatar użytkownika
Seif al din
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: czw mar 02, 2006 9:24 pm

czw lis 16, 2006 11:14 am

Sądze, że dało by się zrobić kilka fajny scenariuszów powiązanych z Chomikami przy niektórych przydało by się dodać Druidów. Ale bez Druidów też dało by rade :P np. Miasto zostało pozbawione zapasów i zaczyna głodować Przyczyna Chomiki :D Apropo Kampani... Mam tu oczywiście namyśli "Główny Cel Kampani: Chomiki" Tu już się zaczynają strome schody :P ;)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw lis 16, 2006 3:05 pm

Największym problemem takich prac jest praktyczny brak rzeczy jakie można na ich temat powiedzieć. Jaki jest chomik każdy widzi (bo w końcu to dość popularny zwierzak) i co może robić w sumie też co sprawia, że komentowanie strony fabularnej mija się praktycznie z celem. O mechanice powiem tylko tyle, że jest chyba w porządku a czepiać się nie ma czegoś. W duchu formalizmu dodam tylko, że pod opisem mogłeś dopisać akapit walka (jak absurdalnie by to w tym przypadku nie brzmiało).

Podsumowując praca solidna ale de facto niepotrzebna. Ocena końcowa 4/6 w tutejszej skali ocen (za całość) - robota dobra i gratulacje się należą.
 
Awatar użytkownika
Trabi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: wt lis 08, 2005 5:17 pm

czw lis 16, 2006 3:35 pm

Hehe praca mnie rozwaliła jest taka... niezwykła w swej zwykłości. Opiszjeszcze Monstrualnego chomika, chomika jak chowańca (chyba ze juz taaki jest :P ) i przede wszystkim Wielkiego Miniaturowego Kosmicznego Chomika (Minsc sie kłania)

OT:
Sławne teksty Minsca z BG2:
-Minsc was poprowadzi i z wrogiem se poradzi! Boo zajmie się szczególami (Boo dla tych co w BG nie grali, są tu tacy?, Boo to własnie chomik a Minsc troszke opętany łowca)
-Po oczach go Boo! Po oczach! AGRRR!
-Skopać tyłki w dobrej sprawie!
-Dobra zbroja ostry miecz i ochota do walki! Nie, Boo? (dziki pisk chomika)
/OT
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw lis 16, 2006 4:08 pm

Red_Guard pisze:
9m, rycie 1,5m

Wydaje mi sie, że 9m to za dużo, 3m to już lepiej.

Red_Guard pisze:
Wola +1

Co najmniej +5 powinno być.

Red_Guard pisze:
Int 3

Może nie wiesz ale zwierzęta nie mogą mieć intelektu wyższego od 2, skoro inne zwierzęta tak mają to nie wiem dlaczego chomik musi być wyróżniony.

Nie powiem opis chomika niezwykle krótki ale może usprawiedliwia Cię KP, w którym opisy zwierząt są krótkie. Sam pomysł jak i wykonanie nijakie. Pomysł pomysłem ale to jest niepotrzebne w DnD.
Ocena: -2.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Re: Chomik (powrót)

czw lis 16, 2006 4:30 pm

Red_Guard pisze:
Rzuty obronne: Wytrw +2, Ref +5, Wola +1

Refleks to chyba +2 bazowo +2 dex? Skąd więc +5? Wola zaś powinna wynosić +2 (+2 z cechy)

Atrybuty: S 1 Zr 15, Bd 11, Int 3, Rzt 14, Cha 11

Tu z kolei dziwi budowa. Nie wierzę, że chomik może wytrzymać więcej niz szczur, a nawet więcej niż człowiek. Rzt też wydaje mi sie nieco zawyżona. Charyzma w przypadku zwierząt nie powinna przekraczać 5-7.

Potworek wydaje mi się być ciekawy. Jednak prawdziwie intrygujący stałby się dopiero Kosmiczny Chomik (rozwinięcie zwykłego chomika, sugeruję również rozpisać).

EDIT: przyznam, że nie słyszałem.
Ostatnio zmieniony pt lis 17, 2006 6:45 am przez smaller, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw lis 16, 2006 11:05 pm

smaller pisze:
Kosmiczny Chomik

Patrz - Spelljammer. Wielkie Kosmiczne Chomiki istnieja.
 
Awatar użytkownika
vtotek
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: czw lis 16, 2006 2:59 pm

pt lis 17, 2006 1:29 pm

Nieno ciekawy pomysł z tym chomikiem;) Moze niedługo wydasz cały dodatek o gryzoniach? :spoko:
 
Awatar użytkownika
Sortiarius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: sob lip 01, 2006 12:31 pm

pt lis 17, 2006 5:04 pm

Błędy mechaniczne wytknięte, fabularnie nie ma co pisać, to od siebie dorzuce że to nie ten dział. ;]
To co, może ktoś rozpisze zasaday przeżuwania (R(otfl)PG) lub coś równie przydatnego...
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

sob lis 18, 2006 11:37 am

No i przede wszystkim dlaczego praca jest w dziale Rasy a nie Potwory?...
 
Awatar użytkownika
Red_Guard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 8:27 pm

sob lis 18, 2006 1:31 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Co najmniej +5 powinno być.


A nie +4?

smaller pisze:
Tu z kolei dziwi budowa. Nie wierzę, że chomik może wytrzymać więcej niz szczur, a nawet więcej niż człowiek.


Ok tu przesadziłem

Vitriol Plugawiciel pisze:
Może nie wiesz ale zwierzęta nie mogą mieć intelektu wyższego od 2, skoro inne zwierzęta tak mają to nie wiem dlaczego chomik musi być wyróżniony.


W podręczniku (v. 3.0) pisze, że zwierzęta mogą mieć Int 1-3.

Nefarius pisze:
No i przede wszystkim dlaczego praca jest w dziale Rasy a nie Potwory?...


O lol... ale wpadka.
,,Mosze Usz - Tego nie wiedzą nawet Najstarsi Indianie.
Najstarsi Indianie (chórem) - Rzeczywiście - tego nie wiemy"
vel Majstersztyx
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

sob lis 18, 2006 1:41 pm

Red_Guard pisze:
W podręczniku (v. 3.0) pisze, że zwierzęta mogą mieć Int 1-3.

Nieprawda, pisze, że posiadają intelekt 1 lub 2. O trójce ani słowa tam nie ma. Pozatym żadne zwierzę nie ma int 3.


Red_Guard pisze:
A nie +4?

Sprawdź moją Ghidre, ma Rzt 12 a rzut na wole +4.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

sob lis 18, 2006 1:51 pm

Red_Guard pisze:
W podręczniku (v. 3.0) pisze, że zwierzęta mogą mieć Int 1-3

AFAIR istoty z int 3 to już całkiem rozumne istoty. Te, które posiadają int na poziomie 1-2 to zazwyczaj zwierzęta, a ta wartość pokazuje raczej nie tyle to, że stworzenia myślą, ale że posiadają instynkt. Za przykład może służyć notka w PG przy półorku o tym, że na starcie musi mieć int minimum 3.
 
Awatar użytkownika
Red_Guard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 8:27 pm

sob lis 18, 2006 1:58 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Nieprawda, pisze, że posiadają intelekt 1 lub 2. O trójce ani słowa tam nie ma. Pozatym żadne zwierzę nie ma int 3.


[ Po 15 min. grzebania w nawiedzonej szafie...] Rzeczywiście. Zwracam honor
 
Awatar użytkownika
Yuber
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:54 pm

pn kwie 09, 2007 12:16 am

Hmm....chomik jest zupełnie zbędny w D&D. Co innego , jakbyś zrobił chomikołaka , ale to jest bez sensu. Po co komu chomik na sesji? No , może gdyby druid zamienił się w chomika.
 
Awatar użytkownika
etcposzukiwacz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 12:17 pm

Re: Chomik (powrót)

pt lis 02, 2012 11:56 am

A to moja wariacja na temat chomika. Chomik jako rasa inteligentna.
Rasa - Chomik bojowy
W pewnej krainie żyją dwie mało znane rasy. W szczęśliwej dolinie mieszkają kucyki MLP, a wzgórza dookoła niej zamieszkują bojowe chomiki. Piękna i pełna drzew owocowych dolina będąca domem kucyków przyciąga tęskny wzrok bojowych chomików. I nie tylko wzrok, albowiem chomiki te nie na darmo zwą się bojowymi. Rabunkowe rajdy chomików trwają, a wraz z nimi nie kończąca się wojna. Wodzem chomików bojowych jest Bartezzik Wielki.
Dorosły chomik bojowy dochodzi do 30 cm wzrostu, waga do 3 kg. Mocno zbudowany + 1 do budowy. Chomiki są krzepkie i wytrzymałe. Wolą działać niż się nudzić. Wysokie morale i odwaga +2 do testów. Nie zostawi towarzysza w potrzebie ... chyba że oznacza to stratę jedzenia. Aktywne zwłaszcza nocą.
Premia bazowa do ataku +1 bo są bojowe. Rzuty obronne: wytrwałość +1. Refleks +4 zręczności.
Roztropność + 1. KW – ½ k6 ( 3 pw). KP +4 zręczności + 4 rozmiar
Inicjatywa + 4 (zręczność). Rozmiar: mały (+4 do KP, +1 do ataku, +4 do ukrywania się)
Szybkość - 5. Charakter najczęściej neutralny.
Ulubiona klasa - wojownik. Wyposażenie: sztylet/nóż, proca, skórzana zbroja + 1 do KP.
Biegłość w broni chomiczej ( sztylet/nóż i proca)
Sztylet - obrażenia 1k3, krytyk 19-20/x2. Proca - 10 pocisków, obrażenia 1k3, krytyk x 2.
Preferowany wróg: kucyk MLP ( + 2 do obrażeń zadanych kucykowi MLP)
Premie rasowe: +4 do Zręczności, + 2 do Nasłuchiwania, + 2 do Przeszukiwania (+4 wykrywanie jedzenia),
+2 do Spostrzegawczości.
Języki: chomiczy + wspólny. Większości brak umiejętności czytania i pisania, oprócz kapłanów i skrybów.
Religia Bóg chomiczy Fructus Liberalis Donator (Owocodawca Łaskawy) w skrócie Fructus Donator.
Ulubione imiona: męskie Bartezzik, Prelium, Bonus, Rich. Żeńskie Bartezzja, Venestus, Acutulus.

Jak wariacja to wariacja na całego! :hahaha:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Chomik (powrót)

pt lis 02, 2012 3:53 pm

Chomiki tak naprawdę nie są twardzielami, powinny mieć rzut na wolę rzędu -2 a nie +5.
 
Awatar użytkownika
etcposzukiwacz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 12:17 pm

Chomik (powrót)

pt lis 02, 2012 6:29 pm

Te raczej są. Pamietaj, że to wielkie chomiki bojowe (wielkie jak wielkie, ale bojowe na pewno) i one różnią się od swych chomiczych praprzodków. Choć może faktycznie z tym + 5 przesadziłem.
 
Awatar użytkownika
bakakashi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: ndz paź 14, 2012 10:15 pm

Re: Chomik (powrót)

pt lis 02, 2012 8:14 pm

Red_Guard pisze:
Występowanie: Pojedynczo, para, rodzina (6-20), stado (20-120)


Chomiki to samotniki. Dla osób które nie miały takowych zwierzaków, trzymane razem w końcu się zagryzą...

Typ stworzenia, zgaduje istota baśniowa po rodzaju KW. Punkty życia powinny wynosić 1-2 (połowa kw i jeszcze raz twoja połowa). Bazowa premia do ataku wynika z KW, nazwij ją premią do ataków.
Domyślam się, że się wygłupiacie... ><!

Yuber pisze:
Hmm....chomik jest zupełnie zbędny w D&D


Nie prawda... Alternatywny chowaniec dla małych i mniejszych czarujących*

*Główny powód mojego postu xD
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 8:14 pm przez bakakashi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Chomik (powrót)

sob lis 03, 2012 12:02 am

Albiorix pisze:
Chomiki tak naprawdę nie są twardzielami, powinny mieć rzut na wolę rzędu -2 a nie +5.

Chomiki europejskie kojarzą mi się z bojowymi gryzoniami. Na przykład w Sierotce Marysi właściwie zremisował z lisem.

Znalazłem też w internecie fragmenty w stylu:
"Zajadle walczy o swoje terytorium z pobratymcami, a przyparty do muru potrafi stawić czoło nawet większym od siebie drapieżnikom - np. kotom, tchórzom, psom i lisom."

bakakashi pisze:
Chomiki to samotniki. Dla osób które nie miały takowych zwierzaków, trzymane razem w końcu się zagryzą...

Fakt, chociaż podobno chomiki dżungarskie wytrzymują razem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości