Burza ognia
Przywołanie [Ogień]
Poziom: Druid 5, Ogień 5, Czarodziej/Zaklinacz 6
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 minuta
Zasięg: (patrz opis)
Cel: - (patrz opis)
Czas działania: Natychmiastowy (patrz opis)
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: brak
Czarujący otwiera setki świecących portali do sfery ognia, każdy o średnicy milimetrów. W czasie rzucania czaru rozpraszają się one równomiernie w sferze o promieniu 21 metrów wokoło rzucającego. Przez minutę rzucania czaru każda istota, łącznie z rzucającym, musi wykonywać co rundę test wytrwałości o ST 15, albo otrzyma 1k6 stłuczeń na skutek temperatury.
Kiedy inkatancja czaru zostanie ukończona, z opóźnieniem jednej rundy portale otwierają się na ułamek sekundy, co jednak wystarcza, by rozgrzać powietrze w całej objętości kuli o około 600° Celsjusza. Każda istota w zasięgu czaru otrzymuje 8k6 obrażeń początkowych od ognia, a następnie 3k6 obrażeń za każdą rundę przebywania w żarze. Wszystkie łatwopalne przedmioty zostają podpalone.
Dodatkowo, potężne masy rozgrzanego powietrza są wyrzucane w górę, co tworzy podciśnienie u podstawy słupa ognia. Jeśli w promieniu 60 metrów od czarującego znajdują się łatwopalne przedmioty, zostają one podpalone. Lekkie przedmioty ulegają zassaniu do centrum burzy ognia. Jeśli ogień ma tylko pożywkę do rozprzestrzeniania się, porusza się z prędkością 9 metrów na rundę we wszystkich kierunkach (decyzją MG może być ta prędkość modyfikowana przez przeszkody terenowe, wilgoć itd).
Czarujący nie jest w żaden sposób chroniony przed skutkami burzy ognia i musi znaleźć wyjście z sytuacji na własną rękę.
Komentarz - jest to naprawdę potężne zaklęcie niszczące, ale będące też bronią obosieczną - można zniszczyć w ten sposób wieś, ale głupie ograniczenie na teleportację owocuje spopielonym ciałem magiem.