Zrodzony z fantastyki

 
Gedeon

Savage Worlds - pytania

śr sie 29, 2012 3:08 pm

To charyzma, jest tożsama z urodą? Zdaje mi się, że charyzmę powinno się uważac wszelki cechy - w wyglądzie, zachowaniu itd. - które zwiększają wpływ postaci na ludzi. Więc jeśli blizna powoduje, że kogoś bardziej słuchają, to znaczy, że ta blizna dodaje mu charyzmy, nie odejmuje. Tak na logikę przynajmniej powinno być.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

śr sie 29, 2012 4:03 pm

Charyzma w SWEPLu jest raczej miara tego jak jesteś postrzygana przez innych a nie tylko urody. Co prawda Zawada Wredny czy Brzydal zmniejsz charyzmę o 2, a przewaga Ładny ja zwiesza o 2, ale w EN samo bycie kapłanem Słońca z automatu daje +2 do charyzmy, i przewaga drużynowa dobra reputacja tez +2. Co więcej odzież też może mieść wpływ na charyzmę. Wynika z tego, że charyzma jest dość obszernym współczynnikiem "wyglądu" postaci.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Savage Worlds - pytania

śr sie 29, 2012 4:17 pm

Amdir pisze:
Charyzma w SWEPLu jest raczej miara tego jak jesteś postrzygana przez innych a nie tylko urody. Co prawda Zawada Wredny czy Brzydal zmniejsz charyzmę o 2, a przewaga Ładny ja zwiesza o 2, ale w EN samo bycie kapłanem Słońca z automatu daje +2 do charyzmy, i przewaga drużynowa dobra reputacja tez +2. Co więcej odzież też może mieść wpływ na charyzmę. Wynika z tego, że charyzma jest dość obszernym współczynnikiem "wyglądu" postaci.


Moim zdaniem, Charyzma w SWEPLu odpowiada za to, jak "zajebiście" (zajefajnie, czadersko) wyglądasz. ;) Plus konwencja, gdzie Wredne, Brzydkie łotry "czaderskie" nie są.
 
Gedeon

Savage Worlds - pytania

śr sie 29, 2012 8:58 pm

Charyzma w SWEPLu jest raczej miara tego jak jesteś postrzygana przez innych a nie tylko urody. Co prawda Zawada Wredny czy Brzydal zmniejsz charyzmę o 2, a przewaga Ładny ja zwiesza o 2

No właśnie, a przecież to jak się jest postrzeganym przez innych zależy.. od tych innych. Na salonach wypomadowany śliczny fircyk będzie miał wzięcie u dam, wśród weteranów wojennych zostanie wyśmiany, a ci sami weterani z większym szacunkiem potraktują ,,jednego ze swoich" który blizny może mieć, a jakże... Dlatego nie przepadam za mechanicznym odgrywaniem relacji, charyzmą jako cechą określoną liczbą czy ,,rzutami na dyplomację".

Wynika z tego, że charyzma jest dość obszernym współczynnikiem "wyglądu" postaci.

Otóż to.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Savage Worlds - pytania

czw sie 30, 2012 8:21 am

Charyzma w SWEPLu jest uroszczona jak wiedza i 1000 innych rzeczy. I tyle.
 
Awatar użytkownika
WildCamel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 11, 2012 11:17 am

Re: Savage Worlds - pytania

czw sie 30, 2012 11:37 pm

Tym razem mam inne pytanie, zupełnie nie dotyczące mechaniki, więc może będzie także i mniej kontrowersyjne :wink:

Czy ktoś się orientuje czym dokładnie różni się limitowana edycja Evernight od kompletu: Evernight + Przydatnik Fana Evernight? Próbowałem to rozgryźć po opisach sklepów internetowych, ale nie dałem rady.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

pt sie 31, 2012 7:08 pm

WildCamel, skoro twe pytanie nie jest o mechanice to dlaczego umieściłeś je tutaj?! Nie mogłeś założyć nowego tematu? Zrobiłem to za Ciebie i postarałem się odpowiedzieć na pytanie.

Pozdro

Do moderatorów: Myślę że po 2 dniach można ten i powyższy posta wykasować.
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Savage Worlds - pytania

ndz wrz 16, 2012 4:54 pm

Wysłany: Nie 15:50, 16 Wrz 2012 Temat postu:
Dublet to wystrzelone dwie kule dające +1 do ataku i +1 do obrażeń
seria trzypociskowa to +2 do ataku i +2 do obrażen
ale w innym miejscu jest napisane:
każdy pocisk poz pierwszym otrzymuje karę -2 za ogień automatyczny. Czyli w efekcie uzyskujemy dublet -1 do ataku i +1 do obrażeń i seria trzypociskowa +0 do ataku i +2 do obrażeń. Karę -2 za ogień automatyczny można zniwelować przewagą Rock&Roll.

dobrze kumam?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2012 4:54 pm przez sgt, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

pn wrz 17, 2012 4:53 pm

Bez urazy sgt, no nie bardzo kumasz :razz:

Dublet, Seria Trzypociskowia i Strzelanie Ogniem ciągłym to trzy rożne rzeczy.
SWEPL 64str pisze:
Dublet ... możesz oddać dwa strzały w jednej akcji, Dublet zużywa dwie sztuki amunicji. Strzelanie testujesz raz - ale do wyniku testu trafień oraz zadawanych obrażeń dodajesz +1
Seria trzypociskowa zużywa trzy sztuki amunicji i zapewnia +2 do trafienia i obrażeń.


I Dublet i Seria Trzypociskowa to specjalna cecha niektórych broni które potrafią strzelać szybko i z małym odrzutem.

SWEPL 66str pisze:
Ogień Ciągły ... używając broni strzelająca ogniem ciągłym odejmujemy -2 od testu trafienia. ... każda kość oznacza wystrzelenie tylu pocisków, ile wynosi Szybkostrzelność.


Czyli jeśli strzelamy z jakiegoś CKMu czy innego Havy Bolter używamy tylko kości Strzelania ile wynosi Szybkostrzelność broni i od każdej kości Strzelania odejmujemy -2. Chyba, że jak zauważyłeś mamy przewagę "Rock&Roll" i stoimy w miejscu to nie mamy modyfikatora -2.

Pozdro
Ostatnio zmieniony pn wrz 17, 2012 4:54 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Savage Worlds - pytania

śr wrz 19, 2012 8:03 pm

Ja się nie obrażam bo niby o co, wręcz przeciwnie - dziękuję za sprostowanie przez kogoś posiadającego Wiedza (Savage Worlds) na co najmniej k6.
Próbowałem (może zbyt usilnie) dopatrzeć się innego znaczenia serii z broni maszynowej gdyż bonus +2 do ataku i +2 do obrażeń kosztem kilku sztuk amunicji wydaje mi się zbyt szczodrym darem autorów gry. Rozterka gracza czy wydać nieco więcej pocisków i uzyskać dodatnie modyfikatory do strzelania i zadawanych obrażeń to żadna rozterka. Tym bardziej, że już sam bonus do ataku zawiera ukryty dodatek zwiększający obrażenia, gdyż zwiększa prawdopodobieństwo przebicia a co za tym idzie dodatkowe k6 do uszkodzeń. Stąd moje podejrzenia, że nie może być tak pięknie i niebezpiecznie. W światach współczesnych i futurystycznych spotkanie gangu uzbrojonego w broń półautomatyczną moze okazać się twardzym orzechwem do zgryzienia.To moja subiektywna opinia, niepoparta (jeszcze) doświadczeniem z gry. Ale dobra - będę trzymał się zasad. Dziękuję za skorygowanie.
Skoro już jesteśmy w temacie amunicji to poproszę o rozszyfrowanie oznaczeń w opisach typu waga 8/50 i cena 50/50, oraz czy 30 pól często umieszczanych na dole kart postaci ma służyć do odznaczania zużytej amunicji czy też może czegoś innego?

ukłony
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

śr wrz 19, 2012 9:34 pm

sgt pisze:
Ja się nie obrażam bo niby o co, wręcz przeciwnie - dziękuję za sprostowanie przez kogoś posiadającego Wiedza (Savage Worlds) na co najmniej k6.

Zbieram PD żeby wykupić na k8 :wink:

sgt pisze:
To moja subiektywna opinia, niepoparta (jeszcze) doświadczeniem z gry. Ale dobra - będę trzymał się zasad. Dziękuję za skorygowanie.

Pamiętaj, że jest jeszcze tzw. Ogień Zaporowy który polega na posłaniu w obszar dużej ilości kul (5x szybkostrzelność) który oznaczasz Średnik Wzornikiem Wybuchu. Jeśli rzut na trafiana się uda to wszyscy w danym obszarze testują Ducha (modyfikowanego przez przeszkody) i w razie porażki są w Szoku a jeśli uzyska 1 to dostają normalne obrażenia.

sgt pisze:
Skoro już jesteśmy w temacie amunicji to poproszę o rozszyfrowanie oznaczeń w opisach typu waga 8/50 i cena 50/50, oraz czy 30 pól często umieszczanych na dole kart postaci ma służyć do odznaczania zużytej amunicji czy też może czegoś innego?

Pradę mówiąc nie zastanawiam się nad tym zapisem tyczącym amunicji bo prowadzę EN wiec... Niemniej po przejrzeniu tej tabeli przypuszczam, że amunicja o której piszesz waży 8 za 50 szt i kosztuje 50$ za 50 szt, pozostałe analogicznie wiec taki kamienie do pracy waza 1 za 10 sztuk a kosztują 1 za 20 szt. Przyznam ze to trochę karkołomny zapis. :razz:
U mnie tych 30 pol na dole kary gracze używają bądź od amunicji bądź do Punktów Mocy/Magii, wiec "róbta co chceta". :wink:

Pozdro
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2012 9:35 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz wrz 30, 2012 11:12 am

Wypowiedzenie zdania czy dwóch jest akcją darmową. Zatem czy sekwencja walki może wyglądać :
A wyśmiewanie/ zastraszanie i atak - np. zginiesz marnie(zastraszanie) + cięcie mieczem
B wyśmiewanie/ zastraszanie i atak - machasz waszmość jak cepem(wyśmiewanie)+ uderzenie toporem
znowu A wyśmiewanie/ zastraszanie i atak - wsadzę ci ten toporek w ****(zastraszanie)+ pchnięcie mieczem
itd.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

pn paź 01, 2012 6:01 am

Wypowiedzenie zdania czy dwóch jest akcją darmową. Owszem, ale twoje przykłady to użycie umiejętności zastraszenie/wyśmiewanie plus umiejętności walka w myśl mechaniki jest zrobieniem dwu akcji i co z tym idzie modyfikatorem -2 dla każdej z nich.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
DarkStar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 2:58 pm

Re: Savage Worlds - pytania

czw paź 04, 2012 8:04 pm

To ja też jako savage'owy świeżak mam kilka pytań. Na część znalazłem odpowiedzi w tym wątku, na inne mi się nie udało - z góry przepraszam jeżeli coś już było omawiane - szukałem.

1. Czy gracz grający postacią władająca mocami nadprzyrodzonymi (mag, kapłan, etc.) od razu przy tworzeniu bohatera może mu wybrać kilka mocy startowych? Tzn. np. w opisie Zdolności nadprzyrodzone (Magia) mamy początkowe moce = 3, to znaczy że gracz tworząc postać maga przegląda sobie podręcznik i wybiera 3 "czary", które zna jego bohater, tak?

2. Moc Latanie - jakie zasady obowiązują? Można np cały czas się wznosić? Można sobie po prostu odlecieć? Latająca postać to raczej nie pojazd (nie czytałem na razie rozdziału o pojazdach, bo nie jest mi teraz potrzebny). :) Przydałoby mi się więcej info o mechanice stosowanej do lewitującego maga.

3. Przekonywanie/Wypytywanie - w podręczniku napisano, że do wyniku testu dodajemy Charyzmę obu stron. Dlaczego nie dodajemy Charyzmy tylko osoby, które przekonuje/wypytuje? Jeżeli chcę się czegoś dowiedzieć od BN i go Wyputuję, to logicznym jest, że będę chciał dodać ewentualny modyfikator wynikający z mojej nieziemskiej Charyzmy. Ale dlaczego ten wypytywany BN miałby robić to samo? To miałoby jeszcze jakiś sens, jeżeli jest do mnie źle nastawiony i nie chce udzielić mi informacji.

4. Czy Blotka może mieć pecha (1 na kości)?

5. Dobijanie - było omówione, rozumiem że można dobić postać wyeliminowaną. Widzę tutaj jednak pewien bardzo niebezpieczny problem. Skoro BG mogą dobijać wrogów, to dlaczego wrogi BN kierowany przeze mnie nie miałby próbować dobić wyeliminowanego BG? Albo gram jak głupi, albo wykorzystuję swoje możliwości tak samo jak gracze. W ten sposób mogę bardzo łatwo uśmiercić każdego bohatera...
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Re: Savage Worlds - pytania

pn paź 08, 2012 3:13 pm

DarkStar pisze:
To ja też jako savage'owy świeżak mam kilka pytań. Na część znalazłem odpowiedzi w tym wątku, na inne mi się nie udało - z góry przepraszam jeżeli coś już było omawiane - szukałem.

1. Czy gracz grający postacią władająca mocami nadprzyrodzonymi (mag, kapłan, etc.) od razu przy tworzeniu bohatera może mu wybrać kilka mocy startowych? Tzn. np. w opisie Zdolności nadprzyrodzone (Magia) mamy początkowe moce = 3, to znaczy że gracz tworząc postać maga przegląda sobie podręcznik i wybiera 3 "czary", które zna jego bohater, tak?


Tak, o ile spełniają wymagania - jeśli tworzysz postać Nowicjusza, to i moce muszą być na randze nowicjusza. Niektóre settingi nieco to ograniczają, np. w Evernight kapłani jako pierwszą muszą wybrać moc leczenia.

2. Moc Latanie - jakie zasady obowiązują? Można np cały czas się wznosić? Można sobie po prostu odlecieć? Latająca postać to raczej nie pojazd (nie czytałem na razie rozdziału o pojazdach, bo nie jest mi teraz potrzebny). :) Przydałoby mi się więcej info o mechanice stosowanej do lewitującego maga.


Latasz jak Superman - jeśli twoje tempo równe jest 6 możesz przemieścić się o 6 cali (12 m) wzdłuż linii prostej (i możesz "biegać"), możesz wznieść się o 3 cale (połowa Tempa) w pionie. Wydając więcej PM zwiększasz Tempo latania.

3. Przekonywanie/Wypytywanie - w podręczniku napisano, że do wyniku testu dodajemy Charyzmę obu stron. Dlaczego nie dodajemy Charyzmy tylko osoby, które przekonuje/wypytuje? Jeżeli chcę się czegoś dowiedzieć od BN i go Wyputuję, to logicznym jest, że będę chciał dodać ewentualny modyfikator wynikający z mojej nieziemskiej Charyzmy. Ale dlaczego ten wypytywany BN miałby robić to samo? To miałoby jeszcze jakiś sens, jeżeli jest do mnie źle nastawiony i nie chce udzielić mi informacji.


Trochę ci się miesza. Wartości Charyzmy obu stron dodajemy do rzutu w tabeli Nastawienia. W prostym teście Przekonywania/Wypytywania dodajesz tylko swoją charyzmę. W tabelce nastawienia dodajesz Charyzmę BN bo prawdopodobnie im BN ładniejszy, bardziej wygadany, tym lepiej twój BG do niego podejdzie, i będzie próbował zjednać go sobie.

4. Czy Blotka może mieć pecha (1 na kości)?


I tak i nie. Nie może mieć pecha, jak Figura (1 na obu kostkach), który zawsze oznacza "krytyczną porażkę". Jednak jeśli zasada mówi, że coś dzieje się gdy wyrzucisz 1 na Kości umiejętności, wtedy Blotka też podlega tej regule (np. przy rzucaniu czarów)

5. Dobijanie - było omówione, rozumiem że można dobić postać wyeliminowaną. Widzę tutaj jednak pewien bardzo niebezpieczny problem. Skoro BG mogą dobijać wrogów, to dlaczego wrogi BN kierowany przeze mnie nie miałby próbować dobić wyeliminowanego BG? Albo gram jak głupi, albo wykorzystuję swoje możliwości tak samo jak gracze. W ten sposób mogę bardzo łatwo uśmiercić każdego bohatera...


To jest bardziej pytanie o prowadzenie i styl. Ja na przykład mam zasadę, że BG musi sobie "zasłużyć" na śmierć - tylko seria głupich zachowań, pomyłek i kiepskich manewrów sprawi że postać umrze, więc BN wolą brać BG żywcem, torturować ich, zamykać w lochach, nigdy nie sprawdzają czy BG ginie.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

pn paź 08, 2012 3:30 pm

Adn 1. Tak może sobie wybrać ilość mocy zależną do rodzaju Zdolności Nadprzyrodzonej. W przypadku magii są to 3 moce, a w przypadku Niesamowitej Nauki 1 moc, itd.

Adn 2. W opisie mocy Latanie masz jasno napisane: "może latać ze swoim zwykłym Tempem i o połowę mniejszą prędkością wznoszenia". Czas trwania tej mocy to 3 (1/runda) czyli zakładając że nie będzie przedłużał mocy i ma 6 Tempa, to w pierwszej rundzie uniesie się na 3' w drugiej przeleci 6' a w trzeciej sfrunie 3' z powrotem na ziemie.

Adn 3. Takie są podstawowe zasady i już. Oczywiście jako użytkownik możesz je dowolnie zmieniać. Poza tym w Patchu 2.0 są odmienne zasady przekonywania z którymi warto się zapoznać.

Adn 4. Przy jedynce test jest nieudany i tle. A pewnie jakaś figura już to wykorzysta odpowiednio.
Blotk ma już i tak pecha, że jest Blotką, wiec nie ma co się nad nią znęcać. ;-)

Adn 5. Generalnie w myśl zasad równie łatwo dobić blotek jak i figurę (chyba że MG zarządzi inaczej). Niemniej wszytko zależy od konwencji w jakiej prowadzisz i od zachowania BG. Jeśli twoi BG są krwiożerczy i przez to nie biorą jeńców (dobijaj rannych) to taką maja zawadę i możesz dać im odczuć konsekwencje takiego zachowania, ale raczej ze strony przełożonych lub sprawiedliwości i w zasadzie to samo tyczy się BN. Jeśli jednak BG bez powodu (zawady krwiożerczy, czy mściwy) i bez pardonu dobijają jeńców, to powinni się spodziewać podobnego zachowania ze strony BNów. Z drugiej jednak strony mogą po prostu trafić na przeciwników nie okazujących litości i w takim Dzikim W40k gdy BG będą walczyć z Tyranidami to raczej maja niewielkie szanse, że przeżyją gdy zostaną wyeliminowani.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
DarkStar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 2:58 pm

Re: Savage Worlds - pytania

pn paź 08, 2012 3:45 pm

Dzięki za odpowiedzi.
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Savage Worlds - pytania

czw lis 01, 2012 11:13 am

SZALEŃCZY ATAK patch 2.0 str 17.
"...Broń półautomatyczna i rewolwery mogą wystrzelić do sześciu kul , z -4 do trafienia. Za każdą rzuć kostką Strzelania...
atakujący może rozdzielić kostki między różnych przeciwników."
1. Czyli turlamy maksymalnie 6-cioma kostkami -4 i możemy zaatakować 6-ciu przeciwników. Zatem z rewolweru można teoretycznie zaatakować więcej wrogów niż z większości broni automatycznych. Ciekawe.
2. Z pistoletu tego nie można zrobić?
3. Co to jest broń półautomatyczna? Nie spotkałem definicji.
4. Pytanie dotyczące szybkostrzelności podręcznik główny str.61. Broń automatyczna podczas strzelania ogniem ciągłym może (ale nie musi) kulać tyloma kośćmi ile wynosi szybkostrzelność i od wyników odjąć -2. Ilość wystrzelonej amunicji jest równa iloczynowi szybkostrzelności. Czy z broni o szybkostrzelności np. 3 można strzelić trzema pociskami (chociaż to bezsensowne) -2 do ataku, +0 do obrażeń i zużyte 3 kule? Taki dla przykładu AK47 mógłby strzelić 1 pociskiem(opis nie zabrania), 3 (1x3), 6 (2x3) lub 9 (3x3).
Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2012 11:15 am przez sgt, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

czw lis 01, 2012 12:31 pm

Adn 1 Owszem ciekawe, ale z modyfikatorem -4 to musisz na kościach uzyskać 8+, przy k4 musiałbyś mieć dwa przerzuty przy k6 co najmniej jeden i 2, przy k8 asa wiec łatwo nie jest.
Adn 2 z pistoletem można to zrobić bo jest bronią półautomatyczną.
Adn 3 Najprościej: broń półautomatyczna (semi-auto) to taka która po naciśnięciu spustu oddaje strzał i się przeładowuje ale by strzelać ponownie trzeba nacisnąć ponownie spust.
Adn 4 coś namieszałeś. Najprościej: możesz rzucać tyloma kośćmi strzelania ile broń ma szybkostrzelności. Za każdą użytą kość zużywa się tyle amunicji ile wynosi szybkostrzelność. W przypadku karabinu z Sz3 można rzucać 3 kośćmi strzelania (+ ewentualna jedna kość figury) przyzywając 9 sztuk amunicji (3*3=9), ostrzeliwując maksymalnie 3 cele.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Savage Worlds - pytania

sob lis 03, 2012 9:52 pm

pkt 1. Nie jest łatwo? To zależy. Przeciętną bronią automatyczną Sz3 kulamy 3 kośćmi, wykonując Szaleńczy Atak rzucamy 6-cioma to dwa razy większa pula kości, na każdą jedną kość automatycznego przypadają dwie szaleńczego. Szansa rośnie prawie dwukrotnie strzelając do 3 celów. Dla k4 wyrzucenie 6 to 12,5% a wyrzucenie 8 to 6,25%. Niby trudniej ALE kulamy dwukrotnie większą ilością kości, więc uzyskanie 8 na jednej i/lub drugiej k4 to 12,1%. Minimalnie trudniej. Idźmy dalej :przeciętny strzelec z k6 prując ogniem automatycznym na bliski zasięg musi uzyskać 6 co wg. rachunku prawdopodobieństwa daje 16,6%. Tenże sam strzelec k6 strzelając Szaleńczym Atakiem musi wyrzucić 8, na dwóch kościach k6 co daje szansę 25,7% czyli większą!!!! Nie jest trudniej.
Podałem procentowe szanse dla blotki i odległość do ok.24 metrów.
pkt. 2 Zgoda. Rewolwer też jest bronią półautomatyczną więc dlaczego go wymienili?
pkt. 3 Generalizując pistolety/rewolwery o Sz1 i mające magazynek.
pkt. 4 Nie rozumiesz różnicy między słowem MOŻE i MUSI. Jeżeli gracz MOŻE rzucić ilością kości równą szybkostrzelności to nie znaczy, że MUSI. Mając Sz 3 NIE MUSI użyć wszystkich 3. Autorzy zostawili dowolność. MOŻE użyć mniejszej ilości czyli 2 lub 1. Rzucając JEDNĄ zużywa 3 sztuki amunicji (1*3=3) Uzyskujemy zatem trzypociskową serię której nie obowiązują zasady serii trzypociskowej ze strony 64. Teoretycznie tak to rozumiem.
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2012 8:53 am przez sgt, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Savage Worlds - pytania

ndz lis 04, 2012 7:04 am

Adn pkt. 2 a widziałeś jak rewolwerowcy strzelają z tej broni:
http://www.youtube.com/watch?v=UU6m_MelwnM
To nie jest broń półautomatyczna, ale ma bardzo łatwe przeładowanie, tylko trzeba obu rąk do takiego strzelania.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Re: Savage Worlds - pytania

ndz lis 04, 2012 6:21 pm

sgt pisze:
pkt 1. Nie jest łatwo? To zależy. Przeciętną bronią automatyczną Sz3 kulamy 3 kośćmi, wykonując Szaleńczy Atak rzucamy 6-cioma to dwa razy większa pula kości, na każdą jedną kość automatycznego przypadają dwie szaleńczego. Szansa rośnie prawie dwukrotnie strzelając do 3 celów. Dla k4 wyrzucenie 6 to 12,5% a wyrzucenie 8 to 6,25%. Niby trudniej ALE kulamy dwukrotnie większą ilością kości, więc uzyskanie 8 na jednej i/lub drugiej k4 to 12,1%. Minimalnie trudniej. Idźmy dalej :przeciętny strzelec z k6 prując ogniem automatycznym na bliski zasięg musi uzyskać 6 co wg. rachunku prawdopodobieństwa daje 16,6%. Tenże sam strzelec k6 strzelając Szaleńczym Atakiem musi wyrzucić 8, na dwóch kościach k6 co daje szansę 25,7% czyli większą!!!! Nie jest trudniej.


A skąd ty wiozłeś 2 razy więcej kości?! Rzucasz tyloma ile kul wystrzelisz z modyfikatorem -4 na każdej, wiec na każdej musisz uzyskać co najmniej 8!Mnie wychodzi 11% szans na na sukces na każdej kości z osobna wiec jest trudniej.

sgt pisze:
pkt. 4 Nie rozumiesz różnicy między słowem MOŻE i MUSI. Jeżeli gracz MOŻE rzucić ilością kości równą szybkostrzelności to nie znaczy, że MUSI. Mając Sz 3 NIE MUSI użyć wszystkich 3. Autorzy zostawili dowolność. MOŻE użyć mniejszej ilości czyli 2 lub 1. Rzucając JEDNĄ zużywa 3 sztuki amunicji (1*3=3) Uzyskujemy zatem trzypociskową serię której nie obowiązują zasady serii trzypociskowej ze strony 64. Teoretycznie tak to rozumiem.


Ja nie rozumiem? Co ty mi imputujesz? :razz: Przecież napisałem (moje pogrubienie):
Amdir pisze:
Najprościej: możesz rzucać tyloma kośćmi strzelania ile broń ma szybkostrzelności.


Rożnica jest taka, że żeby skorzystać z zasad serii 3 pociskowej to broń musi mieć taka cechę specjalna która oznacza, że po jednorazowym nieciśnięciu spustu broń wystrzeliwuje 3 pociski z bonusem +2 dla trafienia i obrażeń. W broni automatycznej bez tej zdolności ilość pocisków zależy od "czuja" strzelającego stad 3 pociski na jedną kostkę i broń daje -2 do trafienia.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Savage Worlds - pytania

ndz lis 04, 2012 11:09 pm

Skąd wziąłem dwa razy więcej kości? Już pisałem, przy szaleńczym ataku używamy 6 kości, przeciętna broń automatyczna to Sz 3. SZEŚĆ to dwa razy więcej niż TRZY, trudno się z tym nie zgodzić.
Może na przykładzie: 3 cele na odległości 20m.
Strzelec k6 z karabinu Sz3 rzuca 3 kościami k6 ma szanse 16% , 16% i 16% (poziom trudności 6) na każdy cel przeznaczona 1 kość
Strzelec k6 z rewolweru rzuca 6 kościami k6 w szaleńczym ataku i ma szanse 14% + 14% , 14% + 14%, 14% + 14% (poziom trudności 8 ) trudniej o 2% czyli niewiele trudniej. Na każdy cel przeznacza 2 kości przez co szanse rosną. 14% + 14% = 25% (suma prawdopodobieństw), po "uproszczeniu" 25%, 25%, 25%. Teraz jaśniej?

Nie, szansa uzyskania 8 na k6 to nie 11% tylko 11% oraz 3% szansy przebicia co w sumie daje 14% (dokładnie 13,83%). Fajny kalkulatorek znalazłeś, możesz sprawdzić jaką celność ma blotka ze Strzelaniem k6 rzucająca 2 kośćmi k6. Wystarczy, że odznaczysz d6 i Wild Card (kość figury to przecież k6) a w okienko wpiszesz 8. Sukces to 20% i przebicie to 5% razem 25%

Amdir, jeżeli czujesz się imputnięty :) to przepraszam, źle dobrałem słowa. Twoją wypowiedź odbieram jako potwierdzenie, iż mając broń o Sz 3 (nawet tej bez S3P) można wystrzelić trzy pociski bardzo niecelnie (-2 do ataku, +0 do obrażeń, 3 sztuki amunicji) Wiem, ze lepiej strzelić 1 kulą (+0 do ataku, +0 od obrażeń i 1 sztuka amunicji) ale zostawmy ten temat.
Pytanie moje wzięło się stąd, gdyż myślałem, że półautomat to broń strzelająca właśnie serią 3 pociskową ale mnie już skorygowaliście.

Lasard dzięki za linka, robi wrażenie.

ukłony
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

pn lis 05, 2012 4:52 pm

Nie bardzo rozumiem dlaczego sumujesz szanse 14%+14%. Przecież to 6 osobnych rzutów na trafienia przeciwko 8 za każdą kule, czyli 6 szans równych 14%.
14%+14% to by było gdyby strzelała figura i rzucała k6 strzelanie + k6 dziką kością, wtedy i owszem szansa byłaby równa 25%=(20%+5%(przerzut)).

Co do imputowania to spoko chodziło mi o to co właśnie możesz zrobić a nie co musisz.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Savage Worlds - pytania

śr lis 07, 2012 10:09 am

Dwa pociski lecące do celu i mające 14% szans na trafienie każdy to:
75% że oba nie trafią
25% że trafi co najmniej jeden auć
2,2% że trafią oba auć, auć
5,4 % że jeden uzyska przebicie ała
1,4% że oba uzyskają przebicie aaaa

Swoją drogą za bardzo zawęziłem wszystko do szansy na trafienie. Celność a skuteczność to dwie sprawy. Należałoby spojrzeć na Szaleńczy Ogień bardziej ogólnie, uwzględniając szanse przebicia, zasięgi rewolwerów i karabinów automatycznych, ich szanse na zadanie obrażeń i może coś jeszcze.

Mam jeszcze jedno pytanie. Półautomatyczne pistolety nie wymagają obu rąk do strzelania zatem czy można szaleńczy atak przeprowadzić z dwóch broni na raz i wypalić 12 pocisków jako dwie akcje szaleńczego ataku? Nie chcę się już rozpatrywać skuteczności takiego ognia (-4 za szaleńczy, -2 za drugą akcję i - 2 za broń w lewej ręce). Powiedzmy, że chciałbym na drodze graczy postawić Larę Croft uzbrojoną w dwa pistolety Heckler & Koch
:rockpunk:

Pozdr
Ostatnio zmieniony śr lis 07, 2012 10:58 pm przez sgt, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
DarkStar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 2:58 pm

Savage Worlds - pytania

pn lis 12, 2012 6:09 pm

Mam pytanie o zawadę, która bardziej pasuje do opisanego przypadku. Chodzi o BG (konkretnie krasnoluda), który jest generalnie malkontentem i ciągle narzeka na wszystko i wszystkich. Moim zdaniem podpada to pod zawadę Nawyk, która daje -1 do Charyzmy, argumentuję to tym, że malkontenctwo nie jest niczym dziwnym (cierpi na to sporo ludzi :) ), natomiast jest wkurzające i działa na nerwy wszystkim dokoła (stąd ujemny modyfikator). Natomiast gracz chciałby, aby było to Dziwactwo, które nie ma żadnych reperkusji w mechanice, a jest jedynie zawadą na poziomie fabularnym. W podręczniku jest przykład krasnoluda narzekającego na swych pobratymców - to faktycznie może być dziwactwem, ale jeżeli ów krasnolud narzeka na wszystko? Nie wiem czy powinienem zmuszać gracza do brania zawady Nawyk, może to on ma rację, a może obaj mamy rację i można sprawę rozwiązać na oba sposoby? Co sugerujecie?
 
Awatar użytkownika
etcposzukiwacz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 12:17 pm

Re: Savage Worlds - pytania

wt lis 13, 2012 10:09 pm

Trudno jednoznacznie zdecydować, chyba obaj macie sporo racji. Jednak ja bym jednak uznał, że to Nawyk i dał mu ten karny -1 do Charyzmy. Uzasadanienie? W Dziwadzctwie jest podany przykład krasnoluda narzekającego na swoich pobratymców, a z tego co rozumiem z Twojego tekstu to omawiany BG narzeka na wszystkich. Czyli wszyscy go nie lubią, czyli -1 do Charyzmy musi być. To oczywiście tylko moja mocno subiektywna interpretacja.
 
Awatar użytkownika
Amdir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 567
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 11:51 am

Savage Worlds - pytania

śr lis 14, 2012 1:34 am

Ja myślę że wybór zawady zależy od wizji gracza. Jeśli on widzi (i odgrywa) postać jako poczciwego marudę, który cały czas coś zrzędzi pod nosem ale robi swoje, to "kazał bym" wziętość mu dziwactwo. Jeśli natomiast gra kraskiem któremu wszytko przeszkadza, marudzi na okrągło, nic nie robi, i generalnie chce grac upierdliwa dla innych postaci to niech weźmie nawyk (i to nawet poważny).
Wiec jak mówię, wszytko zależy od tego jaka ma wizje gracz.

Pozdro
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2012 1:16 pm przez Amdir, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
DarkStar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 2:58 pm

Savage Worlds - pytania

śr lis 14, 2012 9:33 am

Zapytałem też na forum PEG (Pinnacle) i wyszło na to, że obie pasują, chociaż mają trochę inny efekt. Niektórzy nawet sugerowali przerobienie zawady Wredny (-2 do Charyzmy), ale to już moim zdaniem przegięcie. Myślę, że pozwolę graczowi zdecydować, tak jak mówiłem - nie chcę nic wymuszać, ale nie wiedziałem czy Dziwactwo pasuje, bo jeśli nie, to by znaczyło tylko, że gracz kombinuje jak uniknąć karnego modyfikatora. ;)
 
Awatar użytkownika
etcposzukiwacz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 12:17 pm

Savage Worlds - pytania

pt lis 30, 2012 9:48 am

Czy w którymś z podreczników SW lub którejś z przygód jest opisany słoń?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości