Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Interface Zero PL co dalej?

wt lis 20, 2012 5:49 pm

Prawie rok temu na polskim rynku ukazał się nowy setting do Savage Worlds Interface Zero. Do tej pory go nie nabyłem i nie wiem czy warto.
Minęło kilkanaście miesięcy i w moim odczuciu system nie znalazł szerszego grona entuzjastów w Polsce, czego można by oczekiwać po entuzjastycznych wpisach na różnych stronach zapowiadających wydanie w rodzimym języku. Liczyłem na jakiś „ruch” w sieci, miejsca w których można by wymienić uwagi, ściągnąć jakieś materiały lub po prostu poczytać co inni porabiają z tym systemem. Dokopałem się do kilku recenzji i jednego bloga. Za słabo szukam czy jak? Forum Gramela przestało działać, innego nie znalazłem. Poltergeist też nie dołożył nowego działu do trzech istniejących. Nemezis takowego się doczekał a okres pojawienia się na rynku niewiele różni się od Interface Zero PL. Czy to oznacza niskie zainteresowanie tym tytułem przez szersze grono graczy w Polsce? Nie sądzę, żeby popularność IZ wzrosła wraz z upływem czasu.
Czy ktoś może wie jakie Gramel ma plany wydawnicze odnośnie tego tytułu? Ekran mistrza gry, errata, jakieś scenariusze? Na zachodzie wyszło już parę suplementów. Czy polscy wydawcy w ogóle biorą pod uwagę ten setting, czy też może skupiają się na promowaniu Deadlands?
To może lepiej zostać przy starym Cyberpunku 2020 do którego ukazało się już trochę materiałów dodatkowych. Jakie są wasze odczucia co ciekawsze CP2020 czy Interface Zero? Nie porównuję z anglojęzycznymi Shadowrun 4th lub Eclipse Phase, to już klasa sama w sobie. Może właśnie obecność tych dwóch tytułów powoduje, że IZ nie ma szans na wybicie się na rynku polskim?
Zatem jakie widzicie rozwój IZ w Polsce? Czy jest to system o którym za kilka lat nie będzie ani śladu?
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

Interface Zero PL co dalej?

wt lis 27, 2012 5:43 pm

Gramel miał (i do pewnego stopnia do teraz ma) pewną przerwę w wydawaniu z powodów zdrowotno-osobistych, teraz przechodzi na rynek anglojęzyczny.

Poniższe to moja prywatna opinia, nie jako gościa pracującego nad I0pl: Podręcznik spotkał się ze sporym negatywnym odzewem, i możliwe że raczej nic do tego nie wyjdzie.
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Interface Zero PL co dalej?

pt lis 30, 2012 5:08 pm

Po przeczytaniu recenzji odniosłem wrażenie, że system aczkolwiek nie rzuca na kolana do badziewi nie należy i po poprawieniu niektórych błędów może być ciekawy. Ciekawe jakie są opinie graczy/mistrzów którzy nie tylko go przeczytali ale też rozegrali kilka sesji.
 
Awatar użytkownika
KFC
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: czw paź 21, 2010 10:08 pm

Re: Interface Zero PL co dalej?

pt lis 30, 2012 5:33 pm

Erpegis a co to znaczy "spory negatywny odzew"?
Bo ja jakoś nie widziałem wiele hejtu, oraz negatywnych recenzji/komentarzy I0. Na Polterze średnia ocen 8.
Już więcej negatywów zebrało Nemezis imo.

A że być może kiepsko się sprzedał w PL oraz, że Ramel i Jarvis mają problemy to chyba zupełnie inna bajka niż 'negatywny odbiór'.

Co do meritum, też nie wydaje mi się żeby cokolwiek więcej wyszło do systemów wydanych przez Gramela.
Jak pisał sam Ramel przechodzi na wydawanie za granicą co widać - pojawiają się kolejne tytuły, dodatki etc, ostatnio nawet paragrafówka wyszła.
W Polsce mają być jeszcze Szare Szeregi i Fiasco w przyszłym roku, teoretycznie. A czy coś do Savage'y? Na dwoje babka wróżyła. Na wielki support się nie nastawiaj, teraz na tapecie wydawnictwa Deadlandy od pół roku są.
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2012 5:40 pm przez KFC, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
JPCannon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: czw maja 03, 2012 7:53 pm

Re: Interface Zero PL co dalej?

pn gru 03, 2012 11:42 pm

Wielka szkoda. Gramel robił naprawdę dobre podręczniki w przystępnych cenach. Co komu po polskim wydawnictwie które robi tylko anglojęzyczne podręczniki. Pinaccle sam w sobie wydaje góry podręczników i dodatków po angielsku. Dla mnie to jest lekkie wypięcie się na nasz rynek. Szkoda, pewnie sprzedaż była za mała, a dzisiaj to jest główny element decyzyjny czy coś warto robić czy też nie. Nie widzę szczerze mówiąc powodu, czemu po napisaniu jakiegoś podręcznika przez Gramela po angielsku, nie mogą go napisać w wersji polskiej i wydać chociaż w formie płatnego pdfa? Przecież skoro piszę to polak to jaki problem z tłumaczeniem? W końcu dobrze wie co sam napisał i musi jeszcze raz po prostu napisać tekst używając polskich słów. Nie mówię, że to jakieś banalne i nie zajmuje czasu, jednak w ten sposób było by widać, że wydawnictwo w ogóle jeszcze interesuje się polskimi graczami. Chociaż przeraża mnie to jak strona Gramela wysiada z miesiąc na miesiąc. Już nawet link do kart postaci nie działa poprawnie. Chyba naprawdę ekipie brak już czasu na własny rynek.
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2012 11:43 pm przez JPCannon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Interface Zero PL co dalej?

wt gru 04, 2012 6:19 pm

Smutne ale prawdziwe. Nie oszukujmy się, więcej jest odbiorców anglojęzycznych niż używających tylko języka polskiego. Większość moich znajomych biegle włada angielskim. Ja należę do tych co z nim sobie gorzej radzą i dlatego wybieram podręczniki po polsku. "Interface zero" jest jakoś traktowane po macoszemu. Do niskiej popularności dokłada się brak zainteresowania ze strony samego wydawcy. Myślę, że gdyby istniało jakieś forum poświęcone IZ to i zainteresowanie by było większe. Jeżeli ludzie o czymś piszą/mówią to popularność tego rośnie.
Osobiście lubię klimaty cyberpunkowe i jestem w stanie przymknąć oko na niedociągnięcia zamiast pakować się w może lepiej wykonany ale nie odpowiadający mi Deadlands. Tylko, że cyberpunkowe Interface Zero wygląda na martwe już na samym starcie i nie ma nawet z kim wymienić opinii w rodzimym języku, już nie mówiąc o braku perspektyw na materiały PL.
 
JPCannon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: czw maja 03, 2012 7:53 pm

Interface Zero PL co dalej?

śr gru 05, 2012 10:46 am

Szczerze mówiąc jak sprawdzałem to i tak na polskim rynku do każdego systemu wychodzi dosłownie kilka podręczników po polsku. Nie ważne, jak bardzo znany to rpg. Dużo podręczników u nas jest do Nerki, Warha i D&D poza tym reszta jest bardzo skromnie traktowane. Chyba bez przestawienia się na angielskie podręczniki, nie będzie szans na bycie na bieżąco. Cieszyłem się bardzo z Savagea z racji jego uniwersalności. Nie musiałem używać różnych mechanik w zależności od tego w jakich realiach chciałem pograć z drużyną. Nawet mechaniki Savagea jeszcze nie znam aż tak świetnie, a co dopiero próbować ogarniać raz za razem inny system. Cóż trudno się mówi. Może Gramel nie porzuci całkiem polskiego rynku. Z tego co sprawdzałem to Niemcy czy Rosjanie wydali ledwo jedne czy dwa podręczniki więc i tak mamy fart. Ja osobiście nie najgorzej znam angielski. Problem jednak pojawia się gdy twórca zaczyna używać języka potocznego. Czytając podręcznik po polsku myślę sobie "Matko ile tu jest słów które zrozumie tylko rodowity polak". Wyobrażam więc sobie ile razy w angielskich wersjach pojawiają się specyficzne słowa. W mechanice jest ten problem, że jak nie zrozumiesz jednego czy dwóch słów to już ciężko zrozumieć całą zasadę. Przez to męczy mnie czytanie angielskich podręczników, bo nigdy nie mam pewności czy czegoś nie pokręciłem w tłumaczeniu i czy nie używam zasad inaczej niż jest tak naprawdę w podręczniku:P Już kupiłem wersję Delux po angielsku, bo pomyślałem, że będę miał w ten sposób proste tłumaczenie przewag, zawad itp Mając polski podręcznik i angielski z tymi samamymi materiałami łatwiej będzie ogarnąć pozostałe podręczniki po angielsku :) Dobrze przynajmniej, że Pinaccle zapewnia bardzo duże wsparcie do Savage Worlds. Nie dość, że wydaję górę materiałów raz za razem, to jeszcze ich forum działa perfekcyjnie. Człowiek jak zada tam pytanie w sprawie dowolnej rzeczy to już na wieczór może się spodziewać kilku odpowiedzi. Świetna sprawa :) Do Interface Zero też jest tam dużo tematów także polecam jeśli komuś bardzo nie przeszkadza angielski. Forum Gramela było też całkiem niezłe. Nie mam pojęcia czemu nawet forum nie może działać na stronie :P Przynajmniej fani wymieniali by się uwagami. Cóż przynajmniej pozostaje angielskie forum. Jest tam też sporo polaków.
 
JPCannon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: czw maja 03, 2012 7:53 pm

Re: Interface Zero PL co dalej?

śr gru 05, 2012 11:15 am

Otworzyłem temat na forum pinaccle dla polaków. Powinna być tam większa aktywność :) Próbuję coś zrobić by powstał tam dział obcojęzyczny tak by wszystko było w jednym miejscu i by nie było problemów z wyłączanym forum Gramela. Napewno duża aktywność w temacie szybciej przekona Pinnacle do takiego pomysłu, także jeśli ktoś może to zapraszam do udzielania się w jaki kolwiek sposób :)

http://www.peginc.com/forum/viewtopic.php?t=38692
 
Awatar użytkownika
Tyldodymomen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: śr lut 22, 2012 11:39 pm

Re: Interface Zero PL co dalej?

śr gru 05, 2012 11:49 am

Scenka rodzajowa:
a) mam nowy fajny system, dynamiczny, prosty, nowoczesne technologie, cyberpunk. Zwie się Interface zero
b) wow, niezłe. Ale może zagramy w cyberpunka 2020?Jest bardziej klimatyczny
a) taaak, nie ma to jak latać po bazie korporacji z klawiaturą na plecach
 
Awatar użytkownika
sgt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 03, 2012 3:41 pm

Re: Interface Zero PL co dalej?

sob gru 08, 2012 5:00 pm

Jeżeli chodzi o materiały do IZ po polsku to najbardziej liczyłbym na produkcję fanów. Dobrze słyszeć, że Polacy są na anglojęzycznych forach. Prawdopodobnie chętnie popisaliby coś w rodzimym języku. Napisałem zatem prośbę do administratora o utworzenie nowego działu w Savage Worlds. Nie widzę powodu, żeby takie nie miało zaistnieć.
Cyberpunka 2020 prywatnie nazywam retropunkiem. Gra pojawiła się na naszym rynku na początku lat 90tych i z perspektywy tej dekady była "future", ale dziś trąci myszką. Tak jak napisał Tyldodymomen bieganie z klawiaturą i łączenie się gniazdem w ścianie, gdy na świecie obecnie powszechnie panuje WiFi jest nieco archaiczne. W nowych rpg`ach już nie mówi się o rzeczywistości wirtualnej, ale o rzeczywistości wzmocnionej. Mechaniki gier uciekają od czasochłonnych procedur włamywania się do komputerów na rzecz kilku rzutów określających powodzenie zamierzonego działania.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość