Cześć!
Jestem nowy na forum, nie za bardzo się orientuję w systemach etc. szukam porady na temat pewnej przygody, którą chcę stworzyć. Będzie to wstęp do gry komputerowej, już mówię jak to wygląda.
Jest sobie intro, jego treść nie ma znaczenia. Po intrze mamy wylądować w lesie, kilka dni drogi do miasta, do którego chce dotrzeć bohater (przyczyny poznajemy później). Otóż podczas podróży spotkamy mężczyznę, w dość podeszłym wieku. Decydujemy się do niego przyłączyć, gdyż nasze rezerwy żywnościowe się wyczerpały, a jak widać owy napotkany towarzysz je posiada w znacznej ilości. To wszystko musi się wydarzyć, nie ma na to wpływu. I teraz nie mam pomysłu w jaki sposób natkniemy się na tego NPC, kompletnie, odrzuciłem ten z ratowaniem z opresji, jako że to pojawi się później...
Gdy już w jakiś konkretny sposób poznajemy mężczyznę, rozbijamy obóz i pod wieczór nawiązujemy z nim dialog. Tu pojawia się kolejny problem, bo nie przychodzi mi do głowy jak rozbudować ten dialog, aby trwał tak z 10 min, i jednocześnie nie przynudzał. Nie wystarczy spytać o jego imię i cel wyprawy do lasu, a więc jakie Wy macie propozycje?
Po dialogu, idziesz wraz z towarzyszem spać. Zasypiasz, trwasz w tym stanie przez kilka godzin, gdy budzi Cię krzyk, znajomy krzyk. Tak, to ten mężczyzna, okazało się, że poszedł się wypróżnić do lasu, jednak zaatakował go jakiś potwór (to nieistotne). Zraniony padł na ziemię i oczekiwał na twoją pomoc. Rozpoczyna się turowa walka między tobą a potworem, a po jej wygraniu następuje dana sytuacja:
Mężczyzna potrzebuje mikstury leczniczej, by przeżyć. Możemy mu ją dać, albo poczekać, aż się wykrwawi, wziąć jego ekwipunek i ruszyć dalej. Trochę nieodpowiednia jednak wydaje mi się ta sytuacja z wypróżnianiem, zbyt sztampowo, jakieś pomysły?
W skrócie: potrzebuję idei, jak towarzysz został poznany, o czym z nim rozmawialiśmy w obozie i w jaki sposób został zaatakowany.
Pozdrawiam.