Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pathfinder RPG - za i przeciw

śr lis 16, 2011 10:53 am

Co myślicie, żeby wziąć z PF dobre rzeczy (Percepcja, ulubiona klasa, ew. coś jeszcze) i dać do D&D 3.5 jako houserules (zasady domowe)?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pathfinder RPG - za i przeciw

śr lis 16, 2011 11:45 am

Myślę o tym, to samo co o wszystkich innych tym podobnych zasadach.

Jak ci pasuje to, to zrób. :P To podstawowa zasada w RPGie.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Pathfinder RPG - za i przeciw

śr lis 16, 2011 3:49 pm

Zireael pisze:
Co myślicie, żeby wziąć z PF dobre rzeczy (Percepcja, ulubiona klasa, ew. coś jeszcze) i dać do D&D 3.5 jako houserules (zasady domowe)?


Nie łatwiej byłoby wziąć PF i dać kilka pomniejszych elementów D&D?

Kiedy jeszcze wierzyłem, że na d20 można zagrać normalną sesję i nie marnować czasu na tonę zbędnych zasad, to właśnie PF zwrócił moją uwagę. Dziś mam Savage Worlds i już nie zawracam sobie gitarry, ale przyznam, że dużo reguł Pathfindera wydawała mi się lepsza od DeDekowych. Ujednolicenie umiejętności, ulubiona klasa, troszeczkę bardziej grywalny Wojownik i parę innych rzeczy mnie urzekły. Warto jednak dokładnie wszystko przetestować, bo jeśli jesteś osobą, która kładzie większy nacisk na rules, to mogą wystąpić ciekawe kwiatki podczas optymalizacji.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pathfinder RPG - za i przeciw

śr lis 16, 2011 7:10 pm

Wziąć PF + prestiżówki + czary z dedeków w takim razie?
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

Pathfinder RPG - za i przeciw

czw lis 17, 2011 11:11 am

Zdecydowanie nie brał bym ani prestiżówek, ani czarów z 3.5.

Pathfinderowe archetypy spełniają taką sama rolę fabularną, jak prestiżówki (większe zróżnicowanie postaci, możliwość dostosowania do swojej koncepcji), nie mając większości ich wad (są dostępne od pierwszego poziomu, lepiej zrównoważone, nie wymagają spełniania sztucznych często wymagań).

Podobnie, wiele czarów w PF zostało poprawionych. Na wysokich poziomach magowie oczywiście nadal są mocniejsi, bo tego nie da się zmienić bez dużo poważniejzego przebudowania mechaniki, ale sporo zaklęć które same pokonywały większość wyzwań osłabiono i to w rozsądny sposób. Przykładowo, czary polimorfujące nie wymagają teraz znajomości na pamięć bestiariusza, dają mniejsze i jasno określone premie - ale są one przy tym na tyle elastyczne, że mają sens np. dla zaklinaczy.

Jeśli coś w PF houserulować, to:
- zrobić coś z wielokrotnymi atakami i gradem ciosów mnicha, żeby wygodniej się z nich korzystało i nie było unieruchomionym
- dać wojownikowi więcej punktów umiejętności i lepsze RO
- dodać klasom, które nie czarują, ciekawe i odpowiednio mocne niebojowe zdolności na poziomach powyżej 10, żeby nie stawały się nieprzydatne
Pierwsze dwa są proste, trzecie to dużo pracy, ale jeśli chce się grać 1-20, będzie potrzebne.
 
Awatar użytkownika
WekT
Grafik
Grafik
Posty: 189
Rejestracja: pn sty 29, 2007 6:05 pm

Pathfinder RPG - za i przeciw

śr sty 16, 2013 11:40 am

Dobra rozpisujecie się wszyscy o machanice. a ja mam pytanie o świat i fabułę. Czy PF rózni się czymś istotnie od forgeottenów itp. ?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości