Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Rozpad entropi.

pt lut 08, 2013 2:09 pm

Czy trudne byłoby rozdzielenie entropi na tak jak jest w Nmagu?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Rozpad entropi.

pt lut 08, 2013 2:16 pm

Proste jak kij. I tak sfery to ogólne wytyczne a każdy efekt rozgrywa się indywidualnie, nie?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Rozpad entropi.

sob lut 09, 2013 5:51 pm

A skoro już jesteśmy przy magu, to który ma lepszą mechanikę.
A i wiesz, że czytam twój nick odruchow albiotronix?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Rozpad entropi.

sob lut 09, 2013 7:21 pm

Co rozumieć przez lepszą mechanikę? Zakładam, że jesteś zainteresowany regułami rzucania czarów. Problem w tym, że to rzecz subiektywna. Stary Mag miał zasady bardzo niedopracowane i luźne, ale to było zamierzenie tfurcuff. W przypadku nMaga jest zupełnie na odwrót - każdy sukces z puli przeliczasz sobie na potency, duration, range i inne składowe zaklęcia - które z kolei mają różne tabelki, w zależności od metody rzucania czaru (bo inna jest rytualna, inna natychmiastowa, etc.). Rzeczy są ogólnie troszeczkę lepiej wyjaśnione i opisane. Tutaj właśnie jest wampir pogrzebany. Niektórzy cenili oMaga za tę umowność i uwielbiali kłótnie o skład Sfer przy danym efekcie (4 narratorów, każdy z innym układem Sfer do jednego czaru, każdy przekonany, że tylko jego zdanie ma sens), a w nMagu tego już mieć nie będą, bo podręcznik to za nich załatwia.

Ponadto nMag dość pobieżnie opisuje możliwości każdego Arkana, starając się przekazywać limit mocy każdej kropy przez zaklęcia w formie rot. I tu ponosi całkowitą klęskę. Możliwości każdego poziomu wszystkich Arkan są niekiedy tak rozmyte, że absolutnie nie idzie pojąć dlaczego rota x z 3 kropy Sił kosztuje punkt Many, a rota y z Materii 2 jest za darmo, choć stanowi po prostu mocniejszą magię. Mało kto wie dlaczego dane zaklęcie trwa 2 tury i przedłużasz je na zasadzie 1 many/1 tura, a inne z tego samego Arkana i tej samej kropki trwa tydzień i przedłużasz wedle wzoru 1 many/1 miesiąc.

Zamiast dać w miarę proste, choć ogólne (jak w oMagu) zasady i dostosować je do wszystkich Arkan i poziomów, to strasznie zakręcili. Późniejsze dodatki (Tome of the Mysteries w szczególności) tę sprawę ponoć ułatwiały. Ponoć, bo słyszałem głosy niezadowolenia na sposoby tłumaczenia pokręconych zasad. Są osoby, które będąc zafascynowane "nowym" Magiem, całkowicie odpuściły sobie grę w niego właśnie ze względu na, ich zdaniem, kompletnie skopane roty.

Ogólnie jest tak: psioczyłeś na umowną naturę zasad Ascension, więc troszeczkę bardziej utrwalone i ścisłe zasady Awakening powinny Ci podchodzić. W najgorszym razie po prostu trochę pozmieniasz poziomy mocy pewnych Arkan i ich ograniczenia. Jeśli zaś wolałeś mocno subiektywną wersję zasad Ascension, to nie zbliżaj się do Awakening.

IMO nWoD ma generalnie lepsze zasady, choćby dlatego, że da się wreszcie poprowadzić sesję ze wszystkimi nadnaturalami i nic się aż tak mocno nie gryzie. Niemniej mam czasami ochotę na odrobinę starej, dobrej, megasubiektywnej oMagowskiej rzeźni i dowolności w interpretacji reguł.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Rozpad entropi.

sob lut 09, 2013 11:46 pm

nWoD ma lepszą mechanikę magii jako magii. oWoDowi magowie to zasadniczo byli wszechmocni kolesie a wszechświat był ich kaprysem.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Rozpad entropi.

ndz lut 10, 2013 12:54 pm

Vukodlak i Albiorix.: Ogólnie potrzeba mi mechaniki magii i nie tylko do setingu fantasy i tu mam zagwozdkę.
Tak, patrząc na podstawkę to magia jest bardzo dowolna, ale warto przejrzeć roty z dodatków. W większości wymagały wielu sfer na wysokich kropkach. Popatrzcie tylko na dłoń skręcającą kości z księgi cieni. Na dodatek rzucasz tylko tyle ile masz arete, czyli pule aktywacyjne są niskie.
Nmag ma dosyć ciekawą magię, ale tworzenie postaci narzuca wielkie ograniczenia. Do tego magia niska jest... zła. Chyba też łatwiej byłoby zrobić nieludzi no owodzie. No i nie wiem jak z moralnością. Z drugiej strony n wod ma lepszą mechanikę.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Rozpad entropi.

ndz lut 10, 2013 5:50 pm

Oj bo różni ludzie piszą te roty. Ogólnie jednak jak omag ma arete 3 i jakąś sferę na 3 to może już spokojnie podbijać świat.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Rozpad entropi.

ndz lut 10, 2013 9:07 pm

Oj, jak trzyma się podręcznika to raczej nie...
Ale dam szansę nmagowi.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości