Zrodzony z fantastyki

 
laserholokaust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 6:22 pm

Autorska planszówka o prowadzeniu Gospody w świecie fantasy

pn lut 18, 2013 11:54 pm

Jak w temacie, projekt spotkał się z niejakim zainteresowaniem więc pora zrzucić z siebie trochę pracy i ogłosić co, gdzie i jak, z zaznaczeniem że szukam pomocy - szczególnie jeśli chodzi o grafikę i testowanie projektu

Pracuję obecnie nad prostą w założeniu grę karciano - planszową. Tematem jak nie trudno się domyślić ma być prowadzenie gospody w fantastycznym świecie i rywalizacja między graczami o bohaterów - odwiedzających wspomniane tawerny w przerwach pomiędzy przygodami. Celem każdego z zawodników jest oczywiście zdobyć jak największą sławę w tym fantastycznym świecie, co zapewni stałą i najznamienitszą klientelę spośród bohaterów.
Cała zabawa ma być potraktowana z żartem( Każdy kto rozgrywał sesje rpg pamięta przygody poznawcze w rozmaitych tawernach, które często doprowadzały do zabawnych sytuacji), mocno nawiązując do znanych systemów i światów fantasy, jak i popkultury.

Mechanika którą przyjąłem na potrzeby systemu ma być prosta, oparta na ulepszaniu poszczególnych obszarów gospody( Zasoby, Personel i Wyposażenie), oraz dobieraniu odpowiedniej klienteli i zaspokajaniu jej potrzeb. Sami bohaterowie( klientela) ma sporo mieszać w rozgrywce, różne rasy, klasy, czy charaktery mogą wpływać na siebie pozytywnie lub negatywnie, każdy bohater ma indywidualne zachcianki, które karczmarz może zaspokajać zużywając na to punkty akcji i konkretne zasoby. Personel pozwala na zwiększanie ilości akcji, lub daje specjalne umiejętności, Wyposażenie zwiększa sławę gospody, ilość miejsc itp.

Dodatkowo, bohaterów można zbierać drużyny i wysyłać na przygody, dzięki czemu awansują, zwiększając możliwości zdobywania sławy.

małe podsumowanko tego co już jest i pozostanie w grze:

1. Gospody

a)Karty przedstawiające gospody posiadają 4 sekcje( na każdej ze ścianek), coś jak strefy w Warhammerze inwazji. Tutaj są to: Goście, Zapasy, Personel i Rozwinięcia.
b)Każda z tych stref posiada pewną ilość slotów określającą ile kart danego rodzaju gospoda może pomieścić( myślę na początek nad 4 różnymi setupami), ilość ta może się zmienić za sprawą rozwinięć( przez co ta sekcja zawsze będzie sztywna i pozostanie niezmienna).
c)Co charakteryzuje każdą gospodę? Unikalny szyld. Taki który gracze mogą wybrać spośród stosu różnych szyldów. Każdy będzie posiadał unikalny wygląd i dawał nazwę twojej gospody. Dodatkowo każdy z nich będzie dawał mały bonusik nawiązujący do nazwy gospody. Szyldy są spoko

2. Bohaterowie

a) Każdy z nich jest unikalny, ma swoje własne imię, poziom, rasę, klasę, charakter i początkowy poziom sławy jaki daje. Te cechy są istotne podczas działania kart wydarzeń, jak również przygód( określają jacy bohaterowie mogą, lub muszą wziąć udział w przygodzie) jak również podczas działania kart sabotażu( na przykład wywołujących bójkę pomiędzy przedstawicielami różnych klas).
b)Każdy z bohaterów posiada również swoją potrzebę, której używanie generuje złoto( coś jak robotnicy w filarach ziemi), a której nie zaspokajanie skutkuje położeniem na bohaterze żetonu urazy.
c)Większość bohaterów będzie miała cechę szczególną
d)Każdy z bohaterów posiada limit żetonów urazy jakie można na nim umieścić, oraz efekt który następuje po osiągnięciu tej wartości( tutaj często opuszczenie gospody, demolka, bądź wygarnięcie komuś kuflem w pysk )
e) Wysyłanie bohaterów na przygody może skutkować zwiększeniem ich sławy, lecz także innymi akcjami, jak na przykład zmiana charakteru, a nawet śmierć.
f) Generalnie bohaterowie to karty które mogą zwiększyć poziom sławy twojej gospody(gdy się w niej znajdują) lub go obniżyć(opuszczając twój przybytek)

3. Personel

a) Karty personelu to po prostu barmani, kucharze, chłopcy na posyłki, stajenni, wykidajła, bardowie, ladacznice i wszystko co może ci pomóc prowadzić gospodę, zwiększyć zadowolenie gości itp.
b) Niektórzy zwiększają pulę akcji( standardowo każdy ma po 3 akcje na turę, akcje służą przede wszystkim do zaspokajania potrzeb bohaterów więc trzeba nimi sprytnie manewrować)
c) Niektórzy generują żetony pożywienia ( kucharz), rozrywki ( minstrele itp), oraz napitku ( szynkarz po kursie magicznego przyrządzania napitków???)
d) Nieliczni zwiększają sławę gospody( na przykład legendarny kucharz niziołek Mackie Łowicz)
e) Mogą mieć wpływ na karty sabotażu lub wydarzeń

4. Zapasy

a) krótko mówiąc jadło i napitki serwowane w twoim przybytku, wiadomo, jedne lepiej smakują elfom, inne przełknie tylko głodny krasnolud
b) Każda karta zapasu ma swoją ilość potraw lub napitków, które można uzupełnić, wydając akcję, a następnie uzupełniając kartę za sztukę złota.
c) Zapasy dobiera się, jak zresztą bohaterów, personel i rozwinięcia na drodze licytacji. Wszystkie te rodzaje kart są odkrywane w ilości równej liczbie graczy, a następnie każdy z graczy dobiera po 1 karcie( wszystkie poza bohaterami będą posiadały swój koszt)
d) Najbardziej legendarne specjały będą generować punkty sławy

5. Rozwinięcia

a) Przede wszystkim służą zwiększaniu slotów na innych strefach ( dodatkowe przybudówki, pokoje na piętrze itp), ale mogą również generować żetony rozrywki (stół do gry w kości)
b) każde rozwinięcie nie zwiększające slotów będzie generowało niewielkie ilości sławy.

6. Sabotaż aka brudne sztuczki

a) te karty będzie się losowało w trakcie gry, w zamian za obniżenie sławy swojej gospody można będzie psuć i psocić, mieszać plany konkurencji

7. Wydarzenia i przygody

Tutaj cały czas rozmyślam, ogólna koncepcja jest, ale należy ją trochę dopracować.


Proszę o opinie, pytania, cokolwiek
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Autorska planszówka o prowadzeniu Gospody w świecie fantasy

wt lut 19, 2013 7:42 am

Ok, jakie są warunki zwycięstwa w tej grze?
 
laserholokaust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 6:22 pm

Re: Autorska planszówka o prowadzeniu Gospody w świecie fant

wt lut 19, 2013 8:41 am

Zwycięzcą zostaje gracz którego gospoda zdobyła najwięcej punktów sławy. Kiedy gra się kończy? Myślę, żeby nie robić sztywnego zakończenia ( w sensie np 20 rund i koniec), tylko ruchome, załóżmy odpalane konkretnym efektem, losowo umieszczonym w talii zdarzeń ( Np pomiędzy 20 a 25 turą).
 
Awatar użytkownika
BeeRee
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 1:41 pm

Autorska planszówka o prowadzeniu Gospody w świecie fantasy

wt lut 19, 2013 10:17 am

Skontaktuj się z szefostwem działu gier planszowych, myślę, że znajdziesz testerów u nas, choć nie obiecuję.

jak będziesz miał prototyp to z chęcią przyjmę go na testy, nawet w formie PDFa. Liczę, że otrzymamy (jako redakcja) wydany egzemplarz do recenzji :)

co do opinii to myślę, że pomysł ma szansę przejść przez konkurencję. wszystko zależy od jego grywalności.
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2013 10:19 am przez BeeRee, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości