Zrodzony z fantastyki

 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

śr mar 06, 2013 12:03 pm

Mam pytanie czy mógłby ktoś mi rozpisać lub podać link to zasad innych niż w postaci humonoida. Zauważyłem tez pare rzeczy, że jak ktoś gra Nieumarłym ma troszeczke inne zasady od osoby która gra Człowiekiem Barbarzyńca.

Chodzi mi szczególnie co sie zmienia np: Kw, rzuty, atrybuty, atuty, zdobywanie poziomów, biegłości oraz czary które wpływają lub nie na dany typ.

Dam przykład niezgodności, które zauważyłem w podczas czytania podręczników.
-W ksiedze potworów Humonoid-potwór zyskuje zdolność widzenia w cimnościach 18m, biegłość w każdej broni prostej oraz szybsze zdobywanie pkt umiejętności.
-natomiast w Podmroku: każdy kto jest humoidem-potworem(grimlok czy chityniak) zyskuje 2k8hp, atut, rzuty obronne, pkt umiejętności i bazowy atak.

Podobnie jest w wielu innych rasach związanych z innym typem niż humonoid.
Np: Diablę bądź assiamar: są przybyszami a zasada przybyszów jest, że jeśli mają min. 6 INT, czyli każda postać gracza zyskują biegłość w każdej broni żołnierskiej.

Prosilbym o zasady dla postaci gracza, który chciałby zagrać czymś innym niż humonoidem: humoidem-potworem, przybyszem, nieumarłym, gigantem czy zmiennokształtnym.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

śr mar 06, 2013 4:59 pm

Nie ogarniasz chyba jednej podstawowej rzeczy - każdy ma swoje zasady, a od każdej zasady są wyjątki.

Ksiega potworów opisuje "generyczne" humanoidy-potwory. Tabele tam zamieszczone służą głównie do budowania nowych potworów i rozwijania tych już istniejących. Są rasy z pewną "podbudową z bazy" ( bugbeary, które też są "grywalne" mają np. bazowo 3k8 KW, a kolejne idą już z klas ), są też więc rasy bardziej podobne ludziom, bez takich dodatków, bądź z mniejszymi.

Np: Diablę bądź assiamar: są przybyszami a zasada przybyszów jest, że jeśli mają min. 6 INT, czyli każda postać gracza zyskują biegłość w każdej broni żołnierskiej.

Co ma inteligencja do biegłości :razz: ? Planokrwiści korzystają z takich zasad jakimi je opisano w stosownych podręcznikach + ew. modyfikacje mistrza gry.

Prosilbym o zasady dla postaci gracza, który chciałby zagrać czymś innym niż humonoidem: humoidem-potworem, przybyszem, nieumarłym, gigantem czy zmiennokształtnym.

Zasadniczo powinieneś to ogarnąć ( jeśli mowa o 3 lub 3.5 edycji bo na 4 zupełnie się nie znam ) za pomocą podręcznika gracza + księgi potworów. Z pewnym naciskiem na tą drugą, bo tam masz opisane co dane podtypy zmieniają ( a czasami mieszają dość sporo, szczególnie nieumarli mają masę odporności, ale też i kilka wrażliwości choćby na odpędzanie czy broń niszczenia ). Jak myślisz o jakiejś konkretnej rasie, zazwyczaj jeśli autorzy przewidzieli możliwość grania czymś takim dodali stosowną adnotację, z zapisem "o wyrównywaniu poziomów".
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

śr mar 06, 2013 10:45 pm

Chodzi o ed 3.0 i 3.5

Wiem, że zasady zasadmi, ale mi chodzi o jedno, podam na przykłach.

Gracz który gra lub stał się nieumarłym niezależnie od klasy lub rasy ma KW K12, chyba że żle przeczyłem bądź zrozumiałem. Chodzi mi o taki wzór, że gracz który gra człowiekiem stracil, reke, noge i pół ciała jeszcze, przechodz transformacje za pomoca kilku operacji i troche magii, w konstrukta. Jakie więc są modyfikacje systemowe dodtyczące grania takimi własnie postaciami. humonoidami-potoworami, konstruktami, przybyszami itd

Tak jak jest to opisane w Podmroku:
humonoid-potwór zyskuje 2d8 hp, pkt umiejętności, atut, premie do woli i refleksu i bazowy atak.
W podręczniku potworów, który mam jest dość mało opisane. Tylko konstrukty i nieumarli są tak dobrze opisani.

Czy jest ktoś kto mógłby mi napisać jakie sa zmiany w systemie w przypadku zmiany tupy?
Chodzi mi o system. Staramy się z znajomymi grać systemowo. A ponieważ mam druzyne która lubi tracić kończyny, czy pić krew demonów by stać sie demonem, a nie chce im mówic, że chyba taką premie ci dam czy tamten punkt refleksu ci zabiore. Chce konkretną odpowiedź. Może być to na zasadzie szablonu.

Pisałeś, że co ma int do biegłość. W podręczku księga potworów o zasadach przybyszów tak pisze. Cytuje:
Przybysze biegle posługują sie każdą bronią prostą oraz wymienioną w opisie. Jeśli ich intelekt wynosi conajmniej 6 są biegli także w każdym oręzu żołnierskim.
Ostatnio zmieniony czw mar 07, 2013 1:14 am przez Hej...Ty!, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Peroni
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 27, 2012 10:16 pm

Re: Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 2:19 pm

Kazdy szablon i kazda rasa maja osobnie rozpisana mechanike. Szablon wampira dostaje cechy nieumarlego (niewrazliwosc na krytyki, ukradki, kostka k12 zamiast klasowych itp.) i cechy wampira (wrazliwosc na slonce, zmiany w statystkach postaci itp.). Nie sposob opisac kazdej najdrobniejszej zmiany. Nie wiem czy gdziekolwiek zostala opisana golemizacja, ale w kilku podrecznikach znajdziesz min: grafty (nieumarle wszczepy tj. rece, oczy czy jezyki trupich stworow, Libris Mortis 3.5), klasy prestizowe (chociazby Akolita skory w Ksiega i Krew 3.0, czy Pale Master, mag zamieniajacy sie czesciowo w nieumarlego, Libris Mortis 3.5).


Przepraszam za brak polskich znakow.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Re: Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 3:04 pm

Gracz który gra lub stał się nieumarłym niezależnie od klasy lub rasy ma KW K12, chyba że żle przeczyłem bądź zrozumiałem. Chodzi mi o taki wzór, że gracz który gra człowiekiem stracil, reke, noge i pół ciała jeszcze, przechodz transformacje za pomoca kilku operacji i troche magii, w konstrukta. Jakie więc są modyfikacje systemowe dodtyczące grania takimi własnie postaciami. humonoidami-potoworami, konstruktami, przybyszami itd

Cóż, pierwszą i naistotniejszą zmianą jest oczywiście zmiana typu do jakiego przynależy postać i aplikacja powiązanych z tym zmian, np. usunięcie wartosci budowy u nieumarłego. Zasadniczo nie różni się to mechanicznie od nałożenia szablonu, takiego jak w wypadku lisza/wapmira/rycerza śmierci, tylko tutaj szablonem będzie inny. To co opisałeś powyzej bardziej pasuje do nałożenia szablonu ( np. pół-golema opisanego w 2 księdze potworów ) niż do czegoś innego.

humonoid-potwór zyskuje 2d8 hp, pkt umiejętności, atut, premie do woli i refleksu i bazowy atak.
W podręczniku potworów, który mam jest dość mało opisane.

Jeśli tak jest to opisane, to tak to wykonujesz. Bazowe KW reprezentują pewną masywność dorosłego już osobnika, czyli postaci nadającej się już do grania. Jedne rasy mają bazowo 2 kości, inne 3, 4 albo i więcej, i od konkretnej rasy to tylko zależy.

Przybysze biegle posługują sie każdą bronią prostą oraz wymienioną w opisie. Jeśli ich intelekt wynosi conajmniej 6 są biegli także w każdym oręzu żołnierskim.

Assaminarzy, diablęta i inni planokrwisci nie są przybyszami sensu stricte, tylko korzystają z pewnych ich cech.

Czy jest ktoś kto mógłby mi napisać jakie sa zmiany w systemie w przypadku zmiany tupy?
Chodzi mi o system. Staramy się z znajomymi grać systemowo. A ponieważ mam druzyne która lubi tracić kończyny, czy pić krew demonów by stać sie demonem, a nie chce im mówic, że chyba taką premie ci dam czy tamten punkt refleksu ci zabiore. Chce konkretną odpowiedź. Może być to na zasadzie szablonu.

Postaw konkretne pytania, to ławiej bedzie ci udzielić konkretnej odpowiedzi :razz: . Ale ujmując to najlepiej jak potrafię, zmianę podtypu ( przemianę ) można ująć zasadniczo ( kombinują stronę mechaniczną i fabularną ) na 2 sposoby:

1 - stopniowa metamorfoza. Sposób ten opiera się, jak łatwo się domyślić, na tym iż przemiana nie następuje ad hoc, tylko postać nabywa cech tego w co się zmienia stopniowo. Można to rozłożyć różnie, w zależności od stopnia komplikacji i potrzeb - na jedną sesję, na kilka, na kampanię. Jest nawet kilka klas ( mi przychodzą na myśl dred necromancer, alcoyte of skin i alcoyte of green star, opisanni odpowiednio w "heroes of horror" i w "compleate arcane" [ albo "compleate mage", nie pamiętam dokładnie ), które służ odgrywaniu stopniowej przemiany postaci w nieumarłego, diabła/demona i konstrukta odpowiednio. Bonusy ( i kary ) można naliczać stopniowo, opisując graczowi jak jego postać powoli zmienia się mentalnie i fizycznie. Jak zmienia się jego skóra, jego szkielet, jego umysł i odczucia. Pole popisu dla dobrego MG ogromne, tym bardziej, że daje czas graczowi i drużynie na obeznanie się z nową-starą postacią. Zmiany mechaniczne wynikające z przemiany możesz stopniować, i gracze nawet nie od razu mogą się orientować w zmianach jakie na nich nałożyłeś.

Jeśli postać np. zmienia się w przybysza i oberwie kulą ognia, możesz zastosować jakąś redukcję obrażeń na stosowną energię ( jeśli przybysz w którego się postać zmienia oczywiście taką posiada ), tłumacząc to tym, że czarcia krew którą przysfoił, właśnie zaczęła działać.

2 - Bach i jesteś. Ok, może nazwa tej metody jest trochę czerstwa ( bo można ją nazwać i rytuałem, mrocznym odrodzeniem, transformacją, drogą z której się nie wraca, czy punktem bez powrotu ), ale oddaje sedno metody. Całe przygotowania, starania i wysiłki jakie postać ponosi służą tylko temu, aby w kluczowym momencie postać dostąpiła wyniesienia/upadku i dokonała pełnej ( i zazwyczaj nieodwracalnej ) transmutacji z jednej formy w drugą ( lampart zrzucił swoje cętki ). Mechanicznie to łatwe ( nie znaczy - nieskomplikowane ) - nakładasz szablon/zmieniasz podtyp, zachowując wiedzę o tym czym byłeś. Przymusowe ( i trwałe ) poliformowania też pod to podpadają notabene :) . Patent ten ma tą zaletę, że może ładnie stanowić punkt kulminacujny sesji. Wadę zaś, że wymaga przygotowania od razu pełnego zestawy modyfikacji jakie trzeba nałożyć na postać.

Przemiana taka może nastąpić na wiele sposobów - poliformia, epickie zaklęcia, magiczne rytułały, boska interwencja, cud, życzenie, ukąszenie zmutowanego pająka i td. Zostawiasz za sobą stare życie i rozpoczynasz nowe. Mroczne, niebiańskie, potworne bądź jakiekolwiek inne jakie sobie zamażysz.

Tyle o podejściach, jeśli chodź zaś o konkretne zmiany podtypów to powiem - sprecyzuj swoje potrzeby. Bo to obszar nie dość, że szeroki, głęboki i często dość niezbadany, to pełen kruczków i wyjątków.

Najłatwiej stosunkowo uzasadnić przemianę w nieumarłego i przybysza. W pierwszym wypadku musisz po prostu "zejść" i zostać ożywionym - intencjonalnie, bądź samoistnie. Stosownych szablonów masz masę i dla postaci niskiego ( stwożenie kosciane ) i średniego-wysokiego poziomu ( lisz, wampir, rycerz śmierci ). Drugi przypadek też nie powinien być za trudny - stwożenia pół-niebiańskie i półczarcie/półdemoniczne są też dość dobrze opisane. A ich prawożądne i chaotyczne odpowiedniki też z pewnoscią są rozpisane, acz nie pamiętam gdzie.

Wiecej bajerady jest z zamianą w humanoida-potwora, giganta, wynatutrzenie, czy konstrukta. Nie tak łatwo "po prostu" zmienić rasę, szczególnie, jeśli cel przemiany różni się znacząco od oryginału. Większość w/w może operować zupełnie innymi kategoriami myślenia, moralnosci i poglądów. Część ma budowę i fiziologię zupełnie odmienną od ludzkiej ( i ludziom podobnej jak u krasnoludów czy elfów ), co może być wielkim wyzwaniem przy odgrywaniu. O czymś tak prozaicznym jak różnica rozmiarów ( szczególnie nietypowych czyli większych od dużego i mniejszych od małego ) wspominam już tylko pro forma.

O jeszcze bardziej dziwacznych obiektach do metamorfozy weń, jak rośliny, śluzy czy robactwo to nawet nie myślę, bo na samą myśl mi mózg kołkiem staje.

Uff...

Mam nadzieję, że pomogłem.
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Re: Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 3:16 pm

Czyli widze, że bedę musial soboie poradzić sam.

Dzięki...
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 3:28 pm

Wiesz, nie oczekuj szczegółowych odpowiedzi zadając ogólne pytania :) . Zresztą jedną z największych radości w D&D zawsze było, przynajmniej dla mnie, kombinowanie i tworzenie czegoś od siebie - zasad, klas czy światów.

No i nie mów, że to co napisaliśmy powyżej ci w żaden sposób nie pomoze :) .
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 4:25 pm

tzn, nie zaaktualizowało mi odpwiedzi pana the czart co akurat podsuneło mi pare pomysłów, co nie zmienia faktu, że zostaje sam ze swoją wyobraźnia na temat tworzenia szablonów na moj problem w drużynie.

Dziekuje.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 4:41 pm

Autorzy w mechanice nie zawarli wszystkiego - sporo aspektów gry jest mało rozwinięta, albo pominięta, albo wprowadzona dopiero później. Dlatego nie traktuj braku jakieś zasady, którą uważasz, że powinna być, jako czegoś złego, tylko jako pole do zaprezentowania swojej kreatywności i pomysłowości.

W czym cie zresztą brać forumowa z chęcią wspomoże na miarę swoich sił i możliwości :) .
Ostatnio zmieniony czw mar 07, 2013 4:43 pm przez the czart, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 5:06 pm

Powiem w ten sposób, że wyobraźni mi nie brakuje, ale wolałbym żeby któs mi pomógł zbalansować pare rzeczy. Nie chce pominąć czegoś ważnego podczas tworzenia postaci lub jej modyfikowania, jak się pare razy zdarzyło podczas moich gier.
Wolę sie upewnić czy wogóle cos takiego jest, niż miałbym kalać święte zasady dnd. Chciałem się spytacćo droge starszych i bardziej doświadcoznych.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

czw mar 07, 2013 5:29 pm

Zasad przepoczwarzania się z rasy na rasę jako takich nie znam, i nawet o takich nie słyszałem, więc tu trzeba kreować samemu.

Z zmianą podtypu jest nieco prościej. Pomysłowość własna + szablony. Ale o tym już pisałem wcześniej :) .

Ostatecznie można pójść nieco na łatwiznę i gdy postać gracza się zmieni, dać mu po prostu nową kartę postaci, wypełnioną już, ale tak by oddawała nową rasę/typ postaci w jakiego się przemienił. Tak aby z krasnoluda woj11 stała się grimlok woj11. Ale to chodzenie po najmniejszej lini oporu.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

pt mar 08, 2013 10:48 am

Hej...Ty! pisze:
Wolę sie upewnić czy wogóle cos takiego jest, niż miałbym kalać święte zasady dnd. Chciałem się spytacćo droge starszych i bardziej doświadcoznych.

To nie są żadne święte zasady, ba! to nawet nie są logiczne, czy spójne zasady, i nigdy nie powinny stać wyżej, niż radość z gry. Jeżeli przytoczone tutaj rady ci nie odpowiadają, eksperymentuj. Nikt tego nie zabrania. Tak się najszybciej nauczysz.
A co do dodatkowych kostek, to pamiętaj, że to takie jakby poziomy.
Czyli woj grimlok poziom 1 (1 poziom klasowy + 2k8 kości rasowych (tak jakby dwa poziomy) + epp (+3 jak dobrze pamiętam), czyli jakby jeszcze 3 poziomy). odpowiednik woja człowieka poziomu 6.
Tak więc przy rasach innych niż klasyczne ostateczny poziom postaci do obliczania np progów doświadczenia to:
poziomy w klasach + kostki rasowe + epp (które zawiera w sobie przewagi wynikające z dodatkowych zdolności).
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

pt mar 08, 2013 11:56 am

Popieram Namrasita.
To nie są żadne święte zasady, ba! to nawet nie są logiczne, czy spójne zasady, i nigdy nie powinny stać wyżej, niż radość z gry. Jeżeli przytoczone tutaj rady ci nie odpowiadają, eksperymentuj. Nikt tego nie zabrania. Tak się najszybciej nauczysz.

Ja sam kiedy dostępne rasy nie opowiadały moim wymaganion eksperymentując stworzyłem dwa pól demony. Kombunijąc samemu stworzyłem skocznego pół-demona który miał drobne zdolności autopolimorficzne. kiedyindziej opierając sie o opis potwora z Potworów Faerunu stworzyłem Draeglotha.
Sęk w tym by nie przesadzić a ze wzgledu na bonusy oferowane przez postać oraz by dać odpowiednie kary dla zrównowarzenia ich bonusów. Epp jest własnie taką doskonałą karą. Wielka siła, za którą płaci się tym, że musisz zdobyć pare tysięcy więcej doświadkczenia.
Ponad to nic wiecej nie mam już do powiedzenia bo inni to zrobili.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Re: Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

sob mar 09, 2013 12:48 pm

Zasady są po to by ich używać mądrze. D&D to nie kodeks karny, MG może je modyfikować do woli, oczywiście z celem lepszej i bardzie satysfakcjonującej graczy gry.
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Typy...? jakby ktoś chciał grać innym niż humanoid.

sob mar 09, 2013 3:32 pm

Dzięki parom Postom paru osób zrobumiałem pare rzeczy np; to co pisze wpodręcznki potworów jako bazowe poziomy potworka do postaci.
Musze podziekowac Namrasit'owi, za pomoc w wielu rzeczach. Postaram sie wkrótce podsumować wątek, chyba że ktoś chce mi w tym pomóc.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości