Zrodzony z fantastyki

 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Deussurgem, Zapomnieni Bogowie.

śr mar 06, 2013 11:09 pm

---Deussurgem---
---Zapomniane bóstwa---

(DnD 3.5, postać bazująca na "FORGOTTEN REALMS'')

W niepamiętnych czasach byli bogami w cielesnej formie, którym były budowane kapliczki i składane ofiary, a najstarsze dziecko z domu musiało zostać ich kapłanem. Na każdej światyniach-kapliczkach widniały ich imiona. Kiedyś były symbolem boga na ziemi, istoty niezależnie od rasy wyruszały na pielgrzymki od kapliczek do kapliczek, licząc na łaske. Dziś mogą być tylko wzbudzać lęk i wywoływać zgorszenie wśród ludzi swym wyglądem. Nie są lubiani przez większość ras, dlatego ukrywają się lub przyjmują inną postać. Są jeszcze tacy Deussurgem którzy wychodzą ze swych kryjówek nie bojąc się smierci i tego że bedą wyśmiewani, byli przecież bogami, którzy zostali tylko zapomnieni.

HISTORIA RASY:
Wraz z narodzeniem sie pierwszej śmiertelnej inteligetnej istoty narodziła sie pierwsza myśl i uczucie, a wraz z nimi narodziła się pierwsza Symscherschermme, a wraz z każdą nową myślą pierwszej rasy powstawało ich coraz wiecej tak. Symscherschermme są to patroni uczuć, emocji bądź zachowań, nie szczególnie dobrych i nie szczególnie złych. Byli oni pomniejszymi bóstwami, które było wyznawane przez pierwsze rasy z paru względów. Byli oni jednymi z pierwszych bogów, którzy obdarowali mocą objawienia oraz nauczały o dbanie o zmarłych. Miały z tego korzyść, nieśmiertelność, poprzez wyznawców. Istniały przez długi okres czasu zanim narodziły sie orki, krasnoludy i ludzie. Nawet niektóre z pierwszych klanów elfów zanim nauczyły sie mówić czciły Symscherschermme. Dopiero potem pojawiła się magia wtajemniczeń, bramy do innych światów i planów oraz narodzili się nowi bogowie, którzy są nam dobrze znami i wyznawani w dzisiejszych czasach. To oni powiedzieli rasom za pomocą magicznych sztuczek, że to oni prawdziwi, pokazując swą moc i potęge. Zaczęła sie wtedy wojna jedna z pierwszych i zarazem ostatnich krucjat przeciwko Symscherschermme, która w oczach nowych bogów była plugawa, krwawa i nekromantyczna. Nowi bogowie wraz z swymi wyznawcami zniczyli wszystkie kulty i świątynie Symscherschermme, lub zabili wyznawców, pozostawiając ich bogów na zapomnienie. Po tysiącach lat najmłodsza rasa, zwana ludźmi, badając świat, jakby był ich własnością, znajdywały zaginioną kapliczke, jedną po drugiej, głęboko pod ziemią lub w najgęstszych miejscach w puszczy. Uznali to za stare ruiny, już nic nie warte. Nie wykazywały obecności żadnego boga, magii czy nawet sztuki. Ze wzgledy, że zostały bardzo zniszczone przez wojne bogów, a czas dokończył dzieło wojny niszcząc opuszczone kapliczki.
Wtedy, gdy po tysiącleciach ktoś dotknął ziemi świętej, prastarzy bogowie budzą sie i schodzą ze swego zapomnianego panteonu by odbudować to co zostało utracone, przybierając nowe imie Deussurgem.

OSOBOWOŚĆ:
Uwielbiają wszelkie dary, to ich nawyk po dawnej tradycji. Nie rozumieją dowcipów, żartów czy gier. Rzadko nawet mają humor do rozmowy. Są obojetni na sztuke, a egoizm i egocentryzm - to słowa, którymi opisze ich zwykły człowiek po 5 minutach rozmowy lub nawet przebywania dookoła nich. Jednak to tylko ich sterotyp. Świat im się wydaje inny niż jest naprawde. Większość z nich ma swego rodzaju amnezje wynikająca z długiego zapomnienia, a część z nich nie pamięta nawet swego imienia. Są ciekawscy, lecz z domieszką stoicyzmu. Wolą obserwować z daleka długo, dopóki nie zrozumieją jak to działa lub czym jest, zanim zrobią krok naprzód by zbadać to innymi zmysłami niż wzrok. Wydają sie z charakteru oschłe, zawsze stoja trawdo na ziemi i nie pozwolą sobie wmawiać żadnych zasad. Zawsze zastanawiają sie dłużej nad odpowiedzią. Często mówią dwie różne rzeczy w jednym zdaniu lub stosują porównania. Nie rozumieją wielu podstawowych uczuć. Nie odróżniają nawet płci, mimo że sami przyjeli postać mężczyzny lub kobiety. Mają także problemy z odróżnianiem ras ze względu na to, że zostali przebudzeni po bardzo długim czasie i po prostu nie znają ich.

OPIS FIZYCZNY:
Mają czarny kolor skóry, lecz przypominają troche elfy, a czasem ludzi. Mają na głowie zagięte rogi, często małe, powykrzywiane i jest ich zazwyczaj kilka. Ich ciała pokryte są symbolami i malowidłami o bordowo-czerwonym kolorze. Mierzą od 157cm do 183cm wzrostu i ważą od 45kg do 75kg. Mężczyźni tej rasy są zwykle wyżsi i ciężsi. Włosy zazwyczaj mają czarne, srebrne bądź krwiscie czerwone. Kolor i kształt oczu mogą posiadać dowolny, nie mają ograniczeń jak ludzie czy elfy. Nie mają także ograniczeń wiekowych jak ludzie. Są wieczni, lecz śmiertelni.

NARODZENIE:
Nie istnieje nic takiego wśród tej rasy. Jest to rasa na wymarciu. Ta rasa się nie rozmnaża jak ludzie czy jakkolwiek inaczej. Prawdopodomnie powstała z myśli pierwszych istot, a wraz wymarciem tej rasy nigdy więcej nie powstanie nowy/młody Deussurgem. Nie ma też związku miedzy dwoma Deussurgem, czy mieszania krwi jak to jest w przypadku ludzi czy diabłów. Jest to dla nich obce i łamie to ich boskie zasady moralne .

RELACJE:
Mają trudności z dogadaniem sie każdym. Deusurgem patrzą na każdego z góry, kto jest śmiertelny, nawet smoki są dla nich krótkożyjące. Nie rozumieją wielu podstawowych zachowań prócz sprawiedliwości. Zwykle są obrażani, jednak ciężko wzbudzić w nich strach. Są odporni na prowokacje dotyczące ich wyglądu. Nie trudno o ich przebaczenie, lecz o zaufanie trzeba sobie u nich zapracować. Jednak nigdy nie nazwą nikogo przyjacielem, Deussurgem może ewenktualnie nazwać kogos: Jesteś darem dla mnie od samej ziemi.
W ludzkich księgach nie ma zapisku o tej rasie. Jedyne co można znaleść to zapiski o dziwnych kapliczkach, niedużych światyniach poświeconym tym nieznanym bóstwom. Nigdy nie opisano spotkania deussurgem z człowiekiem, lecz można sie domyślać ze zostaną bardzo szybko porównani do diabłów badź czartów.
Starsze rasy jak elfy mogą posiadać zwoje z szczątkowym jedynie opisem nielicznych sekt, które wyznawały ta rase, lecz ta wiara wymarła dawno temu, zanim powstał pierwszy człowiek. Znajduje sie zaledwie pare starych dzieł w których są tylko wzmianki o tych rasach.

CHARAKTER:
Nie rozumieją powszechnych praw narzucanych przez społeczeństwa czy zachowań jakich jak np: że muszą płacić podatki innym, lub nie wiedzą co to handel. Nie rozumieją dobra ani zła w takim stopniu jak człowiem. Zazwyczaj są chaotyczni neutralni.

KRAINY I TRADYCJA
Nie maja swoich ojczyzn, nie rozumieją nawet tego pojęcia. Nie mają własnych tradycji, nawet w stopniu takim jak krasnoludy z piciem piwa w karczmie. Natomiast mogą wystepować, tylko tam gdzie były jakiekolwiek inteligetne rasy.

RELIGIA
Deussurgem nie wyznaja żadnych bóstw. Jedyne w co wierzą to w to, że istnieją.
-wierzę, więc jestem-

JĘZYK
Mają swój własny język i pismo: Aertheris w którym sie porozumiewają. Istnieje też tylko jeden rodzaj księgi bez przekładu w tym języku i jest to zbiór modlitw.
Ich rasowy język i jest ostry i twardy, a dla słuchacza może być aż przerażający. Przykładowe słowa: Eadretraneth, Szurbathanath, Kelpataen Narrescherthen, Errasthan, Lothargadarnatep, Enwah itp. Znają tez języki swych wyznawców.

IMIONA MĘSKIE I ŻEŃSKI:*
Ich imiona to są słowa opisujące uczucia i zachowania ras które wyznawały Symscherschermme w ogległych tysiącleciach.
Typowe imiona (oraz ich tłumaczenia): Hridret(Żądza), Almekhar(Uczciwość), Narrenschyff(Kłamstwo), Aerthessis(Milczenie), Iratus(Gniew) itp.

*(Imie nie musi mieć nic związanego z odgrywaniem postaci, np: Deussurgem o imieniu "Mielczenie", może próbować na każdym zakręcie wymawiac monologi do tłumów, lub mówic do samego siebie)

POSZUKIWANIE PRZYGÓD
Deussurgem straciły swą moc nieśmiertelności. Wyruszaja na przygody po sławe i chwałe, a może kiedyś znów zostaną wyniesione na panteon jako nowe bóstwa. Są one ciekawskie, a jako zapomniane bóstwa, które nie stąpały po ziemi od tysiącleci może je wiele rzeczy zainteresować. Ciekawość jest rzeczą która pcha je ich do poszukiwania przygód, dzięki którym osiągną swój cel.

INNE KLASY I RASY
Deussurgem toleruje prawie każdą rase z wyjątkiem innych przybyszów, szczególnie sługów innych bóstw. Podobnie jest z innymi klasami, nie tolerują kapłanów i fanatyków innych religii. Po prostu widzą w nich bogów, którzy zniszczyli ich wiare.

CECHY RASOWE

+2 Siły; -2 Zręczności; +2 Inteligęcji; -2 Charyzma

Siła ponad przeciętnego człowieka oraz wygląd Deussurgem budzi lęk wśród ludzi. Pomino to ich wiedzy dotyczącej starożytnych artefaktów mało kto może dorównać, ale płacą za to dodatkową cene niskiej zręczności, a refleks to jedyne słowo ktorego chyba nie znają. Są zawsze niezręczni, powolni, co stanowczy. Ich ruchy wydaja sie jakby byly pewnym zastanowieniu, ale krok zawsze mają pewne siebie i stoją twardo na ziemi.

ZDOLNOŚCI RASOWE:
-Rozmiar średni- nie dostaje żadnych premi i nie podlegaja karom wynikających z rozmiaru.
-Typ: Przybysz-Rodowity
-Bazowa szybkość 9 metrów. Deussurgem wykonujące akcje biegu zawsze ma mnożnik razy trzy(x3), a nie razy cztery(x4).*
-Widzenie w ciemnościach na 18 metrów.
-Odporność 5 na Ogień, zimno, elektryczność.
-Zapomniany: -2 do testów dyplomacji, blefu, zbierania inforamcja oraz +2 zastraszania do kontaktów wzgledem wszystkich ras.
-Kontemplacja: Samoudoskonalanie siebie obdarowauje tą rase odpornościa na zwykły i magiczny strach.
-Starożytna wiedza: Zyskujesz bonus +2 do testów wiedzy tajemnej i czarostwa, lecz masz kare -2 refleksu
-Ogon: posiadaja niechwytny ogon który obdarowuje premia +2 do zachowania równowagi.
-Niewykrywalny charakter: zdolność czaropodobna niewymagająca zadnego komponentu o efekcie zaklęcia o tej samej nazwie rzucanego przez kapłana o tym samym poziomie. Tej zdolność Deussurgem może korzystać raz dziennie.
-Ofiara-~patrz zasady opcjonalne~
*dotyczy także bez pancerza; w ciężkim pancerzu, bedąc pod wpływem średniego lub cięzkiego udźwigu jak i bez. Mnisi którzy mają bonus do szybkości nadal utrzymują kare mnożnika biegu, mimo że mogą porzuszać się szybciej.

Zasady specjalne:
-Nie możesz wybrać atutów*: bieg, błyskawiczny refleks,
-Zdolności przywódcze:
Gdzie "Kompan" to fantyk wiary w ciebie i powędruje za tobą nawet na pewną smierć. Wykona każde zlecenie jaki mu wydasz, nawet zeby złożył siebie w ofierze, czy zabił innego gracza drużyny.
Natomiast "Poplecznicy" są wyznawcami twojej wiary, która składa ofiary w postaci darów.


* każdy atut który ma w wymaganiach wymieniony jako zakazany, także jest niedostępny
JĘZYKI:
-Automatyczny:Aertheris
-Premiowe: języki swoich wyznawców. (Poza sekretnymi takimi jak druidyczny)

WYMAGANE ZACHOWANIE
-Nie możesz kupować przedmiotów, przedmioty otrzymujesz w formie darów.
-Możesz spożywać jedzenie tylko które jest darem od twoich wyznawców.
-Nie możesz nosić wiecej niż jesteś w stanie unięść.

Ulubiona klasa: Kapłan, ustalając czy postac z tej rasy podlega karze do punktów doświadczenia, pod uwage nie należy brać klasy Kapłana

UWAGA: Deussurgem Kapłan
Domeny: 2 dowolne domeny z pośród: wojna(zoogniskowanie i biegłość w borni wybranej przez gracza), zniszczenie, Mistycyzm(obrońcy wiary), siły, wiedzy. Nie wyznają bóstw, aby móc rzucać zaklęcia objawienia musi mieć conajmniej jednego wyznawce na poziom rzucanych czarów począwszy od 0-poziomu, czyli jeden wyznawca daje mozliwośc rzucania 0-poziomowych czarów, dwóch wyznawców pozwala rzucać 1-poziomowe zaklęcia, trzech wyznawców pozwala rzucać 2-poziomowe zaklecia, itd.
Przygotowywanie zaklęć: zamiast modlić sie do bóstwa jak to robi kapłan, Deussurgem przez godzinę skupia sie na mocy od swych wyznawców.(udanego testu koncętracji o ST 11+poziom czarów objawienia, przywraca ci czary objawienia, możesz wykonac tylko jeden test dziennie)
Kapłan nie dostaję premiowych języków, takich jak otchłanny, piekielny czy niebiański.
Zaklęcie ''Przywołanie potwora" ma ograniczenia. Nie możesz przyzywać stworów, które są niebianinami, diabłami, czartami badź demonami.

Dostosowanie poziomu +1.

OPCJONALNIE:

-Atuty regionalne: (według: Podręcznka gracza po faeriunie, dnd 3.5):
-Dyscyplina.
-Bez zmęczenia.
-Obeznanie z magią.

-pancerze produkcji Symscherschermme
Raz założona zbroja nie może już zostać zdjęta przez zwykłego śmiertelnika, może być zdjęta tylko przez Deussurgem lub przy ich pomocy. Noszący zbroje dostaję premie +1 do KP oraz kara to testów umiejętności zostaję zredukowana do -4,chyba że pancerz ma bazowo mniej. Redukcja dodatkowe kumulatywne 3 punkty na wszystkie ataki fizyczne . Można pancerz zrobić z różnych materiałów dostępnych podczas gry.
PC:12; Stworzenie magicznej broni i pancerza; Boska siła; cena przedmiotu +2

-broń produkcji Symscherschemme
Broń ta pozwala właścicielowi rzucać zaklecia dotykowe po przez broń. Rzucając czar po przez broń testujesz atak dotykowy, lecz jeśli wynik będzie równie co bazowe KP zadajesz dodatkowe obrażenia od broni. Trafienie krytyczne podnośi ST czaru dotykowego o 2. Postać rzucająca czary przez broń jest traktowana jak walcząca, a nie rzucająca czar. Nie wpływają na nią ataki okazyjne. Ma prawo wykonać tylko jeden atak w rundzie stosując tą zasade. Postać walcząca bronią zyskuje premie z usprawnienia +3 obrażeń.
PC:12; Stworzenie magicznej broni i pancerza; Pomocna dłoń; Ożywienie przedmiotu; Cena przedmioty +2



***Co jeśli grupa graczy zapragnie oddawać cześć Deussurgem BN lub graczowi?***
Na przykład zdarza sie sytuacja w drużynie że gracz zagra ową rasą i ich ulubioną klasą, a zaczynają na środku pustni lub w okolicznościach gdzie Deussurgem nie ma możliwości zdobycia wyznawców. Gracze mogą stac się wyznawcami Deussurgem, jedyne co muszą zrobic to zmienić bóstwo na karcie postaci oraz traca zdolności w przypadku klasy Paladyna, Druida i Kapłana (nie dotyczy kapłana który ma bazowo bóstwo Deussurgem).

***Ofiara***
Kampania graczy wyżej wymieniona chce złożyć ofiare Deussurgem jako graczowi lub BN. Ofiara może byc dowolna i nie ma ograniczeń morlanych. Możę byc to np: część upolowanej zwierzyny, Krawa ofiara z jeńca, część plonów, pieniądze, przedmiot zwykly lub magiczny itd.
Wymaganiem jest bycie wyznawcą Deussurgem!
Dzieki ofierze Deussurgem na bardzo krótki(pare minut aby móc nagrodzic wyznawców) czas może dostać tymczasowe Poziomy kapłana by móc obdarować wyznawców nagrodą w postaci zaklęcia objawienia ze specjanymi zasadami:

OFIARA ; MOD. DO TESTU WIEDZA RELIGIA*

Pieniądze lub przedmioty
o wartości do:
100sz +0
10 000sz +1
powyżej 10 000sz +3

Danina:
Plony +1
Upolowane zwierze +1

Krwawa ofirara o KW
1-3 +0
4-6 +2
7-9 +4
10-12 +6
13-15 +9
16+ +12

*Atut "Mistrz ofiarnik" dodaje +4 do Wiedzy religii, podczas składania ofiary

WYNIK TESTU ; PREMIOWE KLASY KAPŁANA DLA DEUSSURGEM

mniej niz 25 ; brak efektu
25 +1
28 +2
35 +4
50 +7

Nagrodą jest zaklęcie wzmacniające(np: siła byka, tarcza wiary,itd, nagdrodą możę byc zaklęcie gdzie cel jest "osobisty") dostępne w tabeli zaklęć kapłana, które nie łaczą sie z zaklęciem o tej samej nazwie i nie da sie zdjąć żadnym efektem magicznym. O nagrodzie i jej zasadach decyduje MG/MP, nawet jeśli ofiara jest składana przed BG. Trwa ono jeden dzień/tydzień/miesiąc. Zależy od tego jak wielka ofiara zostanie złożona względem postaci BG. Nagroda moze byc nałożona tylko do 3 osoby maksymalnie, raz tygodniowo u jednego Deussurgem. Nagrody nie mozna sie pozbyć w żaden sposób, możan tylko przeczekać aż skończy sie efekt zaklęcia.

OD AUTORA.
Rasa ta została stworzona autorsko na potrzebe mojej kampani i wszelkie podobieństwo do innych ras, nazw, imion jest błedne. Została stworzona do gry klimatycznej, drużynowej OPERIAJĄCEJ SIE JEDYNA NA ZASADACH dnd 3.5 Forgotten realms.

Jedynymi celami dlaczego ją wstawiam to po to, że jesteście bezstronni i mam pare pytań i założeń które mi wyszły bądź nie, oceńcie prosze:
1. SW rasy i zbalansowanie jej
2. Nie chciałem tworzyc kolejnej rasy która miota fireballami niszczącymi wioski o ST rownym także ich bazowym kostkom wytrzymałości. Moim celem było stworzenie czegoś w rodzaju aasimara badź drowa, Silnego, ale tez tak żeby gracze na 1-poziomie mogli sie troche pomartwić o własne postacie.
3. Moim celem było stworzenie rasy w która jedynym wymaganie to: Odgrywania jej. Wyszło mi?
4. Co byście poprawili, np: rozbudowac jakiś akapi badź coś jest mało czytelne ze wzgledu na literówki czy błąd stylistyczny.
5. Czy jest możliwość wsadzenia tej rasy do któregoś konkretnego świata fantazy?(nie koniecznie systemu dnd, czy naet systemu gier, może byc to np: książka czy gra PC). Prosiłbym o przykłady światów i dlaczenie właśnie do tego świata pasuje lub dlaczego nie pasuje do żadnego?

Prosiłbym o konkretne odpowiedzi, może byc ocena w waszej skali. Nie chce odpowedzi w rodzaju: Coś mi tu nie pasuje, ale nie wiem jeszcze co...

Dziekuje za przeczytanie. To jest moja pierwsza dłuższa wypowiedź na forum. Jeśli wystapią wszelkie większe problemy związane powyższym artykułem związanym z regulaminem lub czymkolwiek innym prosze o PW lub komentarz.

Miałem drobne problemy z odstępami starając sie zrboic tabele i dosyc kiepsko mi to wyszło. Prosze o wyrozumiałość.
Ostatnio zmieniony czw mar 07, 2013 12:23 pm przez Hej...Ty!, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Deussurgem, Zapomnieni Bogowie.

pt mar 08, 2013 1:41 pm

Hej...Ty! pisze:
W niepamiętnych czasach byli bogami w cielesnej formie, którym były budowane kapliczki i składane ofiary, a najstarsze dziecko z domu musiało zostać ich kapłanem. Na każdej światyniach-kapliczkach widniały ich imiona. Kiedyś były symbolem boga na ziemi, istoty niezależnie od rasy wyruszały na pielgrzymki od kapliczek do kapliczek, licząc na łaske. Dziś mogą być tylko wzbudzać lęk i wywoływać zgorszenie wśród ludzi swym wyglądem. Nie są lubiani przez większość ras, dlatego ukrywają się lub przyjmują inną postać. Są jeszcze tacy Deussurgem którzy wychodzą ze swych kryjówek nie bojąc się smierci i tego że bedą wyśmiewani, byli przecież bogami, którzy zostali tylko zapomnieni.

Strasznie słaby wstęp z kupą błędów składniowych. Na pewno do dopracowania, bo w tym stylu utrzymany jest dalszy opis, to mało kto będzie się w niego zagłębiał, a już całkiem wątpliwe jest, że ktokolwiek zrozumie. :P.

Pamiętaj, że akapity wstawiane tabulatorem nie działają w postach na forum.

Hej...Ty! pisze:
Nawet niektóre z pierwszych klanów elfów zanim nauczyły sie mówić czciły Symscherschermme.

Nie wiem jak tam z tymi elfami było, ale one chyba nie mają jaskiniowych przodków i zapewne mówić nauczyły się szybko :). W każdym razie oryginalny aspekt.

Nie rozumiem, to ci nowi bogowie w końcu zniszczyli tych starych czy nie? Po co zostawiali te kapliczki, jak wszystkie mogli z ziemią zrównać, a gruz użyć do produkcji dróg :P. Mało wiarygodna ta historia.

Hej...Ty! pisze:
Są wieczni, lecz śmiertelni.

Czyli rozumiem, że nie posiadają wieku maksymalnego, ale można ich siekierą ukatrupić? Otrzymują jakieś premie z racji np tego, że mają 1 000 000 000 lat (do intelektu, roztropności bądź charyzmy)? Czy to zależy od tego, czy mają jakiś wyznawców?

Hej...Ty! pisze:
NARODZENIE:
Nie istnieje nic takiego wśród tej rasy. Jest to rasa na wymarciu. Ta rasa się nie rozmnaża jak ludzie czy jakkolwiek inaczej. Prawdopodomnie powstała z myśli pierwszych istot, a wraz wymarciem tej rasy nigdy więcej nie powstanie nowy/młody Deussurgem. Nie ma też związku miedzy dwoma Deussurgem, czy mieszania krwi jak to jest w przypadku ludzi czy diabłów. Jest to dla nich obce i łamie to ich boskie zasady moralne .

To nie mogli wszystkich wybić raz na zawsze? Trochę zawiła idea tej rasy.

Hej...Ty! pisze:
RELACJE:
Mają trudności z dogadaniem sie każdym.

Czyli szybko ich wybiją.
Hej...Ty! pisze:
Deusurgem patrzą na każdego z góry, kto jest śmiertelny, nawet smoki są dla nich krótkożyjące. Nie rozumieją wielu podstawowych zachowań prócz sprawiedliwości. Zwykle są obrażani, jednak ciężko wzbudzić w nich strach. Są odporni na prowokacje dotyczące ich wyglądu. Nie trudno o ich przebaczenie, lecz o zaufanie trzeba sobie u nich zapracować. Jednak nigdy nie nazwą nikogo przyjacielem, Deussurgem może ewenktualnie nazwać kogos: Jesteś darem dla mnie od samej ziemi.
W ludzkich księgach nie ma zapisku o tej rasie. Jedyne co można znaleść to zapiski o dziwnych kapliczkach, niedużych światyniach poświeconym tym nieznanym bóstwom. Nigdy nie opisano spotkania deussurgem z człowiekiem, lecz można sie domyślać ze zostaną bardzo szybko porównani do diabłów badź czartów.
Starsze rasy jak elfy mogą posiadać zwoje z szczątkowym jedynie opisem nielicznych sekt, które wyznawały ta rase, lecz ta wiara wymarła dawno temu, zanim powstał pierwszy człowiek. Znajduje sie zaledwie pare starych dzieł w których są tylko wzmianki o tych rasach.

To raczej nie powinna być rasa, a szablon który można na kogoś nałożyć, coś na kształt opętania kogoś przez duchy przeszłości. Bo skoro ci starzy bogowie gdzieś tam sobie spali, a się nie rodzą, to jest pytanie, w jaki sposób ich materialne ciała oparły się zjedzeniu przez robaki, gdzie to spali, że przetrwali i teraz się budzą?

Hej...Ty! pisze:
Nie mają własnych tradycji, nawet w stopniu takim jak krasnoludy z piciem piwa w karczmie.

Myślę, że tradycja krasnoludzkiego picia piwa nie ogranicza się do karczmy. Ona się chyba w ogóle do miejsc i czasów nie ogranicza.

Hej...Ty! pisze:
Mają swój własny język i pismo: Aertheris w którym sie porozumiewają. Istnieje też tylko jeden rodzaj księgi bez przekładu w tym języku i jest to zbiór modlitw.

Pamiętają cały jakiś zaginiony język, ale nie swoich imion? Dziwne to trochę.
Hej...Ty! pisze:
Ich rasowy język i jest ostry i twardy, a dla słuchacza może być aż przerażający. Przykładowe słowa: Eadretraneth, Szurbathanath, Kelpataen Narrescherthen, Errasthan, Lothargadarnatep, Enwah itp. Znają tez języki swych wyznawców.

Niemiecki i tak jest straszniejszy :P.

Hej...Ty! pisze:
Ich imiona to są słowa opisujące uczucia i zachowania ras które wyznawały Symscherschermme w ogległych tysiącleciach.
Typowe imiona (oraz ich tłumaczenia): Hridret(Żądza), Almekhar(Uczciwość), Narrenschyff(Kłamstwo), Aerthessis(Milczenie), Iratus(Gniew) itp.

Nie pasuje to do wcześniejszego opisu, gdyż żądza, uczciwość, kłamstwo (które wszak nie jest uczuciem) są raczej mocno związane z dobrem, czy złem. Do uczuć neutralnych to można zaliczyć: głód czy pragnienie, a z bardziej zaawansowanych to: zachwyt, uznanie, satysfakcję.

Hej...Ty! pisze:
+2 Siły; -2 Zręczności; +2 Inteligęcji; -2 Charyzma

Nijak to się ma od ich opisu, z którego wynika, że są raczej pewni siebie i władczy, brak też uwzględnienia ich roztropności, którą na pewno mają inną, niż normalni ludzie. Ogólnie, to takie statystki mają wnukowie najsłabszych przybyszów, a to nie za dobrze świadczy o tej rasie.

Hej...Ty! pisze:
Siła ponad przeciętnego człowieka oraz wygląd Deussurgem budzi lęk wśród ludzi. Pomino to ich wiedzy dotyczącej starożytnych artefaktów mało kto może dorównać, ale płacą za to dodatkową cene niskiej zręczności, a refleks to jedyne słowo ktorego chyba nie znają. Są zawsze niezręczni, powolni, co stanowczy. Ich ruchy wydaja sie jakby byly pewnym zastanowieniu, ale krok zawsze mają pewne siebie i stoją twardo na ziemi.

Zgodnie z opisem: siła na +, zręczność na -, ale do charyzmy i roztropności na pewno + ( w końcu to bogowie), zaś za podejście do świata - do intelektu.

Hej...Ty! pisze:
-Zapomniany: -2 do testów dyplomacji, blefu, zbierania inforamcja oraz +2 zastraszania do kontaktów wzgledem wszystkich ras.

Za wygląd nie ma premii do zastraszania, bo wtedy orki to powinny przynajmniej z +10 mieć :D.

Hej...Ty! pisze:
Zasady specjalne:
-Nie możesz wybrać atutów*: bieg, błyskawiczny refleks

Dlaczego? Nie mogą się rozwijać? Nawet taki osobnik który będzie 1000 lat bieganie ćwiczył nic w tej kwestii nie osiągnie?
No, chyba że parę poziomów mnicha załapie, to widzę, że tak - brak logicznej konsekwencji.

Hej...Ty! pisze:
Zdolności przywódcze:
Gdzie "Kompan" to fantyk wiary w ciebie i powędruje za tobą nawet na pewną smierć. Wykona każde zlecenie jaki mu wydasz, nawet zeby złożył siebie w ofierze, czy zabił innego gracza drużyny.
Natomiast "Poplecznicy" są wyznawcami twojej wiary, która składa ofiary w postaci darów.

Pytanie, czy ta rasa nie powinna za to, że ma już na starcie ileś tam tysięcy lat dostać jakiś kostek bazowych itp. Bo obecnie wychodzi na to, że takiego pierwszopoziomowego "antycznego" boga złoi wiejski, czternastoletni głupek (plebejusz 2 poziomu). Takich bogów aż strach się bać :).
Hej...Ty! pisze:
-Premiowe: języki swoich wyznawców. (Poza sekretnymi takimi jak druidyczny)

Czyli jak zaczynamy na 1 poziomie, bez wyznawców, i żadnego języka premiowego nie weźmiemy, to się z nikim nie dogadamy? Takich jak nam mało, nikt nie wie, gdzie łażą. Jedynie praca w cyrku jest nam pisana.

Hej...Ty! pisze:
-Nie możesz kupować przedmiotów, przedmioty otrzymujesz w formie darów.
-Możesz spożywać jedzenie tylko które jest darem od twoich wyznawców.
-Nie możesz nosić wiecej niż jesteś w stanie unięść.

Czyli na starcie - brak wyznawców, śmierć z głodu? Bo bez wyznawców nieśmiertelność chyba nie obowiązuje? Czy może oni nie muszą jeść, albo nie dostają kar za nie jedzenie? I takiemu to nawet paladyn nie pomoże, bo uparciuch będzie leżał na trakcie i kromki z ręki rycerza nie weźmie, bo ten niewierny?

Hej...Ty! pisze:
Ulubiona klasa: Kapłan, ustalając czy postac z tej rasy podlega karze do punktów doświadczenia, pod uwage nie należy brać klasy Kapłana

Kapłan kogo? Siebie? A czary to od kogo dostanie? Języków nie zna, jeść nie chce, ale silny za to: jak nic barbarzyńca.
Hej...Ty! pisze:
UWAGA: Deussurgem Kapłan
Domeny: 2 dowolne domeny z pośród: wojna(zoogniskowanie i biegłość w borni wybranej przez gracza), zniszczenie, Mistycyzm(obrońcy wiary), siły, wiedzy. Nie wyznają bóstw, aby móc rzucać zaklęcia objawienia musi mieć conajmniej jednego wyznawce na poziom rzucanych czarów począwszy od 0-poziomu, czyli jeden wyznawca daje mozliwośc rzucania 0-poziomowych czarów, dwóch wyznawców pozwala rzucać 1-poziomowe zaklęcia, trzech wyznawców pozwala rzucać 2-poziomowe zaklecia, itd.

To akurat ciekawa opcja, ale na pewno zbyt łaskawa w stosunku do ilości na poziom czaru. Bo nie wydaje mi się, żeby 9 goblinów to byłą ta moc, która pozwala otworzyć bramę i wezwać Solara (to akurat nie jest przywołanie potwora). Choć może goblinów nie doceniam. Proponuję na każdy poziom czaru wymaganie zdobycia dodatkowych wyznawców w liczbie poziom czaru do potęgi (drugiej, a najlepiej 3). To wymaga 14 wyznawców dla trzech pierwszych poziomów czarów, ale już prawie 300 dla czarów 9 poziomu.

Hej...Ty! pisze:
Dostosowanie poziomu +1.

Tak słaba rasa z tak wielkimi ambicjami to niewiele zdziała.

Hej...Ty! pisze:
-pancerze produkcji Symscherschermme
Raz założona zbroja nie może już zostać zdjęta przez zwykłego śmiertelnika, może być zdjęta tylko przez Deussurgem lub przy ich pomocy. Noszący zbroje dostaję premie +1 do KP oraz kara to testów umiejętności zostaję zredukowana do -4,chyba że pancerz ma bazowo mniej. Redukcja dodatkowe kumulatywne 3 punkty na wszystkie ataki fizyczne . Można pancerz zrobić z różnych materiałów dostępnych podczas gry.
PC:12; Stworzenie magicznej broni i pancerza; Boska siła; cena przedmiotu +2

Jak się ma zdejmowanie tej zbroi do czarów takich jak: zdjęcie klątwy, cud, życzenie, pole antymagii?
Hej...Ty! pisze:
-broń produkcji Symscherschemme
Broń ta pozwala właścicielowi rzucać zaklecia dotykowe po przez broń. Rzucając czar po przez broń testujesz atak dotykowy, lecz jeśli wynik będzie równie co bazowe KP zadajesz dodatkowe obrażenia od broni. Trafienie krytyczne podnośi ST czaru dotykowego o 2. Postać rzucająca czary przez broń jest traktowana jak walcząca, a nie rzucająca czar. Nie wpływają na nią ataki okazyjne. Ma prawo wykonać tylko jeden atak w rundzie stosując tą zasade. Postać walcząca bronią zyskuje premie z usprawnienia +3 obrażeń.
PC:12; Stworzenie magicznej broni i pancerza; Pomocna dłoń; Ożywienie przedmiotu; Cena przedmioty +2

Niedopracowane. Za cenę miecza +3 mamy miecz +1 tej produkcji, który daje nam +3 do obrażeń za -2 do trafienia. Do tego jeszcze opcja wzmacniania czarów dotykowych, dla kapłana czy druida idealna rzecz. Za idealna.

Hej...Ty! pisze:
***Co jeśli grupa graczy zapragnie oddawać cześć Deussurgem BN lub graczowi?***
Na przykład zdarza sie sytuacja w drużynie że gracz zagra ową rasą i ich ulubioną klasą, a zaczynają na środku pustni lub w okolicznościach gdzie Deussurgem nie ma możliwości zdobycia wyznawców. Gracze mogą stac się wyznawcami Deussurgem, jedyne co muszą zrobic to zmienić bóstwo na karcie postaci oraz traca zdolności w przypadku klasy Paladyna, Druida i Kapłana (nie dotyczy kapłana który ma bazowo bóstwo Deussurgem).

A co w przypadku gdy gracze zginą? Co stanie się z ich duszami?

Hej...Ty! pisze:
Kampania graczy wyżej wymieniona chce złożyć ofiare Deussurgem jako graczowi lub BN. Ofiara może byc dowolna i nie ma ograniczeń morlanych. Możę byc to np: część upolowanej zwierzyny, Krawa ofiara z jeńca, część plonów, pieniądze, przedmiot zwykly lub magiczny itd.
Wymaganiem jest bycie wyznawcą Deussurgem!
Dzieki ofierze Deussurgem na bardzo krótki(pare minut aby móc nagrodzic wyznawców) czas może dostać tymczasowe Poziomy kapłana by móc obdarować wyznawców nagrodą w postaci zaklęcia objawienia ze specjanymi zasadami:

*Atut "Mistrz ofiarnik" dodaje +4 do Wiedzy religii, podczas składania ofiary

Czyli najlepiej składać w ofierze setki myszy?

Hej...Ty! pisze:
Nagrodą jest zaklęcie wzmacniające(np: siła byka, tarcza wiary,itd, nagdrodą możę byc zaklęcie gdzie cel jest "osobisty") dostępne w tabeli zaklęć kapłana, które nie łaczą sie z zaklęciem o tej samej nazwie i nie da sie zdjąć żadnym efektem magicznym. O nagrodzie i jej zasadach decyduje MG/MP, nawet jeśli ofiara jest składana przed BG. Trwa ono jeden dzień/tydzień/miesiąc. Zależy od tego jak wielka ofiara zostanie złożona względem postaci BG. Nagroda moze byc nałożona tylko do 3 osoby maksymalnie, raz tygodniowo u jednego Deussurgem. Nagrody nie mozna sie pozbyć w żaden sposób, możan tylko przeczekać aż skończy sie efekt zaklęcia.

Nie wiem, czy to nie jest za silna zdolność, bo znajdzie drużyna wioskę koboldów i zrobi mega wyrzynanie. Zresztą, co to za ofiara dla graczy, że jeńców składają (to raczej nie ofiara, a przyjemność). Niech składają doświadczenie w ofierze.

Hej...Ty! pisze:
OD AUTORA.
Rasa ta została stworzona autorsko na potrzebe mojej kampani i wszelkie podobieństwo do innych ras, nazw, imion jest błedne.

Chyba przypadkowe?

Hej...Ty! pisze:
Jedynymi celami dlaczego ją wstawiam to po to, że jesteście bezstronni

Nie, nie jesteśmy :). Nie cierpimy, jak ktoś robi coś nowego, no chyba że jest daremne i wtedy można się z tego pośmiać. Ale jak jest trochę dobre, to nie cierpimy, że ktoś coś takiego zrobił, a my nie. Zniszczyć, spalić, poszatkować. Nic innego tu nie znajdziesz :P.
Hej...Ty! pisze:
1. SW rasy i zbalansowanie jej

Mechanicznie niby ok, gdyby nie brać zdolności specjalnych, które trudno sklasyfikować.
Hej...Ty! pisze:
2. Nie chciałem tworzyc kolejnej rasy która miota fireballami niszczącymi wioski o ST rownym także ich bazowym kostkom wytrzymałości. Moim celem było stworzenie czegoś w rodzaju aasimara badź drowa, Silnego, ale tez tak żeby gracze na 1-poziomie mogli sie troche pomartwić o własne postacie.

To już zweryfikuje gra.
Hej...Ty! pisze:
3. Moim celem było stworzenie rasy w która jedynym wymaganie to: Odgrywania jej. Wyszło mi?

Nie, fabularnie jest wiele potknięć i nieścisłości. Do odgrywania są inne systemy.
Hej...Ty! pisze:
4. Co byście poprawili, np: rozbudowac jakiś akapi badź coś jest mało czytelne ze wzgledu na literówki czy błąd stylistyczny.

Błędy, literówki, styl, przekaz.
Hej...Ty! pisze:
5. Czy jest możliwość wsadzenia tej rasy do któregoś konkretnego świata fantazy?(nie koniecznie systemu dnd, czy naet systemu gier, może byc to np: książka czy gra PC). Prosiłbym o przykłady światów i dlaczenie właśnie do tego świata pasuje lub dlaczego nie pasuje do żadnego?

Pasuje do twojego, tam się najlepiej odnajdzie i perfekcyjnie spełni swoją rolę.

Hej...Ty! pisze:
Dziekuje za przeczytanie. To jest moja pierwsza dłuższa wypowiedź na forum. Jeśli wystapią wszelkie większe problemy związane powyższym artykułem związanym z regulaminem lub czymkolwiek innym prosze o PW lub komentarz.

Popraw literówki i stylistykę wypowiedzi.
Hej...Ty! pisze:
Miałem drobne problemy z odstępami starając sie zrboic tabele i dosyc kiepsko mi to wyszło. Prosze o wyrozumiałość.

Nie :P. Na forum znajdziesz gotowe szablony jak robić tabelki. Do przesunięć korzystaj z twardej spacji.

Podsumowując
Niektóre pomysły ciekawe, ale temat antycznych bóstw obijanych przez wieśniaków nie za bardzo do mnie przemawia. Myślę, że zarówno strona mechaniczna, jak i fabularna wymagają większego dopracowania. Może lepiej zrobić z tego klasę podstawową? Jakiś Pradawny Kapłan, czy coś. Sama idea oparcia kapłana na wyznawcach jest ok, ale prawda jest taka, że w świecie gry może się to nie sprawdzić (tacy wyznawcy to bardzo czuły punkt tej rasy). Proponuję dodać więcej zdolności, ale nie za cenę epp, a liczby wyznawców (jakieś może punkty wiary?).
Sam robiłem rasy nieśmiertelne (w podobnym aspecie jak ta, poszukaj jak chcesz, są na forum) i tutaj też musisz wymyślić coś bardziej wiarygodnego, bo na razie pomysł jest, tylko wykonanie niedopracowane. Ale wszystko przed tobą.
Kreuj dalej.
Ostatnio zmieniony pt mar 08, 2013 1:57 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Deussurgem, Zapomnieni Bogowie.

pt mar 08, 2013 2:26 pm

Powiem to tak, nie spodziewałem sie tylu błędów z mojej strony. Nie ukrywam też, że nigdy sie tak nie ucieszyłem z jakiej kolwiek krytyki na moj temat. Zawsze mnie dołowało, lecz teraz popracuje nad ta rasą. Postaram sie ją jakos naprawic. Efekty zobaczycie niedługo. Mam taką nadzieje.
Mam do was pytanie, co byście zmienili mechanicznie jeszcze?(prosze o PW)

Dzieki za opowiedź, myślałem że sie juz nigdy nie doczekam.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości