Zrodzony z fantastyki

 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Zmaksymalizowany wojownik

czw mar 07, 2013 7:56 pm

Witam chciałbym mocno podciągnąć poniższego wojownika(tak mniej więcej na mocny 3 próg):

Wojownik(człowiek)-3 poziom.

Staty:
siła: 17
zręczność: 14
budowa: 17, albo 18(nie pamiętam)
inteligencja: 14
mądrość: 14
charyzma: 12

Atuty: Potężny atak, rozszczepienie, jazda konna, ulepszone trafienie krytyczne, broń egzotyczna-miecz półtora ręczny .
Umiejętności( wszystkie z możliwy do "taniego" rozwoju przez woja w miarę po równo(po ok. 5), brak rzemiosła + przeszukiwanie).

Ważna informacja: Gramy w D&D 3.0, MG nie uznaje klas fanowskich/nie opisanych w księgach.

Z tego co zdążyłem się zorientować to najciekawszymi klasami dla mnie będą: swordsage, warblade, psychowojownik.

Co polecacie ? Macie może jakieś rady wskazówki ? W jakich księgach znajdę opis powyższych klas(poza psychowojownikiem, którego znalazłem).

PS(dla moderatorów): Poprzedni post został uznany za SPAM, więc nowy jest znacząco zmodyfikowany, w razie ponownego odrzucenia proszę o informacje co konkretnie zmienić.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw mar 07, 2013 8:27 pm przez Czajson, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 08, 2013 10:40 am

Czajson pisze:
Atuty: Potężny atak, rozszczepienie, jazda konna, ulepszone trafienie krytyczne, broń egzotyczna-miecz półtora ręczny .
Umiejętności( wszystkie z możliwy do "taniego" rozwoju przez woja w miarę po równo(po ok. 5), brak rzemiosła + przeszukiwanie).


Zamieszane w tymi atutami masz, weź coś lepszego zamiast tego półtoraka, jak np chcesz inwestować w krytyki, walcz czymś co ma krytyk 18-20 (pod to atut weź), co z tego, że kostka mniejsza, jak później co drugi atak to krytyk. Pytanie też, czy wolisz robić woja na jazdę konną, czy na walkę wręcz (np na dwa rapierki).
Czajson pisze:
Ważna informacja: Gramy w D&D 3.0, MG nie uznaje klas fanowskich/nie opisanych w księgach.

Jak zobaczy, co w tych księgach jest opisane, to się przeprosi z klasami fanowskimi :P.
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 08, 2013 1:07 pm

Hmm, takie rapierki to 1k6 i krytyk 18-20(po atucie 16-20, czyli 1/4 prawdopodobieństwa), a półtorak to 1k10 przy krytyku 19-20(po atucie 17-20, czyli 1/5 prawdopodobieństwa), dodatkowo wraz z mieczem półtora ręcznym używam tarczy dzięki czemu sam rzadziej obrywam. Troszkę się zgubiłem:

Czy można używać np. dwóch mieczy półtora ręcznych, lub też kombinacji półtorak + np. rapier ?

Może lepszy byłby tasak z 2k4 i 18-20 ? Uniknąłbym kar za oburęczność.

Myślałem o wojowniku do walki konno(mam jeździectwo chyba na +8 + jazdę konną), aczkolwiek walka z konia to będzie dla mnie jakieś 50% walk(w końcu nie powalczę na nim raczej w jaskini, w lochach, czy też w jakimś budynku).

Co do mojej drużyny: Pozostałe postacie to kapłan, zaklinacz i tropiciel.

Swordsage i warblade to klasy fanowskie(póki co nie znalazłem ich w podręcznikach) ?
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 08, 2013 1:26 pm

Czajson pisze:
Swordsage i warblade to klasy fanowskie(póki co nie znalazłem ich w podręcznikach) ?

To klasy do D&D 3.5, pochodzą z jak najbardziej oficjalnego podręcznika Tome of Battle, z tym że nie został on wydany po polsku.

Czajson pisze:
Hmm, takie rapierki to 1k6 i krytyk 18-20(po atucie 16-20, czyli 1/4 prawdopodobieństwa)

15-20 :) A w 3.0 magiczna cecha ostrość, kumulowała się o ile pamiętam z poprawionym krytykiem, więc ostry rapier w rękach kogoś kto ma ten atut, ma zasięg krytyka 12-20.

Czajson pisze:
Czy można używać np. dwóch mieczy półtora ręcznych, lub też kombinacji półtorak + np. rapier ?

Można, ale oczywiście musisz liczyć się z większymi karami (broń półtoraręczny to nie jest broń lekka).
Czajson pisze:
Może lepszy byłby tasak z 2k4 i 18-20 ? Uniknąłbym kar za oburęczność.
Tasak to broń dwuręczna. Był jakiś atut do tego, Żelazny chwyt chyba ale nie pamiętam czy w Miecz i Pięść czy gdzie.

Do tego uczulam że aby rozwijać walkę dwiema brońmi, potrzeba Zręczności. Nie pamiętam dokładnie wymagąń do 3.0, ale chyba na 6 poziomie aby wziąć dosk. walkę dwiema brońmi, trzeba było mieć już 15 Zręcznośći. A potem 17 w okolicach 11 lvl.

I dobrze by było gdybyś napisał z jakich konkretnie podręczników możesz korzystać. Bo samo to że gracie w 3.0, wiele nie mówi niestety - do 3.0 też zostało wydanych trochę dodatków.
Ostatnio zmieniony pt mar 08, 2013 1:35 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 08, 2013 2:47 pm

Mogę korzystać(tj. ten mamy "na składzie"):

Plugawego mroku
Krainy wschodu
Miecz i Pięść
Obrońcy wiary
Władcy dziczy
Księga i krew
Magia Faerunu
Pieśń i cisza
Podręcznik psionki
Księga broni i ekwipunku
Podręcznik gracza

+ jeśli są jeszcze jakieś inne dostępne do 3.0 to myślę, że bez większych problemów mógłbym z nich korzystać.


"Magiczna cecha ostrość" mógłbyś rozwinąć o tym coś więcej ?

Co sądzicie o mieszance: 3/4 poziomy wojownika + psion(psychokineza) ?
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 08, 2013 8:20 pm

Jeśli walka z konia będzie dla ciebie aż tak ważna (że 50%), to proponuję żebyś rozważył opcję konny - łucznik.
Wtedy nie potrzebujesz już tak dużej siły, możesz przypakować w zręczność. Lanca i bez krytyków po prostu miażdży i zawsze wiesz, że zadasz dużo obrażeń, na 100%, a dodatkowa mobilność zwiększa szanse na przeżycie. Do tego rumak bojowy to bardzo dobry wojownik :D, szczególnie na początku gry (już sam nie pamiętam ile to razy wygrywał walkę gdy moja postać już leżała). Co do walk w lochach itp, to wszystko jest do obejścia, potem sobie po prostu lepszego wierzchowca sprawisz (kto wie, może jakiego smoka nawet, choć najlepiej pegaza, bo na pegazy to laski lecą :P).

Masz w drużynie kapłana i tropiciela, czyli nie musisz robić za typowego tanka, możesz pójść na mobilność.
Co do wieloklasowości, to wojownikowi zawsze ona trochę pomaga, choć nie wiem, czy psion dużo ci da w przypadku wojownika konnego. To już bardziej jeden poziom maga (dla czarów takich jak tarcza, czy prawdziwe uderzenie, które daje mega premię do trafienia, ale jest osobiste).

Cecha magiczna ostrość zwiększa dodatkowo zakres ktytyka o jeszcze jeden przedział (bazowy). Czyli taki ostry sejmitar w rękach kogoś z atutem ma zakres 3(18-20) bazowo + 3 za cechę (15-20) + 3 za atut (12-20)
Należy jednak pamiętać, że zagrożenie krytyczne to nie automatyczne trafienie. Jak masz +5 do trafienia, a cel 20 KP, to przy rzucie 13 (na k20), w sumie 18, choć osiągasz obszar zagrożenia krytycznego, to nie trafiasz, a więc nie rzucasz na potwierdzenie krytyka (ot, to po prostu zwykłe pudło).

Ale najlepsze krytyki w 3.0 to i tak te wykonywane lancą z konia, bo jak wejdą, to nie ma co zbierać.
 
Awatar użytkownika
Aramin.
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 13, 2009 9:24 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pn mar 11, 2013 1:47 pm

A co gdyby wziąć jeszcze 1 poziom wojownika dla większego hp i atutu, a potem brać poziomy Psychowojownika ewentualnie z wejściem w Piromantę albo tego z umysłowym ostrzem?
Czysty Psychowojownik (od 1 levela) powinien być lepszy, ale ma mniejszą kostkę w 3.0 może więc taki dwuklasowiec to dobre rozwiązanie. A atuty - psioniczne.
 
Beerver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 28, 2008 7:52 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pn mar 11, 2013 1:52 pm

3.0... dobre czasy :mrgreen:
Jedna uwaga: nie możesz jeszcze wziąć poprawionego trafienia krytycznego, wymaga ono bowiem bazowej premii do ataku +8.

Co do postaci:
Jeżeli używacie podręcznika psioniki do 3.0, to daruj sobie poziomy w psionie/ psychowojowniku. Jest to (niestety) mechaniczny bałagan kiepsko zaprojektowanych klas, które wymagają godzin pracy, żeby w ogóle działały.
Doczłap się na 4 poziom wojownika, weź dwa poziomy w barbarzyńcy i zostań uczniem Dispatera.
Kup skórę nosorożca(PMP s.182) i halabardę susów(KBiE s.103)[najlepiej poproś MG o tasak susów lub lancę :razz: ]. Gdy będziesz miał wystarczająco dużo złota, kup migbłystalny tasak ostrości [przygotuj się na rzut podręcznikiem ze strony MG :razz: ] Maksymalizuj siłę i obrażenia, a znajdziesz się gdzieś w okolicach 4 progu. AFAIR więcej nie osiągniesz w 3.0 bez czarów.
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pn mar 11, 2013 4:03 pm

To może całość w psychowojowniku(bez wojownika) ? Mam na to zgodę MG.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

Re: Zmaksymalizowany wojownik

wt mar 12, 2013 10:16 am

Najlepsza kombinacja dla Wojownika to WARBLADE z Tome of Battle - można dodać parę (nie więcej niż 6 ) poziomów "Fightera" (Wojownik) z Podręcznika Gracza. Do tego należy kończyć zawsze na parzystych poziomach - połowa innych klas dodaje się do poziomu "inicjatora" Manewrów z Tome of Batlle.

Mamy DWIE najlepsze drogi : maksymalizacja obrażeń : czyli kombo dwuręczna broń + Potęzny Atak oraz Walka Dwoma Brońmi. Majac odpowiednie Atuty kombo z Potężnym Atakiem staje sie straszne :D

Moja propozycja brzmi : 2 poziomy Wojownika a następnie poziomy Warblade :

Atuty - jakie warto mieć :
Power Attack - podstawa dla walki dwuręczną bronią, do tego można łatwo zwiększyć mnożnik, stanowi absolutną podstawę dla dostępnych na wyższych poziomach atutów. W połączeniu z atutem LEAP ATTACK POTRAJAMY obrażenia z Power Attack'u jak mamy broń dwuręczną.
Improved Sunder - podstawa dla Taktycznych Atutów jak COMBAT BRUTE - który jest absolutnie masakrującym :D atutem

Combat Reflexes - czyli większa liczba Ataków Okazyjnych. Połączmy to z atutem HOLD THE LINE oraz z atutem Taktycznym COMBAT BRUTE :D ktoś na nas szarżuje : wchcdząc w nasz "zasięg" mamy Atak Okazyjny - zamiast "walić w pacjenta" używamy Roztrzaskania i niszczymy mu broń/tarczę - z Imp. Sunderem i Dwurakiem mamy +8 do ataku :D z moich doświadczeń wynika, że nawet magiczne +5 mozna zniszczyć jednym ciosem :D ALE to nie koniec : atut Combat Brute mówi, że jak zniszczymy broń/tarczę to dostajemy kolejny atak :D co nam szkodzi "przywalić" w broń/tarczę którą przeciwnik ma w drugiej ręce? A jak nie ma? To "walimy" w niego :D jak mamy klasyczny układ broń + tarcza czy dwie bronie to kosztem jednego Ataku Okazyjnego niszczymy to co ma w rękach i "wsadzamy" mu obrażenia.
Combat Brute jeden z najlepszych atutów, jest to Atut Taktyczny dający nam dwi najlepsze opcje taktyczne : Momentum Swing oraz Sundering Cleawe. W połączeniu z Power Attack i Leap Attack staje się naprawdę zabójczy.
HOLD THE LINE - powiem TAK - mozna przestać bać się szarż, jeśli przeciwnik ma broń to można go "olać" - i tak mu zniszczymy broń/tarczę i zaatakujemy pierwsi :D

BROŃ : Ogólnie najlepsza jest Dwuręczna oraz Kukri dla tych, któzy chcą walczyć na Dwie Łapy - - Kukri z połączeniu z Walką na Dwie Łapy :D dyscypliną Tiger Claw i atutami zwiększającymi "krytyki" robimy maskrę - osławiony Derwisz wymięka :D

Dyscypliny z Tome of Battle :
Diamond Mind oraz Iron Heart - jedne z najlepszych dyscyplin, niezależnie od stylu gry.
Tiger Claw - dla Walki Dwoma Brońmi jest wprost NIEZBĘDNA, w połączeniu z Kukri prawdziwa masakra
Stone Dragon - raczej słaba, po za JEDNYM wyjątkiem : manewrami z cyklu Mountain Hammer - już na drugim poziomie* Warblade mamy Mountain Hammer, który POMIJA Redukcje Obrażeń :D po pierwsze kończa się po problemy z odpowiednią bronią :D nieumarły z RO vs Dobro ? Likantrop a my nie mamy Srebrnej Broni? Z Mountain Hammer nie ma problemów :D :D
White Raven - niezła, ale sa lepsze, można wybrać perełki i dopasować do konkretnego stylu gry.

*Mając wieloklasową postać połowę pozostałych klas dodajemy do poziomów Warblade - dla potrzeb oblicznia poziomu dostępnych manewrów - czyli 2 poziomy Wojownika "liczy" się jak 1 poziom Warblade na potrzeby "poziomów> manewrów. Stąd WAŻNE by mieć pażyste poziomy :D w innych klasach.

Oto podręczniki jakie tworząc Wojownika powinniśmy mieć :

Tome of Battle - ABSOLUTNA podstawa, bez niej wojownik traci 90% skuteczności.
Complete Adventurer -dwa słowa : Leap Attack - ten atut w połączeniu z Potęznym Atakiem to rzeź do kwadratu :D
Complete Warrior - COMBAT BRUTE i SHOCK TROOPER - dwa najlepsze atuty Taktyczne. Dla broni dwuręcznej Combat Brute to ABSOLUTNA PODSTAWA.
Player’s Handbook II - JEDEN atut :D jest warty jej posiadania Robilar’s Gambit - po prostu masakra :D

I na koniec : ja sam gram postacią : Wojownik 1 / Binder* 1 / reszta to Warblade 14 - obecnie mam 16 pozim.

Czemu Binder ? Cóż, już na pierwszym poziomie, można zawrzeć pakt z AYM - a w zamian dostajemy sporo fajnych "bajerów" jak : brak ograniczenia ruchu w średnich i ciężkich pancerzach. Atut Improwed Sunder :D Halo of Fire - na życzenie otaczamy się płomieniami - mały bajer, który zadaje dodatkowe k6 obrażen, PODWAJANIE obrażeń zadawanych przedmiotom :D w połączenu z Hold the Line masakrujemy - pukając w drzwi trzeba uważać :D

Oczywiście Binder to opcja - mi pasował do konceptu postaci - dodam, ze gram Antropomorficznym Zwierzęciem - kotowatym dodam :D - do znaleźienia w Savage Species jak by sie ktoś pytał. :D

* klasa z oficjalnego podręcznika Tome of Magic
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Zmaksymalizowany wojownik

wt mar 12, 2013 7:16 pm

Stary :), wielkie dzięki za pomoc, ale... ja gram w 3.0 ;/.

Ze względu na biedność opcji w 3.0 podjąłem decyzję startu 4 poziomowym psychowojownikiem.

Atuty, które chciałbym wybrać na początku:

Prędkość myśli, mentalny skok, lepsza inicjatywa(tu akurat troszkę się waham nad wyspecjalizowaniem), potężny atak.

Dalej planuję iść w: tasak + atuty: wyspecjalizowanie: tasak, oraz poprawione trafienie krytyczne tasak, dalej rozszczepianie.

Moce psioniczne póki co to:

0: dryf, kontrola cienia, pęd
1: biosprzężenie, łyżwy, później kompresja
2: później lewitacja

Co o tym sądzicie ?
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 15, 2013 3:38 pm

To znowu ja, jedno szybkie pytanie(w PG nie znalazłem, a zależy mi na czasie):

Jaką wielkość minimalną ma stworzenie WIELKIE(wysokie) ?
Jakie są modyfikatory do cech ?

3.0


Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Tolekd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: wt gru 16, 2008 6:13 pm

Re: Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 15, 2013 7:07 pm

W 3.0 psychowojownik jest jeszcze gorszy niż zwykły Wojownik. Jeżeli narzekasz na brak opcji zawsze po 4 poz Woja możesz przejść na Barba, a nastepnie prestiżówka Frienzed Berserker.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Zmaksymalizowany wojownik

pt mar 15, 2013 9:21 pm

Czajson pisze:
Jaką wielkość minimalną ma stworzenie WIELKIE(wysokie) ?

5m

Czajson pisze:
Jakie są modyfikatory do cech ?

KP/atak -2
Zwarcie +8
Ukrywanie się -8

To z 3.5, ale w 3.0 o ile pamiętam było tak samo, ale nie mogę tego znaleźć.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości