Zrodzony z fantastyki

 
quashin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 16, 2012 1:29 pm

Mechanika - naboje samoróbki

śr mar 20, 2013 8:49 pm

Taki mały zestaw pytań.
-Przy jakich wynikach zacinają się prawidłowo wytworzone naboje, metodą 'by myself' (bez modyfikatorów typu 'dobra amunicja', które posiada część broni)?
-Czy cecha broni 'niezawodny' - działa tylko w przypadku amunicji fabrycznej, czy też samoróbek, a jeżeli tak, to jak na tę cechę wpływa nabój wytworzony za pomocą umiejętności rusznikarstwo?
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Mechanika - naboje samoróbki

czw mar 21, 2013 1:30 am

Strony 150-151 podstawki (jeśli dobrze pamiętam w żadnych oficjalnych rozszerzeniach serii nie było materiałów na ten temat), a raczej nie tyle te strony co ramki na nich.
Wynika z nich że amunicja w temacie nie zmienia się w kontekście rzutu, za to mogą być inne "zabawne efekty".
Jeśli przez prawidłowo wytworzone rozumiesz test z 5+ sukcesami to nic się nie zmienia, traktujesz jak fabryczne. Jak za takie uważasz takie że test się tylko udał na styk lub poniżej 5 sukcesów to rzucasz kostką. Efektów jest kilka i rzaden nie rozszerza zasięgu zacięć, efekty są inne. Ten który ma najbliżej samych rzutów sprawia że to co masz na kostce traktujesz jak dwa oczka wyżej, pozostałe to procenty w ustalaniu trudności testów niszczenia broni (ale nie takiego że naciskasz spust a gnat urywa Ci rękę w eksplozji)
 
quashin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 16, 2012 1:29 pm

Re: Mechanika - naboje samoróbki

czw mar 21, 2013 1:48 pm

W takim razie, co dokładnie cecha broni 'dobra amunicja' (w opisie widnieje,np. Deserta, że przy samoróbce broń zacina się przy wynikach 15-20)? Jeżeli normalny nabój zacina się przy rzucie 17-20, to nawet wykonany na styk z karą -2, zacina się przy 15-20; więc tak jakby ta cecha nic nie dawała.
Zdawało mi się, że gdzieś kiedyś pisało,że samoróbki zacinają się przy wynikach 14-20 (te prawidłowo wykonane), ale mogło to być w podręczniku 1.0(tego nie posiadam), w 1.5 brak takich informacji lub nie potrafię ich znaleźć. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
W razie czego i tak zrobi się jakiś homerule, chciałbym jednka wiedzieć, co mówią o tym oficjalne zasady.
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Mechanika - naboje samoróbki

czw mar 21, 2013 1:56 pm

Dobra amunicja to zasad szczegółowa nadpisująca zasadę ogólną. W tym wypadku zasada ogólna mówi że jak wyszło na teście 5+ sukcesów to amunicję traktujesz dla większości giwer do których pasuje jak fabryczną. Zasada szczegółowa dla broni w tym wypadku "dobra amunicja" nadpisuje to i sprawia że nie ważne jak Ci poszedł rzut na robienie amunicji poza ewentualnymi dodatkowymi efektami za kiepski test masz rozszerzony zasięg zacięcia.

Poza ewentualnym innym brzmieniem tych zasad w pierwszym wydaniu zasad mogłeś jeszcze ewentualnie czytać jakieś alternatywne zasady fanowskie. Pamiętam że coś takiego widziałem na pewno na Orbitalu lub innym z tych większych serwisów o Neuroshimie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość