Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw lut 21, 2013 5:24 pm

Jeżeli w opisie zdolności nie ma informacji co to za premia [olśnienie, morale itp] należy traktować to jako nienazwaną. Czyli kumuluje się ze wszystkim, nawet z inną nienazwaną premią.

Ale w tym przypadku to jest inaczej. Mianowicie, klasa prestiżowa daje ci zdolność, która już masz. Zatem w zasadzie nic nie dostajesz. To tak jakbyś używał podwójnych premii w szale, ze względu na to, że masz dwie klasy ze zdolnością szał. :)

Zaś klasa prestiżowa Sędzia Tyra daje ci inną zdolność - a że działa mechanicznie identycznie jak Boska Łaska nie ma najmniejszego znaczenia - dlatego to się kumuluje [bo i premia jest nienazwana].
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2013 6:38 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Pytania o mechanikę

sob lut 23, 2013 1:20 pm

Dokładnie - wg. zasad powinny się wiec łączyć.

W praktyce ( jak zawsze zresztą ) - decyzja MG.
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

wt lut 26, 2013 5:52 pm

Zna ktoś może sposoby, dzięki którym względnie niskopoziomowa postać (tak więc Arcymag i życzenia odpadają) mogłaby uzyskać jakiś czar, jako zdolność czaropodobną? Konkretnie chodzi mi o czar dimension door.
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt lut 26, 2013 7:01 pm

Klasa prestiżowa (np. w 3.0 Tancerz Cieni dostaje tą zdolność w ograniczonym zakresie już na 11 EPP) / Artefakt nadający taką zdolność / Przedmiot magiczny w postaci tatuażu/wszczepu/czegoś tam nierozerwalnie związanego z ciałem (cena zwykłego przedmiotu pozwalającego na użycie czaru co jakiś czas x2, przy takim zastosowaniu można to chyba podciągnąć pod zdolność czaropodobną ;) ) / Granie nietypową rasą, np. Migopsem :P
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

wt lut 26, 2013 7:50 pm

Aramil_S pisze:
Tancerz Cieni dostaje tą zdolność w ograniczonym zakresie

Jego zdolność jest nadnaturalna, a nie czaropodobna, więc odpada. Przynajmniej w 3.5

Dark_Archon_ pisze:
względnie niskopoziomowa postać

Tak więc i artefakt odpada :) Magiczne przedmioty też, bo nie obdarzają zdolnością czaropodobną. Typ jest ważny.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Pytania o mechanikę

śr lut 27, 2013 2:33 pm

Czy atut "cios w szczelinę zbroi" opisany w "pieśni i ciszy" działa też na naturalny pancerz ?
 
Awatar użytkownika
Tolekd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: wt gru 16, 2008 6:13 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr lut 27, 2013 4:50 pm

Czy atut "cios w szczelinę zbroi" opisany w "pieśni i ciszy" działa też na naturalny pancerz ?

Nie, jego właściwości działają tylko w wypadku posiadania premii z pancerza.
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

pt mar 15, 2013 7:18 pm

Czy istnieje gdzieś w odmętach oficjalnych podręczników przedmiot taki jak kusza na nadgarstek albo jakaś inna taka chowana? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem coś takiego ale nie mogę znaleźć nigdzie.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz mar 17, 2013 3:35 pm

Dark_Archon_ pisze:
Czy istnieje gdzieś w odmętach oficjalnych podręczników przedmiot taki jak kusza na nadgarstek albo jakaś inna taka chowana? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem coś takiego ale nie mogę znaleźć nigdzie.

Miecz i Pięść do 3.0. Rękawica sprężynowa.
 
Awatar użytkownika
Sanawabicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 698
Rejestracja: wt paź 14, 2008 10:23 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn mar 18, 2013 9:38 pm

Gwjazdor pisze:
Dark_Archon_ pisze:
Czy istnieje gdzieś w odmętach oficjalnych podręczników przedmiot taki jak kusza na nadgarstek albo jakaś inna taka chowana? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem coś takiego ale nie mogę znaleźć nigdzie.

Miecz i Pięść do 3.0. Rękawica sprężynowa.

SRD 3.5
http://www.d20srd.org/srd/equipment/weapons.htm#
Wyszukaj pozycje "Crossbow, hand" (Exotic Weapons, Ranged Weapons)
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

pn mar 18, 2013 9:57 pm

Sanawabicz pisze:
SRD 3.5
http://www.d20srd.org/srd/equipment/weapons.htm#
Wyszukaj pozycje "Crossbow, hand" (Exotic Weapons, Ranged Weapons)

Ke? Tu jest wizerunek Hand crossbow z Podręcznika Gracza. Raczej więc nie pasuje.

Za to to co podał Gwjazdor jest tym czego szukałem.
Ostatnio zmieniony pn mar 18, 2013 9:58 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
stefanek12
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw paź 18, 2007 6:05 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw mar 21, 2013 9:14 pm

Mam pytanie odnośnie ukradkowego ataku (sneak attack), tak łotrzyka, jak i innych klas. [3.5]

O ile w Podręczniku Gracza jest napisane, że zdolność tą można wykorzystać, kiedy przeciwnik jest nieprzygotowany lub gdy go flankujesz, to spotkałem się z wersjami, gdzie fragment o flance jest pominięty. W przypadku klasy prestiżowej takiej jak skrytobójca, gdzie opis tej umiejętności brzmi: "Zdolność działająca analogicznie do właściwości klasowej łotrzyka o tej samej nazwie", to nie ma problemu, ale jak przeglądam angielskie podręczniki i mam na przykład Dragonstalkera z Draconomicon, to zastanawiam się czy to błąd, zamiar autorów, czy może w między czasie wyszło jakieś uaktualnienie, o którym nie wiem.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Pytania o mechanikę

czw mar 21, 2013 9:41 pm

Prawdopobnie w przydaku Dragonstalkera* chodzi o zdolność Sudden Strike, która działa wyłącznie w przypadku postaci nieprzygotowanych.

Sneak attack działa, jak wspomiałeś, na nieprzygotowanych i flankowanych.


*Nie mam dostępu do Draconomicona, więc odpowiadam na czuja :P
Ostatnio zmieniony czw mar 21, 2013 9:43 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
stefanek12
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw paź 18, 2007 6:05 pm

Pytania o mechanikę

pt mar 22, 2013 3:48 pm

Nazwa tej umiejętności to Sneak Attack. Może faktycznie chodzilło im o Sudden Attack... pomyłka???
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz mar 24, 2013 12:46 pm

Dragonstalker ma normalny Sneak Attack, z tym że działający tylko na smoki. Jak masz
Łotrzyk 9/Dragonstalker 4, to masz Sneak Attack +5k6. Chyba że przeciwnik jest smokiem, to jeszcze +2k6 z Dragonstalkera dodatkowe.

Assassin również ma Sneak Attack.

Sneak Attack DZIAŁA przy flankowaniu. Wersja która nie działa przy flankowaniu to Sudden Strike, i ma ją np. Nincja z Complete Adventurer.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw mar 28, 2013 2:53 pm

Czy bóstwo dla paladyna musi być PD lub oddalone o jeden stopień (poza Sune, rzecz jasna), czy też wystarczy, iż w Wyznaniach i panteonach napisano, że zsyła czary PD kapłanom?

Konkret : Kossuth, N bóstwo ognia etc., zsyła czary kapłanom o charakterach : PD, PN, PZ, ND, N, NZ i CN. Czy zatem można zostać paladynem Kossutha?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Pytania o mechanikę

czw mar 28, 2013 9:32 pm

Jak MG pozwoli to można wszystko, ale generalnie patron Paldyna powinien mieć charakter max o 1 stopnień różny od PD. Są oczywiście wyjątki ( jak fejruńska Chauntea która może patronować paladynom mimo bycia CD ), ale te są wyraźnie zapisane.
 
Awatar użytkownika
Tolekd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: wt gru 16, 2008 6:13 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt mar 29, 2013 12:10 am

Konkret : Kossuth, N bóstwo ognia etc., zsyła czary kapłanom o charakterach : PD, PN, PZ, ND, N, NZ i CN. Czy zatem można zostać paladynem Kossutha?

Nie, nie można zostać paladynem Kossutha. Bóstwo paladyna musi mieć charakter PD, PN, ND. Wyjątkiem jest Sune.
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 30, 2013 1:47 pm

Pytania do 3.0.

Czy psychowojownik/zaklinacz mając dwa ataki na rundę mogą użyć dwóch mocy/zaklęć ?

Mentalny skok nie jest wliczany do szybkości postaci, czyli dajmy na to mają psychowjownika mogę przebiec 6 m, skoczyć na 15 m, przebiec jeszcze np. 3 m i zaatakować ?
Mogę wykonać kilka skoków czasie rundy ?

Jak wygląda z trafieniem krytycznym ? Które premie się mnoży ? Tylko np. 1k8 x 2, czy np, premię z siły/umagicznienia broni też ?
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 30, 2013 2:22 pm

Normalnie możesz rzucić tylko jeden czar na rundę plus poruszyć się 1.5m(czar całorundowy). Oczywiście po wyborze odpowiednich atutów np. przyspieszenie czaru da się wyciągnąć dwa czary na rundę.

Co do mnożenia, to raczej mnoży się wszystko czyli kość, modyfikatory oraz umagicznienie.

Co do tego ruchu nie wiem, bo nie grałem psycholowojownikiem :P
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 30, 2013 6:37 pm

Było by super jakby ktoś uzupełnił kwestie psycho ;).
Kolejna sprawa to magiczne ostrzenie broni, które poprawia krytyki.
Jak to działa w praktyce ? Jest to drogie, kto może zrobić takie rzeczy ? Z tego co szukałem to w sumie nic nie znalazłem :x .
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 30, 2013 10:57 pm

Zasady dotyczące umagicznienia typu ostrość znajdziesz w Przewodniku Mistrza Podziemi, rozdział o magicznych przedmiotach. Dokładniej broniach.
Jak zawsze do stworzenia magicznego oręża/pancerza/przedmiotu wymagana jest postać czarujaca z odpowiednim poziomem i atutami. Cena ostrości to chyba cena umagicznienia +1.

Innym rozwiązaniem jest czar który zowie się bodajże ostra krawędź. Jest chyba w podręczniku gracza.
 
Czajson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 06, 2013 8:56 pm

Pytania o mechanikę

ndz mar 31, 2013 1:21 pm

Jak wyglądają obrażenia przy zmianie rozmiaru ?
Chodzi mi o zmianę ze średniego na duży, a nawet wielki.
Jak zmienia się broń ? Np. z k8 na k12 ?
3.0

Pozdrawiam
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Pytania o mechanikę

ndz mar 31, 2013 1:39 pm

Tutaj chyba powinna Ci pomóc Księga Broni i Ekwipunku jeśli chodzi o rozmiar broni i obrażenia od niego zależne. Aczkolwiek może to rosnąć tak.
1->k3->k4->k6->k8->2k4->k10->k12->2k6->2k8->2k10 itp.
Z wzrostem jednak mogę się mylić.

Jeśli zaś chodzi o rozmiar istoty i zależne od tego premie to chyba wstęp do Księgi Potworów to dobre miejsce na szukanie owego.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn kwie 01, 2013 3:56 pm

Jako że muszę przerobić nieco koncepcję tworzonego własnie BNa (planowany wcześniej paladyn Kossutha został zamordowany parę postów wyżej :razz: ), mam następujące pytanie : tutaj znalazłem szablon pół-smoka; wątpliwość moja dotyczy akapitu Skills : jeżeli nie ma rasowych KW, to jak i czy przyznaję umiejętności?

Planuję pół-czerwonego-smoka pół-oroga (Rasy Faerunu) kapłana Kossutha, rasa zaś ta nie ma rasowych kości wytrzymałości. Czy zatem na pierwszym poziomie kapłana przydzielam umiejętności :
a) jak kapłan
b) jak pół-smok
c) sumując obie wersje?

A, w sumie to samo tyczy się atrybutów : do rzutów dodaję te z oroga, z pół-smoka czy też obie?
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn kwie 01, 2013 6:39 pm

Rasowe punkty umiejętności odnoszą się tylko do racial HD, jeśli bierzesz na pierwszym poziomie kapłana to liczysz normalnie jak dla kapłana.

Co do ability scores, to wliczasz wszystkie modyfikatory rasowe, a więc z obu szablonów. Zapis w tym linku, który podałeś jest trochę myląc, ponieważ nie ma oddzielonych racial traits (które iteresują Cię wyłącznie w tym wypadku), a rzeczami potrzebnymi jeśli bierzesz rasowe HD.

EDIT Ten zapis jest w ogóle jakiś dziwny, bo takie rzeczy jak skille, ilość hp na HD, savy i BaB powinny być zapisane przy typie (tutaj dragon), bo bierze się rasowe HD dla danego typu, a nie rasy. Jak byś wszedł w typ dragon, to tam masz podział na features (rzeczy potrzebne tylko do rasowych HD) i traits (rzeczy, które dostaje każda postać tego typu). Moim zdaniem nie powinno być czegoś z typu features w opisie szablonu.

EDIT 2 Teraz jak to dokładniej czytam, to tam jest napisane, że to się tyczy tylko w wypadku brania racial HD, ale czemu w takim razie nie ma saveów, BaB itp. ? Wydaje się, że ten szablon nie jest zrobiony według szablonu innych szablonów :wink:

EDIT 3 Co do kapłana Kossutha, to jest to wykonalne stosując zasadę odległości charakteru o jeden, dzięki wariantom paladyna o innych charakterach. O ile pamiętam jest paladin of slaughter, paladin of tyranny i paladin of freedom. Slaughter jest chaotyczny zły, tyranny praworządny zły, a freedom chaotyczny dobry. Chaotyczny dobry jest chyba o jeden różny od neutralnego.
Ostatnio zmieniony pn kwie 01, 2013 6:54 pm przez Forumowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Pytania o mechanikę

wt kwie 02, 2013 11:46 am

Chaotyczny dobry jest chyba o jeden różny od neutralnego.

Tak, ale to różnica "po skosie". Właściwa różnica o jeden stopień to przesunięcie charakteru na osi dobry-zły albo praworządny-chaotyczny. Przeskok z CD na N zmienia obie te osie na raz.

Forumowicz pisze:
EDIT 2 Teraz jak to dokładniej czytam, to tam jest napisane, że to się tyczy tylko w wypadku brania racial HD, ale czemu w takim razie nie ma saveów, BaB itp. ? Wydaje się, że ten szablon nie jest zrobiony według szablonu innych szablonów

Szablon pół-smoka nakładasz juz na coś, więc IMHO najpierw konstrułujesz postać normalnie, a potem nakładasz na to połsmocze cechy.
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt kwie 02, 2013 7:11 pm

the czart pisze:
Szablon pół-smoka nakładasz juz na coś, więc IMHO najpierw konstrułujesz postać normalnie, a potem nakładasz na to połsmocze cechy.

Zgadza się, ale jeśli tworzysz postać tylko z poziomami klasowymi, to skille (i savy i BaB itd.) cię nie interesują, bo tworzysz je według klasy. Z kolei jeśli masz racial HD, to robisz wszystko według typu (tutaj dragon) i IMO, jeśli masz jakiegoś giganta pół-smoka, to będzie on miał racial HD smoka, a nie giganta. To jest szablon inhereited, więc jest to część twojej rasy od urodzenia. To jest raczej ogólna zasada i jak się ma racial HD, to patrzy się na swój typ, aby obliczyć skille itd., więc takich informacji zwykle nie umieszcza się w szablonach. O to mi chodziło.
Ostatnio zmieniony wt kwie 02, 2013 7:12 pm przez Forumowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Raziel.Devils
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw gru 20, 2012 11:21 pm

Pytania o mechanikę

wt kwie 02, 2013 11:47 pm

Zasadniczo szablon półsmoka daje chyba o 1 poziom wyższe KW. Do max. k12.
Poza tym bazowy atak i RO bierzesz stworzenia bazowego. Plus oczywiście rasowe zdolności i atuty. A potem szablon nakładasz.

Oczywiście jeśli postać nie posiada klasy to zyskuje jeszcze pulę "rasowych" punktów umiejętności.

A półsmok-półorog ciągle jest humanoidem(orkiem) nie jest jeszcze smokiem(i zasadniczo raczej nigdy nim nie będzie). No chyba że się mylę... :P
Ostatnio zmieniony wt kwie 02, 2013 11:58 pm przez Raziel.Devils, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr kwie 03, 2013 10:09 am

Mój błąd polegał na tym, że nie przeczytałem dokładnie całego szablonu (bo nigdy z niego nie korzystałem :razz: ). W sytuacji normalnej jakiś potwór z rasowymi HD i z szablonem zmieniającym typ (bo np. pół-smok wyraźnie zaznacza, że należy zmienić typ na dragon) zmienia wszystkie swoje racial HD (np. HD humanoida (nie klasowe tylko rasowe HD)) na HD typu, który dostał z nowego szablonu (dla humanoida było by to strasznie dobre - k12 na poziom, wszystkie savy najlepsze, full BaB i niezłe skille). Tak, więc jakiś potwór A mający 10 HD giganta, który dostaje szablon B zmieniający mu typ na smoka, ma teraz 10 HD smoka. Już nie ma 10k8 życia, a 10k12, już nie ma +7 BaB, tylko +10, już nie ma jakichś am savow, tylko wszystkie najlepsze i w końcu ma inne skille na poziom. Ale to jest tylko hipotetyczny przykład. W szablonie pół-smoka jest wyraźnie napisane:
SRD pisze:
Do not recalculate base attack bonus or saves.

Czyli nie należy na nowo obliczać savów i BaB. Potem mamy:
SRD pisze:
Increase base creature’s racial HD by one die size, to a maximum of d12. Do not increase class HD.

To załatwia sprawę HD (należy zwrócić uwagę, że nie zmienia się klasowe HD)

I w końcu skille, które znowu tyczą się tylko racial HD.

W ten sposób szablon mówi nam jednocześnie, jak nałożyć ten szablon na potwora, a jak na postać z poziomami w klasach, w którym to przypadku trzeba zapomnieć o HD, savach, skillach i BaB.

Mój błąd wynikał z tego, że stosowałem zwykłe reguły nie czytając samego szablonu :stupid: .

Raziel.Devils pisze:
A półsmok-półorog ciągle jest humanoidem(orkiem) nie jest jeszcze smokiem(i zasadniczo raczej nigdy nim nie będzie). No chyba że się mylę... :razz:

Właśnie będzie smokiem :shock:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości