Mój błąd polegał na tym, że nie przeczytałem dokładnie całego szablonu (bo nigdy z niego nie korzystałem
). W sytuacji normalnej jakiś potwór z rasowymi HD i z szablonem zmieniającym typ (bo np. pół-smok wyraźnie zaznacza, że należy zmienić typ na dragon) zmienia wszystkie swoje racial HD (np. HD humanoida (
nie klasowe tylko rasowe HD)) na HD typu, który dostał z nowego szablonu (dla humanoida było by to strasznie dobre - k12 na poziom, wszystkie savy najlepsze, full BaB i niezłe skille). Tak, więc jakiś potwór A mający 10 HD giganta, który dostaje szablon B zmieniający mu typ na smoka, ma teraz 10 HD smoka. Już nie ma 10k8 życia, a 10k12, już nie ma +7 BaB, tylko +10, już nie ma jakichś am savow, tylko wszystkie najlepsze i w końcu ma inne skille na poziom. Ale to jest tylko hipotetyczny przykład. W szablonie pół-smoka jest wyraźnie napisane:
SRD pisze:Do not recalculate base attack bonus or saves.
Czyli nie należy na nowo obliczać savów i BaB. Potem mamy:
SRD pisze:Increase base creature’s racial HD by one die size, to a maximum of d12. Do not increase class HD.
To załatwia sprawę HD (należy zwrócić uwagę, że nie zmienia się klasowe HD)
I w końcu skille, które znowu tyczą się
tylko racial HD.
W ten sposób szablon mówi nam jednocześnie, jak nałożyć ten szablon na potwora, a jak na postać z poziomami w klasach, w którym to przypadku trzeba zapomnieć o HD, savach, skillach i BaB.
Mój błąd wynikał z tego, że stosowałem zwykłe reguły nie czytając samego szablonu
.
Raziel.Devils pisze:A półsmok-półorog ciągle jest humanoidem(orkiem) nie jest jeszcze smokiem(i zasadniczo raczej nigdy nim nie będzie). No chyba że się mylę...
Właśnie będzie smokiem