Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
ImperatorK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: sob cze 25, 2011 9:44 pm

Nie ma zasad do utraty kończyn

pn lip 11, 2011 6:31 pm

Postacie w D&D nie muszą obawiać się utraty kończyny, ponieważ nie ma na to zasad. Taki argument otrzymałem w pewnej dyskusji na innym forum.
Co wy na to? Jakie byłyby wasze kontrargumenty? I co najważniejsze - czy naprawdę nie ma nigdzie opcjonalnej/alternatywnej zasady dla utraty kończyn?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Nie ma zasad do utraty kończyn

pn lip 11, 2011 6:34 pm

ImperatorK pisze:
Postacie w D&D nie muszą obawiać się utraty kończyny, ponieważ nie ma na to zasad.


Istnieją czary w BoVD, które powodują utratę kończyn. Sprzedałem moje dedeki, więc nie mogę powiedzieć nic dokładniej ;)

Dobre zasady dla utraty kończyn są w Black Company d20.
 
Awatar użytkownika
ImperatorK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: sob cze 25, 2011 9:44 pm

Nie ma zasad do utraty kończyn

pn lip 11, 2011 7:19 pm

Wątpię żeby to jakoś pomogło.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Nie ma zasad do utraty kończyn

pn lip 11, 2011 7:59 pm

D&D to heroic, w takiej konwencji bohaterowie rzadko doznają uszczerbku na zdrowiu innego niż poranienie lub śmierć. Nie ma bezpośrednich zasad o traceniu kończyn, ale jednocześnie niektóre zasady odwołują się do straconych kończyn - na przykład czar regeneracja je przywraca, a regeneracja potworów może na powrót przytwierdzić odcięte kończyny.
Tracenie kończyn leży więc wyłączenie w kwestii mg - jeśli gracz stoi nad bezbronnym przeciwnikiem i mówi: "ucinam mu rękę", to mg odpowiednio rozwiązuje ten fakt - i tyle. Aha - jeśli głowa to kończyna, to patrz >migłbystalność ;]
 
Awatar użytkownika
ImperatorK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: sob cze 25, 2011 9:44 pm

Nie ma zasad do utraty kończyn

pn lip 11, 2011 8:36 pm

Wspomniałem o regeneracji. Ten koleś dalej swoje.
Tutaj jest ta dyskusja, jeśli ktoś ma ochotę się jej przyjrzeć:
http://brilliantgameologists.com/boards ... #msg421675
Skończyłem na tym, że oznajmiłem "To jest moja interpretacja i nic nie wskazuje na to, że jest błędna."
Ostatnio zmieniony pn lip 11, 2011 8:38 pm przez ImperatorK, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Re: Nie ma zasad do utraty kończyn

pn lip 11, 2011 11:35 pm

Kończyna bohatera w DnD jest trwale przytwierdzona do ciała i nie można jej odłączyć, jeśli podręcznik nie stanowi inaczej.
Stary temat, w pdostawce zasad na to nie ma, zasady za utratę poszczególnych kończyn są rozsiane po różnych podręcznikach, głównie Księdze Pluszowego Mroku.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Nie ma zasad do utraty kończyn

wt lip 12, 2011 12:36 am

Humanoidy D&D nie mają kończyn, mają sloty na przedmioty. Nie mają też organów wewnętrznych, w środku mają jednorodną, w pełni regenerowalną maź.

Niektóre istoty mają kończyny i wyraża się to dodatkowymi atakami.
Ostatnio zmieniony wt lip 12, 2011 12:39 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
ImperatorK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: sob cze 25, 2011 9:44 pm

Nie ma zasad do utraty kończyn

wt lip 12, 2011 12:43 am

Ginden, w takim razie powiedz mi, po co wogóle zdolność Regeneration lub czar Regenerate mają w opisie o odrastaniu/przyczepianiu spowrotem kończyn?
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Nie ma zasad do utraty kończyn

wt lip 12, 2011 1:01 pm

sądzę, że wszystko powinno być w kwestii MG -znaczy niech on zadecyduje racjonalnie jakie powinny być skutki np. utraty ręki lub nogi, można by do tego dorzucić krwawienie puki ktoś nie zastosuje leczenia o jakimś tam ST, MG na początku kampanii powinien uświadomić graczom o nowej zasadzie którą wprowadza do obiegu i już sprawa załatwiona :) sądzę też że nie powinni zapominać o swoich Rozjebundach którzy przykładowo stracą kończynę ;P
 
Kolszer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 07, 2011 9:49 pm

Re: Nie ma zasad do utraty kończyn

czw kwie 04, 2013 7:54 pm

Na niskich poziomach wystarczy robić rzut na Wytrwałość o ST ustanloną przez MG.
Na wyższych bohater jest już tak przyzwyczajony do bólu, że potrafi przeżyć utratę kończyny, ale spada mu Bd o kx.
Kwestia wprowadzenia zasad domowych :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości