Zrodzony z fantastyki

 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

wt wrz 27, 2011 7:20 pm

Po pierwsze, to już nawet nie nekromancja odgrzebywać taki temat no ale niechby tam.
Po drugie weź się człowieku nie kompromituj. Ja mechaniki DnD na takim poziomie żeby się bawić w powergamerstwo nie ogarniam ale nawet ja wiem że:
fang pisze:
1. Bez użucia SC
a) Mag przybywa do lasu druida i prosi o pomoc w zidentyfikowaniu artefaktu druidów.
b) Wysyła przodem swojego chowańca kruka, bo sam nie jest godny wkraczać do lasu.
c) Kiedy ptak siada na ręku druida żeby przekazać mu wiadomość od swojego pana, przekazuje mu przy okazji przedłużony (Berłem, 24k sz to mało na 20 lvl) Porywający taniec.
d) Mag w tym momencie się teleportuje do druida i zaczyna się sieczka. Może co jakiś czas poprawiać taniec, ew rozwalić najpierw druidowi itemki (rozłączenie, rozproszenie magii)

Porywający taniec jest mind-affecting (wpływający na umysł) więc nie zadziała.
A wogóle taktyka dobra do atakowania pijanego goblina z int 5 a nie inteligentnego druida. Równie dobrze można by posłać w prezencie druidowi zatrute ciasteczko, może się otruje a co tam. ;)
fang pisze:
2. Z użyciem SC
a) Mag atakuje druida bliźniaczym (dzięki berłu, drogie ale zawsze je kupuję) Avasculate
b) W tej samej turze rzuca przyspieszone (też berłem, tak samo drogie, ale równie przydatne) słowo mocy: zabij. Jeżeli druid nie ma więcej niż 400 PW, ginie w rundę (taktyka działa na wszystko co ma PW <= 400 :rockpunk: )

Pomijając już to że zakładasz że zadziałasz pierwszy, pomijając fakt ze oba zaklęcia mają bliski zasięg więc raczej nigdy nie znajdziesz się w zasięgu żeby je rzucić to taktyka nie działa na nic co ma Death Warda (Ochrona przed Śmiercią?). A tenże czar jest jak najbardziej na liście czarów druida i to 2 poziomy niżej niż Twoje Avasculate.

Edycja

A co do KP druida to musiałbyś się pytać Suldarr'essalara ale nie wydaje mi się to jakieś niemożliwe. Na samej podstawce możemy osiągnąć: 10 (bazowo) + 12 (zręczność w postaci żywiołaka powietrza) + 3 (przedmiot +6 do zręczności) + 5 (odbicie) + 5 (olśnienie) co daje 35 dotykowego KP. Można by jeszcze dodać premię z szczęścia +5 i wychodzi 40. A tak wytrawny znawca DnD jak Suldarr'essalar pewnie znalazł dużo tańsze i lepsze sposoby.
Ostatnio zmieniony wt wrz 27, 2011 7:54 pm przez Bregor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

wt wrz 27, 2011 8:48 pm

A co do KP druida to musiałbyś się pytać Suldarr'essalara ale nie wydaje mi się to jakieś niemożliwe. Na samej podstawce możemy osiągnąć: 10 (bazowo) + 12 (zręczność w postaci żywiołaka powietrza) + 3 (przedmiot +6 do zręczności) + 5 (odbicie) + 5 (olśnienie) co daje 35 dotykowego KP. Można by jeszcze dodać premię z szczęścia +5 i wychodzi 40. A tak wytrawny znawca DnD jak Suldarr'essalar pewnie znalazł dużo tańsze i lepsze sposoby.


Jako bardzo lichy znawca dnd, chętnie się dowiem jak używasz przedmiotów w trakcie przemiany na podstawce i skąd wziąłeś przedmiot dający +5 za olśnienie do kp.
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

wt wrz 27, 2011 9:33 pm

goracepapu pisze:
Jako bardzo lichy znawca dnd, chętnie się dowiem jak używasz przedmiotów w trakcie przemiany na podstawce i skąd wziąłeś przedmiot dający +5 za olśnienie do kp.

Ironia zbędna. :P Dobra mój błąd zapomniałem że w podstawce nie ma tej nieszczęsnej zapinki która sprawia że przedmioty działają po przemianie. Ale na upartego można by się zmienić i dopiero wtedy założyć przedmioty pasujące do nowej formy. (Ta wiem że naciągane, nie opłaca się ale powtarzam na upartego. :P Co do przedmiotu + 5 do KP z olśnienia to proszę bardzo:
Przedmiot +5 KP z olśnienia Konkretnie mam na myśli tabelę Table: Estimating Magic Item Gold Piece Values.
Taki przedmiot kosztuje 25*2500=62500 sz. Dla 20 poziomowej postaci cena do przyjęcia.

A wogóle to druid Suldarr'essalara nie był na podstawce więc nie ma tego problemu.
Ostatnio zmieniony wt wrz 27, 2011 9:37 pm przez Bregor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

wt wrz 27, 2011 10:26 pm

Ale ja chce konkretny przedmiot, a nie wymyślony przez ciebie na podstawie tabelki, która jest jedynie luźna propozycją.

Swoją drogą chętnie zobaczę tego druida Suldarr'essalara. Ktoś ma link?
 
Bregor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 257
Rejestracja: czw sty 18, 2007 3:15 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

wt wrz 27, 2011 11:12 pm

goracepapu pisze:
Ale ja chce konkretny przedmiot, a nie wymyślony przez ciebie na podstawie tabelki, która jest jedynie luźna propozycją.

Nie rozumiem? To równie dobrze możesz twierdzić że nie ma czegoś takiego jak zbroja pełnej ochrony + 5 bo przecież nie jest wprost podana w podręczniku. Jest tylko tabelka z ceną zbroi +x i informacja odpowiednikiem jakiego usprawnienia są specjalne moce zbroi.
Co do przedmiotu to wymyśl sobie jaki Ci się podoba, pierścień, czy płaszcz czy diadem czy cokolwiek co za różnica? Podręcznik jako przykład konkretnego przedmiotu podaje kamień Ioun (premia +1 KP z olśnienia koszt 5000 (podwojony koszt bo nie zajmuje slotu na ciele)) Nie widzę problemu z stworzeniem potężniejszej wersji tegoż kamienia, albo dowolnego przedmiotu w oparciu o podany koszt (kwadrat premii * 2500 sz). A co do luźnej propozycji to zdaje się że gdzieś w PMP jest wzmianka że cały podręcznik jest luźną propozycją i jak Ci się nie podoba jakaś zasada to możesz ją zmienić więc nie wiem co to za argument.
goracepapu pisze:
Swoją drogą chętnie zobaczę tego druida Suldarr'essalara. Ktoś ma link?

Suldarr'essalar coś wspominał o zamieszczeniu pełnej rozpiski na forum ale wątpię czy ostatecznie do tego doszło.
 
Kolszer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 07, 2011 9:49 pm

Taktyki dla Czarodzieja i Druida

pt kwie 26, 2013 3:48 pm

Ostatni post Cz sty 18, 2007 5:15 pm, ale nie mogłem tak zostawić tego, no musze skomentować tą całą "walkę", Suldarr'essalar to co robisz jest hmm niepoważne, pomijając fakt, że naginasz zasady dotyczące zamiany kształtów w turze przeciwnika. Jakby sie *** głupiej zasady na którą nikt normalny sie nie zgadza, to czarodziej moze po prostu podejść do druida przy zatrzymaniu czasu i przygotować akcje 'rzucam taniec otta' nigdzie nie jest zabronione więc można heeheheeeehhehehhehh

Co do stworzeń, część z nich była 3.0 ale to tam małe piwo.
Stworzenia np: darktentacle (nawiasem mówiąc, które jest stworzeniem unikalnym powyżej iluśtam KW, a kształty natury dają ci typowego przedstawiciela typowy przedstawiciel ma 9kw już wyjaśniam dlaczego:
wytłumaczenie dlaczego musi być mackowiec duży z 9kw to ksztalt natury kopiuje zasady z polimorfii
polimorfia z alter self (nie pamietam jak to po polsku jest) w alter self na srd pisze " The new form’s significant physical qualities (such as height, weight, and gender) are also under your control, but they must fall within the norms for the new form’s kind. You are effectively disguised as an average member of the new form’s race." Amen

ale nawet jeżeli druid mógł zobaczyć ogromnego darktentacle to czarodziej może wezwać solara o 40KW bo tyle może maxymalnie kontrolować, chyba nie musze mówić, że taki solar gołymi rękami niszczy terrasque.

tak naprawde ten potwor jest do *** wyborem ma 19, siły bab druida +4 z siły + 4 z dużego rozmiaru + 16 rasowe jak druid się pobuffuje to wyjdzie koło 40-45 teraz mówie o zwarciu.

ogolnie czarodziej może robić DOKŁADNIE to samo co druid i dlatego jest najsilniejsza klasa czarodziej może skopiować każdą inna klase i to zazwyczaj lepiej.

Proszę o nieużywanie wulgaryzmów.
gower
Ostatnio zmieniony pt maja 03, 2013 4:30 pm przez gower, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

pt kwie 26, 2013 10:15 pm

Co do stworzeń, część z nich była 3.0 ale to tam małe piwo.
Stworzenia np: darktentacle (nawiasem mówiąc, które jest stworzeniem unikalnym powyżej iluśtam KW, a kształty natury dają ci typowego przedstawiciela typowy przedstawiciel ma 9kw już wyjaśniam dlaczego:
wytłumaczenie dlaczego musi być mackowiec duży z 9kw to ksztalt natury kopiuje zasady z polimorfii
polimorfia z alter self (nie pamietam jak to po polsku jest) w alter self na srd pisze " The new form’s significant physical qualities (such as height, weight, and gender) are also under your control, but they must fall within the norms for the new form’s kind. You are effectively disguised as an average member of the new form’s race." Amen

No może miałbyś rację, gdyby wild shape druida nie był oparty na alternate form, a nie polimorfii. Jak się zamierza wypowiadać w absolutnie pewnym siebie tonie, to warto sprawdzić erratę :wink:
ogolnie czarodziej może robić DOKŁADNIE to samo co druid i dlatego jest najsilniejsza klasa czarodziej może skopiować każdą inna klase i to zazwyczaj lepiej.

Moim zdaniem, ogólnie to klasy wysokopoziomowe full caster mogą robić wszystko w D&D, więc mówiąc że czarodziej może robić to samo co druid, masz rację, ale czy już lepiej to nie był bym taki pewien.

Myślę, że takie rozważania są zupełnie bez sensu. Przecież przy takiej skali mocy, to nie kwestia kto znajdzie lepszą taktykę, tylko kto dalej się posunie w nadmiernym wykorzystywaniu systemu. Skoro już ma być taka wojna, to czemu by nie zniszczyć na miazgę action economy i nie zostać postacią mającą prawie wszystkie statystyki nieskończone i posiadającą prawie wszystkie zdolności w grze? Czemu by nie rzucić nieskończonej ilości czarów życzenie? Takich tricków jest milion. Jak można w ogóle porównywać takie klasy w sile, a już w ogóle spróbować mierzyć ich siłę przez bezpośrednią konfrontację? Takie walki, to mogą mieć wojownik i barbarzyńca, ale nie druid i czarodziej. Już prędzej wojna armii ich klonów stworzonych przy użyciu Ice Assassin + Mindrape :razz: Dodatkowo uważam, że tutaj się nie da ustawić granicy "to jest OK, ale to już jest za mocne". Uwierz mi, że zatrzymanie czasu + taniec Otta, ani kontrolowanie Solara o 40KW nie jest niczym strasznym, kiedy ktoś chce być "niegrzeczny" na 20 poziomie.
Ostatnio zmieniony pt kwie 26, 2013 10:16 pm przez Forumowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Kolszer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 07, 2011 9:49 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

pt kwie 26, 2013 10:24 pm

http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/rg/20060502a
"Assuming an Alternate Form
An alternate form is mostly physical. A creature in an alternate form retains its essential self, but changes its outward appearance and physical attributes.

Upon changing form, the creature gains the assumed form's size.

The size gained is always the size for a typical example of the assumed form's kind. A creature's typical size is listed at the top of its statistics block in the creature's description. Most creatures allow for some size variations, but those are for exceptional specimens. For example, a typical dire bear is size Large. Some dire bears are Huge (see the advancement section in the dire bear creature description), but if a creature assumes dire bear form through the alternate form class feature, it becomes Large.

It is possible for a creature description to specify a different size than the typical size for an assumed form, but an assumed form is limited to the typical size if a different size isn't specified."
exceptional specimens czyli unikalne jak mówiłem

Co do solara musiałem to napisać, bo wcześniej padł text pokroju: czym jest dla mnie solar mogę go olać rzuce się na druida i nie wiem czy epicki solar z epickimi atutami.

to samo co druid ale lepiej = druid ma kształt natury ograniczony poziomem, czarodziej ograniczony poziomem czarującego, tzn nie ksztalt natury tylko ta zamiana kształtu w każdym razie 9 poziomowy czar który kopiuje druida tylko bez ograniczeń i dający wszystkie supernaturale
Ostatnio zmieniony pt kwie 26, 2013 10:34 pm przez Kolszer, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

pt kwie 26, 2013 10:44 pm

Może żeby nie zabijać dyskusji, to trochę to pociągnę. Myślę, że trochę podrasowana postać Sulda jest mechanicznie doskonalsza od czarodzieja (nawet z dowolnymi prestiżówkami). Może osiągnąć śmiesznie wysokie statystyki bez infinite loopów i może duplikować czary z wielu spell list. Podrasowaną bym zrobił tak na ECL 20:
Mulhorandi Divine Minion Necropolitan Human
LA+1/Cokolwiek 1/Master of Many Forms 8/Ur-priest 1/Planar Shepherd 9

To jest dopiero potwór :razz: Kiedyś próbowałem zrobić 100^10 optimization challenge z tym buildem bez używania nie-permanentnych efektów (100 AC, 100 dmg na rundę, 100 dmg wytrzymać co rundę, 100 poziomów czarów (w sensie, że jeden czar 9-poziomowy, to 9 poziomów), 100 hp, 100 ft. movement speed, +100 do wybranego skilla, +100 do ataku, +100 do wybranego rzutu obronnego, utrzymać to przez 100 sekund). Niestety o ile pamiętam utknąłem gdzieś na około +80 do ataku i jakoś mało rzutu obronnego. A na bezpośrednie konfrontacje można użyć takiej taktyki (miejmy na uwadze, że ta postać może zmieniać formę jako free action):
W jednej rundzie robimy:
- ile chcemy zmian form
- jeden swift action (najlepiej zamienić się w Formian Queen rzucić jakiś czar sorcerera, który jest jako swift action i się odmienić)
- movement action (nie mam pomysłu jak to dobrze zagospodarować)
- jako standard action robimy ready an action, tak żeby móc podjąć wybraną akcję standardową (nie ma znaczenia jaką), kiedy coś powiemy. Mówienie to free action, które można wykonywać w rundzie przeciwnika (jako jedyna free action), więc aktywujemy kiedy chcemy podczas rundy przeciwnika (np. kiedy chce rzucić czar, nawet quickened czar) robimy tą dowolną akcję standardową i do tego zmieniamy formy efektywnie zmieniając formy w rundzie przeciwnika, co pozwala idealnie skontrować jego zamiary.

Zabawa zaczyna się kiedy robimy ready action, żeby zrobić ready action. Można zmieniać się wtedy podczas rundy przeciwnika dowolną ilość razy w dowolnym momencie, w którym wykonuje działania. Czy coś tu się nie zgadza?

Oczywiście dalej uważam, co uważam w poprzednim poście, czyli to do niczego nie prowadzi, ale można się trochę pobawić :razz:
EDIT
exceptional specimens czyli unikalne jak mówiłem

Ale to działa tak jak alternate form, z wyjątkiem tego co jest napisane w klasach rozwijających wild shape. Czyli tu są same zdjęcia ograniczeń w stosunku do czaru polymorph, a nie nałożone żadne.
to samo co druid ale lepiej = druid ma kształt natury ograniczony poziomem, czarodziej ograniczony poziomem czarującego, tzn nie ksztalt natury tylko ta zamiana kształtu w każdym razie 9 poziomowy czar który kopiuje druida tylko bez ograniczeń i dający wszystkie supernaturale

Shapechange ma ograniczenie 25HD, a mój build przykładowo ma ograniczenie 27HD. Supernatural, to kwestia atuty, który zmienia się psychic reformation/dark chaos shuffle :razz: Oprócz tego shapechange można raz na rundę, a nie nieskończoność razy na rundę, co pozwala np. na zawsze wyleczenie się do maximum.
EDIT 2
O ile pamiętam, to ograniczenie można podbić magicznymi przedmiotami, a tu zaraz dojdą epickie potwory.
Ostatnio zmieniony pt kwie 26, 2013 10:50 pm przez Forumowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Kolszer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 07, 2011 9:49 pm

Taktyki dla Czarodzieja i Druida

pt kwie 26, 2013 10:51 pm

"optymalizacja jest paradoksem jest fajna i zjebana na raz" cytat od mojego MG

venerable loredrake dragonwrought spellscale kobold with draconic rite of passage white dragonspawn i najlepiej dodaj do tego jakąś 5-czlonową nazwę klasy i stalwart sorceror i cośtam jeszcze

Nie używamy wulgaryzmów - Albiorix
Ostatnio zmieniony ndz kwie 28, 2013 5:29 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Taktyki dla Czarodzieja i Druida

pt kwie 26, 2013 11:01 pm

venerable loredrake dragonwrought spellscale kobold with draconic rite of passage white dragonspawn i najlepiej dopierdol do tego jakąś 5-czlonową nazwę klasy i stalwart sorceror i cośtam jeszcze

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości