Poniżej przedstawiam szkic projektu gry bitewnej.
Założenia:
- bitwy w kosmosie
- duże okręty, niewielkie formacje
- rozbudowana, ale prosta i intuicyjna mechanika
- Wstępnie na modelach PCV, modele okrętów długości do 5 cm (rozmiar zapalniczki zippo)
- mechanika oparta na żetonach modułów okrętów, kostkach i kartach manewrów.
- możliwośc kustomizacji swoich okrętów, dzięki modułowej konstrukcji
- "przeszkody terenowe", asteroidy
- Szczątkowe uniwersum, cała akcja dzieje się w Pasie Asteroid.
- desanty, zdobywanie zasobów, podbijanie baz przeciwnika, rajdy na konwoje.
Gracze wcielają się w role dowódców armii korporacyjnych, prowadzących kampanię wojenną przeciwko konkurencyjnym korporacjom, w walce o nowe tereny wydobywcze, infrastrukturę i przetworzone surowce. Każdy gracz ma do dyspozycji siły uderzeniowe wielkości ok eskadry lekkich statków (krążowniki, niszczyciele) ze wsparciem pojedynczych ciężkich jednostek (pancerniki, liniowce), które może rozbudowywac z puli punktów - także kustomizowac gotowe okręty, przy pomocy modularnych elementów modelu PCV.
W grze istotna będzie nie tylko siła ognia, ale także umiejętnośc manewrowania, zdolnośc przewidywania ruchów przeciwnika i rozsądnego wykorzystania paliwa manewrowego. Będzie można również wykorzystywac w poruszaniu się takie sztuczki jak proca grawitacyjna czy lot inercyjny.
Dodatkowo w grze będzie opcja zmiennych orbit elementów terenu, czyli asteroid i stacji ksomicznych, które będą się przesuwac po swoich torach wraz z upływem gry, tworząc dynamiczny teren pola walki.
Proponowane kilka frakcji (roboczo):
Górnicy - mają dużo paliwa
Hutnicy - mają grube pancerze i wytrzymałe konstrukcje
Handlarze - mają szybkie statki
Armia - mają mocno uzbrojone statki
Naukowcy - mają statki na lepszym poziomie technologicznym
Każda flota dostaje punkty na budowę, oraz takie same kadłuby. Ilośc i rodzaj zakupionych kadłubów zależy od ilości unktów na nie wydanych. Jednakże każda frakcja ma możliwośc zastosowania innych upgrejdów, za które placi z tej samej puli. Wykorzystane zostaną żetony, odwzorowujące moduły statków (pancerz, broń, ładownie, paliwo itd). Będzie się je usuwało w trakcie bitwy w skutek uszkodzeń.
Opcja gry kampanijnej, gdzie punkty na budowę floty są zależne od ilości zdobytych instalacji i zasobów w poprzednich bitwach.
Mechanika starc oparta o symultaniczne poruszanie się i manewry obu flot, dzięki wybieraniu manewórw na początku tury.
Miejscem konfliktu jest Pas Asteroid, a jego największy obiekt, Ceres, jest stolicą dla wszystkich frakcji, które próbują przejąc nad nią kontrolę. Tutaj pojawia się opcja skirmisza figurkowego w realiach cyberpunka/warzone/infinity, gdzie niewielkie jednostki korporacyjnych najemników wykonują misje na asteroidzie - coś w stylu staruteńkiej gry Sindicate.
Na razie tyle, chętnych do dołączenia zapraszam, czekam na uwagi.