Zrodzony z fantastyki

 
jaceks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 05, 2013 7:21 pm

nauka (alchemia)

ndz maja 05, 2013 7:24 pm

Co w Waszych rozgrywkach daje ta umiejętność ?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

nauka (alchemia)

ndz maja 05, 2013 8:12 pm

Wedle zasad nie daje absolutnie nic. Pozwalałbym jednak postaciom alchemików indentyfikować magiczne mikstury i ingerować w ich właściwości. Postać spełniająca warunki wytwarzania mikstur (dowolna amgia tajemna i Magia na poziomie 1), powinna umieć je wytwarzać - i nic więcej. Komuś posiadającemu naukę (alchemię) zezwoliłbym na tworzenie nowych receptur i wprowadzanie zmian do już istniejących.
 
jaceks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 05, 2013 7:21 pm

Re: nauka (alchemia)

ndz maja 05, 2013 10:45 pm

a jak z

rzemioslo zielarstwo

nauka zielarstwo

rzemioslo aptekarstwo

warzenie trucizn

jest jeszcze jakies z rodziny ?
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: nauka (alchemia)

pn maja 06, 2013 12:24 pm

Alchemia:
Jak pisał Vukodlak: Identyfikacja, modyfikacja i wytwarzanie różnorakich mikstur (choć magiczne już wymagają odpowiedniej cechy). Graczowi z tą nauką pozwoliłbym na odkrycie, że dana mikstura już się zepsuła etc. Poza tym alchemia może też być przydatna na co dzień (no bez przesady z tym na co dzień, ale przydatna ;) ). Potrzebujesz prochu? Alchemia. Ktoś w drużynie dorobił się skomplikowanej, mechanicznej protezy i skończył mu się smar? Alchemia, itd. itp. ;)

Rzemiosło Zielarstwo:
Zbieramy ziółka, suszymy ziółka, pa... eee sprzedajemy ziółka aptekarzowi ;)
Nauka Zielarstwo:
To co wyżej, ale wiemy co, dlaczego i jak działa. (Przy rzemiośle też jest jakaś wiedza, ale taka typowo ludowa)

Rzemiosło Aptekarstwo:
Bierzemy ziółka i przerabiamy na maści, syropki i inne takie.

Warzenie trucizn:
Jeszcze się pytasz? :P
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

nauka (alchemia)

pn maja 06, 2013 6:05 pm

Rzemiosło Zielarstwo:
Zbieramy ziółka, suszymy ziółka, pa... eee sprzedajemy ziółka aptekarzowi
Nauka Zielarstwo:
To co wyżej, ale wiemy co, dlaczego i jak działa. (Przy rzemiośle też jest jakaś wiedza, ale taka typowo ludowa)


Nauka (zielarstwo) nie jest potrzebna, bo to, co napisałeś wlicza się w Rzemiosło (zielarstwo). Żeby przerabiać zioło na herbatki, kremiki, czy skręty, to trzeba wiedzieć co się da przerobić, jak to przerobić i dlaczego.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

nauka (alchemia)

śr maja 08, 2013 1:41 pm

Petros ma rację a kolega Aramil_S wytłumaczył całkowicie błędnie czym są dwie pierwsze umiejętności.
Nauka (Zielarstwo): Jest to posiadanie praktycznej i teoretycznej wiedzy na temat ziół, ich rodzajów, miejsc występowania, zastosowania czy przydatności. Jest to również umiejętność rozpoznawania rodzajów ziół, być może pozwoli również ocenić czy dane "nieznane" zioła są trujące czy też nie. Odniósłbym to zresztą nie tylko do ziół ale także do innego rodzaju owoców leśnych, grzybów itp itd, które nie są tak oczywiste jak jabłka czy gruszki. Bez tej umiejętności nie da się wykorzystać: Rzemiosło Zielarstwo.

Rzemiosło Zielarstwo: Jest to sztuka pozyskiwania (może niektóre trzeba wyrwać z korzeniem, inne ściąć srebrnym sierpem o północy a z jeszcze jakichś bierze się tylko kwiaty), dalszej obróbki (suszenie, mielenie, ścieranie itp) oraz przechowywania ziół (suszenie, mielenie, przechowywanie w roztworze czy jeszcze coś innego). Ponownie podciągnąłbym tutaj także jakieś grzyby czy leśne owoce. Umiejętność może również służyć do pozyskiwania prostych substancji jak np ziele do palenia, czy jakieś liście, z których robimy coś na kształt herbaty, które generalnie nie wymagają dalszego przetwarzania aby je użytkować.

Rzemiosło Aptekarstwo: Jest to umiejętność dzięki której możemy tworzyć rozmaite substancje lecznicze pochodzące z ziół (lub innych substancji jeśli takowe posiadamy). Podrzuciłbym pod tą kategorię wszelkiego rodzaju maści, wywary, napoje czy inne wyroby (niekiedy mogą być szalone), które nie wymaga jakiejś magicznej wiedzy i umiejętności. Oczywiście te specyfiki niekoniecznie muszą leczyć ;). Zawiera się tutaj również wiedza odnośnie receptur leczniczych powszechnie stosowanych oraz pewnie możliwość tworzenia nowych. Umiejętność pewnie zapewnia też wiedzę odnośnie ewentualnych skutkó ubocznych.

Warzenie Trucizn: Jak sama nazwa wskazuje ;) przy wykorzystaniu dwóch pierwszych umiejętności (i składników pozyskanych dzięki nim) możemy preparować odpowiednie trucizny z odpowiednich składników. Zawiera się tutaj również wiedza na temat receptur trucizn, ich działania, skutków ubocznych (np intensywny zapach lub pozostawiony czarny język po śmierci delikwenta) itp. Dodatkowo jako, że nie ma odrębnej umiejętności pozwoliłbym również na preparowanie odtrutek.
Ostatnio zmieniony śr maja 08, 2013 1:41 pm przez Tequila Slammer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

nauka (alchemia)

śr maja 08, 2013 2:05 pm

Dodatkowo jako, że nie ma odrębnej umiejętności pozwoliłbym również na preparowanie odtrutek.

Wydaje mi się, że nawet nie byłaby konieczna, bo dosyć logicznym jest, że skoro wiesz, jak zrobić daną truciznę, to wiesz też, jak zrobić na to odtrutkę.

Ogólnie temat szeroko pojętej alchemii i farmacji w WFRP, to temat dosyć niewdzięczny. Jedyne, co tak naprawdę mamy, to jakie umiejętności testować (choć i tutaj, jak widać, są zdania podzielone), a reszta, to co najwyżej zasady homebrewed.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości