Zrodzony z fantastyki

 
Dell
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 12, 2011 9:14 am

Zanik pamięci

ndz kwie 28, 2013 8:12 pm

Niby prosta sprawa, ale najprostsze rozwiązanie mi nie pasuje.
Ale od początku, planuje sesję gdzie w trakcie sesji postacie nie będą pamiętały niektórych aktualnych scen.
Np:
Gracze wchodzą do pokoju a następnie z niego wychodzą. Bez świadomości tego co się stało w środku.

Podstawowe rozwiązania czegoś takiego są dość proste:
1-Gracze to nie postacie-informuje graczy że po wyjściu z pomieszczenia nie pamiętają co zrobili.
Niby proste rozwiązanie ale nie oddaje tego efektu jak utrata pamięci.

2-MG jest panem losu-MG sam decyduje jak zachowują się gracze.
Osobiście wole takie rozwiązanie tylko obawiam się, że gracze będą marudzić, że postacie nie postąpili by w taki sposób.

Kwestia jest taka, że nie jestem do końca pewny jak dokładnie rozegrać scenę. Oczywiście mając za sobą parę sesji z daną ekipą oraz dysponując opisem postaci można mniej więcej oszacować jak się zachowa postać. Tylko no właśnie-mniej więcej, ciężko jest dokładnie stwierdzić czy postać która znajdzie się w pomieszczeniu które zacznie się nagle palić zrobi:
a-zacznie gasić ogień
b-będzie ratował swoje życie
c-będzie ratował życie wszystkich bliskich w pomieszczeniu
d-poświęci się by każdy uszedł z życiem.

Jak pisałem wyżej przy wyborze tej opcji MG ostatecznie zdecyduje jak się losy potoczą, ale kwestia jest taka że potrzebuje porządnej metody by uściślić co zrobi postać.

No chyba że ktoś ma inny pomysł na rozegranie tego niż 2 wymienione opcje.
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2015 10:53 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Zanik pamięci.

pn kwie 29, 2013 7:27 pm

1. prowadź sceny nie po kolei.
2. Zapytaj graczy o możliwie szczegółowe deklaracje zachowań w różnych teoretycznie możliwych wypadkach na wypadek gdybyś musiał ich zenpecować.
 
Awatar użytkownika
Rukasu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 737
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 10:24 pm

Zanik pamięci.

pt maja 10, 2013 12:20 pm

...albo nie przejmuj się utratą pamięci Postaci, i uwierz w to, że Gracze będą potrafili ją odegrać. ;-)

A swoją drogą, ciekawy pomysł. Zdarzało mi się stosować ~utratę pamięci jako punkt rozpoczęcia przygody, ale "amnezja-na-bieżąco-w-czasie-przygody" nie przyszła mi jakoś do głowy. A przecież było nawet coś takiego w The Order of the Stick. :sad:

Można przeszukać systemy RPG pod kątem aspektu postaci "Alzheimer" (może GURPS? ;-)) i zobaczyć jak to tam rozwiązali.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości