Niby prosta sprawa, ale najprostsze rozwiązanie mi nie pasuje.
Ale od początku, planuje sesję gdzie w trakcie sesji postacie nie będą pamiętały niektórych aktualnych scen.
Np:
Gracze wchodzą do pokoju a następnie z niego wychodzą. Bez świadomości tego co się stało w środku.
Podstawowe rozwiązania czegoś takiego są dość proste:
1-Gracze to nie postacie-informuje graczy że po wyjściu z pomieszczenia nie pamiętają co zrobili.
Niby proste rozwiązanie ale nie oddaje tego efektu jak utrata pamięci.
2-MG jest panem losu-MG sam decyduje jak zachowują się gracze.
Osobiście wole takie rozwiązanie tylko obawiam się, że gracze będą marudzić, że postacie nie postąpili by w taki sposób.
Kwestia jest taka, że nie jestem do końca pewny jak dokładnie rozegrać scenę. Oczywiście mając za sobą parę sesji z daną ekipą oraz dysponując opisem postaci można mniej więcej oszacować jak się zachowa postać. Tylko no właśnie-mniej więcej, ciężko jest dokładnie stwierdzić czy postać która znajdzie się w pomieszczeniu które zacznie się nagle palić zrobi:
a-zacznie gasić ogień
b-będzie ratował swoje życie
c-będzie ratował życie wszystkich bliskich w pomieszczeniu
d-poświęci się by każdy uszedł z życiem.
Jak pisałem wyżej przy wyborze tej opcji MG ostatecznie zdecyduje jak się losy potoczą, ale kwestia jest taka że potrzebuje porządnej metody by uściślić co zrobi postać.
No chyba że ktoś ma inny pomysł na rozegranie tego niż 2 wymienione opcje.