Zrodzony z fantastyki

 
LordTea
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 11, 2013 2:23 pm

System autorski - promocja itp.

śr maja 15, 2013 5:02 pm

Witam, zostałem odesłany z tematem do tego działu (oryginalna nazwa tematu "System autorski - rozpowszechnienie systemu/rpg'a"). Oto treść mojego zagadnienia

Otóż od jakiś 2-3 lat, ja wraz z kilkoma znajomymi pracujemy nad rpg'iem. Wykreowaliśmy już świat i podstawe pod całkiem nowy system i mechanikę gry (całkiem nowy - mam na myśli fakt iż nie spotkałem się z takowym). Od pewnego czasu wymyślamy, testujemy i poprawiamy ewentualne błędy, sądze że całość jest już na dość zaawansowanym poziomie. Co ciekawe nieraz zastanawialiśmy się nad rozpowszechnieniem owego systemu/gry. Tu rodzi się moja prośba, jako że nie mam bladego pojęcia na temat prawny i całego tego marketingu chciałbym się dowiedzieć od czego zacząć a piszę własnie na forum fantasy bo tu najpewniej znajdą się ludzie którzy mogą mieć jakąś wiedze na temat ewentualnych wydawnictw i pomsyłów na rozwinięcie. Wiem iż najpierw potrzebny jest jakiś "feedback" i mnóstwo testów w innych grupach (jednak sesje robione w jednej grupie nie zawsze ujawnią wszystkie błędy i niedociągnięcia) póki co stwierdziłem że nie podam żadnych szczegółów dotyczących świata i mechaniki bo nie chciałbym by mój takowy pomysł został "skradziony" lub wykorzystany w sposob który bym nie chciał, ot chociażby przez randomową osobę która wpisała coś w google. Powiem jedynie że będzie to fantasy w świecie dość zróżnicowanym i podporządkowanym pod całkowicie różne tryby gry. Dlatego prosze o jakieś porady, może znajdzie się też ktoś kto byłby zainteresowany w troche szerszym zakresie współpracować.

Z góry dziękuje za odpowiedzi i przepraszam za ewentualne przeoczone błedy w tekście.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

System autorski - promocja itp.

śr maja 15, 2013 5:25 pm

Pierwsza sprawa, nie bój sie o "kradzierz" pomysłu.
Jedyne co tym robisz to szkodzisz właśnie swojej grze. Jak pomysł będzie świetny, rozpropaguje system. Jak nie, w najlepszym wypadku stanie się pozywką dla innych tylko. Prawdopodobnie i tak go wszyscy oleją.

Nie pomysł jest cokolwiek wart a jego sprawna realizacja. Nikt nie bedzie się zachwycał tajemniczym systemem o którym gucio wiadomo. Tego są setki, mniej wiecej k4 na k10 RPGowców. Jak bym dostawał dyche za kazdy pomysł który wydawał mi się śweitny, był bym dużo bogatszy.

Jak chcecie jakiego fedbacku, moge przejrzeć wasze dzieło i wam podesłać (tle ile bede w stanie z przyjemnością ogarnąć). Nie skopiuje na chomika, pomijam kwestie że mam własne zasady ale po porstu szkoda się w to bawić.

Chłopaki maja troche pojęcia, możecie sobie zerknąć na to co piszą, polecam:
http://turkeyenterprises.blogspot.com/s ... %20autorek

Moje banalne rady:
http://polter.pl/Aesandill,blog.html?15209
Ostatnio zmieniony śr maja 15, 2013 5:34 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
LordTea
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 11, 2013 2:23 pm

System autorski - promocja itp.

śr maja 15, 2013 8:30 pm

Wsumie o tej kradzieży sam nie chciałem pisać jeśli mam być szczerzy, ale znajomi nalegali :D.
Tak w ogóle z miłą chęcią udostępniłbym ci wszystko tylko jak już wspominałem potrzebuje troche czasu by to poskładać do kupy, wszystkie notatki są na 2 grubych zeszytach i kilkunastu plikach tekstowych, mało tego pisane jest to w sposób by jak najszybciej napisać (by pomysł nie wyleciał co w moim przypadku jest dość częste) przez co jest troche skrótów myślowych i błędów językowych oraz gramatycznych. Postaram się to złożyć w kupę kiedy tylko będę mógł.
 
Awatar użytkownika
Kuzz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 21, 2012 8:34 pm

Re: System autorski - promocja itp.

pt maja 17, 2013 10:24 am

Grube zeszyty, kilkanaście plików tekstowych, ooooj to mi brzmi jak srogi hartbrejker.

W mojej ocenie nałogowego czytelnika autorek najlepsze co możecie teraz zrobić to:
- zebrać pomysły w spójną całość
- wyłuskać popełnione po drodze błędy
- wydzielić kilkanaście (max. 20-30) stron do grywalnej bety w których zawrzecie to co najlepsze (czyli np. najfajniejsze pomysły fabularne, najciekawszy fragment świata oraz mechanikę)
- złożyć to w pdf, dokonać ponownej redakcji aby tekst był jasny i spójny dla obcego wam czytelnika
- pchnąć na licencji Creative Commons 3.0 w świat - zezwalając na niekomercyjne użycie pomysłów pod warunkiem zaznaczenia skąd je zaczerpnięto

Pozdrawiam i powodzenia

PS. Dzięki, Aes :)
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

Re: System autorski - promocja itp.

pt maja 17, 2013 11:28 am

1. Dokończyć podręcznik na tyle, by był w miarę grywalny dla betatesterów.
2. Przeprowadzić wiele testów systemu, głównie mechaniki (zarówno to jak testuje się różne rzeczy oraz jak wygląda rozwój itp itd.).
3. Gruntownie poprawić to co w testach wyszło źle.
4. Zrobić korektę, redakcję. Profesjonalnie, nie przez kolegę za piwo.
5. Złożyć PDF.
6. Poprawić błędy które zauważy k10 osób czytających złożonego PDFa.
7. Puścić w świat, jak ma być darmowe. Cieszyć się, że ściągnęło 200+ ludzi i zagrało k10 :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości