Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Got
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: pt sie 18, 2006 11:35 am

Szukam systemu

pn lut 25, 2013 8:30 pm

Aye

Wpadłem dziś na pomysł poprowadzenia kampanii w klimatach nie-fantasy, takiego Top Gun, drużyna to jakiś oddział pilotów myśliwców/mechów. Główny myk jaki mi wpadł do głowy to dwie karty postaci, zwykła która odzwierciedla bohatera i karta pojazdu/myśliwca/mecha której używa się w czasie misji. Po sesjach za PDki rozwija się postać a za jakąś kasę or sth pojazd który służy do kolejnych questów.

Znacie jakieś systemy z ładnie rozpisaną mechaniką takich maszyn? Nie musi być skomplikowana, preferuje prostotę i dynamikę niż dokładne odzwierciedlenie różnic w pancerzu czołgu X a Y.

Z tych systemów które znam, żaden nie oferuje takiej zabawy w stopniu zadowalającym (Neuroshima ma wyścig i jaieś zasady ale napaliłem się na poprowadzenie kampanii jakimś wielkim robotom czy coś :) )
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

Szukam systemu

pn lut 25, 2013 11:52 pm

Peoponuje drugą edycję Mutants & Mastermind, a konkretnie dodatek Manga & Mecha. W dodatku masz wszystko do zbudowania mechaów i pojazdów od podstaw.
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 669
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

Szukam systemu

wt lut 26, 2013 9:02 am

Mechawojownik - wyszło po polsku, da się zdobyć na Allegro (oryginalnie: Mechwarrior) (przykład zakończonej aukcji http://allegro.pl/mechawojownik-nowy-i2968895347.html - zazwyczaj jest w granicach 15 zł).

Być może też A Time of War (http://rpg.drivethrustuff.com/product/64580/BattleTech%3A-A-Time-of-War-the-BattleTech-RPG)
 
Awatar użytkownika
Kumo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 471
Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:34 pm

Szukam systemu

pt mar 01, 2013 4:42 pm

Proponuję Cthulhutech - system jest dość mocno zrobiony pod mechy. Kostkologia raczej prosta, mechanika dla mechów jest taka sama jak dla całej reszty, tyle, że są o wiele bardziej wytrzymałe. Nie wiem tylko, na ile przypadnie Ci do gustu setting.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

Szukam systemu

pn mar 04, 2013 2:28 pm

ZDECYDOWANIE : D20 MODERN z dodatkami D20 FUTURE i D20 FUTURETECH :

Po pierwsze mechanika bardzo filmowa i heroiczna :D i Najważniejsze PROSTA :D
Po drugie : mamy KOMPLETNY system tworzenia, grania Mechami - od małych Egzoszkieletów po gigantyczne Kroczące Fortece. Do tego mamy zasady walk "mieszanych - czyli Postać vs Pojazd vs Pojazdy Kosmiczne.
Nic nie stoi na przeszkodzie by jeden z graczy poruszął się Mechem, a inni biegali w Pancerzach Wspomaganych, latali myśliwce lub jechali czołgiem
Co więcej bez problemu można prowacić przygody w Czasach Współczesnych - czyli Top Gun - lub w przyszłości z takimi "bajerami" jak Bio i Cyber Technika, Bronie z przyszłości, mechy i raszta.
Sam prowadzę przygode w której jedna z postaci ma Mecha.

Do tego w D20 Modern/Future MEchy można potraktować na DWA sposoby : Sposób pierwszy, podstawowy to MEch jako Kombinezon/Pancerz opcja druga to Mach jako Kroczący Czołg. Co daje dużą swobodę - małe traktujemy jako Pancerze Wspomagane - a duże zaś jako kroczące czołgi czy fortece. Wszystko zalezy od skali. U mnie gracz ma Mecha o wysokości 2.5 metra czyli jest to w zasadzie Ciężki Egzoszkielet Bojowy - zaś największe mogą być niczym te z Mechwariorr'a :D

Ja sam prowadzę tego typu przygody i Modern najlepiej mi się sprawdza.
 
Gildean
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 02, 2008 1:45 pm

Re: Szukam systemu

śr maja 22, 2013 11:29 am

Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc dopiszę tutaj, do kolegi.
Poszukuję mechaniki na której można by poprowadzić sesję w uniwersum Metro 2033, czegoś szybkiego i raczej realistycznego(świat gry jest brutalny, dlatego gracze muszą wiedzieć, że każda walka, każde wyjście na powierzchnię może skończyć się ich śmiercią). Myślałem o Neuroshimie http://m.freeware.info.pl/ , ale po pierwsze nie przepadam za tą mechaniką(wolałbym coś prostszego), a po drugie jest ona na tyle charakterystyczna, że ciężko bez przeróbek wprowadzić ją do innego systemu. Czy moglibyście coś polecić ?
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2016 9:21 am przez Gildean, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kumo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 471
Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:34 pm

Re: Szukam systemu

czw maja 23, 2013 10:17 am

Gildean pisze:
czegoś szybkiego i raczej realistycznego(świat gry jest brutalny, dlatego gracze muszą wiedzieć, że każda walka, każde wyjście na powierzchnię może skończyć się ich śmiercią).

Shadowrun 4ed. Po obczajeniu zasad walka idzie bardzo gładko i jest naprawdę śmiertelna - nieopancerzona postać zwykle ginie po 1-2 trafieniach z czegoś lekkiego, a po kulce z kałacha też rzadko się wstaje. Tutaj masz pdf z zajawką systemu, zawierającą praktycznie wszystko, czego potrzeba z mechaniki. Z przydatniejszych rzeczy pominięto tylko tabelę zasięgu dla broni dystansowej (każdy typ broni - lekkie pistolety, ciężkie pistolety, SMG, karabiny itd. ma ujemne modyfikatory za większą odległość od celu), ale to bez problemu znajdziesz w podstawce bez przekopywania się przez cały system.
 
Awatar użytkownika
raduciou
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 3:03 pm

Szukam systemu

czw maja 23, 2013 7:09 pm

@Gildean
imho najlepiej użyć starego dobrego CePa 2020. Mechanika banalna tylko trzeba liczyć do 20
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Re: Szukam systemu

sob cze 01, 2013 1:16 am

(świat gry jest brutalny, dlatego gracze muszą wiedzieć, że każda walka, każde wyjście na powierzchnię może skończyć się ich śmiercią)

Ja od marca zagrywam sie w GURPS i mogę polecić z czystym sumieniem do takiego celu. Tyle że to mechanika, bez settingu, z założenia uniwersalna. I również z założenia, jak najbardziej realistyczna. Sama w sobie jest banalnie prosta - jest za to masa zasad opcjonalnych, zależnie od tego co chcesz osiągnąć. Oddzielne zasady które możesz stosować do walki kinowej, oraz oddzielne do harsh gritty realism. Przy odpowiednim doborze zasad opcjonalnych, Gracze muszą stawiać czoła krwawieniom, konkretnym uszkodzeniom części ciała itd. itp, a strzał w brzuch oznacza że albo masz cholerne szczęście, albo uratują cię na stole chirurgicznym, albo jesteś de facto martwy. Robiłem sobie "playtesty" w realiach średniowiecznych i w porównaniu do poprzednich systemów w które grałem (uprzedzam że we wspomnianego Shadowruna nie grałem), sprawdzał się pod tym względem prześwietnie. W strzelaninach też powinien.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości