Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Arto
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 11, 2007 6:48 am

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

ndz sie 22, 2010 3:05 pm

Hej mam pytanie czy da sie jakos zrobic dobrego druida w ed. 3.5 ale tylko na podreczniku gracza, mistrza podziemi i ksiedze potworow. Bo ustalilismy, ze nie bedziemy grac na angielskich podrecznikach. Byl bym wdzieczny czy to ma w ogole sens i pod jaki styl walki druid by wtedy zaczal jako tako kosic.
 
Awatar użytkownika
Morzan
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 9:00 am

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

ndz sie 22, 2010 3:17 pm

Jak dla mnie jeżeli gracie tylko na tych podręcznikach to druid powyżej 10 poziomu będzie najsilniejszym członkiem drużyny. Nie mówiąc już że jeżeli dojdziesz do 9 kręgu to rój żywiołaków... czyli twoja postać będzie mówić" Poproszę dwójkami bo nie mam czasu". Jeżeli MG bierze również pod uwagę fabularne używanie skilli to atak na kometę będzie efektowny i w miarę skuteczny. Mianowicie zmieniasz się w sokoła, kiedy już namierzysz swój cel zaczynasz pikować w jego stronę, po drodze rzucasz na siebie kamienna skórą i na koniec nosorożec albo słoń i z przeciwnika zostaje morka plama.
Ale to tylko moja opinia :wink: .
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

ndz sie 22, 2010 4:02 pm

Morzan pisze:
Jak dla mnie jeżeli gracie tylko na tych podręcznikach to druid powyżej 10 poziomu będzie najsilniejszym członkiem drużyny. Nie mówiąc już że jeżeli dojdziesz do 9 kręgu to rój żywiołaków... czyli twoja postać będzie mówić" Poproszę dwójkami bo nie mam czasu". Jeżeli MG bierze również pod uwagę fabularne używanie skilli to atak na kometę będzie efektowny i w miarę skuteczny. Mianowicie zmieniasz się w sokoła, kiedy już namierzysz swój cel zaczynasz pikować w jego stronę, po drodze rzucasz na siebie kamienna skórą i na koniec nosorożec albo słoń i z przeciwnika zostaje morka plama.
Ale to tylko moja opinia :wink: .



Zadasz 20k6 obrażeń od spadającego przedmiotu, bo tyle jest maks, a sam oberwiesz 20k6 dmg za upadek z wysokości. Nie ma to jak dobre podpowiedzi.

Druid 20 - najprostszy build
Atuty dowolne.
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

pn sie 23, 2010 12:06 pm

Atuty dowolne.


Nie przesadzajmy. Naturalny czar weź i augument summoning (nie wiem jak po polsku, daje chyba +4 do siły i budowy wezwanym stworzeniom). Generalnie co byś nie zrobił to i tak druid będzie mocny :razz: . Da się go zrobić mocnego na podstawowych podręcznikach. Generalnie zamień się w jakieś silne zwierze latające, wzywaj istoty czarami, chroń się czarami i ciskaj czarami. Z drugiej strony taki druid może zastąpić woja w drużynie jak weźmiesz odpowiednie atuty i zamienisz się np. w tygrysa, który ma pełny atak w szarży. Pamiętaj o swoim zwierzęcym towarzyszu, który może być bardzo silny jak mu wziąć odpowiednie atuty (jeśli MG się zgodzi żebyś mu wybierał, więc błagaj go o to). Dobrym wyborem jest tygrys. Więc czego ci brakuje? Walczy dla ciebie zwierzęcy towarzysz i istoty, które wezwiesz, masz czary do 9 poziomu, którymi możesz zadawać obrażenia, buffować siebie i drużynę, debuffować wrogów, możesz się zamieniać w zwierzęta, a zwierzęta mogą latać, pływać, być silne, zręczne i mieć dobrą budowę, a ty wszystkie te cechy przejmujesz. A i możesz leczyć, chociaż w sumie nie ma sensu wypisywać rzeczy, które możesz zrobić dzięki czarom. Druid nie wymaga builda, tylko wykorzystywania jego zdolności.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

pn sie 23, 2010 1:33 pm

Poradnik dla Druidów. Tak 30-50% najlepszych opcji jest z podręczników podstawowych, więc powinno spokojnie wystarczyć.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 1:57 pm

Który poziom? Jakie atrybuty/PB?
 
Awatar użytkownika
Arto
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 11, 2007 6:48 am

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 4:16 pm

Zaczynamy na 3 pb32 druid ma być zrobiony pod przyzwania ; ) Więc atuty typu Powiekszone przywołanie jak najbardziej ; P
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 7:50 pm

Człowiek druid 3

Str 10
Dex 12
Con 16
Int 14
Wis 16
Cha 8


Atuty
1 Spell focus(conjuration)
1 Augment summoning
3 Improved initative


Czary 0/1/2
4 3 2

Przyzwoite czary, możesz zapamiętać cokolwiek bo i tak będziesz rzucać spontanicznie SNA i przyzywać głównie wilki i krokodyle
1: entangle, obscuring mist, fearie fire
2: soften earth and stone, warp woof, fog cloud


Ekwipunek 2,700

Wand of entangle 750 gp
Wand of cure light wounds 750gp
Wand of faerie fire 750 gp
Hide armor (jakieś grosze)
Heavy shield (jakieś grosze)
Chain shirt (jakieś grosze)
Reszta w zwoje, albo do banku :d


Umiejętności 7 do wymaksowania: Concentration, Diplomacy*, Handle Animal, Knowledge (nature), Listen, Spot, Survival*

* zależy czy w drużynie będzie bard/łotr/tropiciel/zaklinacz wybierasz tą umiejętność, której drużynie brakuje.

Animal companion Riding dog trained for war
HP=4d8+8 (26 hp)
Speed: 40 ft. (8 squares)
Armor Class: 23 (+3 Dex, +6 natural +4 chain shirt), touch 12, flat-footed 14
Attack: Bite +7 melee (1d6+3+ trip)
Special Qualities: Low-light vision, scent
Saves: Fort +6, Ref +7, Will +2
Abilities: Str 16, Dex 16, Con 15, Int 2, Wis 12, Cha 6
Skills: Jump +9, Listen +7, Spot +5, Swim +4, Survival +1*
Feats: Alertness, TrackB, weapon fous (bite)

Taktyka

Stoisz sobie z tyłu każesz puszkowi atakować i podziwiasz. Jak Ci się nudzi to przyzywasz jakiegoś potworka albo rzucasz jakiś inny czar. Możesz leczyć drużynę i kontrolować pole oplątaniem z różdzki. Gdy przeciwnik ma blur, displacement, invisibility rzucasz fearie fire też z różdzki.
Ostatnio zmieniony śr sie 25, 2010 9:35 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Arto
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 11, 2007 6:48 am

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 9:22 pm

No i wszystko jasne ; ) Dzięki wielkie Goracepapu.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 9:40 pm

Pamiętaj, że druid może rzucać spontanicznie czary. Pozwala Ci to zapamiętać bardzo potężny czary, który działa tylko w określonych warunkach. W przeciwieństwie do czarów leczących kapłana, przyzwanie naturalnego sojusznika jest przydatne i potężne
Ostatnio zmieniony śr sie 25, 2010 9:50 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 9:54 pm

Zainwestuj też w eliksir niewidzialności, w 90% przypadków pozwala ocalić skórę, a możesz leczyć/przyzywać.

Ze zwojów przydać się może wypaczenie drewna (stosujesz okazjonalnie, ale pozwala wyeliminować postacie z drewnianą bronią lub ułatwić przejście) i przyzwanie roju (na magów), drzewny kształt (różne zastosowania, ale użyteczne sporadycznie) i zmiękczenie ziemi i kamienia (aby np. przekopać się pod drzwiami, których nie możesz sforsować). Rozważ też przygotowanie (o ile spodziewasz się spotkania) lub noszenie zwojów/różdżek zaklęć wpływających na zwierzęta (ukrycie lub uspokojenie) z przyczyn fabularnych (druid mordujący zwierzęta na pęczki straci moce). Jeżeli spodziewasz się skrajnej pogody (zimno, gorąco) pamiętaj o różdżce (lub choćby zwojach) odporności na żywioły.
Ostatnio zmieniony śr sie 25, 2010 9:56 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Arto
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 11, 2007 6:48 am

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 10:07 pm

A dałoby rade takim druidem podleczyć jakoś lepiej niż 1k8 + 1 ; )?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 10:33 pm

Arto pisze:
A dałoby rade takim druidem podleczyć jakoś lepiej niż 1k8 + 1 ; )?

Leczenie w walce nie ma sensu. Poza walką te 1k8+1 wystarcza. :P
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 10:39 pm

Leczenie poważnych ran? To chyba drugi poziom czarów leczy 2k8+3, ale nie opłaca się leczyć w walce. Różdżka służy głównie do leczenia po walce. W trakcie walki dużo lepiej przyzwać krokodyla, który zastąpi wojownika, albo wejdzie w zwarcie z przeciwnikiem i w ten sposób nie dość, że zmniejszysz otrzymywanie obrażenia, to jeszcze zadasz obrażenia(około 15) i to przez 3 rudny. Wyleczenie 12 punktów życia to kpina, dużo lepiej jest ograniczać otrzymywane obrażenia niż je leczyć.

Masz do wyboru albo użyć leczenia na wojowniku za 12 hp i stracić czar 2 poziomu, albo przyzwać krokodyla na początku walki, który pomoże zabić przeciwnika 2 razy szybciej i uniknąć połowy obrażeń. Taki dire wolf cr 3 atakuje średnio za 15 obrażeń(wojownik na 2 ciosy hp=10+2*5,5+6=28) i ma 45 hp. Sam wojownik będzie go zabijać z 4 rundy(2k6+6=13). Jak przyzwiesz krokodyla, to nie dość, że będą flankować, to jeszcze zabiją go w 2 rundy, bo atakują razem za 28.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 11:08 pm

W pewnych okolicznościach jednak opłaca się leczyć, ale raczej kapłanem. Druid leczenie średnich ran ma na 3. poziomie czarów.
 
Awatar użytkownika
Arto
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 11, 2007 6:48 am

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

śr sie 25, 2010 11:42 pm

Goracepapu nasz wojownik atakuje 2x 1k10 +8 +1k6 = 30+ i do tego mamy jeszcze mnicha więc o zadanie obrażeń przez wojownika się nie martw da radę, a czy nie bardziej opłacało by się np. 1k3 wilków zamiast tego krokodylka? Maksymalnie 3 wilki + towarzysz i samemu idzie kontrolować pole walki. I czy mógłby mi ktoś podać koszt mikstury leczenia lekkich i średnich ran gdyż na lapku nie mam podręczników ; /
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw sie 26, 2010 12:04 am

Pierwsza podstawowa zasada optymalizacji: nie dotykaj mikstur leczenia!
Druga podstawowa zasad optymalizacji: ani żadnych jej wariantów.

Jeżeli już musisz leczyć w walce używaj do tego różdżki leczenia lekkich ran. Na inne przedmioty szkoda złota.

Goracepapu nasz wojownik atakuje 2x 1k10 +8 +1k6 = 30+ i do tego mamy jeszcze mnicha więc o zadanie obrażeń przez wojownika się nie martw da radę, a czy nie bardziej opłacało by się np. 1k3 wilków zamiast tego krokodylka? Maksymalnie 3 wilki + towarzysz i samemu idzie kontrolować pole walki. I czy mógłby mi ktoś podać koszt mikstury leczenia lekkich i średnich ran gdyż na lapku nie mam podręczników ; /


1. Jak on to zrobił?( wyczuwam miecz półtoraręczny...brrr)
2. Jak macie mnicha to dokup drugą różdżkę leczenia lekkich ran...przyda się.
3. Zależy z kim walczysz i jak Ci się rzuci kostką, ale są sytuacje gdy lepiej przyzwać k3 wilki, np. gdy jest dużo słabszych wrogów, albo do flankowania 3 przeciwników naraz.
4. Pewnie 50 i 300, ale nie wiem omijam szerokim łukiem czary leczące i przedmioty z nimi związane. Nawet nie wiem czy druid ma leczenie średnich ran na 2 poziomie czarów, jak zauważył Kamulec :D. Formułka wynosi: poziom czaru* poziom czarującego * 50 gp dla mikstur. Dla zwojów już tylko 25gp a dla różdżek 15gp za ładunek.
Ostatnio zmieniony czw sie 26, 2010 12:07 am przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Arto
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 11, 2007 6:48 am

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw sie 26, 2010 9:26 am

A czy zwierzaczkowi można kupić inny pancerz niż lekki? ;) Bo przyjmijmy czarny niedźwiedź jest klimatyczny dla druida przypakowanego z północnych lasów a w lekkiej koszulce tak ni w ząb ni w oko popierdzielać bo ma 13 zręczności to można by mu było jakąś płtówkę kupić, ale nie wiem czy można. A drugie pytanie to ile ładunków ma różdżka leczenia lekkich ran od początku?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw sie 26, 2010 11:09 am

Arto pisze:
można by mu było jakąś płtówkę kupić, ale nie wiem czy można.

Mozna, ale trzeba nałożyć szablon warbeast. Którego nie ma w podstawowych podręcznikach. Takoż musi misiaczek wydać 3 atuty na ciężkie zbroje. :/
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw sie 26, 2010 3:20 pm

A drugie pytanie to ile ładunków ma różdżka leczenia lekkich ran od początku?

Początkowa różdżka ma 50 ładunków. Tutaj masz darmowe SRD.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw sie 26, 2010 3:39 pm

 
Gothomog
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: pt sty 02, 2009 3:59 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw wrz 16, 2010 6:28 pm

Witam.
Nie zakładam nowego wątku ,bo po co zaśmiecać forum.
Mam człowieka druida i dość dziwny system rozdawania pkt. Otóż każdą cechę mamy na poziomie 13 pkt i możemy dowolnie modyfikować, byle została zachowana suma. Jak najlepiej rozłożyć pkt dla tej postaci. Głównie będzie zamieniała się w bestie. :papieros: . Oczywiście oprócz tego chcę by miała dosyć duży poziom dyplomacji :p
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw wrz 16, 2010 6:37 pm

S 10 - Przy przemianie i tak się zmienia.
BD 18 - Druga najważniejsza cecha.
ZR 10 - Jak siła zmienia się po przemianie.
RZT 18 - Chyba tłumaczyć nie trzeba?
INT 12- Więcej punktów umiejek, czyli łatwiej wygospodarować punkty na dyplomację.
CHA 10 - Niby ważne na dyplomacje ale musiałbyś podciąć inną cechę.

PS. Podobny system jak w IWDII tam baza 10 i 16 do rozdania a tu 18 :judge: .
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

czw wrz 16, 2010 9:40 pm

Moim zdaniem to jest zły system, ale trudno.

S 8 - więcej nie potrzeba (ta wartość jest potrzebna ze względu na udźwig), nie będziesz walczył bronią pod postacią człowieka
ZR 8 - niby trochę szkoda KP, ale pod postacią zwierzęcia nie musisz się tym przejmować
BD 18
INT 16
RZT 18
CHA 10

Zapytaj swojego MG, jak fabularnie podchodzi do CHA. Jeżeli jest ona u niego dość istotna (u mnie jest dla zrównoważenia słabości mechanicznej tego atrybutu) przełóż trochę z INT.

Jeżeli zaczynasz na wyższym poziomie i masz pojemną torbę lub przemianę cały dzień, możesz odjąć od Siły i dać w nią 6 (mniej to ryzyko, bo nieraz możesz jednak musieć coś poruszyć w postaci człowieka) i zmniejszyć ZR do 4 (jeżeli jesteś pod postacią zwierzęcia nie musisz przejmować się swoją naturalną ZR), a co zostanie włożyć w atrybuty mentalne. Dostaniesz zestaw:
S 6
ZR 4
BD 18
INT 18
RZT 18
CHA 14
z ew. przesunięciem INT->CHA
 
lykanin7
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:04 pm

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

pn maja 27, 2013 9:52 pm

Witam :) to mój pierwszy post i dopiero zaczynam poznawać DD, więc proszę o wyrozumiałość oraz patrzenie z przymrużeniem oka na moją niewiedzę.
A więc zależy mi na optymalizacji i planie prowadzenia druida, który będzie postacią ofensywną (czyli przemieniam się w azer i robię krwawą miazgą z wroga) … chodzi mi o to by ta postać mogła przemieniać jak najwięcej i w jak największą liczbę potworów . Zależy mi również na tym by ten druid dokonywał przemiany jak najmniejszym kosztem rundy czyli w akcji darmowej, a najlepiej podczas ruchu samego przeciwnika :D oczywiście jeśli to możliwe :P Mam również pytanie: czy druid może się tylko zamieniać w zwierzęta, rośliny ewentualnie żywiołaki czy też może zamieniać się w mam do dyspozycji smoki, robactwo, przybysze, zmiennokształtne, wynaturzenia itp. ? osobiście wole tę drugą opcje ze smokami ;) wiem że mogę to osiągnąć przy pomocy prestiżówki master of many forms, ale niestety ja i kumple korzystamy tylko z podręcznika gracza, księgi potworów i księgi mistrza podziemi (wszystko w wersji 3.5) i nic poza tym … czy jest możliwość osiągnięcia tego bez tej prestiżówki ?
Ostatnio zmieniony wt maja 28, 2013 12:05 am przez lykanin7, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Biskup
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 10:51 am

Druid 3.5 Tylko pl podręczniki ;]

wt maja 28, 2013 5:16 pm

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość