Na początek spora ilość osobistości i dwie główne lokacje związane z Gildią. Są to miejsca i osoby, o których wasze postaci ze swoim stażem powinny już słyszeć, a w większości je także znać. Dlatego jak ktoś chce, to zachęcam do uwzględnienia ich w jakiś sposób w swojej historii. Możecie też w swojej historii postaci dodać kogoś innego ważnego, kogo wrzucę potem do tego wątku.
Oczywiście wymienione NPCe nie są tylko na potrzeby historii, ale będą odgrywać kluczową rolę w rozgrywającej się akcji. Ciąg dalszy nastąpi.
***
Bohaterowie Niezależni
Nathan Geigers
Zwany również Mistrzem Nathanem, wedle waszych najlepszych informacji jest przywódcą organizacji przestępczej znanej jako Gildia. Oficjalnie jest znany jako właściciel powszechnie szanowanej gospody o wdzięcznej nazwie Leże Niedźwiedzia, gdzie też można go zazwyczaj zastać w jego prywatnych kwaterach (zakładając, że to on chce się z tym kimś widzieć). Jest poważnym i poważanym jegomościem znacznie po pięćdziesiątce, o czym świadczy pokryta siwizną głowa, a także otaczająca go reputacja wypełniona legendami i półprawdami, która czyni z Nathana jedną z kluczowych osobistości w całej Betancurii. Jego zimny stalowy wzrok świdruje każdego, z kim rozmawia, jakby był w stanie odczytywać nawet najbardziej skryte intencje. Nathan zdaje się nie zdradzać żadnych emocji bez względu na okoliczności. Niewątpliwie w swoim życiu widział już zbyt wiele, aby cokolwiek mogło go zaskoczyć. Jest małomówny, ale konkretny i nie traci czasu na czcze pogaduszki. Trzyma Gildię żelazną ręką, jednak jest przy tym sprawiedliwy, a niektórzy mówią nawet, że mimo sprawiania pozorów bezdusznego wyrachowanego twardziela, gdzieś tam w głębi ma serce, które potrafi także czuć i współczuć.
Widzieliście Nathana już kilkakrotnie w swoim życiu, gdy zapraszał was do siebie, aby zlecić misje największej wagi, od których zależała wasza pozycja w Gildii i dzięki którym znaleźliście się tu, gdzie jesteście. Ten raz wydaje się nie być inny od pozostałych.
W trakcie swojej działalności w Gildii słyszeliście mnóstwo plotek i historii na jego temat. Najczęściej powtarzaną jest chyba ta mówiąca, że niegdyś dawno temu był zwykłym uczciwym kupcem, który nie mógł patrzeć jak Betancuria pogrąża się w ubóstwie i nierządzie, a przestępczość pleni się na ulicach. Zawiązał sojusz z innymi kupcami i prominentnymi obywatelami, aby podjąć walkę z nieprawością, by po latach zmagań dojść w końcu do wniosku, że jedynym sposobem na zyskanie jakiejkolwiek trwałej kontroli nad miejską przestępczością… jest całkowite jej przejęcie. Tak właśnie powstała Gildia. Przynajmniej tak mówią.
Lyanna Stormborn
Księżniczka Lyanna to jedyne dziecko zgładzonych w trakcie najazdu Dhorne Króla i Królowej Stormborn. Zarazem wszystko wskazuje na to, że jest jedyną osobą ocalałą z rzezi w Królewskim Zamku. Niewiele więcej wiecie o jej przeszłości, możecie sobie co najwyżej wyobrażać, jak mógł wyglądać żywot królewskiej córki w dostatnim, nieznającym wojen, rozpasanym królestwie, jakim była Betancuria. Wiadomo wam tylko, że została przygarnięta przez Gildię i przez 5 miesięcy przebywała w ukryciu w Niedźwiedzim Leżu, gdzie pracowała jako jedna ze służących w kuchni tej gospody. Aktualnie Nathan zdecydował, że Lyanna zostanie przeszkolona i, jeśli pomyślnie przejdzie trening, włączona w szeregi Gildii. Dostąpiliście zaszczytu ochrony Lyanny w trakcie mającego trwać dekadzień treningu, podczas którego Księżniczka będzie po raz pierwszy poruszać się swobodnie po całej Betancurii oraz wykonywać różnorodne zlecenia mające przetestować jej talenty i umiejętności. Lyanna jest niezwykle piękną młodą kobietą, emanującą urokiem i charyzmą we wszystkim, co robi i mówi. Wydaje się być bardzo pewna siebie, być może nawet do granic lekkomyślności i brawury.
Vico
Vico to tajemnicza figura, jeden z niewątpliwie bardziej zaufanych i doświadczonych podopiecznych Nathana. Trudno określić jego wiek, może mieć 30, a może i już pod 40 wiosen. W obyciu jest sarkastyczny i traktuje innych z pozycji wyczuwalnej wyższości. Sprawia wrażenie okrutnego i bezlitosnego zabójcy, który nieraz już wykazał się w swoim fachu w najbardziej delikatnych sprawach. Poznaliście go po raz pierwszy, gdy Nathan zlecił wam opiekę nad Księżniczką. Od tego momentu Vico jest waszym przełożonym w tej misji. Czy tego chcecie czy nie raportujecie wszystkie postępy i problemy bezpośrednio do niego. Również od niego otrzymujecie zlecenia i wskazówki co do waszych szczegółowych zadań. Najwyraźniej trzeba będzie się do jego szorstkiego obycia przyzwyczaić.
Alfons Friar
Alfons jest prawą rękę Nathana, a także jego oficjalnym zastępcą i tym samym drugą najwyższą rangą osobą w Gildii. To on de facto zarządza codziennymi operacjami i biznesem Gildii, w związku z czym spędza niemal 24 godziny na dobę w Kryjówce, skąd wydaje rozkazy, przyjmuje raporty, gasi pożary i w skrócie opierdala każdego jak leci. Sprawia wrażenie opryskliwego gbura, choć to pewnie jego sposób radzenia sobie ze stresem związanym z tym stanowiskiem, a tak naprawdę jest po prostu szalenie odpowiedzialny za Gildię i swoich ludzi i wybucha, gdy coś idzie nie tak, a życie jakiegoś z jego podwładnych jest niepotrzebnie zagrożone.
Cata Meynolt
Cata nazywana przez nielicznych mających odwagę się z nią spoufalać po prostu Cat, należy do najlepszych zabójców w Gildii, a jednocześnie wiadomo, że jest bardzo wysoko w hierarchii. Jej dokładna funkcja ani stanowisko nie są wam jednak znane. Najłatwiej spotkać ją w Kryjówce w towarzystwie samego Alfonsa Friara. Jest małomówna i tajemnicza i w gruncie rzeczy nie musi wiele mówić – samą swoją pozą i obejściem byłaby w stanie zastraszyć niejednego rosłego chłopa. Starczy powiedzieć, że już sama jej obecność budzi dziwny niepokój nawet w bardziej doświadczonych szeregowcach Gildii.
Yance Thennald
Yance Thennald, znany również jako Mistrz Yance, jest Mistrzem Kieszonkowców. Nie wiadomo ile ma lat, ani od jak dawna jest w Organizacji, jednakże jego długi staż potwierdzić może fakt, że prawie każdy członek Gildii, który przechodził szkolenie kieszonkowca, uczył się właśnie u Yance’a. Można go najczęściej znaleźć, tak jak każdego szanującego się złodzieja, pośród największych tłumów. Czyli w Betancurii będzie to zazwyczaj miejski rynek ze wszystkimi jego wystawnymi wspaniałościami. Stamtąd również kieruje poczynaniami swoich podopiecznych i przekazuje im wszelkie instrukcje, jak gdyby nigdy nic, w pełnym świetle dnia. Kieruje się bowiem starą i sprawdzoną zasadą, że najciemniej jest zawsze pod latarnią i wykorzystuje do tego charakteryzację na nobliwego kupca. A że w swoim fachu nie ma sobie równych, a do tego każdy bogatszy kupiec dobrze wie, że lepiej mieć w nim przyjaciela niż wroga, sprawdza się w swojej roli wyjątkowo dobrze.
Jacia Colds
Jacia jest porucznikiem w Gildii, a także piękną kobietą o lodowato zimnych okrutnych oczach. Jej obszar odpowiedzialności obejmuje przede wszystkim czynienie różnym ludziom aktu rozstawania się z ich cielesną powłoką tak łatwym, jak to tylko możliwe. Jako że nie angażowaliście się osobiście w zlecenia dla niej, znana jest wam przede wszystkim jako główna dystrybutorka wszelkich trucizn w Gildii. Krążą plotki, że Jacia posiada bogatą kolekcję głów ofiar zabitych przez nią lub na jej zlecenie. Opinie różnią się jednak, czy te głowy mają jej służyć do prowadzenia mrocznych magicznych eksperymentów, czy jedynie ku jej uciesze i nasyceniu kolekcjonerskiego zapału. Możecie być pewni tylko tego, że Jacia jest kobietą, dla której szalenie niebezpiecznie byłoby stracić kiedyś głowę.
Dalino Derthen
Dalino to naczelny paser Gildii, który w Kryjówce zarządza przepływem wszelkich legalnych i nielegalnych towarów. Bez względu na to, czy potrzeba broni, zbroi, mikstur, pułapek czy jakiegokolwiek specjalistycznego ekwipunku, Dalino jest pierwszym punktem kontaktu. Jeśli nawet czegoś nie będzie miał, to jest duża szansa, że będzie wiedział, gdzie to można skombinować.
Tony Blake
Tony to jeden z najsłynniejszych przemytników pracujących dla Gildii. Zna układ podziemnych kanałów jak mało kto i dzięki temu jest w stanie niepostrzeżenie szmuglować dowolne ilości każdego towaru z wykorzystaniem podziemnych cieków wodnych od nadmorskich jaskiń aż po rzeki ścieków płynące pod samym sercem miasta. Jest twardym osobnikiem, który bierze to co chce i kiedy chce. Posiada małą rezydencję w Południowym Dystrykcie Betancurii, z widokiem na pałace szlachciców oraz nabrzeże portowe w oddali.
Drago Blake
Drago jest przemytnikiem, paserem, a jednocześnie zarządcą największego magazynu Gildii położonego na nabrzeżu portowym w Dystrykcie Południowym. Z chęcią przyjmuje wszelkie kradzione towary, a sam również może mieć czasem na składzie coś przydatnego, więc jeśli nie ma czasu na przebijanie się kanałami do Kryjówki można dzięki niemu szybko zamienić zrabowane przedmioty na coś użytecznego lub twardy pieniądz. Poza tym w jego magazynie znajduje się jedno z częściej użytkowanych i bezpieczniejszych zejść do kanałów, skąd znacie drogę do Kryjówki. Nie wiadomo wam czy jest jakoś spokrewniony z Tonym. Lubuje się w konspiracji i ciągle zmienia hasła umożliwiające wejście do piwnic pod magazynami i dalej do kanałów, w związku z czym doskonale wiecie, że pracownicy jego magazynu są zawsze najlepszym źródłem informacji w kwestii aktualnie obowiązującego hasła.
Hatori
Hatori jest oficjalnie właścicielem niewielkiego sklepu z herbatą w Północnym Dystrykcie Betancurii. Nieoficjalnie jest natomiast mistrzem broni pracującym dla Gildii. Jego podstawowym obowiązkiem jest szkolenie nowych rekrutów we wszelkich sztukach walki, choć sam jest znany z bardzo restrykcyjnego podejścia polegającego na unikaniu przemocy za wszelką cenę. Mimo że podobno jest niezrównany w walce kijem a nawet samymi pięściami, nie cieszy się zbytnim zaufaniem wielu członków Gildii, głównie z tego względu, że nie widuje się go nigdy w towarzystwie kobiet. Zapewne z tego powodu krążą plotki, jakoby ze swoimi uczniami dopuszczał się wszelakich rozpustnych czynów w piwniczce swojej herbaciarni.
Chella
Chella jest szefową kuchni w Leżu Niedźwiedzia, ale jej wpływy wykraczają znacznie poza to miejsce, być może dzięki jej serdeczności i trosce o każdego. Jest szanowana i poważana przez członków Gildii, którzy przychodząc w interesach do Nathana często zahaczają o kuchnię, aby dostać gratis jakiś mały przysmak. Wydaje się, że bardzo dobrze zna Nathana, a także wielu innych członków Gildii i stanowi dobre źródło informacji o wielu mniej poufnych aspektach bieżącej działalności. A w każdym razie, w przeciwieństwie do większości członków Gildii, informacji bezinteresownej.
***
Lokacje
Gospoda Leże Niedźwiedzia
Leże Niedźwiedzia, zwane w skrócie po prostu „Niedźwiedziem” albo przez częstszych bywalców „Miśkiem”, to jeden z bardziej szanowanych lokali w mieście i jeden z nielicznych, które nie zostały zamknięte przez Dhorne’ów. Znajduje się w centrum Północnego Dystryktu Betancurii, w pobliżu większości lepiej sytuowanych lokali handlowych oraz rzut kamieniem od największego rynku miasta, na którym ruch i handel kwitną bez względu na pogodę od rana do nocy. Nic dziwnego, że w ciągu dnia niemal zawsze także w Gospodzie jest pełno, mimo cen zbyt wysokich dla większości mieszkańców. Leże oferuje wyśmienite jadło i napoje i nietrudno spotkać tu bogatych kupców czy przedstawicieli szlachty, gdy spotykają się w celach towarzyskich lub aby ubić interesy. Mimo swojej nazwy Gospoda nie oferuje pokojów na wynajem. Do dyspozycji gości jest tylko obszerna główna Izba na wejściowym poziomie, na którym znajduje się również zaplecze kuchenne oraz kwatery służby. W piwnicy budynku znajdują się spiżarnie i magazyny, a przynajmniej tak oficjalnie się mówi. Na piętrze znajdują się prywatne kwatery Nathana i jego najbardziej zaufanych podopiecznych oraz strażników, co mieliście okazję widzieć osobiście, będąc tu podczas zlecania przez niego ważniejszych misji.
Kryjówka Gildii
Tak zwana Kryjówka to dla Gildii główna siedziba, schronienie, punkt spotkań oraz wymiany towarów i informacji, a przede wszystkim najlepiej strzeżone i ukryte miejsce w całej Betancurii. Znajduje się pod ziemią, ukryta w gąszczu tuneli ściekowych rozciągających się pod wszystkimi centralnymi dystryktami miasta. Jak każdy członek Gildii, po przejściu prób lojalności, znacie niemal na pamięć drogę do tego miejsca. Wymaga ona nie tylko kluczenia po ściekowym labiryncie, ale także umiejętnego ukrywania się przed mniej przyjemnymi mieszkańcami kanałów. Pod ziemią swoje liczne legowiska mają przerośnięte szczury, które swą niesławę zawdzięczają temu, że atakują w stadach liczących całe tuziny i ogryzają do kości każdego, kto był dość nieostrożny, aby dać się im dostrzec lub wyniuchać, a następnie otoczyć. Jeszcze groźniejszymi przeciwnikami są olbrzymie pająki, które również mają kilka gniazd w podziemiu, jednakże pajęcze sieci znaczą granice ich terenów łownych, więc łatwo jest ich unikać. Szczątki zagryzionych nieszczęśników i inna padlina jest regularnie usuwana przez prześlizgujące się w tunelach galaretowate sześciany. Rzadko kiedy napadają one agresywnie na inne istoty, jednakże trzeba mieć niezwykle wyczulone zmysły, aby w ciemnych ściekowych tunelach nie wejść przypadkiem w sam środek takiej bezszelestnie sunącej galarety dając się strawić żywcem jej paraliżującymi sokami. Do tego do ścieków trafiają regularnie wszelkie dziwne odpady pochodzące z miasta, od porzuconych przez rozpsutych szlachciców egzotycznych zwierzaków po alchemiczne i magiczne komponenty, a taka wybuchowa mieszanka sprawia, że raz na jakiś czas w ściekach wylęga się coś znacznie bardziej przerażającego. Jakby tych naturalnych przeszkód było mało, jedyne tunele prowadzące do Kryjówki usiane są czyhającymi w ukryciu zabójcami Gildii, którzy bez mrugnięcia okiem zlikwidują każdego nieproszonego gościa, który podejdzie zbyt blisko.
Kryjówka jest miejscem, do którego najlepiej się udać, aby spotkać się z konkretnym członkiem Gildii lub dowiedzieć się, gdzie aktualnie może on przebywać. Miejsce służy za punkt spotkań, zarówno towarzyskich, jaki i odpraw do zlecanych zadań. Znajduje się tam magazyn z towarami, gdzie można nabyć za rozsądną cenę absolutnie wszystko niezbędne w złodziejskim fachu, a także noclegownia otwarta dla każdego członka Gildii.
UPDATE LOG:
Dzień 1 - poznano Lyannę Stormborn i Vico