Oto kolejna klasa prestiżowa, którą chciałbym poddać waszej ocenie. Stworzona, bo nie znalazłem niczego odpowiadającego mi tak mechanicznie, jak i fabularnie. Bardzo proszę o konstruktywną krytykę.
Proszę też o pomoc kogoś biegłego w htmlu, żeby spojrzał, co nie tak jest w tabelce, bo błąd jest (tabelka jaka jest, każdy widzi), ale ja nie potrafię go zlokalizować (mimo skopiowania kodu z innego postu z działającą tabelką)
Niziołczy obrońca
Gobliny zaatakowały przed świtem.
Pchane złowrogą siłą, wtargnęły do Westmorran – nizołczego sioła dwa dni na północ od Silverymoon. Szczęk broni zmieszał się z dźwiękami trąbki i pierwszymi okrzykami obrońców. Nagle od strony stołpu, położonego nieco na uboczu, przybiegła dwójka niziołków, trzeci zaś nadbiegł od strony psiarni, prowadząc trzy potężne mastiffy z bojowymi siodłami pospiesznie narzuconymi na grzbiety. Dowodzący trójką niziołek, w biegu dopinający pas z krótkim mieczem, od razu zaczął wykrzykiwać rozkazy :
- Munro, zbierz obrońców koło spichrza. Hanno, trąb „zbiórka, obrona”. Mariya, zabierz kobiety i dzieci do stołpu.
Skończywszy wydawać polecenia, już w pełni ubrany, wskoczył na grzbiet próbującego polizać go po twarzy mastiffa, odwrócił się do dwóch towarzyszy i uśmiechając się paskudnie, powiedział :
- Pokażmy tym zielonym plugawcom, że Westmorran jest pod ochroną Arvoreena i nikt bezkarnie nie będzie niepokoił jego mieszkańców.
Po czym dobył swój krótki miecz i krzyknął głośno :
- Arvoreenie, daj siłę! Poprowadź i broń!
Każda rasa ma prawo żyć w pokoju. Każda jednak potrzebuje obrońców, gdy pokój domostw (i norek) zostaje zmącony atakiem wrogów. Także więc i niziołki wykształciły w toku rozwoju społecznego kastę wojowników, broniących niziołczych społeczności przed atakami i dowodzącymi zbrojnymi tej rasy.
Członkami tej klasy prestiżowej zostają najczęściej paladyni Arvoreena. Równie często zdarzają się kapłani Ostrożnego Miecza, często będący wieloklasowcami jako wojownicy/kapłani. Tropiciele również się zdarzają, zwłaszcza w bardziej dzikich krainach. Inne klasy stronią raczej od walki lub też posiadają inne umiejętności, dość jednak powiedzieć, że ich przedstawiciele nie zostają niziołczymi obrońcami.
Paladyni Arvoreena mogą bez przeszkód zostać niziołczymi obrońcami i nadal awansować w klasie paladyna.
Adaptacja : jednym z atutów, wymaganych do wstąpienia do bractwa, jest Wprowadzony Arvoreena. Jest to autorski atut i można zrezygnować z niego, jeśli wola.
Wymagania :
- rasa : niziołek
- bazowa premia do ataku : +7
- umiejętności : dyplomacja +5, jeździectwo +5
atuty : biegłość w broni (krótki miecz), negocjowanie, walka z wierzchowca, wprowadzony Arvoreena*
charakter : praworządny dobry lub praworządny neutralny
bóstwo opiekuńcze : Arvoreen
czary : umiejętność rzucania czarów objawień pierwszego poziomu
*atut opisany poniżej
[table][tr][td]Poziom[/td][td]Bazowa premia do ataku[/td][td]Rzut obronny na Wytr[/td][td]Rzut obronny na Ref[/td][td]Rzut obronny na Wolę[/td][td]Specjalne[/td][td]Czary na dzień[/td][/tr][tr][td]1[/td][td]+1[/td][td]+2[/td][td]+0[/td][td]+2[/td][td]złotousty obrońca, w siodle urodzony, cios Arvoreena 1/dziennie, przysięga[/td][td]poziom obecnej klasy magii objawień +1[/td][/tr][tr][td]2[/td][td]+2[/td][td]+3[/td][td]+0[/td][td]+3[/td][td]dotyk Arvoreena[/td][td]poziom obecnej klasy magii objawień +1[/td][/tr][tr][td]3[/td][td]+3[/td][td]+3[/td][td]+1[/td][td]+3[/td][td]wierzchowiec Arvoreena, cios Arvoreena 2/dziennie[/td][td]poziom obecnej klasy magii objawień +1[/td][/tr][tr][td]4[/td][td]+4[/td][td]+4[/td][td]+1[/td][td]+4[/td][td]bitewny spokój Arvoreena[/td][td]poziom obecnej klasy magii objawień +1[/td][/tr][tr][td]5[/td][td]+5[/td][td]+4[/td][td]+1[/td][td]+4[/td][td]okrzyk Arvoreena, cios Arvoreena 3/dziennie[/td][td]poziom obecnej klasy magii objawień +1[/td][/tr][/table]
Kość wytrzymałości : k8
Umiejętności klasowe : blef (cha), dyplomacja (cha), jeździectwo (zr), leczenie (rzt), nasłuchiwanie (rzt), postępowanie ze zwierzętami (cha), rzemiosło (int), wiedza (religia) (int), wiedza (szlachta i władcy) (int), wyczucie pobudek (rzt), zauważanie (rzt), zawód (rzt), zbieranie informacji (cha); ilość umiejętności na poziom : 4 plus premia z intelektu
Czary – osiągając nowy poziom w tej klasie prestiżowej, niziołczy obrońca zyskuje nowe czary na dzień (i znane czary, jeśli dotyczy), tak jakby awansował na kolejny poziom klasy pozwalającej rzucać czary objawień, do której należał zanim zdecydował się przystąpić do niniejszej klasy prestiżowej a w której miał dostęp do pierwszopoziomowych czarów objawień. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w tej klasie (takich jak odpędzanie nieumarłych czy paladyńskie ugodzenie), z wyjątkiem zwiększenia się efektywnego poziomu czarującego.
Jeśli postać miała więcej niż jedną klasę pozwalającą jej rzucać czary objawień pierwszego poziomu, gracz musi wybrać, do której z nich będzie dodawał poziom nizołczego obrońcy.
Złotousty obrońca - niziołki jak mało kto wiedzą, iż lepiej pokonać wroga słowem niż mieczem. Dlatego też członek tej klasy prestiżowej dodaje poziom w niej do wszelkich testów umiejętności opartych na charyzmie.
Urodzony w siodle - przedstawiciel tej klasy prestiżowej jest tak obeznany z wierzchowcem, który mu służy (niezależnie, czy to koń, kuc, pies czy jeszcze inne stworzenie), iż dodaje swój poziom w tej klasie prestiżowej do wszystkich testów jeździectwa.
Przysięga - każdy niziołczy obrońca składa przysięgę obrony społeczności niziołków, jej osobistości, świętych miejsc i interesów. Aby zachować zdolności klasowe i móc rozwijać się w niej w przyszłości, postać musi być posłuszna rozkazom przełożonych.
Cios Arvoreena - na pierwszym poziomie w tej klasie postać raz dziennie może zadać cios Arvoreena. Zdolność ta funkcjonuje identycznie jak paladyńskie ugodzenie, przy czym może być zadane jedynie istocie, która zagraża niziołkom. Zagrożenie niziołkom oznacza zaatakowanie niziołka, rzucenie na niziołka czaru zadającego obrażenia, zniszczenie przedmiotu bezspornie należącego do niziołka (zniszczenie łupu nizołczego złodzieja nie kwalifikuje się do zagrożenia niziołkom) czy sprofanowanie miejsca szczególnie niziołkom drogiego (na przykład świątyni bóstwa wyznawanego przez lokalną społeczność niziołków). Także inne działania mogą zostać uznane za zagrażanie niziołkom według decyzji Mistrza Gry.
Na poziomie 3. i 5. postać może skorzystać z tej zdolności kolejny raz.
Jeśli postać posiada zdolność ugodzenie z innej klasy (np. jest paladynem albo posiada dostęp do domeny gwarantującej ugodzenie), zdolności te nie kumulują się.
Dotyk Arvoreena - niziołczy obrońca drugiego i wyższego poziomu jest w stanie uleczyć dotykiem rany swoje lub innego niziołka. Każdego dnia jest w stanie uleczyć ich ilość równą iloczynowi poziomu w tej klasie prestiżowej i premii z charyzmy. Podmiotem może być jedynie on sam lub inny niziołek.
Premia ta nie kumuluje się z premią zapewnianą przez klasy paladyna czy rycerza wiary.
Dodatkowo raz dziennie niziołczy obrońca może dotykiem obdarzyć sojusznika czarem sanktuarium (poziom czarującego równy poziomowi w tej klasie prestiżowej).
Wierzchowiec Arvoreena - niziołczy obrońca jest blisko związany ze swym wiernym wierzchowcem. Dlatego może przeprowadzić rytuał (trwający 12 godzin i wymagający materiałów wartych 200gp), dzięki któremu wierzchowiec zyskuje szablon istoty niebiańskiej. Jeśli obrońca w jakikolwiek sposób utraci wierzchowca (wypuści na wolność, odda na stałe do stajni przełożonego czy też wierzchowiec zginie - ale nie sprzeda czy pozostawi na pewną śmierć, której mógł zapobiec), może przeprowadzić kolejny rytuał po upływie trzech miesięcy od tego wydarzenia. Jeśli wierzchowca sprzedał lub pozostawił na śmierć, nie może przeprowadzić rytuału dopóki nie odbędzie pokuty (patrz opis czaru pokuta); w takim wypadku może przeprowadzić kolejny rytuał po upływie sześciu miesięcy od zakończenia pokuty.
Paladyn może przeprowadzić rytuał na swoim specjalnym wierzchowcu. Jednocześnie poziomy nizołczego obrońcy kumulują się z poziomami paladyna na potrzeby obliczania zdolności paladyńskiego wierzchowca (jeśli postać nie posiadała wcześniej poziomów w klasie paladyna, wierzchowiec nie zyskuje nowych zdolności)
Bitewny spokój Arvoreena - niziołczy obrońca działa w bitwie odważnie, ale rozważnie. Nie poddaje się emocjom. Od tej chwili staje się odporny na strach (zwykły i magiczny) oraz otrzymuje premię uświęconą +4 do rzutów obronnych na wolę przeciwko czarom ze szkoły oczarowań i szkodliwym czarom wywołującym emocje.
Dodatkowo niziołczy obrońca może spróbować uspokoić emocje u innej postaci. Może spróbować zanegować efekty : heroizmu, szału, symbolu obłędu, każdy efekt strachu oraz barbarzyński szał. Jeśli postać jest niechętna, obrońcy musi udać się atak dotykowy a ofiara ma prawo do rzutu obronnego (ST 10 plus poziomy nizołczego obrońcy plus jego modyfikator z charyzmy), inaczej zdolność zostanie zmarnowana. Niziołczy obrońca może użyć tej zdolności tyle razy, ile wynosi jego premia z charyzmy plus jeden.
Okrzyk Arvoreena - niziołczy obrońca piątego poziomu może raz dziennie wydać okrzyk, przyzywając imię Arvoreena lub swoją przysięgę. Wszyscy sojusznicy obrońcy, którzy są w stanie go usłyszeć (także on sam i jego wierzchowiec), otrzymują premię z morale +2 do ataku, obrażeń i rzutów obronnych oraz uświęconą +2 do klasy pancerza. Premia utrzymuje się tyle rund, ile wynosi premia z charyzmy nizołczego obrońcy. Premia do klasy pancerza kumuluje się z tą zapewnianą przez atut Wprowadzony Arvoreena, pomimo iż obie są premiami uświęconymi.
Wprowadzony Arvoreena [wprowadzenie]
Zostałeś wprowadzony w kult Arvoreena, Obrońcy Niziołków.
Wymagania : niziołek, paladyn lub kapłan pierwszego poziomu, Arvoreen jako bóstwo opiekuńcze
Korzyści : raz dziennie na punkt premii z charyzmy możesz zadeklarować strzeżenie. Możesz wskazać miejsce lub osobę, której zamierzasz strzec. Dopóki znajdujesz się w odległości maksymalnie trzech metrów od strzeżonego obiektu bądź osoby, otrzymujesz uświęconą premię +2 do klasy pancerza. Premia trwa tyle rund, ile wynosi twój modyfikator z budowy; kończy się też, gdy oddalisz się od strzeżonego obiektu lub osoby na więcej niż trzy metry.
Jednocześnie możesz dodać następujące czary do swojej listy czarów :
Poziom
1 przyjazna twarz (friendly face, RotD)
zbroja maga
3 odpierająca tarcza (repelling shield, CMage)
fantomowi strażnicy (phantom guardians, RotD)