Pieśniarz świtu
Drużyna bez strachu kierowała się w kierunku rywali. Wampir, otoczony swoimi nieumartymi sługami, z uwagą przyglądał się atakującym wrogom. Pewny swego, uśmiechał się delikatnie, widząc otoczonego sojusznikami rudobrodego krasnoluda. Wystukiwał on na bębenku miarowy rytm. Coś recytował, ale wampir nie mógł usłyszeć go z dzielącej ich wciąż odległości. Nieumarli, po delikatnym geście wampira, zaczęli atakować drużynę, jednakże zaczęli ginąc zadziwiająco łatwo. Po chwili wokół wampira zrobiło się bardzo luźno. Wówczas krasnolud zawiesił bębenek u paska, zdjął z pleców tarczę, sięgnął po wiszący na łańcuszku buzdygan i, spoglądając wampirowi w oczy, powiedział :
- A teraz zginiesz. Raz na zawsze…
Lathander jest jednym z najbardziej rozpoznawanych bóstw. Po części za ten stan rzeczy odpowiadają kapłani i paladyni, z odwagą niosący światło Lathandera chorym, słabym, niszcząc nieumarłych tam, gdzie tylko ich znajdą. Z drugiej strony Panu poranka służą bardowie – a Lathander ceni sobie ich służbę, jest bowiem bóstwem ludzi twórczych i kreatywnych. Zdarza się, że osoby, chcące w szczególny sposób oddawać część Lathanderowi łączą ścieżkę służby kapłańsko-paladyńskiej z umiłowaniem muzyki; wstępują wówczas w szeregi pieśniarzy świtu – organizacji łączącej ludzi chcących służyć Panu poranka swoja magią i muzyką.
Pieśniarzami świtu zostają najczęściej kapłani/bardowie. Rzadko kiedy zdarza się połączenie bardowie/paladyni, gdyż oznacza to utrata możliwości późniejszego rozwoju w jednej ze ścieżek; nie jest jednak niemożliwe.
wymagania :
- umiejętności : występy (dowolne) 6 rang, wiedza (religia) 9 rang
- czary : rzucanie czarów objawień 2. poziomu
- bóstwo opiekuńcze : Lathander
- domena : słońce
- specjalne : zdolność klasowa Inspirowanie kompetencji
level bab fort ref will special
1 +0 +2 +0 +2 requiem, słoneczne zmieszanie
2 +1 +3 +0 +3 charyzma +2
3 +2 +3 +1 +3 pieśń słońca
4 +3 +3 +1 +3 roztropnośc +2
5 +3 +4 +1 +4 pieśń odnowy
kość wytrzymałości : k8
umiejętności i punkty umiejętności : blefowanie (cha), czarostwo (int), dyplomacja (cha), koncentracja (bd), leczenie (rzt), rzemiosło (int), wiedza (historia) (int), wiedza (religia) (int), wiedza (szlachta i władcy) (int), występy (cha), zawód (zr); punkty umiejętności : 4+modyfikator z intelektu/poziom
zdolności klasowe :
- biegłość w broni i pancerzu - członkowie tej klasy prestiżowej nie otrzymują nowych biegłości w broni i pancerzu
- requiem - członek tej klasy prestiżowej dodaje poziomy w niej do poziomów kapłana w celu obliczenia poziomu odpędzania nieumarłych a także dostaje jedno użycie muzyki bardów za każdy poziom w tej klasie prestiżowej
- słoneczne zmieszanie - poziomy pieśniarza świtu kumulują się z klasą barda w celu obliczenia poziomu czarów możliwych do rzucenia przez postać (i czarów znanych); kumuluje się także z klasą kapłana w celu obliczenia poziomu czarów możliwych do rzucenia przez postać. Zatem kapłan3/bard3/pieśniarz świtu1 rzuca czary barda jak bard 4. poziomu i kapłan 4. poziomu a bard5/kapłan5/pieśniarz świtu5 - jak bard 10. poziomu i kapłan 10. poziomu.
- wzrost atrybutu - na 2. i 4. poziomie zwiększa się atrybut postaci; na drugim charyzma zwiększa się o 2, na czwartym o taką samą wartość rośnie roztropność
- pieśń słońca - na 3. poziomie w tej klasie postać posiadająca 12 rang w występach poznaje pieśń słońca; zwiększa ona zdolność postaci i jej sojuszników w walce z nieumarłymi. Śpiewający i wszystkie chętne postaci w promieniu 9 metrów od śpiewającego zyskują premię +2 do ataku przeciwko nieumarłym, zadają nieumarłym dodatkowe obrażenia w wysokości 2k6; ponadto śpiewający i wszystkie postaci odpędzające nieumarłych w promieniu działania pieśni traktowani są, jakby mieli dwa poziomy więcej w klasie pozwalającej odpędzać nieumarłych. Pieśń trwa tak długo, jak jest wykonywana i dodatkowo pięć rund po zakończeniu śpiewania a pieśniarz może w ciągu tych pięciu rund działać normalnie, z rzucaniem czarów włącznie. Użycie tej pieśni wymaga poświęcenia dwóch dziennych użyć muzyki bardów
- pieśń odnowy - odnowa to potężna łaska pochodząca wprost od Lathandera, którą potężni słudzy tego bóstwa potrafią skanalizować dla swoich celów. Wykonująca tą pieśń postać posiadająca 14 rang w występach i wszyscy sojusznicy w promieniu 9 metrów natychmiast leczą k6 punktów obrażeń na poziom wykonującego; ponadto usuwa wszelkie pogorszenia stanu postaci (zmęczenie, wyczerpanie, strach itp.), choć nie wystarcza dla przygotowania czaru; dodatkowo zastosowany jest jeden z poniższych efektów : a) przełamanie choroby - leczy podmioty z jednej choroby b) zanegowanie trucizny - neguje działanie jednej trucizny c) przełamanie klątwy - neguje działanie jednej klątwy d) regeneracja - odrasta jedna utracona kończyna e) przywrócenie energii życiowej - podmiot odzyskuje jeden poziom albo punkt atrybutu utracony w ciągu miesiąca na poziom śpiewającego. Wybrany efekt jest wspólny dla wszystkich postaci. Użycie tej zdolności wymaga poświęcenia czterech dziennych użyć muzyki bardów.
Proszę o konstruktywna krytykę.