Zrodzony z fantastyki

 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

pn gru 13, 2010 4:00 pm

Witam, po dłuższej przerwie od NS-a wpadłem na pomysł poprowadzenia krótkiej kampanii w klimatach Stalkera :wink:

I tutaj przechodzimy do sedna sprawy, czyli:
1. Bronie (pomysły statystyk tamtejszych pukawek, ew. linki bądź źródła do takich danych)
2. Zmiany zasad dotyczących tworzenia postaci (inne pochodzenia, profesje)
3. Pomysły na rozwiązanie kwestii anomalii i podobnych cudów Ukrainy
4. Bardziej szczegółowe rozpisanie kombinezonów (redukcja ran i ich wytrzymałość to trochę mało jak na tamtejsze warunki)

Dla niewtajemniczonych, link do przykładowych ubranek:
http://www.forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=70&t=9577&sid=2020025860deba92bf58e7523fe1dc13


Mam nadzieję na huczny odzew po tygodniach ciszy w tym dziale :)
 
Awatar użytkownika
Slaizer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: śr lip 30, 2008 7:26 pm

Re: Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

pn gru 13, 2010 8:29 pm

Odnośnie pochodzenia to tylko zależy od Ciebie i od Twoich graczy. Wymyślasz otoczkę fabularną np. Stalker, bandyta, Żołnierz, Handlarz itp. Jeśli Mistrzowi spasuje opis proponuje wspólne ustalenie co dana profesja daje (np. stalker +1 Zr bądź percepcji). Cechę z pochodzenia można tez jakąś ciekawą dodać oczywiście bez przeginania lub ie i dostać za to gamble. :D Nie wiem czy jest sens tworzenia jakiś specjalnych profesji, przybliż graczom realia i każdy zdecyduje czy chce grać naukowce czy awanturnikiem w Zonie. Specjalizacji nie ma co ruszać są dobre.

Bardzo ciekawy temat gry jak dla mnie ;) Dodajesz frakcje Monolit... itp itd i gracie 8)

Zawsze możecie użyć profesji człowiek z nie twój zasrany interes :D On pasuje wszędzie :razz:

Powiedz czy kwestia broni jest taka istotna? Ja bym porównał tylko działanie broni odnośnie trybu ognia i bym po zmieniał w razie czego nazwy. Wiem że może to się nie zgadzać ze do takiej broni nie pasuje amunicja o takim kalibrze. Z resztą większość prezentowanego uzbrojenia jest z czasów dzisiejszych lub wstecz do drugiej wojny światowej. Więc nie ma tutaj czego zbytnio zmieniać. Jedynie można się pokusić o rozpiskę karabinu Gaussa, który jest (był) produkowany w tajnych laboratoriach Związku.

Jest gdzieś autorski dodatek do Neuro odnośnie promieniowania i ilości RADów w organizmie. Anomalie jak wiem były różne w stalkerze. Można zrobić to na zasadzie, że daje lekkie promieniowanie i jakieś obrażania spowodowane np. wyrzuceniem z wiru (i tutaj teścik czy graczowi udało się uciec, jak nie to anomalia go rani krytycznie lub rozrywa).

Odnośnie pancerzy... hmm. Może podzielić je na standardowe typy: lekki, średni, ciężki, wspomagany. Zastosować jakoś proporcjonalnie wartości. A w razie jakiś specjalnych pancerzy np. zwiększać redukcje obrażeń kosztem kar w %.

Bardzo ciekawy temat :evil: Sam kiedyś o tym myślałem :spoko:
Ostatnio zmieniony pn gru 13, 2010 8:31 pm przez Slaizer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

pn gru 13, 2010 8:52 pm

O ruszaniu specek słowa nie było, nie chcemy przebudowywać systemu, tylko dopasować do realiów :razz:

Co do broni, to właśnie chciałbym, by forumowicze pomogli mi z rozpiską, bo wiem ile to jest opracowanie od zera jakiejś broni (vide moja rozpiska Tommy Gun'a z "Pytania o mechanikę" bodajże- zajęło mi to jakąś godzinę). Każdy by coś od siebie dorzucił (a to ktoś Makarov'a, a tu Drauganov'a itd), a klimat akurat jest dla mojej drużyny (i chwała jej za to) bardzo ważny...

Jeśli znalazłby ktoś tą rozpiskę promieniowania, byłbym wdzięczny za linka.

Co do pochodzeń, to miałem nadzieję na pomysły na jakieś unikalne cechy, nie chciałem mieć tylko tych samych o innej nazwie (co 10 głów to nie jedna) :wink:

A co do pancerzy, to prawie najlepszą zabawą w stalkerze (prócz strzelania w twarz kontrolerowi) jest wieś tuning mojego "Świtu", czyli jak w miarę rozsądnie rozwiązać kwestię ulepszania pidżamy w filtry itp. :D
 
Awatar użytkownika
Lord Koniu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: czw lip 29, 2010 1:30 pm

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

pn gru 13, 2010 9:00 pm

Sesja ma być prowadzona tylko w klimatach Stalkera, czy ma też wykorzystywać elementy świata przedstawionego?
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

wt gru 14, 2010 3:15 pm

Hmm, ogólnie, akcja ma się toczyć w strefie śmierci, fabuła jest mocno zasugerowana fabułą gry, ale nie chcę kopiować tego, bo wiem, że jako MG nie byłbym w stanie utrzymać tego wspaniałego świata tak jakby życzyli sobie jego twórcy :wink:

Szczerze mówiąc, nie jestem teraz w stanie podpisać się pod jedną z opcji przedstawionych przez Lorda Konia (jak poprawnie odmieniowywać twój nick?) :razz:
 
Ginnar
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 5:52 pm

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

pn gru 20, 2010 9:34 pm

Najlepszym rozwiązniem byłoby stworzenie kilkuosobowego teamu któremu podoba się taki klimat i stworzenie fanowskiego dodatku ;) Jak coś, to jestem bardzo chętny do współpracy!
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

wt gru 21, 2010 3:23 pm

Niestety, zespół jest zbyt mało zaawansowany w systemie, by bawić się fanbookami :neutral:
Dlatego też zgłosiłem się do Was drodzy forumowicze, o pomoc z tym, ponieważ prócz mnie w moim składzie jest tylko jedna osoba która jako-tako zna się na NS-ie.

BTW, cieszę się, że wątek ten jest wątkiem w związku z którym dochodzą do Nas nowi polterowicze :D
 
Awatar użytkownika
Slaizer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: śr lip 30, 2008 7:26 pm

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

wt gru 21, 2010 6:55 pm

osobiście z chęcią abym coś pomógł, ale ze względu na kierunek studiów nie mam czasu od roku na rpg ;/
 
Awatar użytkownika
Lord Koniu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: czw lip 29, 2010 1:30 pm

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

wt gru 21, 2010 8:14 pm

Generalnie z Neuroshimą jest taki problem, że jest tam mnóstwo Profesji. Podobnie z pochodzeniami - można oczywiście zmienić nazwę Profesji z "Tropiciel" na "Stalker" a Pochodzenie "Missisipi" na, dajmy na to, "Zona". Tylko czy to ma sens?
Właściwie jedynym względnie nowym i pasującym do realiów dodatkiem mogłoby być wprowadzenie Artefaktów i/lub opracowanie mechaniki dotyczącej mocy psionicznych (Neuro dopuszcza psionikę, a wiadomo, że w Stalkerze też była), Ale jak to zbalansować, żeby nie było za słabe lub za potężne? Trzeba by się nad tym zastanowić...
Ostatnio zmieniony wt gru 21, 2010 8:15 pm przez Lord Koniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

śr gru 22, 2010 3:02 pm

Hmm, taaa, o to chodzi. Artefakty i moc psia... To jest to!

Drodzy forumowicze!
Mamy już zadania dzięki towarzyszowi Koniowi :razz: :
Pierwsze primo: mechanika artefaktów
Drugie primo :wink: : mechanika psioniki

Mamy parę głów, więc konkurs pomysłów uważam za otwarty, a nóż-widelec do czegoś ciekawego dojdziemy :D

I oby Wam wiatr (oczywiście radioaktywny) wiał w żagle weny...

EDIT: Pomysł stworzenia fanbooka aktualny :D Osoby chętne do pomocy niech zgłoszą się na privie w celu wymiany danych kontaktowych. Ogólne założenia zostały wyżej wymienione, więc do pracy Towarzysze!
Ostatnio zmieniony pn gru 27, 2010 10:28 am przez Yarpen_Zigrin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Koniu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: czw lip 29, 2010 1:30 pm

Re: Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

wt sty 04, 2011 10:38 pm

Jeśli temat jest jeszcze aktualny to w fanowskim dodatku "Ołów" jest opisana profesja Psionika.
Co do fanbooka: IMO jego "temat" jest zbyt wąski. Nie lepiej zabrać się za jakiś nationbook (tfu! paskudne anglicyzmy!) np. dotyczący Vegas?

Ostatnio zmieniony wt sty 04, 2011 10:38 pm przez Lord Koniu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Yarpen_Zigrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:13 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

sob sty 08, 2011 1:10 pm

Lord Koniu pisze:
Co do fanbooka: IMO jego "temat" jest zbyt wąski. Nie lepiej zabrać się za jakiś nationbook (tfu! paskudne anglicyzmy!) np. dotyczący Vegas?

Hmm, coś w tym jest
A co do Ołowiu, ma ktoś może dostęp do karty postaci pod ołów? Normalna karta niezbyt pasuje (nowe pakiety, atrybut i inna mechanika ran)
Po pobieżnym przeczytaniu tej książeczki, postanowiłem poprowadzić właśnie na mechanice ołowianej, jest, hmm, jakby to określić, bardziej klimatyczna ("Przebite serce. Zdaj Mistrzowski test Kondycji. Jak zdasz, masz 10 sekund życia.")
 
Awatar użytkownika
Pipboy79
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2881
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:15 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

ndz sty 30, 2011 4:02 am

A co do Ołowiu, ma ktoś może dostęp do karty postaci pod ołów? Normalna karta niezbyt pasuje (nowe pakiety, atrybut i inna mechanika ran)

Bawiłem się trochę w tworzenie tabelek... ekhm... się znaczy tworzenie Kart Postaci. Pod ołów też zrobiłem. Jak chcesz mogę ci podesłać.

A co do głównego tematu dyskusji, to niespecjalnie się czuje na siłach wypowiadać bo Stalkera nie znam. Jednak jeśli chodzi o sprawę Pochodzenia to myślę, że przydatne będą te europejskie z "Bohatera 3" (o ile mnie pamięć nie myli) a zwłaszcza Polak i Rosjanin. No i może z tego wyrzuconego na brzeg potomka "Kurska" ze wschodnich wybrzeży.

Co do mechaniki broni to ciężko, moim zdaniem przerobić broń z reala na oryginalną mechanikę neuro. Naprawdę robią się klony już znanych broni, tyle, że obrazek mają inny i inaczej się nazywają. Jak to nie przeszkadza to ok. Jak ktoś chciałby jednak wyraźniej poczuć różnicę to polecam "przezbroić" się na "Ołów". Swoją drogą, Ołów to kawał świetnej, Ba! wręcz wybitnej roboty, dobry zwłaszcza dla stalowców. W niczym nie ujmuje oryginalnej grze jak i jej opisowi świata czy podstawowym założeniom a jednocześnie daje dużo więcej swobody zwłaszcza przy przerabianiu zabawek z reala na unreala. A poza tym ma łatwiejszą i przyjemniejszą mechanikologię która jednocześnie jest bardzo realistyczna.
 
Bielu
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: wt lut 22, 2011 10:19 am

Re: Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

wt lut 22, 2011 11:07 am

Niedawno z kumplem chcieliśmy, dla pewnego forum o Stalkerze zrobić Rpg bazujące na systemie Neuroshimy. Niestety, pewna osoba nas wyprzedziła z tym pomysłem bazując na systemie z... D&D. Mechanika jest koszmarna, jednak administratorom się to spodobało i... tyle z naszego planu.
 
polskistalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: sob cze 08, 2013 6:40 pm

Re: Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

sob cze 08, 2013 7:19 pm

Na Stalker wiki widziałem tabelę z procentami, np. Artefakt XXX daje +25% do leczenia ran. Nie jestem pewien, ale jakoś tak to właśnie wyglądało, więc nie problem przerobić to już na Neuroshimę 8) Pomysł swoją drogą ciekawy, ale jednak kompletnie zmieniłby klimat gry - zamiast pustyni mokradła... W każdym razie można spróbować :D Chętnie bym zagrał z qmplami. Tylko się nie poddawać :)

Pozdro
 
Awatar użytkownika
Doom
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 482
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:44 am

Sesja w piekle- Krótka wycieczka do Czarnobyla

sob cze 08, 2013 11:32 pm

ZSA to nie tylko pustynia. Poszukaj w podręczniku słowa klucza "misisipi" :P
Z przerabianiem wiedzy pod mechanikę zawsze są problemy i jak się nie podejdzie rozsądnie to nawet najsolidniejszy wzór z którego ma się zamiar bezczelnie zrzy... znaczy się na którym ma się zamiar wzorować straci klimat. Wspomniane leczenie jest świetnym przykładem. Jak dostaniesz klulkę z kałacha w dupsko to masz ponosić tego konsekwencje odpowiedni czas, a nie nie zwrócić na to uwagi jak po kulce z czegoś typu .22 która wcześniej musiała spenetrować Ci pancerz i cudem jej się to udało...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości